![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees: "De rechtbank oordeelde wel dat er sprake was van uitlokking omdat Demoor de beklaagde eerst bij de keel had gegrepen. En dat had zijn invloed op de strafmaat." (HLN) "Daarop greep Demoor Redouan vast - naargelang de versie bij zijn kraag of keel - en duwde hem tegen het raam. S. en zijn advocaat vinden dat Demoor door die geste de feiten heeft uitgelokt, de correctionele rechtbank van Antwerpen volgde hen daarin." (Nieuwsblad) "Le tribunal a estimé qu'il y avait bien eu provocation parce que Guido Demoor avait d'abord attrapé le prévenu �* la gorge, ce qui a influencé la peine." (La Dernière Heure) Maar je hebt gelijk, er is nergens sprake van uitlokking ... ![]() ps: de gazetten zouden verkeerd kunnen zijn, hoor, daar niet van.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 juni 2007 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik zal Raf niet tegenspreken als hij stelt dat een dader moet berecht worden conform de principes van de rechtsstaat: inderdaad Raf, de strafmaat mag niet ingegeven worden door rancune, laat staan racisme. ’t Is niet het gerommel in de buik waarnaar men moet luisteren, niet de hoop op een fikse straf, maar juridische rede moet domineren. Maar zie: naar aanleiding van het bekrassen van de auto van een zwarte atlete liet Raf zich inspireren tot volgend quote: “Hopelijk wordt dat uitschot snel opgepakt en voor lange tijd achter de tralies gestoken”. Bij het wijzigen van de omstandigheden verandert Raf de daders in “uitschot” en ruilt Raf de juridische rede voor “hopelijk lange tijd achter de tralies”. Wat nu Raf? Toegeven dat je een racist bent? Of zal je een schijn van onpartijdigheid proberen op te houden door Redouan S. voortaan als uitschot te typeren? ’t Zou niet misplaatst zijn als we het gewicht van de feiten afwegen. En wat zal je te melden hebben als blijkt dat de auto van de atlete toegetakeld werd door een jongere? Van Arabische komaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De rechter oordeelde ook dat er sprake was van uitlokking omdat Demoor de beklaagde eerst bij de keel had gegrepen, en dat had zijn invloed op de strafmaat. www.vrtnieuws.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja, hij had (tegen zijn eigen overtuiging in) kunnen oordelen dat er geen sprake was van uitlokking, enkel en alleen om de mensen tevreden te stellen en een zwaardere straf te geven, da's waar ... het zou een mooi voorbeeld geweest zijn van rechtspreken, tiens... ![]()
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de info moet geloven, heeft hij momenteel 11 maanden van de 24 gezeten...
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nozem pakte zijn pols vast en hij pakte hem bij de kraag en drukt hem tegen de ruit, ... ge wilt niet weten wat ik doe met iemand die me fysiek aanvalt, Maar dat ik hem net zoals Demoor eens krachtig tegen de muur zou pletsen dat zou wel het minimum zijn, ... ik heb zo al eens een paar grapjassen een leske geleerd, ... mij fysiek aanvallen betekent onmiddelijke reactie en meestal komt die veel harder aan voor de sul die eens wou proberen hoe ver hij kon gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien, in uw eigen voorbeeld, de "tegenpartij" klacht had ingediend tegen u, zou je kontent geweest zijn dat de rechter uitlokking zou kunnen weerhouden, niet?
![]() |
![]() |
#212 | |
Partijlid
|
![]() [quote]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had die uitlokking inderdaad moeten laten vallen , want demoors "uitlokking" was een reactie op de uitlokking van da boelzoekertje, ... Maar ja de logica stopt waar het gerecht begint natuurlijk,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemakshalve slagen ze dan de eerste fase over, wat er gebeurde voor Demoor tot actie overging. Of ga jij beweren dat Demoor zonder enige aanleiding tot actie over ging? Laatst gewijzigd door daiwa : 28 juni 2007 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En of het nu officieel 'moord' of 'slagen of verwondingen met de dood tot gevolg' heet, het resultaat is hetzelfde: de brave man is dood. Als een mensenleven al zo weinig waard is dat er zo'n belachelijk lichte straffen worden gegeven bij een moord, is het zéér triestig gesteld in onze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=frituur oswald;2761363]
Citaat:
Tenzij u aanwezig was op de uitspraak zijn wij altijd gebonden aan de geschreven of gesproken pers die daar over bericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Gouverneur
|
![]() Mijn post handelde over de uitspraak waarbij de uitlokking werd aanvaard. Ik heb nergens eendder wat beweerd over de acties van Demoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(hij pakte zijn pols vast) Resultaat , hij duwde hem tegen de venster van den bus, ... en nu komt het ,... zijn vriendje /kozein, pleegt de 2` aanval op Demoor, hij begint hem te slaan, Demoor lost en degene die de eerste aanval pleegde geeft hem nu een trap tegen zijn hoofd, ... wie heeft er hier uitgelokt zeg, komaan als da nie duidelijk is... ? 1 tegen 6 doorgewinterde herrie schoppers, ... ik zou het u wel eens willen zien doen, vermoedelijke begint ge in uw broek te doen als ze nog maar naar u kijken, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ter info, ik neem het Brussels openbaar vervoer overal in Brussel (ja, ook op "rare" plaatsen) en op ieder uur van de dag (behalve tussen 1u en 6u wanneer er geen openbaar vervoer is). Ik ontmoet vaak van die onnozele mannekes en neen, ik heb nooit in mijn broek gedaan. [/stoer]
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 juni 2007 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |