![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
jemig
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En mogen we nog betogen tegen het feit dat deze betoging niet mag?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. De aanval op de WTC-torens was een duidelijke provocatie. Het precies daarom dat men het juist op die dag wil organiseren. De gematigde moslims, die niks met moslimgeweld te maken willen hebben, zouden beter meebetogen.
Dat zou pas een signaal zijn naar de extremisten. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Deze man (Pat Condell) zegt in dit filmpje zoals het is. Islam in Europe http://nl.youtube.com/watch?v=nI5WoXpmPiM ![]() ![]()
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 19 augustus 2007 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Denk jij nu werkelijk dat zulke figuren onder de indruk zijn van een betoging tegen hen?
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Deze man in dit filmpje zegt het zoals het is. http://nl.youtube.com/watch?v=nI5WoXpmPiM
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 19 augustus 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=QM9SYfqKNuA
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gevaarlijk amalgaam
door Freddy Thielemans - (c) De Standaard 20/08/07 ![]() Freddy Thielemans verdedigt zijn verbod van de betoging 'tegen de islamisering van Europa'. 'Het gevaarlijk amalgaam waarmee de organisatoren van de betoging ons confronteren, zet aan tot discriminatie en haat.' Ik heb de beslissing genomen om de betoging van 11 september 'tegen de islamisering van Europa' te verbieden. Het verbod om een betoging te laten plaatsvinden is een administratieve handeling die behoort tot de bevoegdheden van de burgemeester. Als zodanig is het mijn taak om de veiligheid en de openbare orde op het grondgebied van de gemeente te waarborgen. Als beslissingen die ik neem nadelige gevolgen hebben, dan kan ik daarvoor persoonlijk verantwoordelijk worden gesteld. Sinds 2001 heb ik ruim 3.500 manifestaties toegestaan en is dit is slechts de zesde die ik verbied. Deze beslissing is voor mij uitzonderlijk genoeg om ze publiekelijk toe te lichten, te meer omdat zij vanuit uiteenlopende motieven kritiek heeft gekregen. De politiediensten hebben de aanvraag voor de betoging onderzocht en ontvingen hiervoor onder meer de organisatoren. Hierdoor konden zij zich een duidelijker beeld vormen van de intenties van de organisatoren, de beoogde omkaderingsmaatregelen, het publiek dat kan worden verwacht, de reacties waartoe de manifestatie kan leiden... Uit het onderzoek is gebleken dat de geplande betoging de openbare orde dreigt te verstoren en de veiligheid van personen en goederen in gevaar kan brengen. Mijn beslissing steunt op het verslag van de politie. Dit wekt bij sommigen verbazing. Men beroept zich op de vrijheid van meningsuiting en op het recht om uiting te geven aan zijn overtuiging. Laat mij daarbij opmerken dat het hier helemaal niet gaat om de vrijheid van meningsuiting. Wie zich wenst uit te spreken tegen 'de islamisering van Europa' kan dat ongestoord doen. De betrokkenen zijn hierin overigens zeer bedreven en ze vinden hiervoor gehoor bij een groot aantal media. Het recht op betogen van zijn kant gaat slechts zover tot de uitoefening ervan leidt tot de verstoring van de openbare rust en orde. Hierbij vind ik het belangrijk om drie elementen te benadrukken. Eerst en vooral is er de keuze om dit evenement te laten plaatsvinden op een symbolische datum als 11 september. De bedoeling hiervan is uiteraard om een amalgaam te maken tussen de terroristische activiteiten van moslimintegristen enerzijds en de islam als godsdienst en alle moslims anderzijds. Bovendien hebben de voornaamste leiders van bepaalde organisaties die oproepen tot de betoging een discours - ook schriftelijk - dat dit onterecht amalgaam bevestigt. Zo stellen zij onder meer dat 'islam en democratie niet samengaan' en dat zij 'niet geloven in een gematigde islam. Zo doen ze zich slechts tijdelijk voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden'. De leden en sympathisanten van deze organisaties staan algemeen bekend voor hun weinig vredelievende houding tijdens dit soort evenementen. Wat niet heeft gespeeld in mijn beslissing, maar wat ik toch in herinnering wens te brengen, is dat het gevaarlijk amalgaam waarmee de organisatoren van de betoging ons confronteren van die aard is dat het aanzet tot discriminatie en haat ten opzichte van moslims en bij uitbreiding ook van iedereen die een culturele band heeft met de islam. Dit aanzetten tot discriminatie en haat, dat we doorgaans benoemen als racisme en vreemdelingenhaat, is verboden door een groot aantal internationale verdragen en wordt strafrechtelijk bestraft door onze wetten en door de Europese wetgeving. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft herhaaldelijk veroordelingen uitgesproken tegen feiten van deze aard. In een arrest van 21 april 2004, dat nadien is bevestigd door het Hof van Cassatie, stelt het hof van beroep van Gent op basis van een gelijkaardig amalgaam, in een geding tegen een politieke partij, dat deze laatste 'wetens en willens heeft aangezet tot haat ten aanzien van bepaalde bevolkingsgroepen niet alleen op grond van hun nationaliteit, doch tevens op grond van hun nationale afstamming (geografische ligging van de landen van herkomst en onderlinge verbondenheid door cultuur, welke criminogeen zou zijn, godsdienst en gewoontes en zelfs uiterlijk en kledij), hetgeen te aanzien is als een door de wet verboden vorm van aanzetten tot discriminatie'. Persoonlijk stoort het mij niet dat men kritiek uit op een godsdienst. Het recht op godslastering is een uiting van verdraagzaamheid en vrijheid in een niet-confessionele democratie. Maar het mag er niet toe leiden dat vrouwen en mannen geraakt worden in hun overtuigingen en persoonlijk engagement, of dat zij van de ergste misdaden worden verdacht. In onze samenleving is er lang strijd geleverd om te bereiken dat bepaalde gedragsregels verbonden aan het katholieke geloof niet meer als burgerlijke wet aan iedereen opgedrongen worden. Bij mijn weten is er geen enkele regel eigen aan de islamitische godsdienst die zich op die wijze opdringt. En niets stelt mij in staat om te besluiten dat een brede meerderheid van onze moslimbevolking hiervoor vragende partij is. Laten we ten slotte niet vergeten dat Brussel altijd blijk gegeven heeft van verdraagzaamheid en openheid ten opzichte van iedereen die er leeft of die er een toevluchtsoord heeft gezocht. De diversiteit, het compromis, de verdraagzaamheid en de afwijzing van het extreme zijn nog steeds de fundamenten van de Brusselse identiteit. Ik ken mijn medeburgers, zij willen niet dat hun stad uitgroeit tot de hoofdstad van de haat. Ik laat het aan iedereen over hierover verder na te denken of zich een eigen mening te vormen op basis van deze korte beschouwing. Voor de organisatie van de geplande betoging van 11 september 'tegen de islamisering van Europa' staat mijn mening vast. En mijn beslissing is genomen: ze gaat niet door. Freddy Thielemans (PS) is burgemeester van de stad Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me alleen af waar al die meerderheid van gematigde moslims zijn op het moment dat ze zich kunnen profileren als zijnde tegen geweld. Je weet wel, deze die geen vlieg zouden kwaad doen en die je nooit over dezelfde kam mag scheren met de extremisten. We mogen immers niet veralgemenen zegt men. Maar waar zijn ze als het er op aan komt? Waar waren zij met de hoofddoek affaire? Waar waren ze met de ter dood veroordeling van Salman Rushdi? Met de cartoons? Enz...... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#215 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarom daar dan niet ludiek een processie houden ? Zo worden ze nog eens met onze gewoonten geconfronteerd ? En wij Belgen kunnen dan nog eens nostalgisch kijken !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |