Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2007, 08:40   #201
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U niet, iemand anders wel.

Dit gaat over de Belgische wet. Niet over een of ander document (geen wet trouwens!!!) van de VN.
Een verdrag van Internationale Uitbanning inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie werd ondertekend door al de lidstaten.
In belgie kwam die laat tot stand (hoe zou dat nu komen) maar het verdrag was er wel al. En om de puntjes op de i te zetten. In 1975 werd het verdrag goedgekeurd nog steeds 4 jaar voor Vlaams Blok.
(eigenlijk wel leuk debatteren met iemand die gefundeerder antwoord dan weg met de migranten)

Laatst gewijzigd door el_duvel : 15 mei 2007 om 08:47.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:48   #202
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vooreerst lijkt het me versturen van een mailtje van een heel andere orde dan een bepaalde politieke mening ventileren in een klas. Ik heb heel duidelijk gesteld dat een leraar neutraal hoort te zijn in de klas, tijdens zijn diensturen, ten opzichte van leerlingen en ouders.

Mag hij dan geen politieke mening hebben? Natuurlijk, maar dan wel daarbuiten? Mag die leraar een mailtjes versturen met wat-weet-ik-niet-er-allemaal-in? Natuurlijk, maar niet als die betrekking hebben op school.
Het was naar leerlingen van die school, dus die hebben betrekking op die school.
Oud 15 mei 2007, 08:57   #203
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Dat bestaat al mijn beste : BOM-moeders Bewust ongetrouwde moeders met spermadonor
Ja?
Allez zeg..is de wet veranderd? Mag een BOM nu ook al kinderen adopteren?
Gelukkig vergis jij je want anders konden we nu een rondje gaan zeveren van hoe de "rechten" van een alleenstaande man geschaad zijn tav een alleenstaande vrouw...
Oud 15 mei 2007, 09:04   #204
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals rijden met twee handen beter is, is ook de opvoeding in een volledig gezin beter. Dat is heel logisch.
Dit is een waardeoordeel, mijn beste, geen feit....
Het is in verschillende wetenschappelijke studies (psychologische en sociale) al bewezen dat kinderen die door een homokoppel worden opgevoed misschien wel iets anders maar zeker niet slechter worden opgevoed.
Oud 15 mei 2007, 09:13   #205
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ja?
Gelukkig vergis jij je want anders konden we nu een rondje gaan zeveren van hoe de "rechten" van een alleenstaande man geschaad zijn tav een alleenstaande vrouw...
Een Bom (dus een bewust ongetrouwde moeder) mag kindjes krijgen met spermadonor en heeft daar geen partner voor nodig. Als dit dan mag, waarom zou dan een alleenstaande vrouw/man geen kinderen mogen adopteren.
Lees de wet eens degelijk na :
Een alleenstaande kan adopteren. ik zal u zelfs de link geven :
http://www.adoptievlaanderen.be/framepagina.htm
Geschiktheid eens lezen en vooral puntje 6 ALLEENSTAANDEN KUNNEN ADOPTEREN !
Willen we verder zeveren ?
Oud 15 mei 2007, 10:29   #206
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Een Bom (dus een bewust ongetrouwde moeder) mag kindjes krijgen met spermadonor en heeft daar geen partner voor nodig. Als dit dan mag, waarom zou dan een alleenstaande vrouw/man geen kinderen mogen adopteren.
Lees de wet eens degelijk na :
Een alleenstaande kan adopteren. ik zal u zelfs de link geven :
http://www.adoptievlaanderen.be/framepagina.htm
Geschiktheid eens lezen en vooral puntje 6 ALLEENSTAANDEN KUNNEN ADOPTEREN !
Willen we verder zeveren ?
Hier heb je uiteraard volkomen gelijk en was ik volkomen fout.
Ik had adoptie niet in zijn algemeen kader geplaatst.
Wat nog erger is is dat ikzelf ooit in datzelfde geval heb gezeten maar dat het door gans andere redenen niet is kunnen doorgaan.

Desalnietemin blijf ik er van overtuigd dat in geval van adoptie aan het kind het ganse arsenaal van bescherming en opportuniteiten niet mag worden onthouden.
Wat daartegenover wel een feit is is dat die algemene voorwaarden beperkt kunnen worden door de specifieke overstijgende (oa familiale) omstandigheden.
Oud 15 mei 2007, 10:34   #207
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hier heb je uiteraard volkomen gelijk en was ik volkomen fout.
Ik had adoptie niet in zijn algemeen kader geplaatst.
Wat nog erger is is dat ikzelf ooit in datzelfde geval heb gezeten maar dat het door gans andere redenen niet is kunnen doorgaan.

Desalnietemin blijf ik er van overtuigd dat in geval van adoptie aan het kind het ganse arsenaal van bescherming en opportuniteiten niet mag worden onthouden.
Wat daartegenover wel een feit is is dat die algemene voorwaarden beperkt kunnen worden door de specifieke overstijgende (oa familiale) omstandigheden.
Ach ja you win some you lose some but the show must go on
Ik ben er ook van overtuigd dat een kind volledig moet beschermd worden, maar of hij/zij nu opgevoed wordt door heteros of holebi's, daar mag men geen onderscheid in maken tenzij eht met de nodige studies kan aangetoond worden
Oud 15 mei 2007, 10:40   #208
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Wat ik anders ook wel straf vind is dat ze bij een kennis op school dienen Bart De Bie lieten komen. Had het blok nu echt niemand anders kunnen sturen? Als ik die school was zou ik toch om iemand anders van't blok gevraagd hebben denk ik. (alhoewel, vorig jaar was er daar ook een VB'er, maar zo'n lijstvullerke die eigenlijk van niks wist en constant onzinnige commentaar gaf en dingen zei die gewoon totaal belachelijk waren. De zaal lag een paar keer plat en VB eindigde met nog geen 3%)
Iemand vroeg De Bie trouwens of hij die ondervragingen op dezelfde manier zou hebben gedaan als hij ze kon over doen en zijn antwoord was ja.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 10:48   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderstreepte is fout en zelfs een groteske leugen.

Ik raad u aan de geschiedenis van de wetgeving over racisme er even op na te lezen. De wettelijke omschrijving is er pas gekomen na de successen van het Vlaams Blok. Dan moest men iets uitvinden om het Vlaams Blok te nekken.

Wie evenwel het woordenboek openslaat, ziet een totaal andere definitie die niet toepasbaar is op het Vlaams Blok. Daarom wordt er een definitie op maat gemaakt.
Wat er ook van zij, het is een goede wet en een goede definitie. Het enige spijtige is dat men in het kader van het Vlaams Blok-proces niet de kans heeft gegrepen om die racistische, ondemocratische organisatie ineens met wortel en tak uit te roeien. In onze multiculturele samenleving is geen plaats voor een organisatie die haat en verdeeldheid predikt ten aanzien van minderheidsgroepen zoals allochtonen en homoseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 10:57   #210
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat over de Belgische wet. Niet over een of ander document (geen wet trouwens!!!) van de VN.
Zelfs een Belgische wet komt niet zomaar uit de lucht gevallen, "meester" Van den Berghe. De aanloop naar onze huidige antiracismewet werd genomen door de ondertekening van Verdrag van 7 maart 1966 inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie, goedgekeurd bij wet van 9 juli 1975 (B.S., 11 december 1975). Dit verdrag bepaalt dat de ondertekenende partij de nodige maatregelen dient te nemen om rassendiscriminatie tegen te gaan, maar dan wel met inachtneming van de bepalingen van het EVRM en het BUPO inzake het recht op vrijheid van meningsuiting en het recht op vreedzame vergadering en vereniging. De antiracismewet nam de definitie van de term “rassendiscriminatie” zo goed als integraal over uit dit verdrag. Uiteraard werd die wet naderhand nog verfijnd en bijgeschaafd. Zo gaat dat nu eenmaal met wetten. Dat lijkt me overigens ook de taak van de wetgevende macht. Het zou maar erg zijn als wetten voor eeuwig en drie dagen in steen gebeiteld stonden, nietwaar?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 11:01   #211
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja?
Informeer je! Alleenstaanden konden altijd al adopteren. Er werd daar zelfs strikt genomen nooit onderscheid gemaakt tussen hetero- en homoseksuelen. De openstelling van adoptie heeft dan ook niet te maken met de mogelijkheid voor homoseksuelen om te adopteren, want dat konden ze al, maar om als koppel te adopteren, zodat het kind met beiden een juridische band krijgt.

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 11:23   #212
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard Het zijn en blijven onverdraagzamen die rode rakkers.

Oude koek, mijn dochter kreeg een paar verkiezingen geleden lessen tegen het toenmalig Vlaams Blok in het atheneum te Lier. Heb toen het VB programma laten lezen aan mijn dochter en een achttal vrienden, plus de nodige uitleg gegeven over verscheidene standpunten die onze rode broeder verkondigden, zoals de bewering dat vrouwen niet meer zouden mogen werken enz.
Raad eens voor wie die 8 gestemd hebben toen? Juist ja VB lol.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 15 mei 2007 om 11:32.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 11:31   #213
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Oude koek, mijn dochter kreeg een paar verkiezingen geleden lessen tegen het toenmalig Vlaams Blok in het atheneum te Lier.
Het is dan ook de taak van het onderwijs om onze jongeren te vormen tot evenwichtige en verdraagzame volwassenen. Een anti-Vlaams-Blok-campagne zou m.i. tot de eindtermen moeten behoren in het secundair onderwijs.
Goede punten dus voor het atheneum van Lier!

Citaat:
Raad eens voor wie die 8 gestemd hebben toen? Juist ja VB lol.
Dat is tenminste wat ze jou wijsgemaakt hebben...

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 11:36   #214
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is dan ook de taak van het onderwijs om onze jongeren te vormen tot evenwichtige en verdraagzame volwassenen. Een anti-Vlaams-Blok-campagne zou m.i. tot de eindtermen moeten behoren in het secundair onderwijs.

Mijne goeie vriend u vergeet dat 1 op 4 vlamingen voor vb kiest, als we de allochtonen weglaten in de telling is het zelfs 1 op 3.
Maar ja ik zeg maar, als de rook om je hoofd is verdwenen.
Oud 15 mei 2007, 11:42   #215
Hoomer

Standaard

Citaat:

BTW ik ken nog een land waar men politiek onderricht geeft en waar het enige toegelaten westers boek het dagboek van Anne Frank is, en dit om te bewijzen hoe slecht het westen wel is. Heu Noord Korea ofzo.

Indien men politiek wil geven moet dit onpartijdig gebeuren en niet door leugens te vertellen over een bepaalde partij.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 15 mei 2007 om 11:44.
Oud 15 mei 2007, 11:57   #216
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee want het Vlaams Belang staat in die regio heel sterk. De meeste jongeren die in Lier naar school gaan komen uit Nijlen, Berlaar, Bouwel, Bevel, Herenthout, Emblem, Ranst, enz... .

Ga daar de scores van het Vlaams Belang maar eens opzoeken.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 12:07   #217
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijne goeie vriend u vergeet dat 1 op 4 vlamingen voor vb kiest
En 3 op 4 dus niet.

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 12:08   #218
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien men politiek wil geven moet dit onpartijdig gebeuren en niet door leugens te vertellen over een bepaalde partij.
Men hoeft geen leugens te vertellen. Als men de waarheid vertelt, is het al erg genoeg.

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 12:08   #219
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nee want het Vlaams Belang staat in die regio heel sterk. De meeste jongeren die in Lier naar school gaan komen uit Nijlen, Berlaar, Bouwel, Bevel, Herenthout, Emblem, Ranst, enz... .

Ga daar de scores van het Vlaams Belang maar eens opzoeken.
Hoeveel van die jongeren zijn kiezers?

Citaat:
Oud 15 mei 2007, 12:14   #220
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel van die jongeren zijn kiezers?
Veel aangezien KAL geen al te beste reputatie heeft en er veel dubbelzitters zitten.

En aangezien er om de zoveel jaar verkiezingen zijn.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be