Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2004, 23:14   #201
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Zover hoeft het hopelijk niet te gaan. Ik kan de verbolgenheid van de Brusselse afdeling op zeker hoogte best begrijpen. Als ik campagne moest voeren voor unitaristen en Vlamingenhaters als Chabert en Debaets, zou ik me toch ook niet al te gelukkig voelen...

Er nu keihard tegen optreden werk alleen maar contraproductief en dan hebben we niemand meer in Brussel. Dat is ook geen oplossing.
Het Vlaams Kartel is een prachtige zaak, maar we moeten oppassen dat we in onze euforie niet voorzichtige kritische geluiden te hard gaan aanpakken. Dat strookt niet met de N-VA-principes.
ik hoop ook niet dat het zover komt, maar op een moment dat de leden komen reclameren MOET er ingegrepen worden. En voor mij is het Brussels bestuur niet de baas, maar de Brusselse N-VA leden! Die leden weten dat een kartel de enige mogelijkheid is om op te komen voor de Brusselse Vlamingen!
Afgezien van het feit dat het Brussels bestuur verkozen is door de Brusselse leden en dat veel van die leden ons nu reeds hun steun hebben toegezegd wil ik toch nog even toevoegen dat de Brusselse (bestuurs)leden vrij zijn om een keuze te maken. De twee voorziene lijsttrekkers hebben beslist dat ze niet wilden opkomen in een kartel met de CD&V. De rest van het bestuur wil de energie die we ondertussen al twee jaar steken in een Progressief Vlaams project voor Brussel niet laten verloren gaan en heeft daarom beslist om alleen naar de verkiezingen te gaan. (bestuurs)leden die zich hier niet kunnen bij aansluiten kunnen nog altijd de partijlijn volgen en zich aansluiten bij het kartel.
Vlaamse democraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 23:17   #202
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Nu is 't definitief gedaan met da federalistisch gezeik!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 23:20   #203
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nu is 't definitief gedaan met da federalistisch gezeik!
Tot de volgende keer dat deze of gene ideologie/staatsvorm/whatever nog maar eens, voor de elvendertigste keer, definitief gedaan is natuurlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 23:53   #204
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijna Ex-NVA-er
Citaat:

ik hoop ook niet dat het zover komt, maar op een moment dat de leden komen reclameren MOET er ingegrepen worden. En voor mij is het Brussels bestuur niet de baas, maar de Brusselse N-VA leden! Die leden weten dat een kartel de enige mogelijkheid is om op te komen voor de Brusselse Vlamingen!
Afgezien van het feit dat het Brussels bestuur verkozen is door de Brusselse leden en dat veel van die leden ons nu reeds hun steun hebben toegezegd wil ik toch nog even toevoegen dat de Brusselse (bestuurs)leden vrij zijn om een keuze te maken. De twee voorziene lijsttrekkers hebben beslist dat ze niet wilden opkomen in een kartel met de CD&V. De rest van het bestuur wil de energie die we ondertussen al twee jaar steken in een Progressief Vlaams project voor Brussel niet laten verloren gaan en heeft daarom beslist om alleen naar de verkiezingen te gaan. (bestuurs)leden die zich hier niet kunnen bij aansluiten kunnen nog altijd de partijlijn volgen en zich aansluiten bij het kartel.
prachtig uw wil het project niet verloren laten gaan. Mooi zo.
Een vraagje, hoe denkt u dat project te realiseren mer 0.89% en als N-VA nationaal zou verdweinen??
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 00:06   #205
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een vraagje, hoe denkt u dat project te realiseren mer 0.89% en als N-VA nationaal zou verdweinen??
We zullen nog eens praten na de verkiezingen.
Oud 20 februari 2004, 00:10   #206
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen! we zullen NU praten, wat zal u doen als N-VA er niet meer is!!
Oud 20 februari 2004, 00:48   #207
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen! we zullen NU praten, wat zal u doen als N-VA er niet meer is!!
Ik klamp me niet vast aan een partij, wel aan een project. Ik geloofde in het project dat de VU uitdroeg toen ik er indertijd lid van werd. Ik geloofde dat de N-VA dit project kon doen herleven. De ontwikkelingen van de laatste maanden hebben dat geloof stukgeslagen. Misschien zijn wij naïeve idealisten maar we geloven tenminste in ons eigen project. Als de N-VA dat ook had gedaan was er misschien geen kartel nodig geweest.
Oud 20 februari 2004, 01:43   #208
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Heb ik het nu goed dat u met een eigen lijst gaat opkomen? Ja, daar gaat nogal eens volk naar komen kijken, een scheurlijstje van de afdeling die vorig jaar 1,2% haalde gaat solo!

Ik hoop dat je zelf ook wel beseft dat zoiets niet constructief is voor de N-VA, voor jullie zelf en bovenal voor de Brusselse Vlamingen.
Laat jullie gekwetste ego's toch voor wat ze zijn en durf een pragmatische keuze te maken! Ik heb geweldig veel symphatie voor jullie project en bewonder enorm hoe jullie in een moeilijk district toch jezelf inzet, maar zie je dan echt niet in dat je hiermee alles wat je bereikt hebt weggooit en alles wat je wil bereiken onmogelijk maakt?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 04:15   #209
blankenberge
Burger

Standaard

Drie CD&V Kamerleden weliswaar van ACW strekking onthielden zich deze nacht bij de stemming van het gemeentelijk stemrecht voor vreemdelingen. Het gaat om Jo Vandeurzen, Nahima Lanjri en Greta D'Hondt.
En zeggen dat de N-VA met deze CD&V een kartel vormt.
Het is maar dat je het weet!
blankenberge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 07:19   #210
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blankenberge
Drie CD&V Kamerleden weliswaar van ACW strekking onthielden zich deze nacht bij de stemming van het gemeentelijk stemrecht voor vreemdelingen. Het gaat om Jo Vandeurzen, Nahima Lanjri en Greta D'Hondt.
En zeggen dat de N-VA met deze CD&V een kartel vormt.
Het is maar dat je het weet!
het signaal is duidelijk : overlopers volgen niet de stellingname van de partij ex-agalev blijven groen

Hopelijk wordt CD&v nu iets Vlaamser
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 07:54   #211
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Heb ik het nu goed dat u met een eigen lijst gaat opkomen? Ja, daar gaat nogal eens volk naar komen kijken, een scheurlijstje van de afdeling die vorig jaar 1,2% haalde gaat solo!

Ik hoop dat je zelf ook wel beseft dat zoiets niet constructief is voor de N-VA, voor jullie zelf en bovenal voor de Brusselse Vlamingen.
Laat jullie gekwetste ego's toch voor wat ze zijn en durf een pragmatische keuze te maken! Ik heb geweldig veel symphatie voor jullie project en bewonder enorm hoe jullie in een moeilijk district toch jezelf inzet, maar zie je dan echt niet in dat je hiermee alles wat je bereikt hebt weggooit en alles wat je wil bereiken onmogelijk maakt?
De manier waarop de partij het kartel door de strot van de partijraadsleden heeft geramd getuigt anders van heel weinig respect. Zelfs de voorstemmers moesten dit beamen.
In Brussel is de kans dat we met een scheurlijst een verkozene halen even groot of zelfs groter dan een N-VA verkozene op een CD&V lijst want er gaat er geen enkele op een verkiesbare plaats staan. Dat was zaterdag al duidelijk en dat is de laatste dagen nog veel duidelijker. In Brussel is een stem op het Vlaams kartel pas echt een verloren stem voor Vlaams-nationalisten!!!!!
Oud 20 februari 2004, 10:05   #212
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Blankenberge

In de overeenkomst tussen CD&V en N-VA is expliciet voorzien dat N-VA na de verkiezingen een eigen fractie zal vormen in het Vlaams parlement.

Indien CD&V zich NIET aan zijn afspraken zou houden, wat ik sterk betwijfel, zal N-VA zijn eigen weg gaan.

Dit "Vlaams Kartel" geldt slechts voor de komende verkiezingen.

Trouwens indien het "Vlaams Kartel" de grootste partij wordt, zal de Vlaamse regering verschillend samengesteld zijn dan de federale regering.

Hierdoor kan de druk op de federale regering versterkt worden.
Desgevallend door federale besluiten te blokkeren die tegen Vlaanderen ingaan.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 10:16   #213
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Een vooraanstaand EX-BLOKKER schreef.

----------------------

“Ik ben die onzin over "opportunisme" cs grondig beu.

De mensen die NU de N-VA vormen hebben voordien zo ongeveer �*lle kansen gehad om elders veilig onderdak te vinden.

Kris Vandijck bijvoorbeeld heeft aanbiedingen gekregen van drie verschillende kanten. Hij heeft altijd geweigerd: " Ik ben een vlaamsnationalist en ik blijf bij de N-VA!"

En uitgerekend die mensen krijgen nu verwijten over opportunisme naar hun hoofd geslingerd?!

De leiding van de Blokkers, die daar in grote zalen elkaar staan op te jutten, maar voor het overige niets, maar dan ook niets aanleveren, tenzij vele duizenden Vlaamse stemmen politiek immobiliseren, d�*t zijn zeker géén opportunisten?

Houd in hemelsnaam op met die Blokpropaganda. Want d�*�*r komt het vandaan, en nergens anders.

Het Blok heeft nog niets, totaal niets verwezenlijkt.
Ze kunnen zelfs hun "core" - geen stemrecht voor vreemdelingen - niet waarmaken”

Gaat het hierover dezelfde ex-Blokker als waarover de Standaard vandaag schreef?

Geert Van Cleemput?
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 10:27   #214
blankenberge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het Blok heeft nog niets, totaal niets verwezenlijkt.
Ze kunnen zelfs hun "core" - geen stemrecht voor vreemdelingen - niet waarmaken”
En wat zal de N-VA mogen doen in het kartel met de CD&V? Juist zwijgen en meeknikken met de CD&V en zoals vroeger de CVP gedaan heeft Vlaanderen verkopen.
blankenberge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 10:33   #215
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José

En wat zal de N-VA mogen doen in het kartel met de CD&V? Juist zwijgen en meeknikken met de CD&V en zoals vroeger de CVP gedaan heeft Vlaanderen verkopen.
dikke zever! Wie heeft voor het eerst belgie opgesplitst in regios? ik dacht te herinneren dat dat de CVP was!

Als er 1 partij is die alles afweet van verkopen is dat hetBlok wel!
Oud 20 februari 2004, 10:50   #216
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En wat zal de N-VA mogen doen in het kartel met de CD&V? Juist zwijgen en meeknikken met de CD&V en zoals vroeger de CVP gedaan heeft Vlaanderen verkopen
N-VA zal werken als een aparte fractie en ons eerste doelstelling moet zijn de huidige paarse Vlaamse regering breken! En ik heb het volste vertrouwen in onze N-VA-politici.

Even Hugo De Ridder, gewezen Wetstraat-journalist, citeren:
"De N-VA is één van de weinige partijen in het politieke landschap waar politiek nog als iets serieus wordt bedreven. Die partij levert nog voorstellen af en bezit politici die het goede uit de oude politieke cultuur hebben overgenomen.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:28   #217
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

[quote="Clemens"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Gelukkig is er een betrouwbaar alternatief

jan hyoens

Nu bent u er mee aan het lachen zeker.
Nee, als ex-Brusselse Vlaming kan ik hiermee niet lachen!

Citaat:
- Denkt het BLOK ook niet luidop om haar naam te veranderen?
never change a winning horse! Als het Vlaams Blok ooit van naam veranderd komt dat door een ondemocratisch proces! Maar dat laat u koud nietwaar?

Citaat:
- Dacht het BLOK ook niet aan een kartel met LA ?
Inderdaad, het verschil is dat wij de voorwaarden stellen! Wat heeft de NV-A allemaal moeten opgeven om Bourgeois zijn plaatsje veilig te stellen?

Citaat:
- Gaat het BLOK enkel in een regering zonder Vlaamse Onafhankelijkheid?
Enkel in de Vlaamse regering, in de federale enkel als het de laatste is! Dat is ons verschil met nva ;je hebt principes of ge hebt er geen!

Citaat:
- Doet het BLOK niet mee aan politieke spelletjes ?
Nope, noch aan debiele tv-programma's!

Citaat:
- Is het BLOK democratisch ?
yep

Citaat:
- Heeft het BLOK ook geen journalisten in hun rangen?
één oud-journalist Guido Tastenhoye! waarschijnlijk zullen er ook wel symphatisanten tussen de actieve journalisten zitten maar die moeten zwijgen of ze zijn hun baan kwijt! Daar ben je ook blij om zeker?

Citaat:
- Bedriegt het BLOK zijn kiezers niet ?
Ja! En met het verraad van de nva zijn wij de enige!

Citaat:
Wel Jan, ik wist dat het BLOK een partij van leugenaars was, maar wat u dat hier allemaal durft schrijven, bewijst hoe hypocriet het BLOK is.

Denk maar eens na over de opgesomde punten van mij, ik zal u later hierop een antwoord geven.
Ge zijt een zielig ventje! Wie stelt er nu vragen om ze dan zelf te beantwoorden! Doe mij een plezier en blijf bij de nva! Met zo'n sukkels kunnen wij niets aanvangen bij het Blok!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:32   #218
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Gingen we alleen naar de kiezer werden we door iedereen bestempeld als dom.

Nu als verraders.

Ik moet hier toch mee lachen. De enige manier voor mensen die geloven in een vrij en verantwoordelijk vlaanderen is stemmen voor de N-VA.

Op voorhand zeggen dat wij de Vlaams zaak verraden, is zoals zeggen dat het VB aan de macht de persvrijheid gaat afschaffen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:46   #219
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Nu als verraders.

Ik moet hier toch mee lachen. De enige manier voor mensen die geloven in een vrij en verantwoordelijk vlaanderen is stemmen voor de N-VA.

Op voorhand zeggen dat wij de Vlaams zaak verraden, is zoals zeggen dat het VB aan de macht de persvrijheid gaat afschaffen.
en wat is uw mening over u nieuwe vrienden Chabert en Dehaene?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:51   #220
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Nu als verraders.

en wat is uw mening over u nieuwe vrienden Chabert en Dehaene?
Dehaene en Chabert zijn mijn nieuwe vrienden niet, maar als ik een mooi huis kan delen, en ik moet er nog eventjes samenleven met die twee voor ze verdwijnen, dan laat ik voor hen het mooie huis niet.

Dehaene in europa en Chabert is binnenkort ook uitgeteld, lichamelijk of door de CD&V zelf (de parttij van de afrekeningen )
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be