Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Vind u dat met dit gebaar Israël een belangrijke stap tot vrede zet?
Ja, want van Palestijnse zijde is er nog geen eenzelfde intiatief op komst 12 22,64%
Ja, maar er is nog veel werk aan de winkel 12 22,64%
Neen, Israël en de Joden moeten vernietigd worden, sieg heil 29 54,72%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 07:58   #201
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Voor de zionistenknuffeklaars:
De Kelten zijn hier zo'n 2000 jaar geleden weggevlucht, vermoord of in slavernij afgevoerd door de Romeinen....
Jij en ik hebben nog altijd Keltisch bloed in de aderen hoor! Het is niet omdat de Keltische cultuur het langst zuiver bewaard gebleven is in bepaalde uithoeken van Europa dat de mensen die zich Kelten noemden zomaar allemaal verdwenen zijn.

Zo zijn vele van de mensen die sinds 1968 "Palestijnen" genoemd worden ook afstammelingen van joden, die op een bepaald ogenblik tot het christendom bekeerd zijn of aan het mohammedanisme onderworpen werden.
Oud 4 september 2007, 08:18   #202
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Voor de zionistenknuffeklaars:
De Kelten zijn hier zo'n 2000 jaar geleden weggevlucht, vermoord of in slavernij afgevoerd door de Romeinen.
De afstammelingen van de kelten wonen in Ierland en Schotland.
Wij zijn een mengelmoes van Romeinen en verschillende Germaanse stammen, voornamelijk de Franken.
Nu zouden de Keltisten (laten we het zo noemen) dus evenveel recht hebben op, laten we zeggen, Frankrijk, België, Noord-Spanje, Noord-Italië, Engeland, Wales,.. tot zelfs delen van Griekenland en Centraal-Turkije (Galatia) toe als de zionisten recht hebben op Israel. Ze zouden ons mogen vermoorden, onze huizen platwalsen en "hun" gebied mogen afbakenen met muren. Ze zouden ons mogen discrimineren op basis van onze christelijke godsdienst en eventueel op basis van ons Germaans bloed. Ze zouden het recht hebben ons terroristen en fundamentalisten te noemen en ons te doden met wapens van een of andere dictatoriale grootmacht. Dat zijn de rechten die zionisten tegenwoordig krijgen.
Dat vind ik dus ook. Ik heb mijn claim trouwens reeds publiek gemaakt in deze post.
Oud 4 september 2007, 08:39   #203
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat vind ik dus ook. Ik heb mijn claim trouwens reeds publiek gemaakt in deze post.

En dat werd reeds weerlegd in deze post:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=189

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:22   #204
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
'Lulkoek' is inderdaad geen argument maar de cijfers die ik geef zeker wél.

De wapens die Israël aankocht tijdens het staakt het vuren van 1948 werden voornamelijk aangekocht in Tsjechoslovakije.
Ik wil de namen van de wapens horen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:23   #205
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja, in Beieren, niet in Palestina. De Palestijnen hebben er niets mee te maken.
Dan zouden de Evil Zionisten een occupatieoorlog voeren tegen terroristen die jodelen aan de grenzen, en in 1967 een occupatieoorlog tegen Tirol voeren.
Oud 4 september 2007, 14:41   #206
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik wil de namen van de wapens horen.
Het is een feit dat de Israëli’s qua mobiel geschut moesten onderdoen voor de Arabische legers. Wat ik wel zeker weet is dat de Israëli’s tijdens de oorlog een bataljon van Hotchkiss tanks hebben kunnen inzetten die ze clandestien van de Fransen hadden gekocht. Daarnaast hebben ze ook nog enkele Cromwells van de Britten gestolen, en hebben ze ook nog wat gebruikte Shermans kunnen bemachtigen. Op gelijkaardige wijze hebben ze nog talloze antitank kannonen en artilleriestukken gevonden.
Munitie en handwapens produceerden ze zelf, en ze beschikten zelfs voor de conflicten al over milities die goed georganiseerd en goed bewapend waren. Als je daar nog eens bijneemt dat ze tijdens de oorlog zo efficiënt hebben gemobiliseerd dat ze aan het eind van de oorlog numeriek sterk in de meerderheid waren, dan lijkt het beeld van de zionistische boeren die met verouderde wapens de machtige Arabische horden tot stand hebben kunnen brengen wel sterk overdreven.
Oud 4 september 2007, 14:57   #207
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Het is een feit dat de Israëli’s qua mobiel geschut moesten onderdoen voor de Arabische legers. Wat ik wel zeker weet is dat de Israëli’s tijdens de oorlog een bataljon van Hotchkiss tanks hebben kunnen inzetten die ze clandestien van de Fransen hadden gekocht. Daarnaast hebben ze ook nog enkele Cromwells van de Britten gestolen, en hebben ze ook nog wat gebruikte Shermans kunnen bemachtigen. Op gelijkaardige wijze hebben ze nog talloze antitank kannonen en artilleriestukken gevonden.
Munitie en handwapens produceerden ze zelf, en ze beschikten zelfs voor de conflicten al over milities die goed georganiseerd en goed bewapend waren. Als je daar nog eens bijneemt dat ze tijdens de oorlog zo efficiënt hebben gemobiliseerd dat ze aan het eind van de oorlog numeriek sterk in de meerderheid waren, dan lijkt het beeld van de zionistische boeren die met verouderde wapens de machtige Arabische horden tot stand hebben kunnen brengen wel sterk overdreven.
Dat beeld is sterk overdreven, net zoals het beeld van de arme Arabieren die tegen Hi-Tech Jews moesten vechten in '67 en '73. De Shermans, M3 halfrupsen en ander antiek geschut werd gebruikt tijdens Yom Kippoer.

Indien u wilt, kan ik enkele goede artikels opzoeken over de stand van zaken in Arabische legers. Niet rasistisch, niet pro-Zion, gewoon verduidelijking van de redenen dat Arabieren met goed geschut en superieure nummers de oorlogen hadden verloren.
Oud 4 september 2007, 17:23   #208
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien u wilt, kan ik enkele goede artikels opzoeken over de stand van zaken in Arabische legers. Niet rasistisch, niet pro-Zion, gewoon verduidelijking van de redenen dat Arabieren met goed geschut en superieure nummers de oorlogen hadden verloren.
Natuurlijk, ik ben heel geinteresseerd in de militaire kant van de zaak, en baseer mijn mening liefst op zo veel en zo divers mogelijke bronnen, dus meer informatie is altijd welkom.
Oud 4 september 2007, 17:49   #209
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, ik ben heel geinteresseerd in de militaire kant van de zaak, en baseer mijn mening liefst op zo veel en zo divers mogelijke bronnen, dus meer informatie is altijd welkom.
Why Arabs lose wars

Bespreking artikel op World Affairs Board (aan te raden indien u geinteresseerd bent door militaire en politieke zaken, topforum met veel leden binnen defensie en defensieindustrie).

Dit om te beginnen.
Oud 4 september 2007, 19:07   #210
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hotchkiss: 10 stuks die ergens in 1948 vanuit Marseille zouden vertrokken zijn (heb geen preciese datum gevonden).

Sherman: was het dit type waarvan de Britten er 2 hadden achtergelaten?

De goed uitgeruste legers van vijf Arabische landen vielen van het Noorden, het Oosten en het Zuiden een kleine gemeenschap burgers aan die enkel over lichte wapens beschikten en beschermd werden door kleine milities.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/...ry/Invade.html

The invading forces were fully equipped with the standard weapons of a regular army of the time - artillery, tanks, armored cars and personnel carriers, in addition to machine guns, mortars and the usual small arms in great quantities, and full supplies of ammunition, oil, and gasoline. Further, Egypt, Iraq, and Syria had air forces. As sovereign states, they had no difficulty (as had the pre-state Jewish defense force) in securing whatever armaments they needed through normal channels from Britain and other friendly powers.

In contrast, the Jews had no matching artillery, no tanks, and no warplanes in the first days of the war. Some supplies of these weapons arrived in the days that followed, however, and turned the tide. Little more than small arms - in paucity- had been available to the Haganah which on May 28, 1948, was to merge with other Jewish defense groups to form the Israel Defense Forces. Two Jewish defense forces, the Irgun Zeva'i Le'ummi and the Lohamei Herut Israel agreed to cease their independent activities, (except in Jerusalem) and to absorb their members into the newly founded IDF.

Invaded from all directions, Israel had to cope with the outbreak of a thousand fires, and to do so with limited means. Numerous settlement outposts in the Galilee and the Negev were isolated, open on all sides to Arab attack, and had to rely on their own perseverance and meager armories to stave off defeat. The hastily mobilized army had to engage in offensive action to remove the enemy from key positions, block the advance of their columns, and rush to seal gaps in Israel's defenses.
Oud 4 september 2007, 20:24   #211
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Ik geloof niet in vrede tussen de joden en die zogenaamde palestijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Give peace a chance
Als de Arabieren nu al hun wapens zouden neerleggen wordt het eindelijk vrede in het Midden Oosten.
Als de Israelisch hun wapens zouden neerleggen zal de Middellandse Zee rood kleuren van het Joodse bloed.
Arabieren (althans hun leiders) willen geen vrede.
Ze willen de totale vernietiging van Israel!
Oud 4 september 2007, 20:29   #212
migrantenjong
Banneling

Standaard

Hotchkiss waren overigens waardeloze tanks.
Oud 4 september 2007, 21:06   #213
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Hotchkiss waren overigens waardeloze tanks.
Off-topic.

Welke nick heb je op de WAB forum ?
Oud 4 september 2007, 21:23   #214
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Off-topic.

Welke nick heb je op de WAB forum ?
entropy, die met de wandelende kat-avatar.
Oud 4 september 2007, 23:16   #215
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Citaat:

Als de Arabieren nu al hun wapens zouden neerleggen wordt het eindelijk vrede in het Midden Oosten.
Als de Israelisch hun wapens zouden neerleggen zal de Middellandse Zee rood kleuren van het Joodse bloed.
Een beetje eenzijdig en heel gekleurd
Oud 5 september 2007, 08:08   #216
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Citaat:

Neen. Ze willen gewoon in vrede leven in hun eigen land. Je draait de rollen om. Het zijn de Zionisten die op bezet land een nieuwe staat hebben opgericht, en de oorspronkelijke bevolking als natie trachten te vernietigen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:58   #217
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen. Ze willen gewoon in vrede leven in hun eigen land. Je draait de rollen om. Het zijn de Zionisten die op bezet land een nieuwe staat hebben opgericht, en de oorspronkelijke bevolking als natie trachten te vernietigen.
Nee hoor. De Joden waren eerst.

Paulus.
Oud 5 september 2007, 14:54   #218
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor. De Joden waren eerst.

Paulus.
Juist, zoals de Italianen (Romeinen), de Duitsers (Germanen), de Spanjaarden en de Nederlanders Vlaanderen kunnen claimen.

Uw visie is kortzichtig en racistisch beste Paulus.

Gun
Oud 5 september 2007, 15:40   #219
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
entropy, die met de wandelende kat-avatar.
Ok, dan zal ik dat berichten dat u mij de link hebt gegeven.
Oud 5 september 2007, 15:41   #220
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Juist, zoals de Italianen (Romeinen), de Duitsers (Germanen), de Spanjaarden en de Nederlanders Vlaanderen kunnen claimen.

Uw visie is kortzichtig en racistisch beste Paulus.

Gun
Nee hoor. Want de Italianen (Romeinen), de Duitsers (Germanen), de Spanjaarden en de Nederlanders hebben hier nooit en legitieme staat opgericht met eigen munten, belastingsschalen, ambasadeurs, scholen, tempel, vorstenhuis, hoofdstad noem maar op.

Daar is niks racistisch aan beste Gun. Dat is geschiedenis.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be