Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2007, 14:17   #201
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind het erg dat de dag van vandaag het gewoon is dat kinderen zich naar hun kamer terugtrekken en daar een TV, PS3 en computer terugvinden.

Ipv met kameraadjes te gaan spelen. Ik heb het geluk dat ik dat nog deed (oorlogske spelen int bos....). Mijn nichtjes/neefjes al lang niet meer, god moge het verbieden dat ze alleen weg zouden gaan !
Ja, nu zitten kinderen met hun vriendjes op msn voor de webcam... Moeder is blij dat ze niet zoveel kleren meer moet wassen denk ik.
Oud 19 november 2007, 16:06   #202
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=140

Of waarom bepaal je daar een inkomen van 12000 per peroon, waarvan om te beginnen 3000€ afgaat?

Dan moet je hier in de eerste plaats geen zaagplaat afsteken over jouw onnoemelijke problemen om met 4000€ per maand toe te komen.

Dat zijn uw zaken niet.

Hoor je mij klagen dat ik niet rondkom?
3000 voor mijn gezin!

ge durft niet zeggen he hoeveel inkomen ge hebt met 2,schrik dat ge afgaat mss,omdat dan zou blijken dat ge meer te spenderen hebt als ik?
Mijn kinderen zijn volwassen en dragen hun deeltje bij voor het gezin,met de rest moet ik de rekeningen betalen en nog overhouden.
Voor de rest is hier altijd iemand thuis vandaar waarschijnlijk mijn hoog verbruik.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 19 november 2007 om 16:07.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 16:11   #203
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ja, nu zitten kinderen met hun vriendjes op msn voor de webcam... Moeder is blij dat ze niet zoveel kleren meer moet wassen denk ik.
En in de tussentijd worden ze dik, asociaal en verwend.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 16:49   #204
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
3000 voor mijn gezin!
Dan hoor je die niet uit te zetten tegen de 12000 per persoon (zoals jij deed), maar tegen de 48000 voor het gezin...

Citaat:
ge durft niet zeggen he hoeveel inkomen ge hebt met 2,schrik dat ge afgaat mss,omdat dan zou blijken dat ge meer te spenderen hebt als ik?
Zoals ik zei, het zijn jouw zaken niet. Los daarvan is het irrelevant of ik meer of minder te spenderen heb; ik ben niet diegene die hier ferme stellingen neerpoot als zou het moeilijk zijn om met 4000 per maand een gezin van 4 te onderhouden. Dat ben jij...

Citaat:
Mijn kinderen zijn volwassen en dragen hun deeltje bij voor het gezin,met de rest moet ik de rekeningen betalen en nog overhouden.
Fijn; met 4000 per maand moet je daar zonder enig probleem in slagen én zelfs nog overhouden. Kan je dat niet, dan heb je een gat in je hand.

Citaat:
Voor de rest is hier altijd iemand thuis vandaar waarschijnlijk mijn hoog verbruik.
Zelfs dan nog heb je een gat in je hand als je met 4000 niet toekomt.
Reken zelf maar uit; 1000€ afbetaling van je huis, 1000€ eten, 300€ elek/verwarming/water, 100 telefoon/internet, 250 afbetaling wagen, 250 rondrijden met de wagen, 250 varia taxen en verzekeringen, dan heb je nog steeds 850 over dat je vrij kan spenderen terwijl ik je uitgaven ruim inschat. Sommige mensen hebben minder dat dan als maandelijks inkomen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 17:24   #205
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan hoor je die niet uit te zetten tegen de 12000 per persoon (zoals jij deed), maar tegen de 48000 voor het gezin...

Zoals ik zei, het zijn jouw zaken niet. Los daarvan is het irrelevant of ik meer of minder te spenderen heb; ik ben niet diegene die hier ferme stellingen neerpoot als zou het moeilijk zijn om met 4000 per maand een gezin van 4 te onderhouden. Dat ben jij...

Fijn; met 4000 per maand moet je daar zonder enig probleem in slagen én zelfs nog overhouden. Kan je dat niet, dan heb je een gat in je hand.

Zelfs dan nog heb je een gat in je hand als je met 4000 niet toekomt.
Reken zelf maar uit; 1000€ afbetaling van je huis, 1000€ eten, 300€ elek/verwarming/water, 100 telefoon/internet, 250 afbetaling wagen, 250 rondrijden met de wagen, 250 varia taxen en verzekeringen, dan heb je nog steeds 850 over dat je vrij kan spenderen terwijl ik je uitgaven ruim inschat. Sommige mensen hebben minder dat dan als maandelijks inkomen.
per persoon 1000 euro zelfs als ge samenwoont is meestal een grotere last voor de ouders,kinderen fuiven nu eenmaal graag en leven uit de korf zonder zorgen,en meer ga ik er niet meer aan vuil maken.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 19 november 2007 om 17:29.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 17:33   #206
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
per persoon 1000 euro zelfs als ge samenwoont is meestal een grotere last voor de ouders,kinderen fuiven nu eenmaal graag en leven uit de korf zonder zorgen,en meer ga ik er niet meer aan vuil maken.
Dat zoek je dan zelf... Kinderen die opgevoed zijn, kennen de waarde van geld.
Het gat in je hand blijft dus groot, maar dat wist je al...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 22:02   #207

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vroeger hadden wij ook geen leidingwater. Toen waren we nog met twee en betaalde we welgeteld - ik heb de factuur nog eens bovengehaald - 40,79 euro. Dan hebben we leidingwater in huis gehaald. Toen hebben we nog één jaar een factuur voor waterwinning ontvangen, maar dan veel minder dan voorheen omdat we ondertussen ook leidingwater hadden en dus de belastbaar vervuilingseenheid verminderd wordt. Daarna waren de regels veranderd. Sedertdien betalen we geen bijdrage meer op dit putwater dat we zelf winnen.

U kan trouwens uw probleem voorleggen aan de Vlaamse overheid die normaal dan een dossier zal opmaken. Ook bij de gemeente kan u de zaak aankaarten, want iedere gemeente is wettelijk verplicht alle inwoners te voorzien van drinkbaar water. Dat is een verplichting. De gemeente kan u bijvoorbeeld gratis drinkbaar water ter beschikking stellen dat u dan wel zelf moet ophalen. Indien een leiding wel kan worden aangelegd, dan moet u de maatschappij voor drinkwater contacteren. Die zijn hiervoor bevoegd, en niet de gemeenten. Indien de afstand van de leiding de wettelijk bepaalde afstand overschrijdt, kan die maatschappij u een bijkomende facturatie voorleggen. Men kan evenwel geen aansluiting weigeren "omdat er veel moet worden opengebroken". Daarnaast is het ook zo dat u op privaat terrein alle werken zelf mag uitvoeren.
Bedankt voor de info. Het probleem zit hem echter in het huis zelf. Had ik, toen we het huis nog renoveerden, er bij stil gestaan dat het leidingwater ooit niet drinkbaar zou worden dan zouden we de leidingen gewoon anders hebben gelegd maar nu is het gewoon te laat ... alle leidingen zijn ingewerkt in de muren, plafonds.

Citaat:
Wat die pomp betreft, moet ik u toch tegenspreken. De vorige eigenaars hadden een pomp laten installeren in het jaar 1950. Deze pomp heeft uitstekend gewerkt tot 2004, het jaar waarop er welgeteld twee scheurtje kwamen in het reservoir (het pompmechanisme zelf werkte nog uitstekend). Omdat de aankoop van een aangepast reservoir bijna evenveel geld kostte als een nieuwe pomp met reservoir hebben we dan maar een degelijke Storck-pomp in huis gehaald. Deze industriële pomp kan heel lang mee en kan heel grote debieten aan (zeker in het weekende wanneer hier iedereen een bad neemt, de wasmachine draait en de toiletten druk aangesproken worden).
De ene pomp is de andere niet heb ik nu al gemerkt. Onze eerste pomp was een zeer goedkope maar dat heeft haar niet belet om toch een twaalftal jaren mee te gaan (ondanks dat ze iets te veel lawaai maakte). Onze tweede pomp was een veel duurdere van een vrij gereputeerd merk. Die was echter al na iets minder dan twee jaren kapot. Nu is het onze derde pomp (alweer een goedkopere) en die schijnt het momenteel wel goed te doen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 23:33   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, tieners gaan graag op stap. Alleen moet je hen ook responsabiliseren: indertijd moesten wij zelf voor een deel van ons zakgeld zorgen. In het weekeinde en tijdens de vakantie gingen wij dan ook heel vaak werken. Wij kregen het dus niet zomaar toegeworpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 23:36   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
De ene pomp is de andere niet heb ik nu al gemerkt. Onze eerste pomp was een zeer goedkope maar dat heeft haar niet belet om toch een twaalftal jaren mee te gaan (ondanks dat ze iets te veel lawaai maakte). Onze tweede pomp was een veel duurdere van een vrij gereputeerd merk. Die was echter al na iets minder dan twee jaren kapot. Nu is het onze derde pomp (alweer een goedkopere) en die schijnt het momenteel wel goed te doen.
Waarschijnlijk hebben jullie gekozen voor een centrifugale pomp, maar dat type is eigenlijk niet geschikt om water uit een (diepe) steen- of bronput te halen. Die gaat na een verloop van tijd snel kapot. Beter doet men eraan het type van de Storck-pompen te gebruiken: die zijn daar wel voor geschikt.
Oud 19 november 2007, 23:38   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de info. Het probleem zit hem echter in het huis zelf. Had ik, toen we het huis nog renoveerden, er bij stil gestaan dat het leidingwater ooit niet drinkbaar zou worden dan zouden we de leidingen gewoon anders hebben gelegd maar nu is het gewoon te laat ... alle leidingen zijn ingewerkt in de muren, plafonds.
Dat hoeft toch geen probleem te zijn, tenzij u natuurlijk heel veel ijzer of koper in het putwater heeft wat zich dan vastgezet heeft in de leidingen. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet men gewoon voor een spoeling zorgen om erna de aansluiting aan te passen. Ofwel leg je gewoon een tweede circuit waarop je leidingwater steekt.
Oud 20 november 2007, 00:27   #211

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoeft toch geen probleem te zijn, tenzij u natuurlijk heel veel ijzer of koper in het putwater heeft wat zich dan vastgezet heeft in de leidingen. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet men gewoon voor een spoeling zorgen om erna de aansluiting aan te passen. Ofwel leg je gewoon een tweede circuit waarop je leidingwater steekt.
Ijzer of koper is niet het probleem ... echter wel teveel aan nitraten. Voor de rest is het heel zuiver water, we zitten dan ook in een omgeving met heel veel zavelgrond dat op zich al zeer geschikt is om water te filteren. Nitraten worden er echter niet door tegengehouden.

Aan een tweede circuit heb ik ook al gedacht maar leidingen zitten nu eenmaal ingewerkt wat betekent dat ik dan toch wel weer muren of de vloer of plafond moet gaan opensmijten om het te installeren. 't Zal dus wel bij flessenwater blijven vermoed ik.
Oud 20 november 2007, 00:35   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ijzer of koper is niet het probleem ... echter wel teveel aan nitraten. Voor de rest is het heel zuiver water, we zitten dan ook in een omgeving met heel veel zavelgrond dat op zich al zeer geschikt is om water te filteren. Nitraten worden er echter niet door tegengehouden.

Aan een tweede circuit heb ik ook al gedacht maar leidingen zitten nu eenmaal ingewerkt wat betekent dat ik dan toch wel weer muren of de vloer of plafond moet gaan opensmijten om het te installeren. 't Zal dus wel bij flessenwater blijven vermoed ik.
Als je esthetiek boven functionaliteit plaatst, moet je inderdaad gaan kappen, boren en uitzagen. In mijn optiek is esthetiek evenwel ondergeschikt aan functionaliteit. Zo heb ik hier elektriciteitleidingen op de muur gelegd (wel stevig verankerd met de nodige pluggen) en zullen we binnenkort de CV-buizen doortrekken naar de zolder zonder die in de muur te trekken. Ik vind het nog altijd belangrijker te kunnen genieten van enkele comfortelementen dan dat het oog voortdurend gestreeld moet worden. Kortom, je kan gerust een alternatief circuit voor leidingwater aan de muur hechten en het oude circuit blijven gebruiken.

Enkele jaren geleden hadden ook wij last van een grote concentratie nitraten. Daarom besloten we indertijd leidingwater aan te vragen. 't Grappige is nu dat het putwater anno 2007 veel beter van kwaliteit is dan indertijd, en dat ons putwater zelfs minder giftige en bijkomende stoffen bevat dan het leidingwater. Ons putwater is dus weer drinkbaar.
Oud 20 november 2007, 00:43   #213
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen drinkbaar kraanwater hebben is echt een gemis. Vroeger dronk ik thuis altijd water van de kraan, maar nu ik op kot zit in Leuven kan ik dat niet meer doen. Het drinkwater van hier uit de kraan is simpelweg niet zuiver genoeg om te drinken. Een filter laten zetten is ook geen oplossing, dat kost nog meer dan dat ik nu op jaarbasis voor mezelf betaal aan flessen drinkwater uit de winkel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 00:52   #214

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je esthetiek boven functionaliteit plaatst, moet je inderdaad gaan kappen, boren en uitzagen. In mijn optiek is esthetiek evenwel ondergeschikt aan functionaliteit. Zo heb ik hier elektriciteitleidingen op de muur gelegd (wel stevig verankerd met de nodige pluggen) en zullen we binnenkort de CV-buizen doortrekken naar de zolder zonder die in de muur te trekken. Ik vind het nog altijd belangrijker te kunnen genieten van enkele comfortelementen dan dat het oog voortdurend gestreeld moet worden. Kortom, je kan gerust een alternatief circuit voor leidingwater aan de muur hechten en het oude circuit blijven gebruiken.
Ik hecht inderdaad nogal wat belang aan esthetiek eerlijk gezegd. Jarenlang heb ik bijvoorbeeld me geërgerd aan de scheve muren (oud huis) in de living totdat ik een tweetal jaar terug dan toch de knoop heb doorgehakt om die allemaal terug te bepleisteren. Elk zijn zeug en zijn meug niewaar.
Citaat:
Enkele jaren geleden hadden ook wij last van een grote concentratie nitraten. Daarom besloten we indertijd leidingwater aan te vragen. 't Grappige is nu dat het putwater anno 2007 veel beter van kwaliteit is dan indertijd, en dat ons putwater zelfs minder giftige en bijkomende stoffen bevat dan het leidingwater. Ons putwater is dus weer drinkbaar.
Da's misschien wel iets dat ik eerst nog kan doen ... het water nog eens laten testen. Misschien is de grond ondertussen alweer wat zuiverder geworden.
Oud 20 november 2007, 08:29   #215
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk hebben jullie gekozen voor een centrifugale pomp, maar dat type is eigenlijk niet geschikt om water uit een (diepe) steen- of bronput te halen. Die gaat na een verloop van tijd snel kapot. Beter doet men eraan het type van de Storck-pompen te gebruiken: die zijn daar wel voor geschikt.

Er zijn 2 belangrijke types pomp Jan. Centrifugaal en verdringer pompen.

De meeste diepe bron pompen zijn of meervoudige waaier pompen (centrifugaal, het meest gekende merk is Grundfoss) of verdringerpompen van het worm/huis type. De Meervoudig waaierpomp is de meest degelijke voor diepe putten. Tot 100m diep werken die prima.
De wormpomp is te gevoelig aan harde delen in het water.

Kan je me even het type van de Storck pomp geven die je gebruikt?

Citaat:
Een tussenoplossing, en eentje die ik gekozen heb hier. Alle leidingen opbouw, met daarover een sierwand die gemakkelijk verwijderbaar is. Was gemakkelijker dan opnieuw pleisteren, en bovenal, je kan aan alles aan zonder kappen of breken.
Oud 20 november 2007, 08:31   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hecht inderdaad nogal wat belang aan esthetiek eerlijk gezegd. Jarenlang heb ik bijvoorbeeld me geërgerd aan de scheve muren (oud huis) in de living totdat ik een tweetal jaar terug dan toch de knoop heb doorgehakt om die allemaal terug te bepleisteren. Elk zijn zeug en zijn meug niewaar.
Dat klopt; dat is trouwens iets waartoe ik nooit zou besluiten. Een oud huis mag wat mij betreft gerust een aantal typische kenmerken behouden. Investeren louter in het uiterlijk zonder enige bijkomende meerwaarde voor de functionaliteit, vind ik louter geldverspilling. Maar inderdaad, ieder zijn heug en meug.
Oud 20 november 2007, 08:34   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's misschien wel iets dat ik eerst nog kan doen ... het water nog eens laten testen. Misschien is de grond ondertussen alweer wat zuiverder geworden.
Normaal gezien betaalt de gemeente deze testen. Ik geloof dat men om de drie of twee jaar die gratis test kan aanvragen; dat is wel een test waarvan de elementen door de gemeente bepaald worden (meestal test men dan niet op pesticiden of herbiciden).
Oud 20 november 2007, 09:17   #218
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

drank, cigaretten en hoeren zullen duur zijn
Oud 20 november 2007, 09:35   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Geen drinkbaar kraanwater hebben is echt een gemis. Vroeger dronk ik thuis altijd water van de kraan, maar nu ik op kot zit in Leuven kan ik dat niet meer doen. Het drinkwater van hier uit de kraan is simpelweg niet zuiver genoeg om te drinken. Een filter laten zetten is ook geen oplossing, dat kost nog meer dan dat ik nu op jaarbasis voor mezelf betaal aan flessen drinkwater uit de winkel.
De watermaatschappij is verplicht drinkbaar water te leveren. Indien dat niet zo is, moet u dat gewooon aankaarten. 't Kan toch niet zijn dat je dat zomaar laat passeren!
Oud 20 november 2007, 16:41   #220
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zoek je dan zelf... Kinderen die opgevoed zijn, kennen de waarde van geld.
Het gat in je hand blijft dus groot, maar dat wist je al...
Zeg klein kind ga is wat op een ander zagen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be