![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als mij zus...dan had die man geen rust... Wel ik zeg u, als jij de praktijk uithaalt zoals je hier beweerd, dan zat jij in den bak. Omdat je geen poot hebt om op te staan, voor een aanklacht. Er moet eerst iets ernstig gebeuren, voor men naar jouw zal luisteren. En waarom denk je dat er zoveel vrouwen in een hulphuis vertoeven. Meestal nog van allochtoonse afkomst. Je moet ook de zaken niet omkeren. Ik pleit zeker niet voor 'verzachtende' omstandigheden. Wel voor medeverantwoordelijkheid, dat is heel iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Erwtjes niet opeten, tegenover het dragen van een religieus symbool... ![]() Het is duidelijk dat je non de ballen afweet van de waarde van een moslimsymbool. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet dringend eens de huidige wetgeving raadplegen ivm het legaal doden. Laatst gewijzigd door De Prof : 9 maart 2007 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bin laden heeft mss ook nog nooit zelf een moord gepleegd. Maar hij heeft wel veel mensen aangezet tot.. Dus enkel die zelfmoord terroristen, zijn de schuldigen. Bin laden treft geen schuld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel het proces in de media allang is gebeurt. De vrouw is een gruwelijke moordenares en de man is het grote slachtoffer. Dat zal altijd blijven hangen. De media zal niet geneigd zijn om haar eerste overtuiging, terug te schroeven, als ze niet zou kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een drama gebeurd, en men zoekt naar de redenen die daartoe aanleiding zouden kunnen gegeven hebben. Het is tegenwoordig niet eenvoudig om zoiets voor elkaar te krijgen omdat onze media een beetje te veel zelf willen beslissen wat ze vertellen en wat niet, ipv gewoon de feiten weer te geven. De informatie komt dus los in stukjes en beetjes, en er moet natuurlijk worden uitgezocht wat klopt en wat niet. Indien er niet zo tewerk gegaan wordt vliegen er nog veel meer zaken de doofpot in omdat ze niet passen in het kraam van de ene of de andere... Men zoekt hier niet om de moeder vrij te pleiten ivm hetgeen ze gedaan heeft. Dat was verkeerd en ze zal de gevolgen ervan dragen. Blijft het zoeken naar de mogelijke oorzaken: is dat nuttig? Jawel, andere mensen kunnen ivm bepaalde situaties leren daardoor beter en meer na te denken vooraleer zich situaties op de hals te halen die tot zoiets kunnen leiden Niemand zegt hier dat de vader moet gestraft of gerechterlijk veroordeeld worden. Wat men wel zegt is dat zijn houding aanleiding zou kunnen zijn voor wat er is gebeurd. Afwachten dus. Maar in de doofpot kan het nu al moeilijker gestopt worden. PS. ivm de posting van De Prof waar ik naar verwees heb je toch niet echt commentaar gegeven tenzij wat gepraat over het woordje "geloof". Het bewijs van hoe het juist in elkaar steekt krijgen we er zomaar niet gratis bij... we zoeken, we geloven, we denken, we veronderstellen... en we wachten tot de waarheid en de omstandigheden en de redenen boven komen drijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alsof het voor een molslimvrouw de doodgewoonste zaak is een 'echtscheidingsprocedure in te zetten. En niemand pleit dat de vrouw 'onschuldig is. Extremisme is aan u ook niet vreemd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik probeer een situatie tussen mensen die ik niet ken niet te analyseren op basis van krantenberichten. Wat kranten vadaag over dit drama schrijven, kan morgen weer eens heel anders zijn. En volgende week ook. De enige getuigenissen komen uit tweede hand. En ik kan best begrijpen dat de vader noch de moeder nu niet direct in staat zijn ons eens volledig inzicht te geven in wat er gebeurd is. Tot zover mijn empathie. Je probeert iets te achterhalen dat je van op afstand niet kúnt achterhalen. Op grond van hypothesen. En als we dan in de buurt komen van theorieën als de moeder wou niet... Het mag misschien een verklaring zijn, niet het minste, maar werkelijk niet het minste begrip kan ik daarvoor opbrengen. Vooral dat men dat als 'liefde' zou kunnen beschouwen. Dus is 'haten' weliswaar sterk uitgedrukt, maar om te kunnen veronderstellen wat jij hier als hypothese ontvouwt t.a.v. die vader zonder concreet bewijs, zou ik iemand ferm moeten haten of verachten. Op den duur zit je op de bodem van je eigen denken. Dus het onderzoek van de situatie in al haar details moet m.i. gebeuren op een assisenproces. Voor mijn part niet eens om de schuld te bepalen (die staat al vast voor mij, jazeker, ik zie voorlopig geen reden om daar aan te twijfelen), maar om eventuele verzachtende omstandigheden (die ik mij nu zelfs nog niet kan voorstellen) en bijkomende verantwoordelijkheden te onderzoeken. Maar ze zullen verdomd straffe zaken moeten bovenspitten om iets aan de daden van die vrouw te 'verzachten'!
![]() |
![]() |
#209 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#211 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want nu valt er gewoon niets uit te leren. Enkel dat er 5 kinderen dood zijn. En dat de moeder ze doodgestoken heeft. En dat de vader afwezig was. Al de rest komt van anderen Daarom heb ik je raad al ter harte genomen voor je ze gegeven had: ik wacht af wat het assisenproces zal brengen. Als het er komt, want anders zullen we nooit het stadium van gissingen voorbij geraken.
![]() |
![]() |
#212 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zeer juist, en dat doe ik ook. Ik spreek mij niet uit over de persoon circe, enkel over wat zij of hij schrijft op dit forum en binnen de specifieke context. Ik ben op geen enkel moment er op uit om iemand te stigmatiseren of de mond te snoeren.
Maar net zoals alle anderen op dit forum plaats ik mijn opinie daar tegenover. Het was dus geen persoonsaanval, noch een generaliserende uitspraak over de persoon.
![]() |
#213 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is waar, er zullen behoorlijk schokkende onthullingen naar boven moeten komen om dat beeld bij te stellen. Zelfs al was hij de grootste pummel ter wereld, dan nog zie ik weinig verschoning. Maar wat verwacht je nu van een vijfvoudige kindermoord? Bij alle andere gezinsdrama's van de voorbije jaren heb ik heel wat minder begrip gehoord. Daar kwam het begrip van de mensen die ervoor betaald werden.
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Steeds lees ik nog die grote krantenkop in HLN. "Weer racistisch geweld" Het ging hier over de moord in Binche na de carnaval. Achteraf bleek het helemaal niet tegaan om racistisch geweld maar om een afrekening tussen jongeren bendes. En wat lees ik in HLN, een klein artikeltje, dat het dus een afrekenung was. waar niet eens vermeld staat dat het niet om racisme ging, zoals eerst in grote letters in de krant stond. Maar het "beeld" is was weer geschapen... "RACISME" Daarom dat ik hier ook enige terughoudendheid wil. De kranten pakken met grote foto's uit waar een wenende vader op te zien. Met dikke letters eronder: vader overmand door verdriet. Ik zeg u, wat als men morgen aanwijzingen zijn, dat hij wel enige betrokkenheid heeft in de moord. Dan gaat dat ook ergens in kleine lettertjes vermeld worden, en liefst nog vermomd ook. Maar ook hier is het beeld reeds geschapen, een rouwende moslim wereld, die weer de 'slachtoffers' zijn. Ik wil maar zeggen, men creëert het tegenovergestelde een beeld, waar het VB nu voor terecht staat [/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Want daar gaat het over, er zijn bronnen die beweren dat enkel de jongste van haar man was en dat hij die wou meenemen naar Algerije (of was het Marokko, maakt niet uit) Omdat ze er één zou moeten missen moet ze hen allemaal vermoorden? Zij heeft haar kinderen gelijk behandeld, das waar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle mannen die zich niet conformeren aan wat jij de juiste man-vrouw relatie vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een extreem-egoïstische gedachte ook maar te overwegen om het recht op leven van je kinderen eenzijdig af te nemen. Dat is misdadig zonder meer, en gezien het een ouder is die zich zo'n gedachte permitteert is het een misdaad van een grotere orde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij wel, blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |