Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2008, 02:17   #201
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Inderdaad. Van de tien meest genoemde namen heeft er trouwens nog niet één de afrit genomen. Slechts 6 van de 125 "kanshebbers" liggen effectief met de tenen omhoog. Het is al wel een pak beter dan vorig jaar.

sommigen gaan dan ook echt ver om toch maar ergens in een lijst te staan.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 11:23   #202
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Vrucht God, want hij heeft zijn hulpje weer op pad gestuurd.

Deze keer heeft Magere Hein de eerbiedwaardige Zuster Emmanuelle naar God gedragen. Ze mag binnenkort haar eeuwfeest in het rijk der hemelen vieren: ze werd 99. Bijna een volle eeuw zette deze Brusselse non zich in voor de armsten en de zwaksten. Bekend werd ze vooral door haar zorg voor de verschoppelingen in Caïro. Zelf werd ze echter, met het lengen der jaren, almaar zwakker. De dood is de overtreffende trap van de zwakte. Vaarwel, zuster. Kruisje op het voorhoofd. Rouwbandje. We zullen je missen.

Zuster Emmanuelle was de oudste genomineerde in onze lijst der stervelingen. Ze stond op nummer 56. Voodoo Child was de enige die haar dood voorzag en maakt daardoor een gezwinde sprong van 9 naar 2. Voorlopig blijft Jantje de lijst aanvoeren, maar hij krijgt het almaar benauwder. Acht concurrenten kunnen met één goedgemikte voorspelling de eerste plaats bemachtigen. Het zweet breekt de deelnemers vast al uit, maar bedenk: het is beter dat u zweet dan dat u niet meer zweet.

1 (1) Jantje (2 doden, 15 punten)
2 (2) Magnificat (2 doden, 14 punten)
2 (9) Voodoo Child (2 doden, 14 punten)
4 (3) Den Ardennees (2 doden, 11 punten)
4 (3) Garfield (2 doden, 11 punten)
6 (5) Stropdrager (1 dode, 10 punten)
6 (5) Weezer (1 dode, 10 punten)
8 (7) Another Brick (1 dode, 7 punten)
8 (7) Cynicus (1 dode, 7 punten)
10 (10) Johan217 (1 dode, 3 punten)
11 (11) De Sponkmeester (1 dode, 2 punten)
11 (11) Dzjiezes (1 dode, 2 punten)
13 (13) De Overige Deelnemers (0 doden, 0 punten)

Groet, succes,
Den Duisteren duikboot

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 20 oktober 2008 om 11:25.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 13:27   #203
Den Duisteren Duikboot

Standaard

A propos, ik overweeg om bij de volgende editie een kleine wijziging door te voeren. Dit jaar wint degene die het grootste aantal doden kan voorspellen. Bij een ex aequo wordt gekeken naar de punten (die gebaseerd zijn op de ranking van de dode in de lijst van de individuele deelnemer). Nu is het niet uitgesloten dat er dan nog steeds een ex aequo is. Die zou ik kunnen "breken" door rekening te houden met de optelsom van de leeftijden van de gestorven: degene met het laagste getal haalt het.

Ik zou die leeftijd ook meer gewicht kunnen geven, maar dan krijgen we meer lijstjes met jonge mensen en statistisch gezien minder doden, wat de wedstrijd toch een pak minder gezellig maakt. Het is volgens mij leuker als er eens in de - pakweg - 40 dagen iemand tegen de vlakte gaat. Iemand suggesties, opmerkingen, aanbevelingen?

En nee, er komt geen BROV over. De elite beslist.
Oud 20 oktober 2008, 13:36   #204
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A propos, ik overweeg om bij de volgende editie een kleine wijziging door te voeren. Dit jaar wint degene die het grootste aantal doden kan voorspellen. Bij een ex aequo wordt gekeken naar de punten (die gebaseerd zijn op de ranking van de dode in de lijst van de individuele deelnemer). Nu is het niet uitgesloten dat er dan nog steeds een ex aequo is. Die zou ik kunnen "breken" door rekening te houden met de optelsom van de leeftijden van de gestorven: degene met het laagste getal haalt het.

Ik zou die leeftijd ook meer gewicht kunnen geven, maar dan krijgen we meer lijstjes met jonge mensen en statistisch gezien minder doden, wat de wedstrijd toch een pak minder gezellig maakt. Het is volgens mij leuker als er eens in de - pakweg - 40 dagen iemand tegen de vlakte gaat. Iemand suggesties, opmerkingen, aanbevelingen?

En nee, er komt geen BROV over. De elite beslist.
ipv leeftijden op te tellen, kijken naar de sterfdag eh
Dus bij een ex-aequo kijken naar de vroegste sterfdag van zijn 1ste dode
In dit geval -Jantje effe van de tabellen zwieren- zou MaGNi dan gewonnen hebben omdat zijn 1ste dode in januari is gevallen

't Is maar een voorstel eh
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 14:07   #205
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
In dit geval -Jantje effe van de tabellen zwieren- zou MaGNi dan gewonnen hebben omdat zijn 1ste dode in januari is gevallen

Waarvoor dank.

Ik wil met mijn aanpassing de "durvers" stimuleren, bijvoorbeeld mensen die Prins Gabriël nomineren (). Het gaat ook maar om een kleine aanpassing aangezien het enkel geldt bij ex aequo's.

De doden van januari voorspellen is wellicht makkelijker dan die van december omdat er in de maand voor januari nog erg actuele informatie over iemands gezondheid kan circuleren. Ik denk dat jouw systeem dan ook niet de durvers aanmoedigt.
Oud 20 oktober 2008, 14:09   #206
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarvoor dank.

Ik wil met mijn aanpassing de "durvers" stimuleren, bijvoorbeeld mensen die Prins Gabriël nomineren (). Het gaat ook maar om een kleine aanpassing aangezien het enkel geldt bij ex aequo's.

De doden van januari voorspellen is wellicht makkelijker dan die van december omdat er in de maand voor januari nog erg actuele informatie over iemands gezondheid kan circuleren. Ik denk dat jouw systeem dan ook niet de durvers aanmoedigt.
Andersom dan eh, de laatste dode dan
Oud 20 oktober 2008, 14:29   #207
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Andersom dan eh, de laatste dode dan
Ik denk dat het verschil hoe dan ook te arbitrair is om dit als derde criterium in te voeren (na het aantal en de punten). Je zou dan evengoed kunnen kijken in welke maand statistisch de meeste doden vallen...

Concreet: de dood van een 14-jarige "Eurosong for Kids"-deelnemer voorspellen tegenover die van een 100-jarige oorlogsheld lijkt me toch gedurfder dan een december-dode voorspellen tegenover een januari-dode.
Oud 20 oktober 2008, 14:30   #208
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het verschil hoe dan ook te arbitrair is om dit als derde criterium in te voeren (na het aantal en de punten). Je zou dan evengoed kunnen kijken in welke maand statistisch de meeste doden vallen...

Concreet: de dood van een 14-jarige "Eurosong for Kids"-deelnemer voorspellen tegenover die van een 100-jarige oorlogsheld lijkt me toch gedurfder dan een december-dode voorspellen tegenover een januari-dode.
Mja, enfin, gij doet met uw spel wat ge wilt eh
Oud 21 oktober 2008, 22:27   #209
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben helemaal akkoord met dronkoers hoor, DDD.

Diegene die als eerste een bepaalde stand had, wint het op deze die dezelfde stand verkreeg op latere tijd. Dit is met alles zo.

De uitkomst van opgetelde leeftijden vind ik wat flauw, omdat het niet zo is bv omdat men 90 is dat men eerder gaat dan deze van 60.
Een kerngezonde van 90 kan vaak nog veel langer leven dan een leverpatient van 60. Niemand had gedacht toen Jeanne Calment haar 90ste verjaardag vierde, dat zij nog meer dan 30 jaren zou leven.
Uiteindelijk heeft ze haar kinderen en kleinkinderen overleefd.

"In 1965 sloot ze een contract met een advocaat. Hij zou na haar dood haar appartement in een flat krijgen. Hij zou in ruil hiervoor Jeanne-Louise een maandelijkse toelage van $500 te geven tot zij zou overlijden. Toen dit contract gesloten werd was hij 48 jaar en zij 90, dus de advocaat dacht dat hij een zeer lucratieve deal gesloten had. Maar niet alleen kostte hem dit uiteindelijk een klein fortuin (omdat zij zolang leefde), hij stierf zelfs nog voor haar, namelijk in 1995, zodat zijn weduwe zijn betalingen aan mevrouw Calment moest doorgeven tot aan haar dood. Toen Calment hoorde van zijn dood zei ze zoiets als: Ach, in het leven neemt men soms de verkeerde beslissingen. Hij had namelijk in totaal twee maal de marktwaarde betaald voor het appartement voordat zijn vrouw het erfde." bron: wikipedia
Oud 21 oktober 2008, 22:31   #210
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Waarvoor dank.

Mja, ik volg dat allemaal zo niet hoor, DDD. Ik ben helemaal niet op de hoogte van de gezondheidtoestanden van onze genomineerden. Wel weet ik dat Burggraaf Declerck al jaren sukkelachtig is door een kwalijke val van de trap. Maar hij leeft nog steeds eh.
En ik heb toevallig ergens opgevangen dat de zangeres van "O Onze Lieve Vrouwetoren" een pacemaker heeft ingeplant gekregen. Dus deze zal ik volgend jaar niet nomineren, omdat zij dus niet direct aan de meest voorkomde oorzaak der overlijdens zal geveld worden.
Oud 21 oktober 2008, 22:34   #211
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Deze keer heeft Magere Hein de eerbiedwaardige Zuster Emmanuelle naar God gedragen. Ze mag binnenkort haar eeuwfeest in het rijk der hemelen vieren: ze werd 99. Bijna een volle eeuw zette deze Brusselse non zich in voor de armsten en de zwaksten. Bekend werd ze vooral door haar zorg voor de verschoppelingen in Caïro. Zelf werd ze echter, met het lengen der jaren, almaar zwakker. De dood is de overtreffende trap van de zwakte.

Dat vind ik dus zo jammer he! Eén maand, één stomme maand te vroeg, voordat zij 100 werd. Da's toch jammer. Of misschien was zij zó eenvoudig dat zij zo'n eeuwfeest helemaal niet wilde?

In elk geval: ZUSTER EMANNUELLE: RUST IN VREDE!!

Dat de Almachtige God haar ziel genadig weze!!
Oud 23 oktober 2008, 08:37   #212
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat de score? Volgt iemand dat op?

Heeft niemand voorspeld dat Haider zich te pletter zou rijden?
Oud 23 oktober 2008, 11:37   #213
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hoe staat de score? Volgt iemand dat op?
Iemand volgt dat op. Het is een kwestie van scrollen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=202

Citaat:
Heeft niemand voorspeld dat Haider zich te pletter zou rijden?
Haider is geen Belg (zie reglement in eerste bericht).
Oud 23 oktober 2008, 16:33   #214
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Deze keer heeft Magere Hein de eerbiedwaardige Zuster Emmanuelle naar God gedragen. Ze mag binnenkort haar eeuwfeest in het rijk der hemelen vieren: ze werd 99. Bijna een volle eeuw zette deze Brusselse non zich in voor de armsten en de zwaksten. Bekend werd ze vooral door haar zorg voor de verschoppelingen in Caïro. Zelf werd ze echter, met het lengen der jaren, almaar zwakker. De dood is de overtreffende trap van de zwakte. Vaarwel, zuster. Kruisje op het voorhoofd. Rouwbandje. We zullen je missen.

Zuster Emmanuelle was de oudste genomineerde in onze lijst der stervelingen. Ze stond op nummer 56. Voodoo Child was de enige die haar dood voorzag en maakt daardoor een gezwinde sprong van 9 naar 2. Voorlopig blijft Jantje de lijst aanvoeren, maar hij krijgt het almaar benauwder. Acht concurrenten kunnen met één goedgemikte voorspelling de eerste plaats bemachtigen. Het zweet breekt de deelnemers vast al uit, maar bedenk: het is beter dat u zweet dan dat u niet meer zweet.

1 (1) Jantje (2 doden, 15 punten)
2 (2) Magnificat (2 doden, 14 punten)
2 (9) Voodoo Child (2 doden, 14 punten)
4 (3) Den Ardennees (2 doden, 11 punten)
4 (3) Garfield (2 doden, 11 punten)
6 (5) Stropdrager (1 dode, 10 punten)
6 (5) Weezer (1 dode, 10 punten)
8 (7) Another Brick (1 dode, 7 punten)
8 (7) Cynicus (1 dode, 7 punten)
10 (10) Johan217 (1 dode, 3 punten)
11 (11) De Sponkmeester (1 dode, 2 punten)
11 (11) Dzjiezes (1 dode, 2 punten)
13 (13) De Overige Deelnemers (0 doden, 0 punten)

Groet, succes,
Den Duisteren duikboot
En zeggen dat ik gewoon het lijstje van iemand die niet mocht meedoen heb overgenomen.
Dus zweten maar Duistere duikboot. Want het is jou lijst die op de eerste plaats staat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 18:31   #215
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En zeggen dat ik gewoon het lijstje van iemand die niet mocht meedoen heb overgenomen.
Dus zweten maar Duistere duikboot. Want het is jou lijst die op de eerste plaats staat.
Ik lig er niet van wakker. Ik heb mentaal afstand genomen van die lijst. Als de strijd maar spannend is en er met voldoende regelmaat eentje kopje-onder gaat.
Oud 23 oktober 2008, 19:17   #216
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lig er niet van wakker. Ik heb mentaal afstand genomen van die lijst. Als de strijd maar spannend is en er met voldoende regelmaat eentje kopje-onder gaat.
Lijstje diende idd enkel om te zien hoever jij er naast zat, spijtig voor de doden, maar de lijst staat dus op 1. Voor de genoemde op de lijst had hij op 0mogen blijven staan.

Maar idd als het maar spannend is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 13:47   #217
Anna List
Banneling

Standaard

RIP

dhr Martens

(brouwerij Martens)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 17:03   #218
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
RIP

dhr Martens

(brouwerij Martens)
Oud 24 oktober 2008, 18:55   #219
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

ik ben blijkbaar een plaats gezakt
Oud 24 oktober 2008, 19:39   #220
FDM
Banneling

Standaard

fabi gaat nog verzuipen in het geld
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be