Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2022, 15:39   #22561
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
'Ik mis mijn papa!! en mama!! ze zijn doodgeschoten!!'.

Tomm met zonnebril (beeld ik mij zo in): westerse propaganda !
Er zijn geen russen in oekraine, de vluchtelingen hier zijn omgekocht om naar hier te komen en in marioepol staat elk huis nog recht.
De echte waarheid?

Benieuwd of rusland in marioepol nu onafhankelijke organisaties zal toelaten om de oorlogsmisdaden in die stad te onderzoeken
Zal snel duidelijk worden dat de kraamkliniek een militair centrum was en de mensenin het theater gestorven zijn als menselijk schild
Misschien vindt men wel bewijzen voor oekraiense genocide die volgens rusland daar werd georganiseerd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 15:40   #22562
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uw vrienden uit Odessa liggen onder beleg en zullen denken: "heeft die handpop van Poetin weer gebeld?".
We praatten via whatsapp.
Maar dat zijn ze nu gestopt want ook gsm s worden soms willekeurig op straat gecontroleerd, zo groot is de paranoia over "de vijfde kolonne" en "Russische spionnen" bij de autoriteiten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 15:43   #22563
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
We praatten via whatsapp.
Maar dat zijn ze nu gestopt want ook gsm s worden soms willekeurig op straat gecontroleerd, zo groot is de paranoia over "de vijfde kolonne" en "Russische spionnen" bij de autoriteiten.
Ik zou ook niet meer antwoorden aan zo'n figuur die vanop 2000 km het discours brengt dat er niks aan de hand is. Terwijl je van 3 kanten belaagd wordt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 15:45   #22564
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou ook niet meer antwoorden aan zo'n figuur die vanop 2000 km het discours brengt dat er niks aan de hand is. Terwijl je van 3 kanten belaagd wordt.
Had gij vroeger zo’n ingebeeld vriendje?ergens tussen de leeftijden 5 en 10 jaar?
Oud 17 april 2022, 15:47   #22565
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
'Ik mis mijn papa!! en mama!! ze zijn doodgeschoten!!'.

Tomm met zonnebril (beeld ik mij zo in): westerse propaganda !
Ik draag nooit een zonnebril.
En als ik willekeurige mensen aanspreek of (meestal) zelf aangesproken word ( buitenlanders zijn zeldzaam en al zeker buitenlanders die Russisch praten) ga ik eerst over koetjes en kalfjes praten voor ik over politiek begin.
Meestal in bussen, busstations, treinen, taxis, etc. Of in parken, cafe s, etc. Mensen in ex-Sovjet landen zijn meestal erg gastvrij, open en interessant. Nu kan dat wel anders zijn in een situatie van angst, paranoia, etc. Ze weten ook dat wie als buitenlander nu naar Oekraine komt een missie heeft dus het wantrouwen zal veel groter zijn.

Maar ik ga zeker eens gaan als de oorlog voorbij is. En zoveel mogelijk mensen in Bucha aanspreken en dan zal ik vlug wel weten hoe de vork echt in de steel zit.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 april 2022 om 15:49.
Oud 17 april 2022, 15:53   #22566
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik luister vooral ze kennen mijn mening die trouwens erg dicht bij die van hen ligt. En ik leg hen uit hoe er hier over gedacht wordt.
We hebben ook al een praktische regeling gemaakt voor moest de oorlog Odesa bereiken. Voorlopig kunnen ze bij mij op matrassen slapen in de living tot ik een andere oplossing gevonden heb. Via Moldavie kunnen ze gemakkelijk de grens over vanuit Odesa.
Oud 17 april 2022, 16:21   #22567
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik luister vooral ze kennen mijn mening die trouwens erg dicht bij die van hen ligt. En ik leg hen uit hoe er hier over gedacht wordt.
We hebben ook al een praktische regeling gemaakt voor moest de oorlog Odesa bereiken. Voorlopig kunnen ze bij mij op matrassen slapen in de living tot ik een andere oplossing gevonden heb. Via Moldavie kunnen ze gemakkelijk de grens over vanuit Odesa.
Ze hebben ook familie in Oostenrijk.
Oud 17 april 2022, 16:24   #22568
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

In Marioepol hebben de resterende Oekrainse militairen zich verschanst in een oude staalfabriek met tunnelstelsels en ondergrondse opslagplaatsen.

De Russen moeten daar vooral NIET proberen binnen te vallen, want daar rekenen ze op.

Het enige wat de Russen moeten doen is de site hermetisch afsluiten en de tijd zijn werk laten doen. Vroeg of laat zal honger en dorst hun naar buiten jagen en dan zijn de Russen in het voordeel.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 17:04   #22569
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Er zijn geen russen in oekraine, de vluchtelingen hier zijn omgekocht om naar hier te komen en in marioepol staat elk huis nog recht.
De echte waarheid?

Benieuwd of rusland in marioepol nu onafhankelijke organisaties zal toelaten om de oorlogsmisdaden in die stad te onderzoeken
Zal snel duidelijk worden dat de kraamkliniek een militair centrum was en de mensenin het theater gestorven zijn als menselijk schild
Misschien vindt men wel bewijzen voor oekraiense genocide die volgens rusland daar werd georganiseerd
Er zijn nog enkele strijders die verstopt zitten in het mijnencomplex. Eerst dat probleem regelen.

Overigens zijn er al journalisten, ook westerse, alleen komen die niet aan bod in de westerse media.
Wees gerust alles zal onderzocht worden. Maar niet in de Zelensky fake dramaqueen stijl, er komt een grondig onderzoek.

Westerse journalisten zijn echter nu al welkom. Ze moeten wel geaccrediteerd worden bij de Donetsk of Lugansk autoriteiten of bij het Russische leger. Als ze dit hebben mogen ze vrij hun werk doen zo lang ze geen militairen zonder hun toestemming of militaire objecten filmen of fotograferen.

Het enige nadeel is als dat ter ore komt van de Oekraiense autoriteiten, je niet meer welkom bent in Oekraine of je kunt ook gearresteerd worden.

Om als journalist je werk te mogen doen in Oekraine moet je aan een lange reeds voorwaarden voldoen. Onder andere mag je geen meningen uitzenden of weergeven die "subjectief of pro-terroristisch zijn " of die "de territoriale eenheid van Oekraine of de staatsstructuur van Oekraine in vraag stellen."

Dus enkel pro-regime propaganda mag.

https://finland.mfa.gov.ua/en/news/4...i-v-rajoni-ato
Moest dit een Oekraiens forum zijn en ik Oekraiener zat ik al lang in de gevangenis.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 april 2022 om 17:07.
Oud 17 april 2022, 17:11   #22570
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn nog enkele strijders die verstopt zitten in het mijnencomplex. Eerst dat probleem regelen.
Voila
Mensen die hun land verdedigen is een probleem dat opgeruimd moet worden

Uw verknipte geest in actie
Oud 17 april 2022, 17:12   #22571
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In Marioepol hebben de resterende Oekrainse militairen zich verschanst in een oude staalfabriek met tunnelstelsels en ondergrondse opslagplaatsen.

De Russen moeten daar vooral NIET proberen binnen te vallen, want daar rekenen ze op.

Het enige wat de Russen moeten doen is de site hermetisch afsluiten en de tijd zijn werk laten doen. Vroeg of laat zal honger en dorst hun naar buiten jagen en dan zijn de Russen in het voordeel.
Maar dan Zelensky erg boos zijn. De strijders willen/mogen zich niet overgeven en blijven dus op de Russen schieten maar de Russen moeten hen wel 3 maaltijden met aangepaste dranken per dag aanbieden. (en dan maar hopen dat ze de maaltijd bezorgers niet omver schieten, als er bvb. teveel dille over de vareniki gesprenkeld werd. )
Oud 17 april 2022, 17:18   #22572
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila
Mensen die hun land verdedigen is een probleem dat opgeruimd moet worden

Uw verknipte geest in actie
Het is oorlog en als de tegenstander zich niet overgeeft is hij een legitiem militair doelwit. Wat begrijpt u daar niet aan?

Eens ze zich overgeven gelden de conventies van Geneve en moeten ze menswaardig behandeld worden. Maar ze willen zich niet overgeven...
Oud 17 april 2022, 17:39   #22573
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is oorlog en als de tegenstander zich niet overgeeft is hij een legitiem militair doelwit. Wat begrijpt u daar niet aan?
En zo verdedig je opnieuw de oorlogsmisdaden vd agressor rusland
Oud 17 april 2022, 18:09   #22574
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eens ze zich overgeven gelden de conventies van Geneve en moeten ze menswaardig behandeld worden. Maar ze willen zich niet overgeven...
(De conventies gelden ook voor burgers, altijd. Die moeten zich niet overgeven)
Oud 17 april 2022, 18:19   #22575
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat hij in zijn geldige kritiek dat de moral outrage asymmetrisch is in het Westen (bvb. Idd Syrie, Natives in America,…) de waarheid slachtoffert door vlakaf (en aantoonbaar!) feitelijk onjuiste revisionistisch standpunten in te nemen of te verdedigen.

Er is een patroon. De anti-imperialistische kritiek geldt ook alleen maar (in zijn ogen) op Het Westen (angelsaksisch dan specifiek) en hij is evengoed blind voor de imperialistische attitude van landen die niet tot Het Westen behoren. In’t kort, voor Chomsky is de kritiek op het imperialistische Westen belangrijker dan fundamentele kritiek op het principe van imperialisme zelf, wat de deur openzet voor het vergoelijken van de meest imperialistische acties van landen die dus niet het Westen zijn.

Met Oekraine lijkt hij dezelfde toer op te gaan (i.e. noga “tollerant” en “realpolitik” voor Rusland. Moest het de VS geweest zijn, hij had een tribunaal geeist. Heb ik em nog niet horen zeggen over Putin…

Hij verliest daarbij alle geloofwaardigheid.
Kan u dat staven met een citaat uit de tekst die u linkte?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 18:22   #22576
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Voor zover het elders nog niet vermeld werd:

Russisch ultimatum aan de Azov krijgers die zich in Azovsteel bevinden.

Citaat:
Mariupol: Azov fighters entrenched in Azov Valley and Ukrainian soldiers are to surrender
For Kiev, the Russian ultimatum is fatal, regardless of whether the included "heroes of Mariupol" surrender on command from Kiev or are destroyed in battle.

To the Ukrainian soldiers and Azov fighters entrenched in the sprawling Asovstal steel plant in Mariupol, the Russian Ministry of Defense issued an ultimatum or an offer to lay down their arms and surrender by 13 o'clock local time. From 6 o'clock the guns would be silent for this, the Russian troops hoist red flags, which are supposed to hoist white flags. The message had been communicated to them on all possible communication channels during the night and had been sent to the OSCE and the International Red Cross.

According to the Russian Defense Ministry, almost 1500 Ukrainian soldiers had recently surrendered in Mariupol. More than 4,000 soldiers and Azov fighters, including foreigners, were killed in the fighting. There would be no more than 2500 soldiers, fighters and mercenaries in Asovstahl. Reportedly, there would be 400 foreign fighters among them. Major General Igor Konashenkov explained what will not increase the willingness to surrender, that mercenaries do not have the status of "combatants" under international humanitarian law: "The best thing that awaits them is criminal liability and long prison sentences.“ In total, there are almost 7,000 foreign fighters. If they are integrated into the armed forces and wear uniforms, the status of prisoners of war also applies to them, as far as I know.

According to Mikhail Mizintsev, head of the Russian Headquarters for the Coordination of Humanitarian Aid in Ukraine and head of the Russian Center for Defense Management, it was learned from the intercepted conversations of the trapped that their situation was desperate. They would run out of water and food, but would surrender only if they were asked to do so by the Ukrainian government.

The statement says:

"We once again appeal to the official authorities in Kiev to exercise prudence and give appropriate instructions to the fighters so that they cease their senseless resistance and withdraw from the hotbed of resistance. But since we know that you will not receive such orders and instructions from the Kiev authorities, we urge you to make this decision yourself and lay down your weapons.

In addition, we appeal to all AFU soldiers and foreign mercenaries: because of the cynical attitude of the Kiev authorities, an unenviable fate awaits them all. Do not put your fate to the test, as in the tragedy of Mariupol, but make the only right decision: stop hostilities and lay down your weapons wherever your "minders" force you to fight for the ideas of Nazism. However, the Russian Federation guarantees each of them the preservation of their lives and compliance with all the norms of the Geneva Convention for the treatment of Prisoners of War, as was already the case with their comrades who surrendered earlier in Mariupol.“

This has put Kiev in a position where any decision will be wrong. If the order comes to the prisoners to surrender, Kiev is accused of betraying the "Hero of Mariupol", the order does not come, we blame the government for the death or defeat of the troops, that is, first of all, the Azov fighters. However, Kiev also depends on the volunteer units in the further war, they provide almost as many fighters as the regular army has soldiers and, as in 2014, are much more determined and ready to fight.

Allegedly, Kiev would forbid the imprisoned to surrender. This is what the Russian Ministry of Defense wants to find out about intercepted communications. The order was given to shoot at anyone who wanted to surrender. Of course, this can be strategic communication in order to harm Kiev and aggravate the conflict between Kiev and the volunteer associations. Ukrainian President Zelensky had threatened yesterday that the peace negotiations with Russia would be terminated if the defenders of Mariupol were destroyed.

Azov, for example, spreads heroic videos that glorify struggle, destruction and masculinity through the National Corps, explaining: "The Russians wanted to destroy the Azovs, but they saw that the Azovs are now the whole of Ukraine. And they don't break us.“

https://krass-und-konkret.de/politik-wir…
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 18:36   #22577
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Kan u dat staven met een citaat uit de tekst die u linkte?
Wat moet ik staven? Dat hij revisionistische standpunten verdedigt op basis van feitelijke onjuistheden?….

Laatst gewijzigd door Voltian : 17 april 2022 om 18:37.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2022, 18:42   #22578
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo verdedig je opnieuw de oorlogsmisdaden vd agressor rusland
Op gewapende strijders vuren tijdens een oorlog is geen oorlogsmisdaad!
Oud 17 april 2022, 18:43   #22579
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
(De conventies gelden ook voor burgers, altijd. Die moeten zich niet overgeven)
Gewapende strijders zijn geen burgers volgens het oorlogsrecht!
Oud 17 april 2022, 18:44   #22580
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gewapende strijders zijn geen burgers volgens het oorlogsrecht!
Inderdaad

En ongewapende burgers zijn geen strijders.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be