![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationalisme
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementslid
|
![]() Hoe kan je in staat zijn tot burgerzin als paars je zakken leeghaalt terwijl je er bij staat?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je daarmee zeggen dat Vlaams-nationalisten de rekening gaan presenteren aan zij die het niet met hen eens waren? Dat kan tellen qua statement!
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Gouverneur
|
![]() dat is idd jullie goed recht.. maar het geeft wel aan dat 'jullie' nationalistisch zijn, niet? Het loutere feit dat Vlaanderen onafhankelijk zou worden zou blijkbaar al een voldoende reden zijn om te emigreren...
zelf ben ik vrij vlaamsgezind... een identiteitskaart vind ik niet dermate belangrijk, wél hoe iets wordt georganiseerd, wat de omgeving is etc... Ondanks dat ik vlaming ben, heb ik een Belgische identiteitskaart (niettemin ben ik niet verhuisd), ik heb evenmin de intentie te verhuizen indien mijn identiteitskaart zou veranderd worden in een Vlaamse identiteitskaart, een Europese, een Nederlandse.. Wie is er nu het meest gehecht aan de 'natie/nationaliteit'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar was ik nog niet achter...
![]()
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ik het dan anders formuleren: ga jij jezelf hier nog wel 'thuis' voelen? Je hebt hier zelf altijd al van de daken staan schreeuwen dat je hier gaat vertrekken eens Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Dat ga je toch niet zomaar enkel en alleen doen omdat er ergens ten zuiden van Brussel een nieuwe grens gaat komen te liggen? Dus moet er nog een andere reden zijn, maar ik vraag me af dewelke dat dat kan zijn dat je er plots zo'n afkeer van je eigen geboortegrond gaat door krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet louter het feit dat Vlaanderen onafhankelijk is. Als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, is dat heel mooi voor jullie maar ik hoef daar geen deel van uit te maken. Er zijn genoeg mensen die in het buitenland wonen omdat ze zich geen Belg voelen.
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mijn vorm van protest tegen die beslissing, elk op z'n eigen manier.
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dit gezegd zijnde: we leven nog lang niet in een republiek Vlaanderen dus zo snel ben ik hier nog niet weg.
Prettige dag nog verder maar ik heb nog een paar afspraken af te handelen!
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik daaruit dan afleiden dat de voornaamste reden waarom je hier wilt leven dat heilige woordje 'België' is?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 april 2007 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik jaag niemand weg. Het is in tegendeel eerder De Croo die zich blijkbaar te goed gaat voelen om tussen Vlamingen te wonen eenmaal België er niet meer zou zijn. Nogmaals, waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Omdat jullie nationalisme prediken in een tijd waar het niet meer sociaal aanvaard is. Zeker niet in West Europa heeft het een zeer negatieve bijklank. Jullie vechten niet tegen de Belgische staat, maar tegen jullie eigen imago. Het is niet mijn liefde voor de Belgische staat die me anti-vlaams maakt, maar jullie....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft idd geen behoefte aan iets anders dan aan Belgisch-nationalisten, Belgische patriotten en fransdolle 'Vlamingen' die niets liever willen dan dat de taal van de meerderheid eindelijk in heel Belgique plaats ruimt voor het veel mooiere Frans... Dit heb ik ook nooit een Vlaams-nationalist horen uitkramen, noch dat ik het Kim ooit zag tegenspreken toen ze nog bestuurslid lid was van de Bub. Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 11 april 2007 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |