Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 21:26   #201
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lieve Edina,
Je hebt geen verstand van zaken, dat is duidelijk.
1. Bij een klacht voor de commissie voor ongewenst gedrag, komt een onderzoek met getuigen, als die risico lopen, worden die beschermd tegen ontslag gedurende een jaar.
Er waren beschermde getuigen in mijn voordeel.
Indien die rechtstreeks verbonden zijn aan de stad, moet de beslissing op het college komen conform de VOORSCHRIFTEN.
Uiteraard moet dan ook gevolg worden gegeven aan de beslissing.
Dat gebeurde niet...daarom maak ik tam tam want mijn dossier is pijnlijk duidelijk! Ik wil dus weten of dit de reden is waarom de beslissing van een bijzonder pijnlijk onderzoek( uiteindelijk zie je zwart op wit wat mensen uitgevreten hebben) de prusselbak inging.
Dat moet toch simpel uit te leggen zijn, gezien ik volkomen onverwachts met onmiddellijke ingebrekestelling tijdens verlof ontslagen werd!
Vreemd, geen geluid uit het stad huis....
Je hebt pas klacht neergelegd na je ontslag waardoor het niet onlogisch is dat die beschermingsmaatregel niet meer van toepassing was voor jou, wel voor de getuigen. Ik heb nergens ontkend dat het stadsbestuur geen uitspraak moest doen over de beslissing van de commissie over het ongewenst gedrag. Integendeel, ik heb steeds gezegd dat ze zich daar wel konden over uitspreken, maar dat dit los stond van je ontslag. Daarvoor moet je echt wel bij de arbeidsrechtbank zijn. En ik begrijp dat je ondertussen ook naar de arbeidsrechtbank bent gestapt. Met je ijzersterke dossier zal het geen probleem zijn om daar je gelijk te halen.

Citaat:
2. Nu even over je kennis van '' allochtonen''.
Er komt geen reactie, ondanks de afkeuring van moslims op de praktijken hun fanatieke broeders omdat dit in strijd is met de koran.
Zij horen elkaar niet te bekritiseren, wat de ander doet is tussen de persoon en Allah.
Je snapt toch ook wel dat bijvoorbeeld Turkse moslims, die wel achter Atta Turk blijven staan, helemaal niet gediend zijn van de pilaarbijterij van hun Marokkaanse broeders?
De verschillen in praktische islambeleving ga ik niet toelichten, die hoor je te weten.
Daar gaan we: Marokkanen tegenover Turken. Sorry, maar in zo'n simplisme stap ik niet mee. Ik ken even goed Marokkaanse moslims die helemaal niet opgezet zijn met de radicalisatie van sommige moslims en even goed Turkse moslims die kritiek hebben op radicale stromingen binnen hun eigen gemeenschap. Of ga je nu ontkennen dat die er bij de Turken niet zijn?

En de reden waarom ze niet reageren is ook veel complexer dan wat jij hier doet uitschijnen hoor... dat ze zich nog steeds niet aanvaard voelen in onze maatschappij speelt daar wel degelijk in mee!

Citaat:
De moslims plooien al evenmin terug op zichzelf vanwege de verstoting vanuit de samenleving.
Het is andersom.
Omdat moslims al veertig jaar hun identiteit beleven via levensovertuiging en etnische origine, ontwikkelden zij enkel een papieren identiteit als Vlaming.
Door de tijd waarin we leven en onder invloed van internationale gebeurtenissen, vragen steeds meer mensen zich af, hoe lang dit nog kan.
Niet omdat ze '' tegen buitenlanders ''zijn, maar omdat de samenleving gebukt gaat onder de extra zorgen die het in stand houden van '' eigenheid '' binnen '' het wettelijk stelsel'' van sommige doelgroepen meebrengt.
Daar heeft menig mens de buik van vol en dat is meer dan terecht.
Het is dan ook verontrustend dat iemand zoals jij die zegt met kennis van zaken te spreken de zaken omdraait, en weer,ondanks de vele wantoestanden als gevolg van '' culturele eigenheid'' opnieuw richting samenleving wijst.
Erger nog, het is mensonterend.
Want ondertussen groeien die groepen economisch en sociaal kansarmen van andere origine, de barst de sociale zekerheid langzaam uit elkaar, omdat er meer aanleunt dan bijdraagt in dat systeem.
Wat de samenleving investeert komt er niet uit aan meetbaar resultaat.
Dat ligt dit keer niet meer aan de samenleving, maar ook aan de doelgroepen zelf maar dat is zo taboe, dat kan en mag niet gezegd worden!
Nergens maar dan ook nergens heb ik beweerd dat er maar één reden is voor de kansarmoede van allochtonen of voor de reden dat ze zich terugplooien op hun eigen cultuur. Daar zijn vanzelfsprekend verschillende factoren voor. Ook factoren van binnen de gemeenschap. Maar ontkennen dat de samenlenleving er iets mee te maken heeft, zoals jij hierboven en in je artikels stelsmatig doet, is gewoon te gek voor woorden. Het is helemaal geen taboe om te zeggen dat ze ook zelf een verantwoordelijkheid dragen, maar het is pertinent fout om maar één verantwoordelijke aan te wijzen. Want dan doe je precies wat je anderen als dan niet onterecht verwijt.

Laatst gewijzigd door Edina : 29 maart 2007 om 21:37.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:33   #202
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop maar dat de kortzichtige klap die we hier van "Alice" horen geen uittreksels zijn uit haar "objectieve" verslagen die ze beroepsmatig diende te maken
Oud 30 maart 2007, 11:03   #203
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Edina, je hebt het dus nog niet begrepen...
Omdat een bescherme de getuige rechtstreeks verbonden is aan de stad MOET HET OP COLLEGE KOMEN ,het heeft niets te maken met mijn statuut maar met de voorschriften vanuit de stad zelf.
Je wilt blijven geloven dat ontslag en ongewenst gedrag niets met elkaar te maken hebben.
Doe maar, ik blijf hier mijn energie niet in steken, je negeert dat uitgerekend de twee die de vraag stelden voor ontslag en de nota hiervoor schreven de mensen zijn die schuldig werden gevonden aan pesten, liegen en disfunctioneren.

Nu over simplisme.
Natuurlijk heb ik de visie van jongeren voor islam op religie besproken met andere moslims.
Zij begrepen niet waarom er bijvoorbeeld een probleem is met muziek, of vrouwen een hand geven.
Vooral Turkse moslims, zelfs degenen die erg gelovig zijn, zagen dit volledig anders.
Maar een gesprek over religie, tussen moslims was niet mogelijk.
Als reden werd unaniem opgegeven '' wij zijn het er niet mee eens, maar dat is tussen Allah en een gelovige, daar moet je respect voor hebben en mag je jezelf niet bemoeien''.
Het is logisch dat wanneer islam anders wordt ingevuld, dit ook tot andere inzichten onder moslims leidt maar dit betekend niet dat dit ook openlijk tot discussie leidt!
Turkse moslims hebben vaak onderling al een andere visie en Marokkaanse gelovigen is precies hetzelfde,maar dit leidt NIET TOT DIALOOG maar tot naast elkaar kijken en vooral veel roddel achter elkaars rug.
Daarom, en dit was de vraag, laten gematigde moslims hun stem niet horen tegenover broeders waar ze het niet mee eens zijn.
Binnen hun interpretatie over islam. mag je een broeder niet bekritiseren, dus ook niet protesteren bij zijn visie over islam die is tussen de persoon en God.
Aangezien dit unaniem als standpunt werd gegeven, door zeer verschillende groepen, zie ik niet in waarom je dit simplistisch noemt, maar evnemin ontgaat me waarop je je zekerheid blijft bouwen dat mij ontslag los staat van het pesten, treiteren van leiding.
Je bent welkom hoor om zelf te komen kijken, maar dat wil je niet, je wil enkel oordelen.
Jij Edina bent bang.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:08   #204
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel inderdaad dat de samenleving al veertig jaar inspanning doet, en we nergens uitkomen, de oplossing ligt niet bij de samenleving maar vooral bij doelgroepen zelf.
Natuurlijk is dat geen populaire stelling,de slachtofferrol brengt veel meer op en kost geen enkele inspanning.
Jij wil mensen te eten gven, ik wil ze vooral leren vissen!
Oud 30 maart 2007, 11:09   #205
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, je hebt het dus nog niet begrepen...
Omdat een bescherme de getuige rechtstreeks verbonden is aan de stad MOET HET OP COLLEGE KOMEN ,het heeft niets te maken met mijn statuut maar met de voorschriften vanuit de stad zelf.
Je wilt blijven geloven dat ontslag en ongewenst gedrag niets met elkaar te maken hebben.
Doe maar, ik blijf hier mijn energie niet in steken, je negeert dat uitgerekend de twee die de vraag stelden voor ontslag en de nota hiervoor schreven de mensen zijn die schuldig werden gevonden aan pesten, liegen en disfunctioneren.
Ik zie Edina nergens beweren dat diegenen die je ontslaan hebben geen ongewenst gedrag stelden.
Kun je ergens een linkje geven naar een tekst die stelt dat een commissie die oordeelt over het al dan niet aanwezig zijn van ongewenst gedrag de bevoegdheid heeft om te oordelen over de gerechtvaardigdheid van een ontslag?
Oud 30 maart 2007, 12:40   #206
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nergens maar dan ook nergens heb ik beweerd dat er maar één reden is voor de kansarmoede van allochtonen of voor de reden dat ze zich terugplooien op hun eigen cultuur. Daar zijn vanzelfsprekend verschillende factoren voor. Ook factoren van binnen de gemeenschap. Maar ontkennen dat de samenlenleving er iets mee te maken heeft, zoals jij hierboven en in je artikels stelsmatig doet, is gewoon te gek voor woorden.
De nieuwe strategie van de "bekochte" linkse kerk : vingertje wijzen naar de samenleving, en de eigen verantwoordelijkheid van de allochtone groep minimaliseren tot het uiterste. Een teken dat de ontgoocheling én verzuring diep zit.
Van een peutermentaliteit gesproken ...
Dat ook die culpabiliseringsstrategie naar de autochtone samenleving niet gaat pakken, heeft Edina nog steeds niet door. Wel, ik geef het haar op een plaatje zodat ze in het vervolg dat culpabiliserend vingertje gewoon op zichzelf richt. Ik en de meeste Vlamingen voelen ons immers niet aangesproken. Wij weten immers hoe diep de fiscus en de SZ maandelijks in onze portefeuille graait en uitdeelt aan die allochtone kansarmen die staan aan te dringen om toch maar te kunnen genieten van de sociale opvangmiddelen die die verdomde racisten hen zo maar in de schoot werpen. Racisten die op de koop toe hun godsdienst tot erkende godsdienst maakte en de als paddestoelen uit de grond schietende moskeeën mee financieren. De autochtone racisten die hen knuffelen met straathoekwerkers, klashoekwerkers, pleinwerkers, sociale begeleiders, taalondersteuningspersoneel op maat, kortom een dure allochtonenindustrie vol pamperaars, naast de sociale woningparken die ze ook al voor het grootste deel mogen bezetten voor een prikje en het arsenaal uitkeringen die de autochtone racisten hen zo maar gunnen. Ze hoeven er zelfs geen dag voor gewerkt te hebben.
Ook het linkse justitie-apparaat dat heel multicultureel-correct de ogen sluit voor de misstappen van allochtone jongeren blijft gewillig aan autoculpabilisering doen, zelfs na 9 recidives want de jongeren moeten toch kansen krijgen, zelfs als ze die keer op keer zelf verbrodden. Op een moordje min of meer komt het al niet meer, als de gevoeligheden van die uiterst gevoelige allochtone zieltjes en hun super-lange teentjes maar niet geraakt worden. En het helpt nog niet, de 'racistische' samenleving doet nog niet genoeg.
Dan maar klagen over het gebrek aan kansen op de arbeidsmarkt, bij voorkeur in termen van 'racisme', want dat verkoopt goed in de media. De media die overigens zelf geen afspiegeling zijn van de geallochtoniseerde samenleving, maar ja, kwaliteit en talent telt, je kan toch geen redacties bezetten met halve analfabeten? Maar blijkbaar moet de doorsnee werkgever dat wel doen, en elk tot nu normaal selectiecriterium over de balk gooien, anders is het een verdomde racist.

Nee Edina, na 40 jaar kansen aangeboden op een plateauke naar hun goesting en smaken, pakt uw mayonnaise alleen nog maar bij zeer simpelen van geest en bij adepten van het linkse zelfhatersfundamentalisme.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 13:02   #207
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De nieuwe strategie van de "bekochte" linkse kerk : vingertje wijzen naar de samenleving, en de eigen verantwoordelijkheid van de allochtone groep minimaliseren tot het uiterste. Een teken dat de ontgoocheling én verzuring diep zit.
Van een peutermentaliteit gesproken ...
Dat ook die culpabiliseringsstrategie naar de autochtone samenleving niet gaat pakken, heeft Edina nog steeds niet door. Wel, ik geef het haar op een plaatje zodat ze in het vervolg dat culpabiliserend vingertje gewoon op zichzelf richt. Ik en de meeste Vlamingen voelen ons immers niet aangesproken. Wij weten immers hoe diep de fiscus en de SZ maandelijks in onze portefeuille graait en uitdeelt aan die allochtone kansarmen die staan aan te dringen om toch maar te kunnen genieten van de sociale opvangmiddelen die die verdomde racisten hen zo maar in de schoot werpen. Racisten die op de koop toe hun godsdienst tot erkende godsdienst maakte en de als paddestoelen uit de grond schietende moskeeën mee financieren. De autochtone racisten die hen knuffelen met straathoekwerkers, klashoekwerkers, pleinwerkers, sociale begeleiders, taalondersteuningspersoneel op maat, kortom een dure allochtonenindustrie vol pamperaars, naast de sociale woningparken die ze ook al voor het grootste deel mogen bezetten voor een prikje en het arsenaal uitkeringen die de autochtone racisten hen zo maar gunnen. Ze hoeven er zelfs geen dag voor gewerkt te hebben.
Ook het linkse justitie-apparaat dat heel multicultureel-correct de ogen sluit voor de misstappen van allochtone jongeren blijft gewillig aan autoculpabilisering doen, zelfs na 9 recidives want de jongeren moeten toch kansen krijgen, zelfs als ze die keer op keer zelf verbrodden. Op een moordje min of meer komt het al niet meer, als de gevoeligheden van die uiterst gevoelige allochtone zieltjes en hun super-lange teentjes maar niet geraakt worden. En het helpt nog niet, de 'racistische' samenleving doet nog niet genoeg.
Dan maar klagen over het gebrek aan kansen op de arbeidsmarkt, bij voorkeur in termen van 'racisme', want dat verkoopt goed in de media. De media die overigens zelf geen afspiegeling zijn van de geallochtoniseerde samenleving, maar ja, kwaliteit en talent telt, je kan toch geen redacties bezetten met halve analfabeten? Maar blijkbaar moet de doorsnee werkgever dat wel doen, en elk tot nu normaal selectiecriterium over de balk gooien, anders is het een verdomde racist.

Nee Edina, na 40 jaar kansen aangeboden op een plateauke naar hun goesting en smaken, pakt uw mayonnaise alleen nog maar bij zeer simpelen van geest en bij adepten van het linkse zelfhatersfundamentalisme.

Recht in de roos...
In- en intriest als je ziet dat onze beschaving zo naar de kloten wordt geholpen...
Ik kom er steeds en steeds op terug: mij frappeert het erorm dat er nog steeds autochtone vrouwen bestaan die niet inzien dat hun rechten waar ze zo hard voor hebben gevochten als eersten zullen geofferd worden op het altaar van de multiculturaliteit.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het zoeken naar iemand die mij kan vertellen of er egens ter wereld één moslimland is waar er democratie is...
Oud 30 maart 2007, 14:47   #208
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net bericht van advocaat, dagvaardiging vertrekt volgende week op grond van onterecht ontslag!
JUridisch zijn er voldoende gronden een proces te starten, wat uiteraard niet op enige belangstelling in de media hoeft te rekenen, tenminste niet in Vlaanderen.
Volgende week wordt in Amterdam het rapport van Fleur Jurgens gepresenteerd, zij onderzocht de oorzaken bij Marokkaanse probleemgezinnen en haar bevindingen staven de mijne...gisteren te zien op de Nederlandse tv, en ik werd eveneens gevraagd als preekster door de Amterdamse politieacademie.
Oud 30 maart 2007, 14:58   #209
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net bericht van advocaat, dagvaardiging vertrekt volgende week op grond van onterecht ontslag!
JUridisch zijn er voldoende gronden een proces te starten, wat uiteraard niet op enige belangstelling in de media hoeft te rekenen, tenminste niet in Vlaanderen.
Volgende week wordt in Amterdam het rapport van Fleur Jurgens gepresenteerd, zij onderzocht de oorzaken bij Marokkaanse probleemgezinnen en haar bevindingen staven de mijne...gisteren te zien op de Nederlandse tv, en ik werd eveneens gevraagd als preekster door de Amterdamse politieacademie.

way to go Marij...way to go!!!
Oud 30 maart 2007, 22:47   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben er blij mee, juridische kant komt dus in orde, nu nog de politieke kant...
Want ik meen als burger terecht vragen te stellen over hoe de stad met het onderwerp multiculturaliteit omspringt...
Af en toe denk ik echt, wat ze doen is de problemen groter maken!
Oud 30 maart 2007, 23:07   #211
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een hekel aan mensen die zich verstoppen achter hun politieke correctheid,om dan politiek incorrect te zijn tegen diegenen die voor hun de kastanjes uit het vuur moeten halen.
Renners controleren ze op hematocrietwaarden,het wordt ook eens tijd dat ze politiekers op hun hypocrietwaarden gaan testen.
Ik kan me echt niet meer herkennen in de waarden die sommigen ons hier willen bijbrengen,waarden die ons recht op spreken afnemen hoeven we hier niet.
Oud 30 maart 2007, 23:24   #212
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er blij mee, juridische kant komt dus in orde, nu nog de politieke kant...
Want ik meen als burger terecht vragen te stellen over hoe de stad met het onderwerp multiculturaliteit omspringt...
Af en toe denk ik echt, wat ze doen is de problemen groter maken!

oh, oh, Marij !

Eens je in het not politic correcte kamp bent belandt, dan komt het niet orde ! Je hebt geen idee hoe links PC handelt. Leer je oude vrienden kennen.,

Laatst gewijzigd door Cyrano : 30 maart 2007 om 23:27.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 23:30   #213
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt wellicht Spreekster, hé?
Oud 30 maart 2007, 23:45   #214
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben uiteraard niet op de hoogte van de zaak en de specifieke details .
maar je maakt je WEL ERG voorbarig blij met je dagvaarding.

je eis zal eerst nog ontvankelijk moeten worden verklaard.
EN dan zal je via het MISBRUIK van het ontslagrecht moeten gaan procederen. en vermits je bediende bent, zal dit via het gemeenrecht moeten gaan, in casu 1382 B.W; je zal dus in concreto intententie tot "schaden" moeten gaan bewijzen.
ik zou me daar niet al te positief over opstellen, dit wordt echt zeer ZELDEN toegekend.
Ik heb uiteraard geen inzage in de stukken van deze zaak , maar je moet al verdomde sterke bewijzen hebben dat men je expliciet wou treffen .
een mailtje dat op verschillend wijzen geînterpreteerd kan worden, of een spreekverbod van andere ambtenaren zal hoegenaamd NIET voldoende zijn.
nu goed, de tijd zal het uitwijzen.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 23:49   #215
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
!
omdat je louter een advocaat hebt gevonden die bereid is om een dagvaarding op te stellen????? Wel even serieus blijven he !

Tal van dagvaardingen worden niet ontvankelijk verklaard, en nog veel minder worden gunstig gevonnist. en zeker niet als het over misbruik van het ontslagrecht gaat.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 23:51   #216
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik heb een hekel aan mensen die zich verstoppen achter hun politieke correctheid,om dan politiek incorrect te zijn tegen diegenen die voor hun de kastanjes uit het vuur moeten halen.
Renners controleren ze op hematocrietwaarden,het wordt ook eens tijd dat ze politiekers op hun hypocrietwaarden gaan testen.
Ik kan me echt niet meer herkennen in de waarden die sommigen ons hier willen bijbrengen,waarden die ons recht op spreken afnemen hoeven we hier niet.
Perfekt gesproken. Ik kan me volledig vinden in wat je hier zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 10:38   #217
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
DIKKE ZEVER. er is een verplichte "minnelijke" fase van ten hoogste één jaar waarbinnen men mbh van bemiddelaars tot een vergelijk KAN komen.Lukt dat niet moet men dus binnen dit jaar een procedure starten voor de arbeidsrechtbank en heeft men doorgaans binnen 1,5 jaar een uitspraak. Beroep instellen kan uiteraard , maar als het enkel is om "je poging te wagen" zal de WG nog een strengere straf krijgen dan in eerste aanleg. ( zo tracht men misbruiken te ontmoedigen, en WG hebben het ondertussen begrepen) Zelfs dan heeft men een uitspraak binnen de 3-5 j totaal.

Ja het kan lang duren, maar het meteen gaan verdubbelen en de uitzonderlijke dossiers gaan voorstellen als de middelmaat is de waarheid verdraaien. en als de dame "zo het recht aan haar kant heeft" zal ze zich hersteld zien, financieel . Zelfs het complexe dossier van commisaris Lamine heeft niet zo lang geduurd. en ook hij werd in ere hersteld.
Ik kan me nochthans goed voorstellen dat als ge in Antwerpen dossier neerlegt tegen Janssens, het wel eens zou kunnen verjaren voor ze aan het onderzoek beginnen.
Oud 31 maart 2007, 10:54   #218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs het complexe dossier van commisaris Lamine heeft niet zo lang geduurd. en ook hij werd in ere hersteld.
Het grote verschil is echter dat Lamine GESCHORST werd, met behoud van zijn loon in heel die tussenperiode. Lamine werd niet op staande voet ontslagen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2007 om 10:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 11:32   #219
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik stel inderdaad dat de samenleving al veertig jaar inspanning doet, en we nergens uitkomen, de oplossing ligt niet bij de samenleving maar vooral bij doelgroepen zelf.
Ik ben met die stelling niet akkoord. Pas sinds de oprichting van een staatssecretaris voor immigratie of zo (20 jaar geleden?) werden er voor het eerst inspanningen geleverd. Maar daar ligt het probleem net niet. In een gezonde context moeten er voor migranten helemaal geen inspanningen geleverd worden. Die passen zich immers spontaan aan. Wat doen de VS voor hun migranten? Niets, helemaal niets.

Het probleem in België en vele andere Europese landen is dat de randvoorwaarden voor een normale assimilatie van de migranten niet vervuld zijn.

Het fundamenteel probleem is dat België nooit migranten heeft willen binnenhalen. De bevolking zeker niet maar de politici ook niet. Zelfs de socialisten hebben dat niet gewild. Er werden gastarbeiders uitgenodigd, dat wel. En die mensen mochten uiteindelijk blijven. Daar was een beleid aan gekoppeld. En niet toevallig zijn die mensen bijna allemaal perfect geïntegreerd.

Maar degenen die daarna gekomen zijn, via gezinsvereniging, een asielprocedure of de illegale weg, die mensen werden niet verwacht. Er werd niet nagedacht over de gevolgen van hun aanwezigheid. Er was ook geen werk voor hen en de meesten zijn dan in het sociaal vangnet verstrikt geraakt. Zo ontstonden spontaan ghetto's met een hoge concentratie aan sociale en economische problemen. Die ghetto's, de hoge werkloosheid, en de continue toevloed van nieuwe migranten hebben de spontane integratie stilgelegd.

Hierbij wil ik nog twee typisch Belgische factoreen vermelden die de integratie nog meer lamleggen :
1) ons SZ-stelsel vernietigd niet-gekwalificeerde arbeid waardoor er voor migranten veel minder "witte" arbeidsplaatsten beschikbaar zijn dan in een land als Amerika.
2) bepaalde partijen gebruiken nu migranten als politiek wapen. En hiermee bedoel ik niet alleen het VB. De PS, de SPa en nu ook de VLD beschouwen hoe langer hoe meer de migranten als kiesvee die men kan afkopen. De boodschap luidt dan natuurlijk dat migranten er voordeel aan hebben om migranten te blijven.

De toestand waarmee wij vandaag worden geconfronteerd is dus niet het resultaat van een beleid, maar van non beleid, chaos en politieke spelletjes. Dit is niet de schuld van de migranten zelf. Dit is de schuld van de opeenvolgende regeringen : nl. de regeringen Maertens, Dehaene en Verhofstadt. De maatregelen die die regeringen hebben genomen hebben waren slechts lapmiddelen : speelpleinen, jeugdhuizen en gesubsidieerde nepjobs kunnen het probleem onmogelijk oplossen. Je kan trouwens niets doen zolang de migratiekraan open blijft.

De migranten zullen spontaan integreren op twee voorwaarden :
1) dat de toevloed STOPT.
2) dat men ophoudt hen als een aparte groep te beschouwen. Je integreert mensen niet door hen constant te vertellen dat zij iets bijzonders hebben. Natuurlijk zullen zij een tijdje gesdicrimineerd worden. Dat is echter de prijs die een migrant betaald opdat zijn kinderen later niet gedsicrimineerd zouden worden.

Michael Douglas is de zoon van Kirk Douglas, een Armeniër, die zijn echte naam heeft laten veranderen opdat zijn zoon als een echte Amerikaan zou beschouwd worden. Mensen doen zo'n dingen spontaan, als je hen daartoe de kans geeft.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 11:50   #220
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be