Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2007, 23:56   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Filo: in het zwembad mag je niét met kleren aan
in de moskee mag je niét met schoenen aan.

Mag ik nu besluiten dat U er voorstander van bent om de moskeeën te verplichten om mensen toe te laten die het vertikken om hun schoenen uit te doen?
zie begintopic:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Gesluierde moslima's uit zwembad gezet

Temse - Twee allochtone vrouwen zijn uit het zwembad van Temse gezet omdat ze geen traditioneel badpak droegen, maar wel een legging, T-shirt én hoofddoek.
Mogen dames gesluierd een duik nemen in een openbaar zwembad? In het Oost-Vlaamse Temse, waar naar schatting dertien procent van de bevolking van vreemde origine is, hadden ze zich de vraag nog niet gesteld. ,,Simpelweg omdat we nooit met die situatie werden geconfronteerd'', zegt gemeentelijke sportfunctionaris Erik Vermeulen.

...

De dames werden uiteindelijk uit het zwembad gezet. ,,Aanleiding was niet alleen de sluiers, maar de complete outfit'', zegt Erik Vermeulen.

Opmerkelijk genoeg is gesluierd baden niet expliciet verboden in het huishoudelijk reglement van het Scheldebad. De Temsese schepen van Sport, Marc Cordeel (Open VLD), geeft toe dat het reglement van de inwendige orde voor interpretatie vatbaar is. ,,Vorige zomer, bijvoorbeeld, kregen we te maken met jongeren - zowel allochtone als autochtone - die hun boxershort aanhielden onder hun zwembroek. Daar traden we ook tegen op, hoewel zo'n verbod niet specifiek vermeld is in het reglement.''

In afwachting van het aangepaste huishoudelijk reglement krijgt het zwembadpersoneel in Temse de instructie zwemmers in ,,onaangepaste outfit'' terug te sturen naar de kleedkamers. Benieuwd of de boerkini daar ook onder valt. (dhs)
Nieuwsblad 28.2.07

even ter vergelijking:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=165
maar:
Er is dus geen reglement en men zal er vlug een in mekaar steken, �* posteriori dus, speciaal om moslimas dat te weigeren... �* la tête du client...tegen één bepaalde bevolkingsgroep:

"naar schatting dertien procent van de bevolking van vreemde origine"

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 00:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 23:59   #202
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik nu besluiten dat U er voorstander van bent om de moskeeën te verplichten om mensen toe te laten die het vertikken om hun schoenen uit te doen?
mischien dat je mét schoenen binnen mag als je geen moslim bent?Maar ik heb daar mijn twijfels over...Hun regels moet je wel respekteren, hun waardeoordelen zijn wél belangrijk, en" Filosoof "zou de eerste zijn om hoog van de daken te schreeuwen dat het een schande is dat er mensen zich veroorloven zomaar met hun schoenen aan de moskee binnen te stappen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 00:02   #203
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er is dus geen reglement en men zal er vlug een in mekaar steken, �* posteriori dus, speciaal om moslimas dat te weigeren... �* la tête du client...
ze mogen anders altijd nog het strand op met hun sluiers, en de rest van de vermomming.Dat ze naar St Annekke trekken, kunnen ze in t' Scheld gaan zwemmen...plaats genoeg daar.
Oud 6 maart 2007, 00:05   #204
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ze mogen anders altijd nog het strand op met hun sluiers, en de rest van de vermomming.Dat ze naar St Annekke trekken, kunnen ze in t' Scheld gaan zwemmen...plaats genoeg daar.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 00:10   #205
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Citaat:
mischien dat je mét schoenen binnen mag als je geen moslim bent?Maar ik heb daar mijn twijfels over...Hun regels moet je wel respekteren, hun waardeoordelen zijn wél belangrijk, en" Filosoof "zou de eerste zijn om hoog van de daken te schreeuwen dat het een schande is dat er mensen zich veroorloven zomaar met hun schoenen aan de moskee binnen te stappen...
1.Dat is dus een bestaand intern reglement, niet iets dat voor de gelegenheid in elkaar wordt gedoktert...
2. Het lijkt logisch dat men toch een beetje meer respect dient te hebben voor godsdienstge gevoeligheden in een gebedshuis waar men als gast vanuit een andere of zonder godsdienst komt, dan voor gewone domme vooroordelen in een zwemdok...

