![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met een sleurhut met een NL plaatje hoef je je niet in Duitsland te wagen. Volgens de Duitsers betekent NL: Nur Links.... ![]()
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het er niet voor zeker als je niet meer dan 120 mag rijden hier.
![]() btw... wie is dat toch in je avatar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Btw.... ik rij met een Ford Focus Ghia 1.8 TDCI voor 132 euro per maand.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Herken je Al Pacino niet?
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 8 juni 2007 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, als je het niet kan betalen dan koop je het ook niet natuurlijk...zo simpel is het en dan rij je met een opel'tje rond of een fiat. En ik denk dat er hier door bepaalde mensen eerder uit jaloezie reageren ipv met hun gezond verstand. En zoals hier al gezegd is...herken jij Al Pacino niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk wordt hier in deze thread mooi geïllustreerd waarom wetten en regels een noodzakelijk kwaad zijn. Heel wat mensen schijnen niet te kunnen of willen verder denken dan hun eigen neus lang is. Hun wereld houdt op bij hun voor- en achterbumper. De problematiek van de milieuvervuiling of die van de verkeersdoden door hoge snelheid interesseert hen waarschijnlijk evenveel als de koers van de inheemse munt van Oestbekistan. Wat hen interesseert is hun eigenste auto en hoe mooi, groot of snel die wel niet is in vergelijking met die van hun gebuur. Voor zulke mensen - en ik hou ze niet voor dommeriken, want ik denk dat de meesten er gewoon voor kiezen om niet verder na te denken - heb je dus regels en wetten nodig, om hun gedrag zoals bij kleuters via dwang in lijn te brengen met het belang van de samenleving.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niks jaloers jong. Economischer als mijn situatie is moeilijk te krijgen.
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juni 2007 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is echt niét serieus. Je weet ook dat er veel meer vlakken zijn waarop België en Duitsland verschillen dan enkel dat, zoals ik daarnet al zei.
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Met dat verschil dan dat dit klinkklare nonsens is en mijn post wetenschappelijk onderzoek. Ach ja, statistieken zeggen ze dan. ![]() Je ontneemt mij de zin om hier nog enig serieus argument te gebruiken vooral niet hoor. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 juni 2007 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat auto's en autorijden iets losmaakt bij jonge mannen dat alleen maar psychologisch te verklaren is. De mens is nog steeds jager en verzamelaar. Vooral SUV-rijders zouden zich onbewust willen wapenen tegen concurerende jagers. Liever zij dood dan ik dood.
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar qua verbruik valt dit zeer goed mee...reken een goede 8liter/100km. En qua milieu zit ik momenteel nog 'goed' (euro4). En nee, ik ga niet werken voor mijn auto ofzo (aankoop)...laat staan iets voor lenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dan beter op een zondagochtend op een recht stuk snelweg variabele borden hebben die 130 of 140 zeggen terwijl ze tijdens de spits in de week 90 aanduiden. En dan mag daar voor mij flinke controle op zijn. Tegen 90 rijd ik nog altijd sneller naar het werk dan stilstaand omdat wat oenen elke seconde weer van baanvak veranderen en daardoor sinusgolven in het verkeer introduceren of door idioten die steeds van het derde baanvak naar de afrit willen. Ik ben trouwens al heeeeeeel lang (en sommigen die me kennen weten dat) voor meer agenten in burger op de snelweg om asociaal rijgedrag te vatten, dan het eenvoudige en geld opbrengende systeem van een flitser. Wie 4 rijvakken doorkruist op 200 meter om een afrit te nemen... boete. Je zal snel minder ongelukken zien als dat soort gedrag eens effectief wordt afgestraft. Dat is iets anders als de geldklopperij van een flitswagen te zetten op een bergaf en iedereen die 3 km/u te snel gaat daar een boete aan de broek te lappen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juni 2007 om 21:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Vanaf het moment dat iemands hart stil staat ten gevolge van traumata door het ongeval is de kans op een geslaagde reanimatie tja ... ik mag niet onbestaande zeggen, maar dat is hij zo goed als. Ze mogen dus absoluut geen seconde verliezen. In België mochten ze ook wel voor zo'n systeem zorgen. Als je soms hoort hoelang je op sommige plaatsen moet wachten eer je hulp krijgt, al is het serieus. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 juni 2007 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() De toekomst zal allicht niet een wagen per gezin kunnen garanderen, maar hooguit enkele fietsen.
![]() |
#217 | |||
|
![]() Sorry, de meeste mensen hebben wel iemand die om hun geeft.
![]() Citaat:
En uitwijken, wat als er iemand langs je rijdt. Enfin, ik wil hier geen doemscenario's zitten schetsen. Maar je er enkel van bewust maken dat zo'n dingen rap gebeurd zijn. Gevaar schuilt in een klein hoekje. En op zo'n dag kan de precieze snelheid wel degelijk een verschil maken. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() Bevolkingsdichtheid Duitsland: 230 inwoners per km² (1997)
" " België: 333 inwoners per km² Maarja, nogmaals, er zijn misschien duizenden verschillen tussen België en Duitsland die aan de basis kunnen liggen van het verschil in cijfer. De snelle medische interventie in Duitsland is er maar één van. Het feit dat men snelheidsduivels van mensen die niet in gevaar wensen gebracht te worden duidelijk onderscheid is er misschien nog een andere. Misschien is het feit dat mensen hier bepaalde stroken hebben om hun auto "goed los te rijden" een andere, hierdoor moeten ze dit namelijk niet in de bebouwde kom doen. ![]() Ook het feit dat voor Duitse mannen de auto op de eerste plaats staat, kan meetellen. Maar dit is allemaal speculatie natuurlijk. Je kan hier niets over zeggen zonder wetenschappelijk onderzoek.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 juni 2007 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |