![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je in VL les geeft, is de kans vrij groot dat je maar 1 vreemde taal moet "onderhouden": als gemanist zal dat EN zijn of eventueel Duits (de 2 kan, maar weinig germanisten kiezen de combinatie EN & Duits). als romanist zal het FR zijn (sp en it worden weinig gegeven op middelbare scholen - in het hoger onderwijs kan sp wel) Maar nu stop ik ermee, als je het nu nog niet begrepen hebt, doe je het met opzet, ben je van slechte wil of is die materie te moeilijk voor jou. Ik zal in elk geval geen verdere uitleg meer geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het effektief beter is dat je ermee stopt. Het wordt hoe langer hoe erger anders.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() Heb eigenlijk liever dat hij door blijft gaan. Zeer kostelijk.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Parlementslid
|
![]() ik denk dat ik wel mee ben, straatrue, maar wat heeft dat alles nu in feite met het communautaire te maken? of is er geen link?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders die Vlamingen niet begrijpen? Merkwaardig toch dat mijn Nederlandse vrienden me nog nooit fronsend de vraag voorlegden: "Wat zeg jij daar nou?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een student(e) zal in alle door hem gekozen onderdelen moeten slagen, ongeacht wat hij of zij daar later mee zal aanvangen. 't Is dus pure prietpraat te stellen dat een Vlaamse romanist zich tijdens z'n studies volop op het Frans kan concenteren en het Spaans stiefmoederlijk behandeld. En ten andere, Spaans wordt weldegelijk onderwezen in het Vlaamse onderwijs: in de handel en taalrichting kan men immers voor een vierde taal kiezen. Velen nemen er het Spaans bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven schijnt straatrue niet te weten dat de opleiding onlangs werd hervormd: voortaan kan een student vakken combineren die voorheen niet samen te voegen vielen. Een student kan tegenwoordig Frans en Engels als twee hoofdvakken nemen. In het Vlaams universitair onderwijs heeft men de scheidsmuren tussen de vroegere opleidingsbastions immers afgebroken. Maar ja, dat weet straatrue natuurlijk niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft dit afgeschaft, waardoor het voor studenten ook mogelijk is geworden een Romaanse en Germaanse taal te combineren (of een Romaanse taal en Arabisch bijvoorbeeld). Hetzelfde heeft men sedert een paar jaar ingevoerd in de lerarenopleiding: voortaan studeren er dus leraren middelbaar onderwijs af die op hun palmares een Romaanse en Germaanse taal kunnen hebben. En trouwens, slechts een klein gedeelte van de studenten "romaanse" vindt uiteindelijk een vaste stek in het onderwijs. Heel velen doen andere horizonten aan, dankzij hun goede taalkennis. We mogen toch niet vergeten dat de talenopleiding aan de universiteit niet op maat is gesneden van het onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit probleem gold/geldt ook voor het vak aardrijkskunde. Daarom is men aan de Universiteit Utrecht begonnen met een speciale masteropleiding Geografie en Communicatie, bedoeld om studenten op te leiden voor o.a. het beroep van leraar. Ik weet niet of er ook zoiets bij Letteren bestaat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Minister-President
|
![]() gemanist i.p.v. germanist = echte tikfout me dunkt
effektief tikken = niet weten dat er definitief beslist werd om dat woord met C te schrijven, en de K niet meer te tolereren zoals vroeger (voorkeurspelling en de progressieve) |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hebt overschot van gelijk. Ik blijf nog regelmatig hangen bij de vorige spelling. Maar ik wéét tenminste waarover ik praat, dat is ook altijd meegenomen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() inderdaad, jij moet niet beginnen vitten over taalfouten om de ander in het ongelijk te stellen. Jij blijft inhoudelijk. Dat kan idd niet van iedereen gezegd worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen met een taalfetisj zijn belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vrouw komt uit A'dam en woont nu in Luik. Ze dacht: ik neem de boodschap in het NL; maar ze zei achteraf: beter die in het FR gekozen, want die begreep ik beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() En waarom zouden we uw 'voorbeeld' voor waarheid moeten aannemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |