Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 december 2007, 08:37   #201
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Lol, meneer neuroticus doet zijn uitspraak weer. Ik begrijp dat wel, u bent neurotisch gestoord, u kan niet anders.
Karel Vinck zegt vandaag in De Tijd: Brussel laten vallen zou enorm dom zijn.
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 09:06   #202
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik hoop het, en je bent in elk geval niet de enige die er zich zorgen over maakt. We moeten iets doen, Djimi.
Misschien een front vormen met onze Waalse vrienden tegen de haatdragende Brusselaars?
Chipie is offline  
Oud 17 december 2007, 09:07   #203
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Misschien een front vormen met onze Waalse vrienden tegen de haatdragende Brusselaars?
Je bedoelt het waarschijnlijk ironisch, maar dat is inderdaad wat nodig is.
Kortaf is offline  
Oud 17 december 2007, 10:19   #204
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Karel Vinck zegt vandaag in De Tijd: Brussel laten vallen zou enorm dom zijn.
Zeg me eens waarom dat dom zou zijn?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 17 december 2007, 10:30   #205
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zeg me eens waarom dat dom zou zijn?
Vinck zegt (in De Tijd van zaterdag):

Vinck: 'Ik vind dat de Vlamingen onvoldoende aandacht hebben voor het belang van Brussel als Europese hoofdstad. Dat is een enorme troef, die we niet uit handen mogen geven. De Franstaligen spreken al van een samenvoeging van Wallonië en Brussel, in het geval Vlaanderen zich zou afscheuren. Dat is complete waanzin, ook en vooral voor de Vlamingen. Je mag niet uit het oog verliezen dat er heel wat landen op vinkenslag liggen om de hoofdstad van Europa binnen te halen. Bon, als je al die zaken heel pragmatisch in overweging neemt, dan moet je als politicus beseffen dat je niet anders kan dan tot een akkoord te komen. Ik hoop dat het gezond boerenverstand het haalt.'
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 10:50   #206
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Spijtig genoeg wel, ja.

Het ging hier namelijk over een 'subjectief' gegeven : de redenen waarom IK, naar eigen aanvoelen, in Vlaanderen niet meer zou kunnen aarden.

En ik gebruikte 'relative quantifiers' : te veel, te weinig.

U had het over iets héél anders. Of niet soms?

En u 'vergat' de relativering. Bij u ging het om 'de'. Dat is nogal absoluut, als u het mij vraagt. En dat dééd u, dus krijgt u antwoord.

vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi
U mag zoveel relative quantifiers gebruiken als U wil... Die verdoezelen immers niet dat U verklaart niet meer in Vlaanderen te willen/kunnen aarden/wonen..

En waar schreef ik 'de'? Ik schreef 'uw'?

Zelfs al zou ik 'de' geschreven hebben, dan zult U wel verstandig genoeg zijn om te beseffen dat ik het niet absoluut bedoel...
(ik verbleef onlangs nog een drietal dagen in de Ardennen en ondersteunde daar de plaatselijke economie met circa 2.500 euro )..

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 december 2007 om 10:53.
Chipie is offline  
Oud 17 december 2007, 11:14   #207
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag zoveel relative quantifiers gebruiken als U wil... Die verdoezelen immers niet dat U verklaart niet meer in Vlaanderen te willen/kunnen aarden/wonen..

Zelfs al zou ik 'de' geschreven hebben, dan zult U wel verstandig genoeg zijn om te beseffen dat ik het niet absoluut bedoel...
(ik verbleef onlangs nog een drietal dagen in de Ardennen en ondersteunde daar de plaatselijke economie met circa 2.500 euro )..

Chipie,

Djimi is een Vlaamstalige Brusselaar. De Ardennenkwestie was even een off topic tussen hem en mij, sorry!!
omaplop is offline  
Oud 17 december 2007, 11:25   #208
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat zou daar de zin kunnen van zijn?
Een 'unitair' België, waarbinnen de Vlamingen hun meerderheidspositie op democratische wijze kunnen aanwenden, is voor mij in elk geval verkieslijker dan een 'federaal' België waarbinnen, zoals iederéén ondertussen toch wel al doorheeft, die meerderheid systematisch geneutraliseerd wordt.

Ik blijf daarom voorstander van een 'referendumrepubliek' met één nationale kiesomschrijving, een drietalig statuut met Nederlands als 'dominante' taal (wat volgens mij géén 'gevaar van verdere verfransing' inhoudt, integendeel zelfs), een véél grotere politieke rol voor de gemeenten (en dorpen), een gevoelige vermindering van het aantal 'regeringen' en 'ministers', ...

Ik besef maar al te goed dat ik mij daarmee in een absolute minderheidspositie bevind, maar dat zal mij er toch niet van weerhouden mijn ideeën te blijven verdedigen.

En uiteraard zou ik het nog véél verkieslijker vinden dat deze organisatievorm wordt uitgebreid tot 'Heel-Nederland', met de mogelijkheid tot vrijwillige aansluiting van �*ndere regio's en landen (Noordrijn-Westfalen, Frans-Vlaanderen, de Antillen, Suriname, Namibië, Kaapverdië, Schotland, de Faeroer, ...).

Dat is voor mij allemaal best OK, zolang die nieuwe 'staat' maar een democratische 'referendumrepubliek' blijft !

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 december 2007, 11:31   #209
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een 'unitair' België, waarbinnen de Vlamingen hun meerderheidspositie op democratische wijze kunnen aanwenden, is voor mij in elk geval verkieslijker dan een 'federaal' België waarbinnen, zoals iederéén ondertussen toch wel al doorheeft, die meerderheid systematisch geneutraliseerd wordt.

Ik blijf daarom voorstander van een 'referendumrepubliek' met één nationale kiesomschrijving, een drietalig statuut met Nederlands als 'dominante' taal (wat volgens mij géén 'gevaar van verdere verfransing' inhoudt, integendeel zelfs), een véél grotere politieke rol voor de gemeenten (en dorpen), een gevoelige vermindering van het aantal 'regeringen' en 'ministers', ...

Ik besef maar al te goed dat ik mij daarmee in een absolute minderheidspositie bevind, maar dat zal mij er toch niet van weerhouden mijn ideeën te blijven verdedigen.

En uiteraard zou ik het nog véél verkieslijker vinden dat deze organisatievorm wordt uitgebreid tot 'Heel-Nederland', met de mogelijkheid tot vrijwillige aansluiting van �*ndere regio's en landen (Noordrijn-Westfalen, Frans-Vlaanderen, de Antillen, Suriname, Namibië, Kaapverdië, Schotland, de Faeroer, ...).

Dat is voor mij allemaal best OK, zolang die nieuwe 'staat' maar een democratische 'referendumrepubliek' blijft !
Lijkt dat niet een beetje op BUB?

http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php

Laatst gewijzigd door straatrue : 17 december 2007 om 11:31.
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 11:37   #210
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik schreef dat ik vrees niet meer in Vlaanderen te kunnen aarden.

En uw bericht #147 las ik

<< Indien de 'hardwerkende' Vlamingen even gezapig van aard zouden worden als uw 'Walen', wie zou dan voor de sociale zekerheid zorgen? >>

Ik mag je toch ook een beetje jennen, of niet soms?

Overigens vind ik het wel fijn dat u de plaatselijke economie van de Ardennen ondersteunt, hoor.

Maar de plaatselijke economie van bijvoorbeeld Charleroi kan zo'n ondersteuning natuurlijk wel véél beter gebruiken .

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2007 om 11:37.
djimi is offline  
Oud 17 december 2007, 11:39   #211
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt dat niet een beetje op BUB?

http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php
Ik dacht het niet, neen.

BUB is voor zover ik weet voorstander van de monarchie, en zou België wellicht ook niet willen zien 'verdampen' in een 'Heel Nederlandse' referendumrepubliek.

Ik zal het 'hen' (of is het 'hem'?) eens moeten vragen.

djimi is offline  
Oud 17 december 2007, 11:48   #212
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is slechts een eerste mogelijke stap.

Ik denk dat het nog veel belangrijker is binnen Brussel 'bondgenoten' te vinden, en dat potentieel wordt door 'de Vlamingen' schromelijk onderschat, indien al niet str�*�*l genegeerd.

Herinner je je de betoging van 'de Congolezen' van onlangs, toen 'ze' op straat kwamen en met hun leeuwenvlaggen zwaaiden?

Ik kan je verzekeren dat dat nogal wat indruk heeft gemaakt op rabiate franstaligen die er niets beters op vinden dan 'de Vlamingen' voor een bende racisten uit te schelden, hoor.

Het "Huis de Buren" en het "Vlaams-Marokkaans Cultuurhuis" zijn twee andere initiatieven die nogal wat van diezelfde rabiate 'karadzicisten' een doorn in het oog zijn.

D�*t is een weg die m.i. wat vaker zou mogen worden bewandeld, maar ik vrees dat in Vlaanderen de geesten daar nog niet echt rijp voor zijn. Spijtig genoeg.

Het is echter nog steeds niet te laat, maar dat betekent niet dat we tijd z�*t hebben.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2007 om 11:49.
djimi is offline  
Oud 17 december 2007, 12:11   #213
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is slechts een eerste mogelijke stap.

Ik denk dat het nog veel belangrijker is binnen Brussel 'bondgenoten' te vinden, en dat potentieel wordt door 'de Vlamingen' schromelijk onderschat, indien al niet str�*�*l genegeerd.

Herinner je je de betoging van 'de Congolezen' van onlangs, toen 'ze' op straat kwamen en met hun leeuwenvlaggen zwaaiden?

Ik kan je verzekeren dat dat nogal wat indruk heeft gemaakt op rabiate franstaligen die er niets beters op vinden dan 'de Vlamingen' voor een bende racisten uit te schelden, hoor.

Het "Huis de Buren" en het "Vlaams-Marokkaans Cultuurhuis" zijn twee andere initiatieven die nogal wat van diezelfde rabiate 'karadzicisten' een doorn in het oog zijn.

D�*t is een weg die m.i. wat vaker zou mogen worden bewandeld, maar ik vrees dat in Vlaanderen de geesten daar nog niet echt rijp voor zijn. Spijtig genoeg.

Het is echter nog steeds niet te laat, maar dat betekent niet dat we tijd z�*t hebben.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

Dan zal men in ons land een structuur moeten vinden waarin samenwerking beloond wordt.

Nu worden poltici die de zaken electoraal op de spits drijven beloond.
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 12:26   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal men in ons land een structuur moeten vinden waarin samenwerking beloond wordt.

Nu worden poltici die de zaken electoraal op de spits drijven beloond.
Een "electorale beloning" komt uit de hand van het volk. M.a.w. als politici op dit ogenblik dergelijke standpunten uiten, betekent dit gewoon dat ze slechts uiten wat onder het volk leeft.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 december 2007, 12:29   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom zou men heel België drietalig moeten maken met als "dominante taal" het Nederlands? Waarom is het zo moeilijk het principe te aanvaarden van de geografische omschrijving van het ambtelijk gebruik van de respectievelijke talen (zoals ten andere ook in Zwitserland het geval is)?
Oud 17 december 2007, 12:29   #216
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een "electorale beloning" komt uit de hand van het volk. M.a.w. als politici op dit ogenblik dergelijke standpunten uiten, betekent dit gewoon dat ze slechts uiten wat onder het volk leeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 17 december 2007, 12:31   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vinck zegt (in De Tijd van zaterdag):

Vinck: 'Ik vind dat de Vlamingen onvoldoende aandacht hebben voor het belang van Brussel als Europese hoofdstad. Dat is een enorme troef, die we niet uit handen mogen geven. De Franstaligen spreken al van een samenvoeging van Wallonië en Brussel, in het geval Vlaanderen zich zou afscheuren. Dat is complete waanzin, ook en vooral voor de Vlamingen. Je mag niet uit het oog verliezen dat er heel wat landen op vinkenslag liggen om de hoofdstad van Europa binnen te halen. Bon, als je al die zaken heel pragmatisch in overweging neemt, dan moet je als politicus beseffen dat je niet anders kan dan tot een akkoord te komen. Ik hoop dat het gezond boerenverstand het haalt.'
In mijn ogen is dat juist geen meerwaarde voor Vlaanderen, omdat reeds gebleken is dat Brussel als Europese hoofdstad de verfransing steeds verder en dieper laat gebeuren: de meeste eurocraten die zich in Brussel en omgeving vestigen (dus ook in Vlaams-Brabant) hebben veel eerder een kennis van het Frans dan het Nederlands. Daarenboven verstoort het heel de prijszetting van de vastgoedmarkt en drijft de eurocratische aanwezigheid tot waanzinnige prijzen. Wat mij betreft, mag men de instellingen van de EU onmiddellijk naar een andere stad overhevelen. Ik zal er geen traan om laten.
Oud 17 december 2007, 12:33   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
En daarenboven is het nog steeds zo dat volksvertegenwoordigers nog steeds het mandaat krijgen van hun achterban om datgene te verwoorden, te uiten en te verdedigen wat bij die achterban leeft. Volksvertegenwoordigers staan dan ook niet ten dienste van een of andere staatsstructuur, maar wel van het volk waaraan ze hun mandaat te danken hebben.
Oud 17 december 2007, 12:37   #219
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn ogen is dat juist geen meerwaarde voor Vlaanderen, omdat reeds gebleken is dat Brussel als Europese hoofdstad de verfransing steeds verder en dieper laat gebeuren: de meeste eurocraten die zich in Brussel en omgeving vestigen (dus ook in Vlaams-Brabant) hebben veel eerder een kennis van het Frans dan het Nederlands. Daarenboven verstoort het heel de prijszetting van de vastgoedmarkt en drijft de eurocratische aanwezigheid tot waanzinnige prijzen. Wat mij betreft, mag men de instellingen van de EU onmiddellijk naar een andere stad overhevelen. Ik zal er geen traan om laten.
²

De vastgoedprijzen swingen hier daadwerkelijk de pan uit. En dan woon ik nog in de Zuidrand, en niet in Tervuren, Overijse e.d.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 17 december 2007, 12:39   #220
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
²

De vastgoedprijzen swingen hier daadwerkelijk de pan uit. En dan woon ik nog in de Zuidrand, en niet in Tervuren, Overijse e.d.
Het moet zijn dat Brussel interessant is hé.
Wet van vraag en aanbod.

Voor een gebouw in Bachten de Kupe betaalt men zoveel niet.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be