Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2007, 17:33   #201
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Wat is moraal en wie bepaalt wat moraal is?

Wat is een kind? jij hebt er ook mensen die 25 jaar oud zijn maar toch zijn ze kinderen en wat is jou defentiei van kind.

Kind volgens vandale woordenboek

kind = klein nog jong mens en jij hebt er meisjes en mannen die 18, 19 , 20 .. zijn maar toch klein en jonge mensen.

Dus wat is hier slecht aan ? waarom is huwelijk van Aisha (ra) 1400 jaar geleden slecht kun je dat bewijzen ?

11 argumenten!

1 - Waarom een 18-jarige meisje een meisje is en een 9-jarige niet? >>> Ik heb het hier over een andere maatschappij 1400 jaar geleden. Ik wil een duidelijk antwoord.

2 - Heeft het huwelijk van Aisha met de Profeet (vrede zij met hem) fysische en/of psychische gevolgen voor haar gehad? bewijs!

3 - De T.U.P.U.S. (The Union of Psychiatrics of the United States) geeft in hun codex DSM-IV de volgende diagnostische criteria voor de definitie van pedofilie: “Het betreft fantasies of sexuele driften of gedragingen die betrekking hebben op prepuberale kinderen, gewoonlijk 13 jaar en minder, die een sexuele opwinding teweeg brengen. De klinische symptomen moeten intens zijn en langdurig voor een periode van minstens zes maanden. Die sexuele opwinding is verantwoordelijk voor de wijziging van het affectief, sociaal of professioneel leven.” >>>Breng hier een Hadith of een vers uit de Koran die van een dergelijke diagnose spreekt of één van die criteria aangaande de Profeet of nog meer zelfs.

4 - De ergste vijanden van Mohammed waren zijn naasten en bewoners van Mekka en de hypocrieten van Medina , die geen enkele gelegenheid lieten voorbijgaan om Mahommed uit te lachen >>>Hebben ze die tijd met een woord gerept over de zaak van Aisha ? Waarom nee of ben jij slimmer en vijandiger?!!! >>>Beschuldig jij de vader (ra) van Aisha (ra), haar moeder (ra), de ansaar (ra) en heel de maatschappij immoreel en pedofielen te zijn??

5 - De Profeet (saw) heeft Aisha gekend toen zij 6 jaar was en heeft er slechts opgesprongen toen zij negen was. Denk jij echt dat een pedofiel drie jaar zou gewacht hebben en waarom en op welke basis?

6 - jij zei: ((In ons Belgisch recht vroeger mocht men trouwen wanneer het meisje 15 was en de man 18 jaar. In bijzondere omstandigheden (bijvoorbeeld, wanneer het meisje zwanger was kreeg men dispensatie) kon men trouwen vanaf de leeftijd van 14 jaar voor het meisje. Maar dat waren echte uitzonderingen. Maar het gebeurde af en toe en hoogst uitzonderlijk op 13-jarige leeftijd indien het zwangere meisje op de dag van het huwelijk bijna 14 was)) >>>Waarom was het toen goed en vandaag slecht? wat is de reden ?

Tot 1973 was het TOEGESTAAN volgens de wet in Delaware (Amerika) om met 7 jarige meisjes te trouwen!!! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GE...MNONNATIVE.HTM

>>>Waarom was het toen goed en vandaag slecht? wat is de reden ?

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN VOLGENS DE WET. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen in heel Amerika, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. (Bron: http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm

>>>En wie zegt dat de wet na een paar jaren niet gewijzigd zal worden? zullen we dan pedofielen genoemd worden? op basis van wat ?

7 - Jij zei: (ik noem iets goed of kwaad wanneer het al dan niet schadelijk is voor de mens of de maatschappij. Sex hebben met jonge kinderen noem ik een kwaad omdat men de lichamelijke én geestelijke integriteit van kinderen moet eerbiedigen.)) >>>dat kan waar zijn en zelfs voor 18, 19, 20 jarige meisjes maar bewijs dat Aisha (ra) last van zo iets heeft gehad.

8 - Ik kan het huwelijk van Aisha (ra) hier in deze topic afkeuren indien jij hier komt bewijzen dat Aisha (ra) of de profeet (saw) last hebben gehad en bewijzen dat dit huwelijk slecht was!

9 - Jij vraagt mij om sex met kinderen af te keuren en ik zeg duidelijk: ik keur sex met kinderen, overspel, homosexualiteit, heteroseksualiteit, sex met dieren, sex met erotische artikelen , metroseksueel, zelfbevrediging, .. niet goed!

10 - Ik keur het kwaad af daarom zei ik:

Op basis van verschillende gerechtelijke regels in de islam kan een rechter in een islamitische staat (dat nu niet bestaat) beslissen dat zelfs een 18-jarige meisje niet mag trouwen indien haar huwelijk iets slecht kan verroorzaken:
1) Lichamelijk
2) Geestelijk
3) Religieuz (een moslim mag met een christen of jood trouwen maar als deze huwelijk voor een gevaar/probleem/kwaad/slecht zorgt dan wordt het in eens haraam ,verboden, verklaard) !
4) Als de huwelijk voor familiale conflicten zorgt en niet zomaar gaan zeggen van jaa maar het meisje of de man willen graag trouwen en familie conflicten maakt niets uit en is niet belangrijk ==> Neen en een grote Neen zelfs want dat is vrijheid van het liberalisme niet de vrijheid van de islam.
5) De man kan niet voor haar zorgen (eten, drinken, onderdak, ..)
6) De man kan haar sexueel niet bevredigen en dus mogelijkheid op overspel, ..
7).. etc.
Dus wat is het probleem? kun jij wat uitleggen aan de hand van voorbeelden, bewijzen en referenties als het je blieft!?

Ten laatste, waarom neem jij de overleveringen van 6, 9 jaar oud en vergeet de andere overlevering waarin gezegd wordt dat Aisha (ra) 13, 14 ,17 of 18 was ??
http://www.islamicsupremecouncil.com/ayesha.htm

Mvg
Yahya
Uitvluchtsels, uitvluchtsels. Recht praten wat krom is. Daar blijft u een meester in. In ieder geval, geen (goede) reclame voor de islam.

En hiermede sluit ik deze discussie af.

Laatst gewijzigd door system : 10 november 2007 om 17:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 17:33   #202
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uitvluchtsels, uitvluchtsels. Recht praten wat krom is. Daar blijft u een meester in. In ieder geval, geen (goede) reclame voor de islam.
Dat doe jij en vergeet niet dat andere mensen mee lezen, googlers ook.

Hou daar rekening mee.

11 argumenten!

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 10 november 2007 om 17:34.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 17:43   #203
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe jij en vergeet niet dat andere mensen mee lezen, googlers ook.

Hou daar rekening mee.
Ik hoop dat je er dan ook rekening mee houdt dat die "andere lezers en googelers" ook jouw gewauwel lezen.

Je bewijst er je religie geen dienst mee, eerder het tegendeel, je bevestigt behoorlijk wat negatieve opinies en vooroordelen.

Vooroordelen die in dit geval niet zo ver bezijden de realiteit zijn.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 november 2007 om 17:44.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 18:10   #204
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik hoop dat je er dan ook rekening mee houdt dat die "andere lezers en googelers" ook jouw gewauwel lezen.

Je bewijst er je religie geen dienst mee, eerder het tegendeel, je bevestigt behoorlijk wat negatieve opinies en vooroordelen.

Vooroordelen die in dit geval niet zo ver bezijden de realiteit zijn.
Beste,

Weet jij wat ze lezen ? mijn discussie met system.

Hier een cadeautje:
11 argumenten!

1 - Waarom een 18-jarige meisje een meisje is en een 9-jarige niet? >>> Ik heb het hier over een andere maatschappij 1400 jaar geleden. Ik wil een duidelijk antwoord, dus waarom mocht een 9 jarige meisje 1400 jaar geleden niet trouwen en op welke basis?

2 - Heeft het huwelijk van Aisha met de Profeet (vrede zij met hem) fysische en/of psychische gevolgen voor haar gehad? bewijs! want beweringen zonder bewijzen trekken op niets en maken er geen discussiesfeer mogelijk!

3 - De T.U.P.U.S. (The Union of Psychiatrics of the United States) geeft in hun codex DSM-IV de volgende diagnostische criteria voor de definitie van pedofilie: “Het betreft fantasies of sexuele driften of gedragingen die betrekking hebben op prepuberale kinderen, gewoonlijk 13 jaar en minder, die een sexuele opwinding teweeg brengen. De klinische symptomen moeten intens zijn en langdurig voor een periode van minstens zes maanden. Die sexuele opwinding is verantwoordelijk voor de wijziging van het affectief, sociaal of professioneel leven.” >>> Breng hier een Hadith of een vers uit de Koran die van een dergelijke diagnose spreekt of één van die criteria aangaande de Profeet of nog meer zelfs en dus ook andere Arabieren en moslims in die tijd in Arabië want de profeet (saw) is niet de enige man die met een jonge meisje trouwde !! noch is hij de enige man die met een oudere vrouw trouwde !!

4 - De ergste vijanden van Mohammed waren zijn naasten en bewoners van Mekka en de hypocrieten van Medina , die geen enkele gelegenheid lieten voorbijgaan om Mahommed uit te lachen >>> Hebben ze die tijd met een woord gerept over de zaak van moeder der gelovigen, Aisha (ra) ? Waarom nee of ben jij slimmer en vijandiger?!!! >>> Beschuldig jij de vader (ra) van Aisha (ra), haar moeder (ra), de ansaar (ra), de vluchtelingen en heel de maatschappij immoreel en pedofielen te zijn?? op welke basis ?

5 - De Profeet (saw) heeft Aisha gekend toen zij 6 jaar was en heeft er het huwelijk geconsumeerd toen zij negen was.
Waarom wachtte hij dus een periode van drie jaar of meer of minder ?

6 - System, jij zei: ((In ons Belgisch recht vroeger mocht men trouwen wanneer het meisje 15 was en de man 18 jaar. In bijzondere omstandigheden (bijvoorbeeld, wanneer het meisje zwanger was kreeg men dispensatie) kon men trouwen vanaf de leeftijd van 14 jaar voor het meisje. Maar dat waren echte uitzonderingen. Maar het gebeurde af en toe en hoogst uitzonderlijk op 13-jarige leeftijd indien het zwangere meisje op de dag van het huwelijk bijna 14 was)) >>> Waarom was het toen goed en vandaag slecht? wat is de reden ? was het toen slecht ? wat is uw bewijs?

Tot 1973 was het TOEGESTAAN volgens de wet in Delaware (Amerika) om met 7 jarige meisjes te trouwen!!! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GE...MNONNATIVE.HTM

>>> Waarom was het toen goed en vandaag slecht? wat is de reden ? wat is de reden ? was het toen slecht ? wat is uw bewijs?

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN VOLGENS DE WET. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

>>> Waarom was het toen goed en vandaag slecht? wat is de reden ? wat is de reden ? was het toen slecht ? wat is uw bewijs?

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen in heel Amerika, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. (Bron: http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm

>>> Wie zegt dat de wet na een paar jaren niet gewijzigd zal worden? zullen we dan pedofielen genoemd worden? op basis van wat ? en wie zegt dat het niet terug 15 of 16 wordt in plaats van 18 ? op basis van wat ?

7 - System, Jij zei: (ik noem iets goed of kwaad wanneer het al dan niet schadelijk is voor de mens of de maatschappij. Sex hebben met jonge kinderen noem ik een kwaad omdat men de lichamelijke én geestelijke integriteit van kinderen moet eerbiedigen.))

>>> Dat kan waar zijn en zelfs voor 18, 19, 20 jarige meisjes maar bewijs dat Aisha (ra) last van zo iets heeft gehad.

>>> Stel dat een huwelijk van een 22-jarige schadelijk is, ga jij dan zeggen dat meisje op hun 22 jaar niet mogen trouwen?

>>> Stel dat een huwelijk vandaag van een 18-jarige meisje schadelijk is, wil dat zeggen dat het geldig is voor alle meisjes en in alle tijden en overal ? bewijs!

8 - Ik kan het huwelijk van Aisha (ra) hier in deze topic afkeuren indien jij hier komt bewijzen dat Aisha (ra) of de profeet (saw) last hebben gehad van hun huwelijk en bewijzen dat dit huwelijk slecht en dus schadelijk was.

9 - Jij vraagt mij om sex met kinderen af te keuren en ik zeg duidelijk: ik keur sex met kinderen, overspel, homosexualiteit, heteroseksualiteit, sex met dieren, sex met erotische artikelen , metroseksueel, zelfbevrediging, .. niet goed!

Op basis van verschillende gerechtelijke regels in de islam kan een rechter in een islamitische staat (dat nu niet bestaat) beslissen dat zelfs een 18-jarige meisje niet mag trouwen indien haar huwelijk iets slecht kan verroorzaken:
1) Lichamelijk
2) Geestelijk
3) Religieuz (een moslim mag met een christen of jood trouwen maar als deze huwelijk voor een gevaar/probleem/kwaad/slecht zorgt dan wordt het in eens haraam ,verboden, verklaard) !

4) Als de huwelijk voor familiale conflicten zorgt en niet zomaar gaan zeggen van jaa maar het meisje of de man willen graag trouwen en familie conflicten maakt niets uit en is niet belangrijk ==> Neen en een grote Neen zelfs want dat is vrijheid van het liberalisme niet de vrijheid van de islam.

7).. etc.
Dus wat is het probleem? kun jij wat uitleggen aan de hand van voorbeelden, bewijzen, referenties en bronnen als het je blieft!?

11 - Waarom neem jij de overleveringen van 6, 9 jaar oud en vergeet de andere overlevering waarin gezegd wordt dat Aisha (ra) 13, 14 ,17 of 18 was ??
http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm
http://upload.wikimedia.org/wikisour...e_of_Aisha.pdf

Wat is jou excuus ? waarom ?

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 10 november 2007 om 18:11.
Oud 10 november 2007, 18:17   #205
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste,

Weet jij wat ze lezen ? mijn discussie met system.
Discussie? Durf jij dit een discussie te noemen? Het eindeloos herhalen van steeds maar weer dezelfde post noem jij een discussie?

Helaas, maar dat is het niet. Het is het doordrammend gewauwel van een religieuze fundamentalist. Een debat, die naam waardig, komt er zelfs niets eens aan te pas.

Niets meer, niets minder.
Oud 10 november 2007, 18:21   #206
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Discussie? Durf jij dit een discussie te noemen? Het eindeloos herhalen van steeds maar weer dezelfde post noem jij een discussie?

Helaas, maar dat is het niet. Het is het doordrammend gewauwel van een religieuze fundamentalist. Een debat, die naam waardig, komt er zelfs niets eens aan te pas.

Niets meer, niets minder.
Dat is normaal, wie dezelfde bewering blijft beweren en dezelfde vraag niet wilt beantwoorden krijgt steeds dezelfde vraag zolang hij dezelfde bewering blijft beweren.

Zo simpel is het!

Als ik een religieuze fundamentalist ben dan moet jij een niet-religieuze fundamentalist zijn.

Nou, beter ophouden met onzin en elkaar beschuldigen met domme en onzinnige argumeten en laten we inhoudelijk blijven.

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 10 november 2007 om 18:22.
Oud 10 november 2007, 18:29   #207
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Nou, beter ophouden met onzin
Een prima voorstel. Het is niets anders dan verspilling van mijn tijd.

Het beste nog.
Oud 10 november 2007, 18:31   #208
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een prima voorstel. Het is niets anders dan verspilling van mijn tijd.

Het beste nog.
Ik schreef (( Nou, beter ophouden met onzin en elkaar beschuldigen met domme en onzinnige argumeten en laten we inhoudelijk blijven.)) en niet (( Nou, beter ophouden met onzin .))

Ja, dat is altijd beter en ik heb hier tegen verschillende mensen gezegd dat ze hun tijd ergens anders kunnen doorbrengen indien ze niet over het onderwerp van de topic willen discussieren want tijd verspillen is niet goed!

Met vriendelijke groeten
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 10 november 2007 om 18:32.
Oud 10 november 2007, 18:37   #209
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Waarom ben je trouwens tegen zelfbevrediging?
Oud 10 november 2007, 18:42   #210
nero1
Burger

Standaard

Dit is nu eens een typisch voorbeeld van hoe godsdiensten misbruikt worden...

Dat Mohammed met een 9-jarig meisje getrouwd was wist ik niet... het heeft ook geen belang.
Dat iemand in de huidige tijd dat gegeven zou aangrijpen om te beweren dat dit nu nog te tolereren zou zijn is wel van belang!

In onze huidige maatschappij zijn onze democratisch gestemde wetten diegene die iedereen moet volgen (volwassen mensen hebben niets (sexueel) te zoeken bij -18 jarigen... dit is nu eenmaal de wet), wat godsdienst-aanhangers ook beweren, god's wetten hebben geen belang en zijn zinloos...

Van waar komt god trouwens, heeft god een papa en een mama... heeft god geen broertjes of zusjes... wat is god... wie heeft belang bij een god?
Graag wetenschappelijke gefundamenteerde uitleg omtrent god

Wie was de eerste die over een god is begonnen?? Waarom zijn er zovele goden?? Osiris en Isis vind ik wel leuke goden is er iemand die nog in hen gelooft??
Indien de verschillende goden (als ze dan toch zouden bestaan) ruzie zouden maken, wie zou er dan winnen...

Van Mohammed mogen er blijkbaar geen illustraties verschijnen, waarom mag god en andere godsdienstige figuren wel afgebeeld worden... is Mohammed belangrijker dan god...

Ok ik geloof niet in goden, maar indien iemand mij kan overtuigen ben ik bereid om mijn mening te herzien
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 18:50   #211
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste Jah Jah mijn vraag is duidelijk genoeg dus antwoordt aub, u blijft rond de pot draaien inplaats van INHOUDELIJK te antwoorden, ik wil van u weten hoe u denkt over de koran, is dit voor u en boek wat u letterlijk dient te volgen, of is hier ruimte voor interpretatie? Kortom meent u dat dieven een hand moeten missen, vindt u dat vrouwen zichzelf horen te bedekken teneinde geen lusten op te wekken, meent u dat steniging kan en toegestaan is, ziet u ongelovigen als gelijken van gelovigen, en erkent u dat merdere wegen tot dezelfde God leiden?
Dit keer graag echt antwoord, uw rond de pot draaien staat een discussie ten gronde in de weg!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 18:59   #212
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fikr_El7or;3061511]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En waaruit besluit jij dat 1400 jaar geleden meisjes NIET vanaf hun negende begonnen te menstrueren?
Wanneer menstrueer je normaal voor het eerst?

Normaal gezien valt de menarche voor je vijftiende verjaardag. In de praktijk wordt achttien jaar echter als de grens van het normale beschouwd om de eerste menstruatie te krijgen, hoewel bij verschillende vrouwen de menstruatie pas op 19- of 20-jarige leeftijd komt.

In 1830 kreeg een meisje in West-Europa haar eerste menstruatie op haar zeventiende jaar. Tegen het einde van de negentiende eeuw, was de gemiddelde leeftijd al gedaald tot 15 jaar. De laatste cijfers spreken van een leeftijd van 12,5 jaar in Noord-Amerika, met een schommeling tussen 10 en 16 jaar. In Zuid-Europa ligt de menarche op 11 jaar. Wetenschappers verwachten geen verdere daling.

In Nederland hadden in 1897 de meisjes hun eerste menstruatie toen ze net 16 werden. In 1965 was dit gedaald tot de gemiddelde leeftijd van 13,4 jaar. In 1980 zakte de leeftijd tot 13,28 jaar. Er werd een grote sprong vastgesteld in jaren 50 en 60, met als achterliggende reden de verbeterde levensomstandigheden.
etc.....

en dit voert Fikr aan als BEWIJS voor zijn uitlating:

Citaat:
In landen waar andere klimaten heersen ligt deze leeftijd echter lager, laat staan in andere tijden. Vroeger werden jongeren (ook in Europa) omstreeks tien �* twaalf jaar volwassen

Lees jij zelf wel wat je copy-peest?

Of wil je gewoon mijn stelling bevestigen dat het ogenblik waarop men begint te menstrueren DAALT met betere welvaart en gezonder voedingspatroon?

Uw uitleg als zouden de arabische kinderen vroeger begonnen zijn met menstrueren omdat het warmer is (?????) of omdat ze minder lang leefden... wordt hierboven in UW EIGEN BEWIJSSTUKJE VIERKANT tegengesproken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 november 2007 om 19:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 19:04   #213
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

nero1
Me
-------------

Welkom nero1,

Dat Mohammed met een 9-jarig meisje getrouwd was wist ik niet... het heeft ook geen belang.

Absolutly!

Dat iemand in de huidige tijd dat gegeven zou aangrijpen om te beweren dat dit nu nog te tolereren zou zijn is wel van belang!

Ik zeg als een huwelijk iets slecht veroorzaakt dus lichamelijk, geestelijk, psychologisch of wat dan ook dan is het islamitisch gezien verboden ook al het meisje 18 jaar oud is.

Het huwelijk in de islam, dus de voorwaarden en de oordelen zijn vast maar er is niets over leeftijd en dat wil dus zeggen dat leeftijd van cultuur tot cultuur kan verschillen!

In onze huidige maatschappij zijn onze democratisch gestemde wetten diegene die iedereen moet volgen (volwassen mensen hebben niets (sexueel) te zoeken bij -18 jarigen... dit is nu eenmaal de wet), wat godsdienst-aanhangers ook beweren, god's wetten hebben geen belang en zijn zinloos...

Voor de mensen die niet in God geloven en dus tegen iets dat niet bestaat -volgens hen- protesteren is wel TE dom, soory om dit zo te formuleren, t's mischien ook dom van mij, maar het is gewoon zo.

Als je niet in God gelooft dan mag je de godsdienst wetten, welke godsdienst dan ook, geen god wetten noemen want jij gelooft niet eens in die God! en als je dat toch doet dan spreek jij jezelf ongeloofelijk tegen.

Jij moet die wetten gewoon mens-gemaakte-wetten zoals alle andere wetten op deze aarde!

Van waar komt god trouwens, heeft god een papa en een mama... heeft god geen broertjes of zusjes... wat is god... wie heeft belang bij een god?

Ja, inderdaad wat is God en wie zegt dat ?

Wie was de eerste die over een god is begonnen?? Waarom zijn er zovele goden?? Osiris en Isis vind ik wel leuke goden is er iemand die nog in hen gelooft??

Dus je zegt, er zijn goden.. mooi als je zegt er zijn dan ja ze zijn er want jij zegt ze zijn er en jij stelt de vraag waarom ze er zijn en dus de vraag moet jij eigenlijk aan die goden stellen.

Indien de verschillende goden (als ze dan toch zouden bestaan) ruzie zouden maken, wie zou er dan winnen...

Die ene die niet bestaat !!!

Van Mohammed mogen er blijkbaar geen illustraties verschijnen, waarom mag god en andere godsdienstige figuren wel afgebeeld worden... is Mohammed belangrijker dan god...

Omdat het onmogelijk is om Mohammed te kunnen afbeelden, jij ziet hem niet als jij hem ziet dan zie jij hem en hebt dus geen foto nodig want jij ziet hem en als jij hem niet ziet dan ga je gewoon fantasiren en fantasieren doet mij niet met heilige dingen en tegenwoordig hebben de mensen in het westen bijna niets heilig daarom hebben holocaust heilig gemaakt .. waarom mag men nu volgens mens-gemaakte-wetten niets holocaust bekretiseren en afbeelden om karikaturen te maken ? ah ja, want jij beledigt de joden en je kwestst hen en voor dezelfde reden mag jij de moslims niet beledigen!

Ok ik geloof niet in goden, maar indien iemand mij kan overtuigen ben ik bereid om mijn mening te herzien

Maar jij gelooft wel in iets hé, da kan nie anders.

God, jah god wat bedoelt men met god en wat is het en wie zegt het ?

Ik geloof in Allah en als je dat vertaalt naar het Nederlands dan is het De God en Allah is de Eerste, de Enige, De Schepper!

Waarom ik in Allah geloof ?

1) Causaliteit, perfectie en dus uit de realiteit vertrekken ..
2) Goed voor mij want ik ben daar tevreden mee, het antwoord maakt mij ook gelukkig.
3) Biedt een voordeel voor mij, wat dan als het echt zo is? na de dood?
4) Andere antwoorden dat god een zoon, dochter , .. heeft of dat er meerdere goden zijn of er is geen god/goden of ... vind ik niet mogelijk wanneer ik realistisch denk
5) ...

ps; ik vind het beter om zo te reageren en dus met kleurtjes in plaats van die quotes, niet?

Mvg
Yahya
Oud 10 november 2007, 19:05   #214
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
etc.....

en dit voert Fikr aan als BEWIJS voor zijn uitlating:

Lees jij zelf wel wat je copy-peest?

Of wil je gewoon mijn stelling bevestigen dat het ogenblik waarop men begint te menstrueren DAALT met betere welvaart en gezonder voedingspatroon?

Uw uitleg als zouden de arabische kinderen vroeger begonnen zijn met menstrueren omdat het warmer is (?????) of omdat ze minder lang leefden... wordt hierboven in UW EIGEN BEWIJSSTUKJE VIERKANT tegengesproken!
Jij moet opnieuw lezen, 2 �* drie keer.

Stel dat een meisje 18, 19 jaar oud is, en menstrueert steeds niet .. mag ze dan niet trouwen ?

Lees dus het bericht opnieuw !!

En vergeet mijn 11 argumenten niet:

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 10 november 2007 om 19:12.
Oud 10 november 2007, 19:07   #215
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Beste Jah Jah mijn vraag is duidelijk genoeg dus antwoordt aub, u blijft rond de pot draaien inplaats van INHOUDELIJK te antwoorden, ik wil van u weten hoe u denkt over de koran, is dit voor u en boek wat u letterlijk dient te volgen, of is hier ruimte voor interpretatie? Kortom meent u dat dieven een hand moeten missen, vindt u dat vrouwen zichzelf horen te bedekken teneinde geen lusten op te wekken, meent u dat steniging kan en toegestaan is, ziet u ongelovigen als gelijken van gelovigen, en erkent u dat merdere wegen tot dezelfde God leiden?
Dit keer graag echt antwoord, uw rond de pot draaien staat een discussie ten gronde in de weg!
Ik heb echt inhoudelijk geantwoord, ik wil weten wat u met litterlijk bedoelt en graag een voorbeeld, de bron vermelden, want ik wil ook een duidelijk antwoord plaatsen.

Mvg
Yahya
Oud 10 november 2007, 19:12   #216
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij moet opnieuw lezen, 2 �* drie keer.

Mvg
Yahya
Ik moet helemaal NIKS!

Ik k�*n namelijk lezen!

Maar blijkbaar kunnen sommige aanhangers van de pedofielengodsdienst dit niet.

Wel leuk zeker als je evenveel scheelt met je jonger zusje als je scheelt met je negenjarige moeder?

Waar steken we hier toch onze tijd in?

Is de dochter van je broer al negen geworden? kan je er in navolging van je pedofiele profeet eropkruipen jongen! amuseer je! (wel eerst via de imam passeren natuurlijk). En check goed dat ze nog maagd is hé!

byebye!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 november 2007 om 19:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 19:13   #217
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik moet helemaal NIKS!

Ik k�*n namelijk lezen!

Maar blijkbaar kunnen sommige aanhangers van de pedofielengodsdienst dit niet.

Wel leuk zeker als je evenveel scheelt met je jonger zusje als je scheelt met je negenjarige moeder?

Waar steken we hier toch onze tijd in?

Is de dochter van je broer al negen geworden? kan je er in navolging van je pedofile profeet eropkruipen jongen! amuseer je! (wel eerst via de imam passeren natuurlijk). En check goed dat ze nog maagd is hé!

byebye!

Lees dus de topic en mijn bericht opnieuw, als je niet begrijpt dan kan ik niets voor jou doen .. er zijn veel leerlingen en studenten die hetzelfde schooljaar 3 keer blijven zitten.

11 argumenten!

1 - Waarom een 18-jarige meisje een meisje is en een 9-jarige niet? >>> Ik heb het hier over een andere maatschappij 1400 jaar geleden. Ik wil een duidelijk antwoord, dus waarom mocht een 9 jarige meisje 1400 jaar geleden niet trouwen en op welke basis?

2 - Heeft het huwelijk van Aisha met de Profeet (vrede zij met hem) fysische en/of psychische gevolgen voor haar gehad? bewijs! want beweringen zonder bewijzen trekken op niets en maken er geen discussiesfeer mogelijk!

3 - De T.U.P.U.S. (The Union of Psychiatrics of the United States) geeft in hun codex DSM-IV de volgende diagnostische criteria voor de definitie van pedofilie: “Het betreft fantasies of sexuele driften of gedragingen die betrekking hebben op prepuberale kinderen, gewoonlijk 13 jaar en minder, die een sexuele opwinding teweeg brengen. De klinische symptomen moeten intens zijn en langdurig voor een periode van minstens zes maanden. Die sexuele opwinding is verantwoordelijk voor de wijziging van het affectief, sociaal of professioneel leven.” >>> Breng hier een Hadith of een vers uit de Koran die van een dergelijke diagnose spreekt of één van die criteria aangaande de Profeet of nog meer zelfs en dus ook andere Arabieren en moslims in die tijd in Arabië want de profeet (saw) is niet de enige man die met een jonge meisje trouwde !! noch is hij de enige man die met een oudere vrouw trouwde !!

4 - De ergste vijanden van Mohammed waren zijn naasten en bewoners van Mekka en de hypocrieten van Medina , die geen enkele gelegenheid lieten voorbijgaan om Mahommed uit te lachen >>> Hebben ze die tijd met een woord gerept over de zaak van moeder der gelovigen, Aisha (ra) ? Waarom nee of ben jij slimmer en vijandiger?!!! >>> Beschuldig jij de vader (ra) van Aisha (ra), haar moeder (ra), de ansaar (ra), de vluchtelingen en heel de maatschappij immoreel en pedofielen te zijn?? op welke basis ?

5 - De Profeet (saw) heeft Aisha gekend toen zij 6 jaar was en heeft er het huwelijk geconsumeerd toen zij negen was.
Waarom wachtte hij dus een periode van drie jaar of meer of minder ?

6 - System, jij zei: ((In ons Belgisch recht vroeger mocht men trouwen wanneer het meisje 15 was en de man 18 jaar. In bijzondere omstandigheden (bijvoorbeeld, wanneer het meisje zwanger was kreeg men dispensatie) kon men trouwen vanaf de leeftijd van 14 jaar voor het meisje. Maar dat waren echte uitzonderingen. Maar het gebeurde af en toe en hoogst uitzonderlijk op 13-jarige leeftijd indien het zwangere meisje op de dag van het huwelijk bijna 14 was)) >>> Waarom was het toen goed en vandaag slecht? wat is de reden ? was het toen slecht ? wat is uw bewijs?

>>> Wie zegt dat de wet na een paar jaren niet gewijzigd zal worden? zullen we dan pedofielen genoemd worden? op basis van wat ? en wie zegt dat het niet terug 15 of 16 wordt in plaats van 18 ? op basis van wat ?

7 - System, Jij zei: (ik noem iets goed of kwaad wanneer het al dan niet schadelijk is voor de mens of de maatschappij. Sex hebben met jonge kinderen noem ik een kwaad omdat men de lichamelijke én geestelijke integriteit van kinderen moet eerbiedigen.))

>>> Dat kan waar zijn en zelfs voor 18, 19, 20 jarige meisjes maar bewijs dat Aisha (ra) last van zo iets heeft gehad.

>>> Stel dat een huwelijk van een 22-jarige schadelijk is, ga jij dan zeggen dat meisje op hun 22 jaar niet mogen trouwen?

>>> Stel dat een huwelijk vandaag van een 18-jarige meisje schadelijk is, wil dat zeggen dat het geldig is voor alle meisjes en in alle tijden en overal ? bewijs!

