![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze had een religieuze oprisping gehad, jeweetwel, van die seinen gekregen opgevoerd door Engel Punkisto, en had daaruit besloten dat ze verplicht werd haar haren in dambordvorm te laten coifferen. Dambordvorm = een pluk kaal, een pluk oranje, een pluk groen. Volgens haarzelf was het "een beetje mislukt". (volgens mij zag ze eruit als Monique van der Ven als chemopatiente in Turks Fruit). Daags nadien poogde ze op school in vierkant en breed uit te leggen (uren waarschijnlijk) aan haar medeleerlingen waarom het "een beetje mislukt" was en wat de bedoeling origineel had moeten zijn (volgens Engel Punkisto) tot ze bruut werd onderbroken door de leraar: HET IS NIET MISLUKT. HET IS MOOI. EN NU ZWIJGEN WE EROVER! Voil�* ![]() Binnenshuis (bij mij dus) moest ze alvast een hoofddoekje dragen! Het zicht van een dochter als chemopatiente was iets teveel gevraagd voor mij. Gelukkig kwam er net (toeval?) op dat ogenblik een heruitzending van de film op TV. Ik heb ze erbij gesleurd en haar laten zien hoe "een beetje mislukt" ze eruitzag. Ditmaal was de discussie voor altijd gesloten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een hoofddoek is echter iets anders. Dat is een lichaamsdeel. Haar knipt men, een hoofddoek amputeerd men. In ieder geval: als een moslima zichzelf als hoofddoek (dus lichaamseigen kledingstuk) promoot, moet ze niet komen klagen, dat ze ook als hoofddoek behandeld wordt. Enfin, een bad hair day hebben we allemaal wel eens gehad. Blijkbaar hebben moslima's er meer last van dan je dochter. Die vinden hun kapsel blijkbaar altijd mislukt, vermits ze het nooit laten zien. Uw dochter had tenminste het lef nog om met haar dambordkapsel naar school te gaan. En nogmaals: ik begin de hoofddoek hoe langer hoe meer als een slipje op het hoofd te beschouwen. Of zijn alle moslima's met hoofddoek kankerpatiënten? Moeten ze daarom een uitzondering op de regel vragen? Beschouwen ze zichzelf dan als invalide? Laatst gewijzigd door Boadicea : 2 juni 2007 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
raar genoeg krijg ik hier regelmatig een sneer om meer respect te tonen als ik het over hoofddoeken heb. Ik zie dus niet in waarom ik respect aan een hoofddoek moet betonen, ik betoon mijn keukenhanddoek evenveel respect. Voor de mensen die het niet begrepen hebben: volgens hoofddoeken zie je "enkel de persoon" of "beter de persoon" of "wat er onder de hoofddoek zit". Ik niet! Ik zie gewoon een hoofddoek en soms spreekt da zelfs!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2007 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor degenen die niet kunnen volgen:
- eerst moesten we begrip hebben voor die arme sukkeltjes van meiskes die door hun vaders en broeders verplicht werden zich te hullen in hoofddoeken ---> die fase heb ik nog meegedaan. Compassie all-over, rescue pogingen incluis. - dan moesten we begrip hebben niet enkel voor de arme sukkeltjes die het MOESTEN opzetten, maar tevens voor de "geëmancipeerden" (dixit Edina en Groen!) die het doen "omdat ze dan wèl buiten mogen".... ---> hier kon ik al niet meer volgen - dan moesten we begrip hebben voor degenen die buiten geraakt zijn én geen probleem hadden om in carnavalskledij over straat te lopen. ----> ![]() - nu moeten we RESPECT betonen aan de hoofddoeken die zijn vastgegroeid, zonder dewelke de sujetten die eronder zitten zich naar eigen zeggen "naakt voelen", "geen persoon" zijn, of nog leuker: "niet willen zijn zoals die westerse hoeren".... ----> RESPECT??? MY ASS!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen trouwens in om het even welk land wil gaan opkomen voor bepaalde rechten en wetten die er niet in voorzien waren, dan zijn we op wereldvlak nog niet klaar. Tenzij in een volledige islamwereld, of course... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een stomme, nutteloze, oeverloze discussies allemaal! En ondertussen woekert die islamkanker maar verder en zal voor het ene probleem na het andere zorgen, en niet alleen op gebied van kledij. Er is en blijft, gezien de huidige evolutie van dat soort problemen, maar één oplossing: de wensen, rechten en wetten van het land waarin je je wil vestigen moeten gerespecteert worden: zich aanpassen of ophoepelen. De roep op het respecteren van de mensenrechten en de vrijheid van godsdienst door diegenen die zopas of oorspronkelijk uit landen komen waar geen van beide in ere worden gehouden is niet ernstig te nemen! Dat ze eens in hun eigen landen orde op zaken gaan stellen ipv anderen de les te willen spellen. En dit terwijl ze eigenlijk enkel maar hun eigen zinnetje en willetje willen doordrijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De hoofddoek van deze turkse moslima is niet het grootste probleem, voor mij is het veel en veel erger dat ze geneeskunde studeert en hoopt ooit een arts te worden. Een arts is een wetenschapper per definitie. Deze moslima verwerpt de evolutietheorie...en is dus zeer onwetenschappelijk bezig. Ik heb geen boodschap aan een onwetenschappelijke arts, kan ik net zo goed naar een genezer stappen hé.
Boodschap dus voor deze sluierdraagster : zet uwen sluier af en wordt een wetenschapper en arts OF hou uwen sluier op en blijf thuis, daar hoort ge thuis volgens de islam. Nee maar, gaat zo'n gesluierde anti-wetenschapper dan ook mannen onderzoeken of wat ? ![]()
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
GeloofSbeleving kan je ook doen zonder kerk, zonder kruis, zonder Jezus, zonder God tout court en zonder bijbel. En omdat dat hier de gewoonte is momenteel, moét iedereen het zo doen ofwat? Oók mensen met een ander geloof? Westerlingen gebruiken toch zo graag het woordje recht als ze op hun tekort gedaan voelen, daarvan uitgaand dat zij heel wat rechten bezitten. Zo ondere andere heel wat vrijheden. Waar blijft die mensen hun recht op vrijheid om te doen en laten wat zij willen? En om zich te kleden zoals zij willen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook in Duitsland heulen de Groenen mee met de moslimfundamentalisten : Doodsbedreigingen voor islamkritische schrijver Vanwege zijn verzet tegen de bouw van de moskee in Keulen heeft de 83-jarige Joodse holocaust-overlevende Ralph Giordano diverse zware doodsbedreigingen in het Turks gekregen. In een reactie stelt Giordano dat hij desondanks door zal gaan met zijn kritiek op de sharia en de onderdrukking van vrouwen. In zijn ogen is de sharia "notoir in strijd met de grondwet, een schandalig anachronisme, het fossiel van een achterhaalde periode en een ernstig obstakel op weg naar hervorming en modernisering vna de islam". Hj verdedigt de vrijheid van meningsuiting en weigert om alleen die dingen te zeggen die conform de sharia zijn: "Waar blijven wij, als we bedenken moeten, of ons doen en laten radicale moslism wel of niet bevalt? Waar zijn wij, als we ons in preventieve onderwerping door religieuze en andere fanatici laten voorschrijven, wat we wel en niet mogen zeggen?" In zijn reactie haalt hij ook fel uit naar de politici Hans Chrisian Ströbele en Claudia Roth (Groenen): "genadeloze loochenaars van het gewettigde eigenbelang van de meerderheid en grootverhinderaars van elke realistische inschatting van de immigratieproblematiek" en stelt zich aan de zijde van de geseculariseerde moslims die d.m.v. hervormingen een echte integratie nastreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Hierin kan ik me vinden. Indien men geen symbolen mag dragen die verwijzen naar een religie in een bepaald(e) bedrijf/gebouw/functie, dan mag dat niet. Iedereen gelijk voor de wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe weet jij trouwens van 'praatjes'. Meneer woont iedere dag een viering bij in de moskee? Citaat:
![]() Iedere ethische discussie wordt dan een koele, technische, bijna economische kosten-baten analyse van de situatie... Maar zodus... Zij hebben toch recht op dezelfde rechten en vrijheden als ons? Of niet soms? Het is toch niet omdat jij enkele fobieën en angsten hebt, dat die mensen minder mogen?
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De strijd om religieuze neutraliteit is gevoerd in de 19de eeuw, tussen katholieken en liberalen. De poco's hebben nooit "enkele jaren geleden" de "kruisjes laten verdwijnen" uit publieke instellingen. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 2 juni 2007 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() amai! dat was dan wel een héél traag kwartje van 1910 dat nog moest vallen zo te zien!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand daar iets over gehoord? Diezelfde GROENEN pleiten nù voor het dragen van hoofddoeken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Gelijkheid voor iedereen. Als we nu eens allemaal een papieren zak over onze hoofden zouden trekken, zouden we misschien de ongelijkheid kunnen wegwerken dat de ene van Moeder Natuur een mooier gezicht heeft gekregen dan de andere.
En dan hoeven we niet meer wakker te liggen van wat mensen dragen en zeker niet van wat er op hun hoofd zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 2 juni 2007 om 20:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat men de hoofddoek moest toelaten in gebouwen, functies of andere waarin voor niemand religieuze symbolen toegelaten zijn. Ergens waar het omgekeerde geld, vb. op straat, zie ik niet in waarom dat voor een bepaald symbool (de hoofddoek) anders zou moeten zijn (dan bv. voor een kruisteken, joodse symbolen of een hoofddoek bij nonnen). Dat is wat u ervan hebt gemaakt, te zien aan deze reactie... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Maar kunnen we niet tot een compromis komen?
Als men die hoofddoek nu eens zou vervangen door een kapsel van kiekendraad? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 juni 2007 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |