Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 11:28   #201
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ook de cijfers sperken boekdelen ...
Citaat:
Een internationaal onderzoek heeft uitgewezen dat er in Nederland gemiddeld per jaar tussen de 70.000 en 200.000 personen het slachtoffer worden van stalking.

Bron : http://www.criminaliteitsbestrijding.nl/pagina6.html

Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:32   #202
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Het is de evidentie himself, maar u wil er blijkbaar niet voor openstaan, je wil het zelfs niet inzien en dan hebben argumenten geen zin.

Die man had blijkbaar een kind terwijl de moeder m.i. muurtjes om haar heen bouwde. Als dat zo is dan is dat misdadig en dat is de ergste vorm van stalking die ik ken. Iemand zijn kinderen afpakken is het ergste wat men kan doen.

RR
Jij kent blijkbaar de betekenis van het woord stalking niet eens. Iemands kind afpakken valt helemaal niet onder stalken.

Vandaar dat je met die verhalen afkomt die helemaal niet van toepassing zijn in deze draad. Zoek eerst eens op wat het woord "stalken" wil zeggen.

Laatst gewijzigd door debbie : 12 september 2007 om 11:33.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:33   #203
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ook de cijfers sperken boekdelen ...

Bron : http://www.criminaliteitsbestrijding.nl/pagina6.html

Voil�*, dat zijn er dan 200.000 teveel aan.
Men moet hard gaan optreden tegen zulke vorm van geweld.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:57   #204
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

En om niet aan discriminatie te doen, en de man zijn recht op publiciteit te gunnen: het betrof dus een moslim die met een autochtone vrouw gehuwd was..
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:57   #205
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

ja, en dat er hard wordt opgetreden tegen die vorm van geweld (kinderen achterhouden) dat zien we.

Op www.f4j.be staat bovenaan een flimpje, het duurt wel bijna 7 minuten dat gaat over een politieman die zelf bij de politie moeilijkheden heeft om aangifte te doen in deze materie. Hij heeft zelfs aangifte gadaan tegen de rechter

Wat de betrouwbaarheid van die 18 jaar cel betreft:
De overgrote meerderheid van de bevolking heeft niet eens vertrouwen in het gerecht. Het is dus wijs om dat niet als maatstaf te pakken. dat apparaat is blind en doof voor geweld op kinderen en op mannen als de moeder de dader is.

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:04   #206
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
ja, en dat er hard wordt opgetreden tegen die vorm van geweld (kinderen achterhouden) dat zien we.

Op www.f4j.be staat bovenaan een flimpje, het duurt wel bijna 7 minuten dat gaat over een politieman die zelf bij de politie moeilijkheden heeft om aangifte te doen in deze materie. Hij heeft zelfs aangifte gadaan tegen de rechter

De overgrote meerderheid van de bevolking heeft niet eens vertrouwen in het gerecht. Het is dus wijs om dat niet als maatstaf te pakken. dat apparaat is blind en doof voor geweld op kinderen en op mannen als de moeder de dader is.

RR
Oud 12 september 2007, 12:06   #207
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

RR
Logisch, de dader krijgt bijna altijd een veel te lichte straf.
Voor de zoveelste keer. Open een eigen topic, want deze heeft niets met het onderwerp dat u tot vervelens toe aansnijdt, te maken.

Laatst gewijzigd door Duupje : 12 september 2007 om 12:07.
Oud 12 september 2007, 12:51   #208
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De man heet Said.
Ik heb vroeger nooit iemand horen opmerken dat de voornaam van Dutroux " Marc " was en dat hij blank was , van Belgische afkomst. Maar dat zal wel toeval zijn waarschijnlijk .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:52   #209
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalking valt redelijk goed te bewijzen ...
Citaat:
Bij welke activiteiten kunnen wij bewijsmateriaal voor u verzamelen?

# Bezoeken van de dader aan uw woning of bedrijfspand
# Telefonische bedreiging
# Fysieke bedreiging
# Ontvangen van dreigbrieven
# Ontvangen van SMS'jes
# Ontvangen van email
# Ontvangen van poststukken
# Vernieling van eigendommen

Bron : http://www.criminaliteitsbestrijding.nl/pagina4.html
Dus , mss valt uw voorbeeld niet onder de noemer "stalking" ...
Houdt het dus bij het juiste topic , en laat het op deze draad over deze vorm van (zware) criminaliteit gaan ....
Een klacht indienen met bovenstaande bewijzen is wat er nodig is om de dader aan te geven voor stalken , nu is't afwachten of ze idd deze criminelen hard gaan aanpakken .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 12 september 2007 om 12:53.
Oud 12 september 2007, 12:57   #210
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Stalking valt redelijk goed te bewijzen ...

Bron : http://www.criminaliteitsbestrijding.nl/pagina4.html
Dus , mss valt uw voorbeeld niet onder de noemer "stalking" ...
Houdt het dus bij het juiste topic , en laat het op deze draad over deze vorm van (zware) criminaliteit gaan ....
Een klacht indienen met bovenstaande bewijzen is wat er nodig is om de dader aan te geven voor stalken , nu is't afwachten of ze idd deze criminelen hard gaan aanpakken .
Manta, die smsjes worden heel nauwkeurig overgenomen door de politie, ingesproken berichten op voicemail met bedreigingen ook woord voor woord neergepend en dan... niets meer. Ze nodigen de stalker uit voor een gesprekje en zeggen met hun wijsvingertje omhoog: "Niet meer doen he jongen!"
Kous af.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:58   #211
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Manta, die smsjes worden heel nauwkeurig overgenomen door de politie, ingesproken berichten op voicemail met bedreigingen ook woord voor woord neergepend en dan... niets meer. Ze nodigen de stalker uit voor een gesprekje en zeggen met hun wijsvingertje omhoog: "Niet meer doen he jongen!"
Kous af.
Daar komt het op neer ja.
Hopelijk dat ze nu na deze spijtige zaak eindelijk eens wat meer gaan nadenken over stalking en de aanpak ervan.
Oud 12 september 2007, 13:05   #212
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Daar komt het op neer ja.
Hopelijk dat ze nu na deze spijtige zaak eindelijk eens wat meer gaan nadenken over stalking en de aanpak ervan.
De vraag is, wat kunnen ze er tegen doen? De enige optie lijkt me om een zender in te planten bij de stalker zodat de politie op elk moment weet waar hij/zij zich bevindt.
Maar daar zou dan wel weer protest op komen vanwege "schending van privacy".
Oud 12 september 2007, 13:07   #213
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
De vraag is, wat kunnen ze er tegen doen? De enige optie lijkt me om een zender in te planten bij de stalker zodat de politie op elk moment weet waar hij/zij zich bevindt.
Bij voldoende bewijs en getuigen : opsluiten in psychiatrie, behandelen en zeer zware boetes als strafmaat opleggen.
Oud 12 september 2007, 13:11   #214
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Eigenlijk niet ...
Met een veroordeling voor zo een zaak kunnen ze gemakkelijk een "enkelbandje" verplichten ...
Dan wordt de dader ook gevolgd hé... Of toch al verplicht om op een bepaalde plaats te vertoeven ...
Oud 12 september 2007, 14:31   #215
roderidder
Schepen

Standaard

Met zit hier nu blijkbaar met enkele op mij te kappen dat ik off-topic bezig ben.

Geen enkele van de drie geeft aan dat hun rust niet zal gestoord worden als hun kind wordt weggehouden of achtergehouden. Dan krijg ik nog een lijst van wat stalking is.

Voor mij is het heel duidelijk dat deze vader niet alleen zijn ex niet wilde verliezen waarschijnlijk omdat hij haar graag zag. Het is evident dat hij de dochter van haar ook graag zag en wilde zien, het is overigens zijn eigen kind.

Zeker als je in de gevangenis zit dan zal maatschappij er voor moeten zorgen dat je kind je daar frequent moet komen bezoeken als de gevangene daar om vraagt, wat eigenlijk zijn plicht is (in het belang van dat kind zelf).

Er is hier nog geen van al die op mijn kap zit die antwoordt of het bij henzelf de rust zal storen, zelfs niet in welke mate.

Ik beweer bij hoog en bij laag dat de moeder door steeds minder en minder te komen met de dochter dat de man gestalkt werd, minstens zijn rust gestoord

RR
Oud 12 september 2007, 15:05   #216
roderidder
Schepen

Standaard

Men vroeg mij op te zoeken wat stalking is. Ik ben gaan zoeken in onze strafwet en daar staat het woord stalking niet eens in.

Zonder enige twijfel kan dan ook geen enkele Belgische rechtbank een straf uitspreken wegens "stalking" simpel omdat het niet in de wet staat.

U bent best bekwaam genoeg om te weten wat wel strafbaar is.

Kan iemand van U dat hier publiceren of moet ik het doen voor U?

Dus hou op met "off-topic" terwijl het hier over de zwaarste vorm van "stalking" gaat.

RR
Oud 12 september 2007, 15:18   #217
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met zit hier nu blijkbaar met enkele op mij te kappen dat ik off-topic bezig ben.
Kappen niet ... al een paar keer gevraagd wel ...
Citaat:
Geen enkele van de drie geeft aan dat hun rust niet zal gestoord worden als hun kind wordt weggehouden of achtergehouden.
Heeft hier niets mee te maken ook niet ...
Citaat:
Dan krijg ik nog een lijst van wat stalking is.
Blijkbaar hebt u hem niet gelezen ... Anders zou u deze stelling hier niet plaatsen :
Citaat:
Ik beweer bij hoog en bij laag dat de moeder door steeds minder en minder te komen met de dochter dat de man gestalkt werd, minstens zijn rust gestoord
Ziet u dan ook niet dat er iets niet klopt aan uw bewering ???
Bekijk de uitleg over het woordje "stalking" nog eens ...

Citaat:
Voor mij is het heel duidelijk dat deze vader niet alleen zijn ex niet wilde verliezen waarschijnlijk omdat hij haar graag zag. Het is evident dat hij de dochter van haar ook graag zag en wilde zien, het is overigens zijn eigen kind.
Dus ... Hij was te zwak van geest om de breuk met z'n vrouw aan te kunnen ...
Dat hij zijn dochter graag zag blijkt hier niet uit z'n daden ... integendeel
En z'n eigen kind ??? Hebt u het dna-bewijs dan al gevonden ?
U schijnt informatie te hebben die niemand anders heeft , of verzint u dat verhaal er wat bij om het bij uw stelling te laten kloppen ???
Citaat:
Zeker als je in de gevangenis zit dan zal maatschappij er voor moeten zorgen dat je kind je daar frequent moet komen bezoeken als de gevangene daar om vraagt, wat eigenlijk zijn plicht is (in het belang van dat kind zelf).
Ten eerste is't zijn plicht om NIET in de gevangenis te zitten , niet aan de drugs te zitten en zeker niet om geweldadige zaken te doen ...
Ten tweede zie ik niet in dat een kind VERPLICHT op bezoek moet komen bij iemand die ze mss niet eens wil bezoeken ...
Ik wil u er nog wel eens op wijzen dat de vrouw een andere relatie had (niet abnormaal na 10 jaar hé) en dat die nieuwe relatie mss sprake kan zijn van iemand die wel z'n best doet om een kind goed op te voeden ... Een zorgvader noemt dat ... Een term die u zeker al bent tegengekomen hé ...
Citaat:
Er is hier nog geen van al die op mijn kap zit die antwoordt of het bij henzelf de rust zal storen, zelfs niet in welke mate.
Er zit niemand op uw kap ...
En als persoonlijke noot zou ik er willen bijvoegen dat ik als alleenstaande vader al een pak minder respect heb gekregen voor F4J , dank zij uw opstelling hier en vooral door het feit dat u eoïsme belangrijker vind dan het geven van een goede thuis voor een kind ...
Oud 12 september 2007, 15:22   #218
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men vroeg mij op te zoeken wat stalking is. Ik ben gaan zoeken in onze strafwet en daar staat het woord stalking niet eens in.

Zonder enige twijfel kan dan ook geen enkele Belgische rechtbank een straf uitspreken wegens "stalking" simpel omdat het niet in de wet staat.

U bent best bekwaam genoeg om te weten wat wel strafbaar is.

Kan iemand van U dat hier publiceren of moet ik het doen voor U?

Dus hou op met "off-topic" terwijl het hier over de zwaarste vorm van "stalking" gaat.

RR
Allee vooruit ...
[SIZE=2]"Art. 442bis. Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig frank tot driehonderd frank of met een van die straffen alleen. Tegen het in dit artikel bedoelde misdrijf kan alleen vervolging worden ingesteld op een klacht van de persoon die beweert te worden belaagd.".[/SIZE]
Die vrouw heeft niemand "belaagd ... integendeel ...

Laatst gewijzigd door manta : 12 september 2007 om 15:26.
Oud 12 september 2007, 15:58   #219
roderidder
Schepen

Standaard

thx
Het was vanuit een link vanuit deze draad dat ik kan uitgaan dat het zijn kind was, het werd er gemeld. In ieder geval zijn de links naar de links naar de standaard niet meer vrij toegangkelijk zoals gisteren wel het geval was. Er zal nog wel over geschreven worden, en wacht wel af tot er opnieuw over geschreven wordt.

Voor wie twijfel wil zaaien is uiteraard voorstaander van een verplichte DNA-test bij elke geboorte. En ja ik zou het er zelf ook moeite mee hebben mocht je plots merken dat iemand anders mee in het opvoedingsproces van je eigen kind wordt ingeschakeld. Dit is niet meer dan normaal.

Uiteraard is dit geen reden tot het voordurend storen van iemand zijn rust terwijl je weet dat dit "stalking" is. Auto's beschadigen, in het kanaal dumpen en in brand steken stoort de rust en dat weet je. Maar als ouder verhuizen met het kind dat van beide ouders is en niet meedelen waar je woont is ook hoor en dat moet ook bestraft worden omdat de moeder ook weet dat ze hier de rust van de vader stoorde daarover twijfelt hier toch niemand mag ik hopen.

RR
Oud 12 september 2007, 16:03   #220
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
thx
Het was vanuit een link vanuit deze draad dat ik kan uitgaan dat het zijn kind was, het werd er gemeld. In ieder geval zijn de links naar de links naar de standaard niet meer vrij toegangkelijk zoals gisteren wel het geval was. Er zal nog wel over geschreven worden, en wacht wel af tot er opnieuw over geschreven wordt.

Voor wie twijfel wil zaaien is uiteraard voorstaander van een verplichte DNA-test bij elke geboorte. En ja ik zou het er zelf ook moeite mee hebben mocht je plots merken dat iemand anders mee in het opvoedingsproces van je eigen kind wordt ingeschakeld. Dit is niet meer dan normaal.

Uiteraard is dit geen reden tot het voordurend storen van iemand zijn rust terwijl je weet dat dit "stalking" is. Auto's beschadigen, in het kanaal dumpen en in brand steken stoort de rust en dat weet je. Maar als ouder verhuizen met het kind dat van beide ouders is en niet meedelen waar je woont is ook hoor en dat moet ook bestraft worden omdat de moeder ook weet dat ze hier de rust van de vader stoorde daarover twijfelt hier toch niemand mag ik hopen.

RR
Het ging niet eens om het kind, zo'n crimineel die niets in zit met gevangenisstraffen of moord had reeds lang dat kind ontvoerd als het hem daarom te doen was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be