8 - Ik kan het huwelijk van Aisha (ra) hier in deze topic afkeuren indien jij hier komt bewijzen dat Aisha (ra) of de profeet (saw) last hebben gehad van hun huwelijk en bewijzen dat dit huwelijk slecht en dus schadelijk was.

1) Lichamelijk
2) Geestelijk

7).. etc.
Dus wat is het probleem? kun jij wat uitleggen aan de hand van voorbeelden, bewijzen, referenties en bronnen als het je blieft!?

11 - Waarom neem jij de overleveringen van 6, 9 jaar oud en vergeet de andere overlevering waarin gezegd wordt dat Aisha (ra) 13, 14 ,17 of 18 was ??
http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm
http://upload.wikimedia.org/wikisour...e_of_Aisha.pdf

Wat is jou excuus ? waarom ?

Mvg
Yahya
Oud 10 november 2007, 19:28   #218
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jah Jah is mijn vraag u nog steeds niet duidelijk?
1. Vindt u dat je ongelovigen moet bestrijden, doden?
2. Ziet u christenen en Joden als mensen van het boek?
3. vindt u steniging handafhakken terecht?
4 moeten homo's volgens u vervolgd worden en opgehangen aan een kraan?
5. ziet u het huwelijk als verplicht en voortplanding eveneens?
6. gelooft u dat de wetten gemaakt door mensen rechtsgeldig zijn of zet u de woorden van Mohammed hierboven?
7. meent u dat gelovigen om de duivel te weerstaan onder elkaar horen te blijven en ongelovigen moet mijden?
Dit keer wil ik dat u INHOUDELIJK antwoordt en niet opnieuw de discussie uit de weg gaat het is ja of nee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 19:49   #219
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jah Jah is mijn vraag u nog steeds niet duidelijk?
1. Vindt u dat je ongelovigen moet bestrijden, doden?
2. Ziet u christenen en Joden als mensen van het boek?
3. vindt u steniging handafhakken terecht?
4 moeten homo's volgens u vervolgd worden en opgehangen aan een kraan?
5. ziet u het huwelijk als verplicht en voortplanding eveneens?
6. gelooft u dat de wetten gemaakt door mensen rechtsgeldig zijn of zet u de woorden van Mohammed hierboven?
7. meent u dat gelovigen om de duivel te weerstaan onder elkaar horen te blijven en ongelovigen moet mijden?
Dit keer wil ik dat u INHOUDELIJK antwoordt en niet opnieuw de discussie uit de weg gaat het is ja of nee!
1. Ten eerste een onderscheid maken tussen bestrijden en doden, dat is al mooi.
Nee, ik vind niet dat ik ongelovigen moet bestrijden, doden.

2. Christenen en Joden zijn inderdaad mensen van het boek omdat ze in het boek geloven, de bijbel, het woord bijbel komt van het woord "biblios" (Koinè Grieks) en betekent boek. Bijbel = Evangelie + Torah of Nieuwe Testament + Oude Testament.

3. In een islamitische staat jah, waarom zou ik dan niet terecht vinden en 30 jaar of levenslang gevangenis wel? maar heb jij nooit de vraag gesteld hoe vaak het gebeurt is in de islamitische staat, dus t/m 1924 ? maar dat gebeurt niet zomaar, hand van een dief , in een islamitische staat, afhakken moet eerst aan minimum 8 voorwaarden voldaan.

4. In een islamitische staat worden de homo's ter doodstraf veroordeeld indien ze deze zonde openbaar maken, dus op straat, en dat gebeurt niet zomaar, maar moet eerst voldaan zijn aan bepaalde voorwaarden en één van die voorwaarden moet het een bewijs zijn, dat één van hen zijn penis in het achterwerk van zijn vriend DUIDELIJK heeft gestoken + 4 getuigen + andere voorwaarden natuurlijk maar als de islampolitie twee mannen oppakt die elkaar bijvoorbeeld kussen dan is het niet voldoende om doodstraf uit te voeren.

5. Huwelijk is verplicht als men bang wordt van een zonde te plegen: overspel plegen bijvoorbeeld.
Het wijsheid achter het huwelijk is inderdaad nodig zodat mensheid blijft bestaan en niemand heeft het recht om dit te stoppen.

6. Ik geef geen antwoord.

7. Ik begrijp deze vraag niet.

Met vriendelijke groeten
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 10 november 2007 om 19:50.
Oud 10 november 2007, 19:50   #220
nero1
Burger

Standaard

nero1
Me
antwoord nero1

Welkom nero1,
thanks

Absolutly!
Ok, het heeft inderdaad geen belang… gedane zaken hé

Ik zeg als een huwelijk iets slecht veroorzaakt dus lichamelijk, geestelijk, psychologisch of wat dan ook dan is het islamitisch gezien verboden ook al het meisje 18 jaar oud is
Het huwelijk in de islam, dus de voorwaarden en de oordelen zijn vast maar er is niets over leeftijd en dat wil dus zeggen dat leeftijd van cultuur tot cultuur kan verschillen!
Ok, in onze maatschappij en cultuur is het niet verboden om met een 18 jarige te huwen, indien er iets “slechts” zou kunnen worden veroorzaakt, kan die 18 jarige beslissen om niet in het huwelijk te stappen… indien na het huwelijk blijkt dat er iets “slechts” is veroorzaakt kan die 18-jarige nog altijd scheiden (absoluut geen schande in onze maatschappij)

Voor de mensen die niet in God geloven en dus tegen iets dat niet bestaat -volgens hen- protesteren is wel TE dom, soory om dit zo te formuleren, t's mischien ook dom van mij, maar het is gewoon zo.[/FONT]
Ik protesteer niet tegen god, wel tegen godsdienst-aanhangers (van welke god dan ook) en dan nog enkel indien ze wetten volgen die in strijd zijn met onze democratisch gestemde wetten...

Als je niet in God gelooft dan mag je de godsdienst wetten, welke godsdienst dan ook, geen god wetten noemen want jij gelooft niet eens in die God! en als je dat toch doet dan spreek jij jezelf ongeloofelijk tegen
Godsdienst-aanhangers hebben het over wetten van die goden… ik zeg enkel dat die wetten van geen belang zijn… onze democratisch gestemde wetten zijn de enige die we moeten volgen

Jij moet die wetten gewoon mens-gemaakte-wetten zoals alle andere wetten op deze aarde!
Dat zijn inderdaad door de mens gemanipuleerde en nog steeds “voor interpretatie” aanpasbare wetten

Ja, inderdaad wat is God en wie zegt dat
Ok, er is dus geen bewijs dat er goden zijn… vreemd

Dus je zegt, er zijn goden.. mooi als je zegt er zijn dan ja ze zijn er want jij zegt ze zijn er en jij stelt de vraag waarom ze er zijn en dus de vraag moet jij eigenlijk aan die goden stellen.
Er zijn nu eenmaal veel godsdiensten en evenveel goden, duivels… whatevers… ik beweer dat die niet bestaan… maar als iemand iets omschrijft als goden ben ik bereid die terminologie over te nemen… nogal lastig als ik moet beginnen met “wat anderen beweren goden te zijn” hé En ja ik wil aan gelijk welke van die “wat anderen beweren goden te zijn” vragen stellen, hoe kan ik die contacteren??

Die ene die niet bestaat !!!
Schitterend, bedoel je de wetenschappelijke waarheden die veel godsdienstige waarheden al hebben verslaan (ontkracht?)

Omdat het onmogelijk is om Mohammed te kunnen afbeelden, jij ziet hem niet als jij hem ziet dan zie jij hem en hebt dus geen foto nodig want jij ziet hem en als jij hem niet ziet dan ga je gewoon fantasiren en fantasieren doet mij niet met heilige dingen en tegenwoordig hebben de mensen in het westen bijna niets heilig daarom hebben holocaust heilig gemaakt .. waarom mag men nu volgens mens-gemaakte-wetten niets holocaust bekretiseren en afbeelden om karikaturen te maken ? ah ja, want jij beledigt de joden en je kwestst hen en voor dezelfde reden mag jij de moslims niet beledigen
Eek vreemde kronkel hier, maar wacht ff… Mohammed heeft “echt” bestaan en was voor bepaalde groepen een belangrijk figuur, daar moet toch een afbeelding van bestaan??
Osiris en Isis goden uit de Egyptische mythologie werden al afgebeeld… vreemd dat dit duizenden jaren later niet met Mohammed is gebeurd…

Maar jij gelooft wel in iets hé, da kan nie anders.[/FONT]
Ja ik geloof dat we geboren worden na een geslachtsgemeenschap van een vrouw en een man… dat we hier ff’kes mogen rondlopen en dat we daarna sterven… that’s it… daarna niets meer
Het is daarom belangrijk om nu te leven en te doen wat je wil doen, eens je sterft is het afgelopen…
Als de mensen geloven dat er na de dood iets is, kan je ze makkelijker overtuigen om in dit bestaan iets (of alles, bvb hun leven) op te geven in ruil voor een volgend beter bestaan… (ik denk spontaan aan maagden, rijst en gouden lepeltjes) In mijn ogen gevaarlijk als een “leider” dit soort beloningen geeft aan zijn volgelingen

God, jah god wat bedoelt men met god en wat is het en wie zegt het ?Vooral wie waren diegenen die het eerste met god zijn afgekomen… dit is een cruciale vraag… waarom zijn ze er over begonnen en wat was het nut daarvan… wie had daar belang bij?

Ik geloof in Allah en als je dat vertaalt naar het Nederlands dan is het De God en Allah is de Eerste, de Enige, De Schepper!
Waarom ik in Allah geloof ?
1) Causaliteit, perfectie en dus uit de realiteit vertrekken ..
Ik heb een andere realiteit, als ik ziek ben is het een dokter die mij geneest… niet god… ik heb op het moment van ziekte dan ook meer aan een dokter dan aan een god

2) Goed voor mij want ik ben daar tevreden mee, het antwoord maakt mij ook gelukkig.
Als je er tevreden en gelukkig mee bent, moet je er zeker in blijven geloven!!!

3) Biedt een voordeel voor mij, wat dan als het echt zo is? na de dood?
Na de dood is er volgens mij niets… tja beter om nu te leven hé

4) Andere antwoorden dat god een zoon, dochter , .. heeft of dat er meerdere goden zijn of er is geen god/goden of ... vind ik niet mogelijk wanneer ik realistisch denk
Ok, maar waar komt hij dan vandaan… is "iets" zo belangrijk voor velen, dan echt uit het niets ontstaan??

5) ...

ps; ik vind het beter om zo te reageren en dus met kleurtjes in plaats van die quotes, niet?

No problem, als de moderators dit aanvaarden, heb ik er geen problemen mee

mvg,
Yahya

Groeten terug,
nero

man, man, man... grrrrrrrrr...wat een edit

Laatst gewijzigd door nero1 : 10 november 2007 om 20:09.
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be