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 00:11.
Oud 6 maart 2007, 00:16   #206
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dus geen reglement en men zal er vlug een in mekaar steken, �* posteriori dus, speciaal om moslimas dat te weigeren... �* la tête du client...tegen één bepaalde bevolkingsgroep:
hoezo tegen één bepaalde bevolkingsgroep? Me dunkt dat niemand met zijn kleren aan mag gaan zwemmen hoor.

Heb jij trouwens al ooit een "moskeereglement" te zien gekregen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 00:22   #207
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo tegen één bepaalde bevolkingsgroep? Me dunkt dat niemand met zijn kleren aan mag gaan zwemmen hoor.

Heb jij trouwens al ooit een "moskeereglement" te zien gekregen?
1. cfr de door mij onderlijnde zinnen in de openingspost: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=201

2. Ja, in verschillende landen hing het uit bij de ingang van de moskee in diverse talen (waarschijnlijk in samenvatting?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 00:24.
Oud 6 maart 2007, 00:32   #208
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
en als de moslims aan de macht moesten komen, komen ze jou mischien halen op een dag."kijk naar deze verrader" zullen die dan zeggen"hij is nuttig geweest voor ons.Maar kunnen wij hem wel betrouwen? Hij heeft reeds zijn eigen volk verraden, waarom zou hij ons trouw blijven?Laten wij hem doden, dan zijn we zeker dat hij nooit gevaarlijk voor ons word".
Want als het waar is, dat iedereen verraders nodig heeft, het is even waar dat niemand ze liefheeft...
Moslims aan de macht acht ik veel minder waarschijnlijk dan VuilB aan de macht, op al dan niet legale wijze.
Oud 6 maart 2007, 00:39   #209
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims aan de macht acht ik veel minder waarschijnlijk dan VuilB aan de macht, op al dan niet legale wijze.
gij denkt dus dat de Vb binnenkort de macht gaat grijpen ? Ik denk eerder dat meer en meer mensen daar achter gaan vragen, naargelang er meer en meer al dan niet vervelende moslims rondlopen hier.
Oud 6 maart 2007, 11:21   #210
Banneling

Standaard

Citaat:
Leerde men je nooit
1. "Leven en laten leven"
ttz verdraagzaamheid, aanvaarden dat anderen niet dezelfde mening hebben als jij??
2. "niet ingaan op provocaties" (als het al provocaties mochten zijn?)??
1) Haha, Filosoof de HATER bij uitstek wil lessen in verdraagzaamheid geven. Wanneer ga jij eens leven en laten leven, en aanvaarden dat anderen niet dezelfde mening delen als jij, zonder dat je begint te vuilbekken met "Vuilblokker" en andere haattaal? Stel je voor dat we jouw haatattitude zouden volgen en in elke islamkritische posting zouden beginnen spreken van Vuilmoslim, Vuilmoslima, etc.

2) De ingepakte burka's moeten verdraagzaam zijn tgo de Westerse gebruiken, gewoonten en tradities, en leren aanvaarden dat Europa geen islamitisch continent is en dat niet wenst te worden: hun tegendraads gedoe kan dus niet anders dan als pure provocatie gezien worden.

Citaat:
BTW, al die mensen die hier zo erg op hun recht op "vrije meningsuiting" staan, al eens aan gedacht dat je dat dan ook aan anderen moet toekennen?? (en dat kleding ook daaronder kan vallen?)

De mening die de ingepakte moslima's in een zwembad willen uiten getuigt van puur sexisme : de man dient letterlijk uitgesloten te worden als de verpakten aanwezig zijn. Alleen al om deze vorm van discriminatie te vermijden is de islamitische kledijcode in het zwembad verboden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 11:24   #211
Banneling

Standaard

Citaat:
Want het VB heeft dat nut willekeurig te bepalen en dan loop jij erachter?

Waarom ben jij er zo op gebeten om bij alles het VB te slepen? Uit pure haat en onverdraagzaamheid?
Heel wat mensen, NIET-VB'rs delen de mening van het VB inzake islam en de vreemdelingenproblematiek.
Oud 6 maart 2007, 11:30   #212
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt logisch dat men toch een beetje meer respect dient te hebben voor godsdienstge gevoeligheden in een gebedshuis waar men als gast vanuit een andere of zonder godsdienst komt, dan voor gewone domme vooroordelen in een zwemdok...
Helemaal mee oneens. Daar is NIETS logisch aan.
Waarom zouden wij respect moeten hebben voor hun godsdienstige gevoeligheden terwijl zij volgens jouw totaal geen respect zouden moeten hebben voor onze maatschappelijke gevoeligheden? Gaat het niet meer goed in je hoofd? Zie je ze vliegen zoals MO ? Ga jij als links dictatortje bepalen dat religieuze gevoeligheden belangrijker zijn dan andere gevoeligheden? Wake up Filosoof, we leven in de 21ste eeuw in een GESECULARISEERD EUROPA.
Oud 6 maart 2007, 11:32   #213
Banneling

Standaard

Citaat:
In Brussel zullen uw Vuilmoslims bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen aan de macht komen.
Oud 6 maart 2007, 11:37   #214
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Brussel zullen uw Vuilmoslims bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen aan de macht komen.
Ben je daar zeker van?
Oud 6 maart 2007, 11:39   #215
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Sint Joost zijn ze toch al aan de macht dacht ik? Misschien kunnen ze daar ineens twee zwembaden bouwen? Een voor de mannetjes en eentje voor de burka's?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 11:46   #216
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik snap eigenlijk niet dat er 11 paginas nodig zijn om iets wat de normaalste zaak van de wereld en is dat zowat elke dag 100 keer voorvalt in zwembaden over het ganse land. Ik heb hetzelf ook al meegemaakt toen ik wou zwemmen ergens in de Ardennen. Om hygienische redenen mochten jongens niet met zwemshorts binnen, enkel met van die speedotoestanden. Ik heb eens raar gekeken, ik vond het jammer en uiteindelijk ben ik dan maar niet gaan zwemmen want je krijgt me in geen 100 jaar in zo een speedo.

Als die vrouwen in hun kledij willen zwemmen dan is dat hun goed recht maar dan moeten ze maar plaatsen zoeken waar dit toegelaten is. Ik snap de commotie eigenlijk niet zo goed.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 12:17   #217
Banneling

Standaard

Citaat:
In Sint Joost zijn ze toch al aan de macht dacht ik? Misschien kunnen ze daar ineens twee zwembaden bouwen? Een voor de mannetjes en eentje voor de burka's?
Uit respect voor de religieuze gevoeligheden van de moslims is Filosoof hoogst waarschijnlijk bereid de kost ervan volledig op zich te nemen. Als trouwe dhimmie zal dat immers geen punt zijn.
Oud 6 maart 2007, 12:51   #218
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Tja, ik snap heel de heisa over racisme eigenlijk ook niet zo goed. Als ik als niet-moslima op 1 of andere manier met iets anders dan een badmuts op mijn hoofd zou willen gaan zwemmen, gooien ze mij hoogst waarschijnlijk er ook uit, vooral als ik me dan nog eens arrogant ga gedragen en als volwassene het kinderbadje bezet ga houden.
Oud 6 maart 2007, 13:00   #219
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Haha, Filosoof de HATER bij uitstek wil lessen in verdraagzaamheid geven. Wanneer ga jij eens leven en laten leven, en aanvaarden dat anderen niet dezelfde mening delen als jij, zonder dat je begint te vuilbekken met "Vuilblokker" en andere haattaal? Stel je voor dat we jouw haatattitude zouden volgen en in elke islamkritische posting zouden beginnen spreken van Vuilmoslim, Vuilmoslima, etc.

2) De ingepakte burka's moeten verdraagzaam zijn tgo de Westerse gebruiken, gewoonten en tradities, en leren aanvaarden dat Europa geen islamitisch continent is en dat niet wenst te worden: hun tegendraads gedoe kan dus niet anders dan als pure provocatie gezien worden.
Zolang men jou niet tot hun cultuur verplicht (quod non) kan je hen als groep niets verwijten. Dat er individuen in elke groep zijn waar je wél iets aan kan verwijten is universeel.

Je moet er niet aan deelnemen, gewoon aanvaarden dat anderen niet doen als jij, zolang het jou niet opgelegd wordt.
Als jij "verdraagzaamheid" maar in één richting wil hebben, en hun bestaan of godsdienst als provocatie wil beschouwen is dat gewoon jouw vreemdelingenhaat en werkt dat contraproductief.

Van mij moet je geen begrip verwachten voor vreemdelingenhaat zoals die door het Vuil B verspreid en gepredikt wordt!
Zolang dergelijke haat gepredikt wordt blijft voor mij die partij VUIL.
Dergelijke haat, waarvan het "moslimbashen" en "islambashen"hier een uiting is en waarvan het VB nu reeds lang haar stokpaardje van maakt (verschillende rechtbanken velden daar trouwens reeds een uitspraak over) kan enkel tot confrontaties leiden, en reken er niet op dat ik je dan steun!

.
Citaat:
De mening die de ingepakte moslima's in een zwembad willen uiten getuigt van puur sexisme : de man dient letterlijk uitgesloten te worden als de verpakten aanwezig zijn. Alleen al om deze vorm van discriminatie te vermijden is de islamitische kledijcode in het zwembad verboden.
Jij beslist dat (of het VuilB besliste dat voor jou)
Ik toonde dus al ruim dat ook in het westen een publiek bestaat voor iets dergelijks (scroll maar eens enkele paginas omhoog) Of dat jouw of mijn smaak is doet er niet toe: je moet het niet dragen.
Als die vrouw zelf het liever zo heeft, wie ben jij dan om haar te dwingen?

Dit krijg je door kledijcodes op te leggen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=216
Hij ging niet zwemmen...
Is dat je bedoeling? Het zwemdok enkel voor jou te hebben en anderen er uit te pesten? Daar trekt het op...

bij deze werkte dat dus, in een ander kader:

Citaat:
ik vond het jammer en uiteindelijk ben ik dan maar niet gaan zwemmen want je krijgt me in geen 100 jaar in zo een speedo.
BTW, op vele Amerikaanse stranden en in zwemdokken is die speedo verboden (en Amerikanen kijken er raar van op dat dat hier soms verplicht is) Niet zo in Marocco of Tunesië en Turkije, daar is 't toegelaten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 13:16.
Oud 6 maart 2007, 13:22   #220
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tja, ik snap heel de heisa over racisme eigenlijk ook niet zo goed. Als ik als niet-moslima op 1 of andere manier met iets anders dan een badmuts op mijn hoofd zou willen gaan zwemmen, gooien ze mij hoogst waarschijnlijk er ook uit, vooral als ik me dan nog eens arrogant ga gedragen en als volwassene het kinderbadje bezet ga houden.
Ik schreef reeds dat in mijn ogen de sluier er "wat over is" en best kon vervangen worden door de badmuts.
"arrogantie"? Een zeer subjectief begrip. Die correspondent schrijft dat, maar hoe neutraal is hij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be