![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() De arts van de familie Hitler was een jood: Dr. Bloch. Maar twijfels over zijn antisemitisme had hij niet toch niet erg volgens mij. Integendeel.
Laatst gewijzigd door system : 18 september 2007 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk je? Wie heeft wie eigenlijk gecreëerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
|
![]() Ik denk dat hij een onderscheid maakte tussen "nuttige" Joden, die meedraaiden in het systeem, die konden het bureau van Goering passeren voor een papiertje waarop ze Arisch verklaard werden. Al de rest: tja, jammer ... wie niet op tijd weg was, was gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wordt het helemaal lachwekkend. Op dat soort uitlatingen reageer ik zelfs niet.
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fout. De vernietiging van het Joodse volk was voor Hitler een doel op zich geworden, zeker vanaf de inval in Rusland in juni 1941. Noem het maar een persoonlijke obsessie van een massa moordenaar. Een en ander had hij reeds aangekondigd in zijn boek Mein Kampf van 1923/24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik maak enkel duidelijk dat geen enkele ideoloog te vertrouwen is en onze regering zit er vol van. Het enige geluk dat wij hebben, is dat er van verschillend slag tussenzitten, die elkaar daarom niet kunnen luchten en hierdoor valt het nog mee, maar geef nooit 1 minister of 1 persoon alle macht in handen, want dan kon hij met zijn ideologie gaan overheersen. Dat is dus wat er gebeurd is in Duitsland in de jaren 30. Eigenlijk is dat de manier waarop men een dictatuur bekomt: teveel macht van uit 1 hoek en dat is meteen het einde van de democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Göring daarentegen heeft wel enkele joden gered. Maar zonder het medeweten van Hitler, want anders zou er wat gezwaaid hebben. Ook voor Göring. Göring was geen hevige antisemiet, maar hij deed mee. Hij kon moeilijk anders als nazi-paladijn. Laatst gewijzigd door system : 18 september 2007 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik vrees dat ik u niet kan controleren, vermits Mein Kampf een verboden boek is en men kan er dus niet uit citeren, ook niet om jouw gelijk te halen. Op zich is dat in mijn ogen de grootste postume triomf van de führer, zijn woorden zijn dankzij onze huidige wetten niet meer te bekritiseren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me toch weeral opvalt, is dat het toch weer VB-aanhangers zijn die met alle mogelijke middelen op de één of andere manier Hitler en nazi-Duitsland in een min of meer postief daglicht willen plaatsen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 18 september 2007 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt zelfs gesuggereerd dat Hitler zelf een bastaardafstammeling met Joods bloed is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() O ja: mijn bescheiden mening over Hitler en anderen is de volgende: die kerel hoorde in mijn ogen in een gekkenhuis. Helaas hebben sommigen het nuttig gevonden hem in een regering te zetten en hem veel macht te geven, met alle gevolgen vandien.
Blijkbaar heeft die randdebiel het dan toch ver geschopt, gezien meer dan 60 jaar na zijn afgang er nog mensen zijn die graag op zijn graf dansen. Meer kan ik er niet over zeggen. Stalin, Ceasar, Napoleon, Pol Pot, ... idem. Luister: het is erg wat er allemaal gebeurd is, maar ik vind mijn levende medemensen veel interessanter dan enkele dode randdebielen, die in de geschiedenis al meer aandacht hebben gekregen, dan ze verdienen. In de VS is men nu al aan het bedenken of die 9/11 vieringen telkens opnieuw met zoveel luister nodig zijn. Herdenken is goed, maar moeten we telkens de fanfare laten uitgaan, voor elke dag dat er iets opmerkelijk gebeurd is. Ik geloof dat die muzikanten hun schoenen en instrumenten dan snel versleten zullen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het had ook te maken met de broer van Göring, Albert, die bij zijn broer aandrong om de vrijlating van bepaalde joden te bekomen. Deze broer was eerder anti-nazi. ![]() Burg Veldenstein-Nuerenberg. Laatst gewijzigd door system : 18 september 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() In België zijn er geen verboden boeken! Zoiets bestaat niet bij ons. BIJNA wél, door ons aller cultuurminister "debleiter" Bovenop zijn stapel van boeken die hij wou verbieden lagen de werken van een notoire anti-negacionisme schrijver en professor. Zijn idee is dan ook rap afgevoerd : hij kende er de ballen van!
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() Het benieuwt me ten zeerste waar je die informatie vandaan hebt. Ik heb ook wat opzoekingswerk verricht inmiddels. Van Vlaams-nationalisten verwacht je dat ze bij het V.N.V. (Vlaams-Nationalistisch Verbond) aangesloten waren. Ik heb deze informatie niet gevonden. De meesten waren bij de Vlaamse SS, en er waren er ook een paar die uit Belgicistische kringen kwamen, maar zich "bekeerden" toen ze in het kamp opgesloten waren, behalve één die op achttienjarige leeftijd bij het V.N.V. terechtkwam en twee jaar later toetrad tot de SS. Als je van oordeel bent dat Vlaamse SS = Vlaams-Nationalist heb je gelijk op zijn Pietjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Burger
|
![]() In uw vorige post beweert u nochtans dat we het aan het verzet te danken hebben dat die 'rotmoffen' niet het hele land hebben uitgemoord.
Overigens blijft u een racist voor die term 'rotmoffen'.
Het zal wel loslopen Laatst gewijzigd door Breinsmurf : 18 september 2007 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diegenen die in '40 ons land binnenvielen waren idd rotmoffen.
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder andere door het Verzet. Laat ons zeggen dat het Verzet "hun verblijf" alhier serieus bemoeilijkt heeft. En dat daardoor vele levens gespaard werden, staat buiten kijf.
![]() |
#220 |
|
![]() Behalve dan de levens van de gijzelaars die dank zij het verzet vermoord werden.
|
![]() |
![]() |