![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(hoe komt 't dat ikniet veronderd ben? Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, het waren allochtonen. Met een man of zes rond haar gaan staan, gezicht op een paar centimeter van het hare. Stel je maar voor als meisje van 20, 50 kg tegen zes kerels. En zulke zaken gebeuren vaker, is thans maar een paar honder meter dat ze ginds wandelt. Van het Noord tot de Vlekho en bijna dagelijks is het touche.
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't zal voor de juffra dan ook ni simpel zijn ...
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1x aangerand door een 4-tal lieverdjes die niets goeds op het oog hadden. 2x poging tot overval afgeweerd. Ze kozen het verkeerde slachtoffer. 3x grootmoeder ziekenhuis in dankzij overval van lieverdjes. Telkens verwondingen die niet nodig waren als die etters hun pootjes thuis zouden houden. Ramen auto tot 4x toe ingeklopt, telkens goeie beschrijving van daders aan de hand van getuigenissen. 8x inbraak in praktijk. Later werd in de buurt een allochtone bende opgepakt die daar de oorzaak was van een echte inbrakenplaag. 2x inbraak in eigen woonst, waarvan 1x nogal heel slecht afgelopen voor de 2 lieverdjes. Dit was dan het privésfeerstuk. Over wat ik op het werk meemaakte, ga ik hier geen x-aantal pagina's vuil maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was mijn handen in onschuld mijn beste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Toen mijn zoon een jaar of 14,15 was, had ik eens een gesprek met hem en enkele van zijn vrienden.
Ik zat daar zo: ![]() ![]() ![]() Ze vertelden me dat ze, wanneer ze de stad ingingen (Brussel) met een groepje (goedgeklede en brave schoolkids) om te gaan shoppen, naar de film of een hamburger eten ergens, ze altijd konden verwachten lastiggevallen te worden. Zo werden ze méér dan eens omringd door een bende allo's, die al hun materiaal opeisten: GSM, portefeuille, walkman of mp3: "Inleveren!". Dagelijkse kost. Zo dagelijks zelfs, dat ze er zelf beschaamd om zijn. Ze vertellen het thuis niet eens meer, want bang dat ze dan niet meer buiten mogen. Wat is hun afweer? Geen mooie nieuwe kleren meer aan op straat. GSM en portefeuille in sok verstoppen. Een oude gsm, model 'frigo' meenemen en die aanbieden met een triest gezicht. Een lege of bijna lege portemonnee op zak hebben. Mijn zoon heeft ook eens, in de Brusselse Metro, een stomp gekregen van een verrijkende twintiger. Omdat hij een koptelefoon ophad vroeg hij "Wat wil je?" en er werd gewezen op zijn iPod. "Hier ermee". Mijn zoon had een natuurlijk afweergebaar: zijn arm schoot uit en hij riep "Raak me niet aan!". Toen werd hij tegen een muur geduwd en mes tegen zijn keel. "Geef hier dat ding." Voorbijgangers liepen voorbij, het was zelfs spitsuur. Hij is erin geslaagd de mouw van een sterk uitziende vent vast te grijpen, en zich los te werken. De man was akkoord om het ritje in de Metro bij hem te blijven. Dit soort dingen gebeurt dus constant, en ze vertellen het zelfs niet meer. Ook niet aan politie, die dus ongelooflijk magere statistieken heeft. Het ellendige is dat de jeugd met dit soort geweld opgroeit, en eraan went. Ergens ben ik wél blij dat mijn zoon toch gewoon zijn leventje leeft zoals hij dat wil, mét prachtige koptelefoon op als hij daar zin in heeft, en zich niet laat koejeneren. Ik vind dat je de angst in de straten wel voelt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik doe even mee in uw lijn...
- In elkaar getimmerd 's avonds toen ik alleen over straat wandelde omdat ik blijkbaar volgens hen "jij problem heb" - Toen ik nog in de bewaking werkte achterna gezeten door een 15-tal rondhangende jongeren omdat ik een jas van Securis droeg. - In het station op oudejaar zat ik op de trein te wachten in Brussel toen ik terugkwam van werken omstreeks 23u45 toen een 3-tal "jongeren" naar me toestapte en "het uur kwam vragen" en de ene plotseling van achter m'n rug een alarmpistool uithaalde en afschoot vlak naast m'n oor. - In een café in Brugge alleen aan de bar zat nadat m'n vrienden vroeger vertrokken omdat ze vroeg moesten werken, kwamen er 2 "jongeren" naar me toe en zeiden dat ik hun pint had afgepakt, na veel discussie veranderden ze het verhaal naar een meisje aan de bar haar cola had leeggedronken, toen dat alles niet lukte en ik hen vroeg mij met rust te laten hebben ze dan maar 2 glazen achter m'n hoofd gegooit, waarna IK verzorgd werd het café te verlaten om de rust te bewaren -Mijn broertje kwam vorige maand blauwgeslagen terug van het uitgaan nadat ze door een bende "geïntegreerden" in elkaar geslagen waren. - Reeds 2 maal mijn auto beschadigd rond mijn VL-sticker (lees: een cirkel rond gekrast de andere maal een kras doorgetrokken) en mijn beide achteruitkijkspiegels afgestampt (al kan dit ook door extreem-linksen gebeurd zijn). - etc etc Ik kan hier nog verschrikkelijk veel verhalen vertellen over mezelf én mensen in mijn directe omgeving
![]() |
#211 |
|
![]() Ja, uit directe omgeving heb ik er ook nog wel een paar.
Ik weet nog de tijd dat een vriendin in het centrum in een boekwinkel werkte tot... 23u, en dan te voet via het Zuid Station naar Sint Gillis liep. Jarenlang probleemloos (lang geleden!). Tot ze op een avond een pistool tegen haar slaap kreeg van een Nieuwe Belg Met Verrijking, die haar vriendelijk om haar portefeuille vroeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() bentje,
Ik herinner mij hetzelfde in een zwembad. Een paar "jongeren van de Maghreb" waren met schoenen aan't gooien, een schoen kwam naast mij terecht. Ik gooide die schoen in hun richting, gewoon uit beleefdheid. Onmiddellijk ontstond er een kudde van dezelfde jongeren rond mij, met leeftijden in een interval van 15-22. Ze hebben mij wat geduwd en een trek gegeven (ik was 14, wat kon ik doen?) en toen ik naar de bewakers ging, raad eens drie keer wie het zwembad moest verlaten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() psssst: ik heb één truukje. Voor als je, als vrouw vooral, 's avonds laat ergens heenloopt en je bent alleen op straat en in de tegenover richting komt een bende GI-scheerkoppen aangelopen...
Dit is me méér dan eens gebeurd. Wat ik dan deed was plots de stoep verlaten en in het midden van de straat gaan lopen. De onverwachtsheid en de vreemdheid maakt dat ze niks durven. Een andere vrouw die ik ken gaat dan heel hard lopen lallen, alsof ze een getikte leiperd is. Eigenlijk te gék voor woorden deze situatie. Vroeger ging ik gemakkelijk 's avonds laat naar concerten en liep ik alleen terug naar huis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wij blijven dat maar allemaal slikken... Dommerikken dat we zijn...
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() Een ander verhaal van Verrijking - dat ik hier al eens verteld heb - was van de Kleine Rachid, die door zijn Cultuur (in de vorm van grote broers, neven en hun vrienden) midden op de dag in elkaar gemept werd tot bloedens toe omdat hij (12 jaar) té goede schoolresultaten haalde. Ik ben toen in die kring gerénd, en heb die Riffiaanse Bloedhonden in hun murf gebruld "Ga terug naar je moeder! Schaam je, tegen zo'n kleintje!" en ze dropen allemaal af.
Bleek dat Kleine Rachid vaak aan de schoolpoort opgewacht werd. Dat was om zijn Cultuur te vrijwaren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() In het zwembad van Brasschaat was de toren van 5 meter een minaret geworden. Als je daar opklom om van de springen (en ik kan goed duiken) kreeg je de kans niet omdat ze je langs elke kant met duwen en schoppen waren aan't verrijken. Teruggaan kon ook niet, omdat ze je niet lieten gaan. Eens je te dicht bij de springrand stond, duwden ze u daaraf.
Nu is dat zwembad gesloten voor andere culturen omdat de prijzen voor niet-bewoners zeer hoog zijn. Het is het enige zwembad in Antwerpen dat nog lijdt aan culturele armoede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was nog in de duistere, onverrijkte periode 5 jaar geleden. Laatst gewijzigd door migrantenjong : 24 oktober 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu dat ik er bij nadenk was dat in feite een racistische aanval: ze meenden namelijk met een "yougo" te doen te hebben, en al hoewel ik er geen ben, de intentie was duidelijk ethnisch gericht. Ach, zo een zaken gebeuren wel meer, gewoon "faits divers". Niet druk over maken, in derde wereld landen is dat normaal... Maar?! Wonen wij dan niet in het beschaafde Europa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() De Verrijkjeugd wil gewoon dat we grenzen stellen aan hun lijden.
Een kennis van mij, vrouw van 51, struikelde in de tram over de voeten van zo'n zes Culturele Vrijwilligers, die lang en breed de halve tram in beslag namen, ook qua sonoriteit. Ze viel dus bijna op haar gezicht terwijl ze naar de deur moest om uit te stappen, en conform aan haar uiterst ver gedreven Foute Westerse Beschaving, verontschuldigde ze zich nog ook. Ze zei: "Oh, pardon." En toen ging haar euro aan het rollen. Ze dacht "Ben ik nou helemaal debiel aan het worden?" en ze richtte zich tot de groep Vredesgodsdienstigen. "JULLIE zouden je moeten verontschuldigen! Ga eens zitten, en luister naar me. Ik zou jullie moeder kunnen zijn! Jullie zouden wat meer respect moeten hebben, doen jullie dat thuis ook? Zijn jullie helemaal belazerd? Jullie geven al die goedmenende immigranten ook een slechte naam. Is dat islam? Ik weet zeker dat dat niet zo is. Enz." Ze is haar halte gemist, en stapte opeens drie haltes te laat uit. De gasten achter haar aan. Ze schrok zich lam. Het gekke is, ze zijn om haar heen gaan staan en hebben gezegd "Madame, merci beaucoup." (Mevrouw, dank u hartelijk.) En ééntje probeerde haar een zoen te geven op de wang om haar te bedanken. |
![]() |
![]() |