Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2005, 17:54   #2241
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar... Maanden geleden donderde de doorluchtige opperbubbel hier nog dat federalisme eigenlijk gelijkstond met separatisme. Blijkbaar slikt hij zijn eigen woorden dus in.
Of dat federalisme gelijkstaat met apartheid (van een Zuid-Afrikaan gehoord natuurlijk)
Waren de problemem van belgique juist niet de gewesten, de gemeenschappen en het verfoeilijke federalisme.

Citaat:
Die is goed ! DE LIJN is een Vlaemsche instelling. Als die al de taalwetgeving niet zou toepassen, dan is misschien die taalwetgeving zelf een probleem.

Gisteren zei een Zuid-Afrikaan mij nog dat ze in zijn land de apartheid al lang hebben afgeschaft, maar dat wij, Belgen, er nog mee zitten...

Maak de De Lijn, MIVB en TEC wéér nationaal en zorg ervoor dat alle bestuurders tweetalig zijn.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 10:42   #2242
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft JVDB last met begrijpend lezen. De B.U.B. staat voor unie-federalisme en unitarisme, niet voor het bipolaire federalisme dat België vandaag kent en het land in twee splitst. Dat laatste federalisme is onwerkbaar en leidt op termijn tot separatisme. Wij keuren dus niet elke vorm van federalisme af. Beperkt federalisme op basis van taalgemeenschappen mag (beperkt tot cultuur, onderwijs en media).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 10:51   #2243
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Blijkbaar heeft JVDB last met begrijpend lezen. De B.U.B. staat voor unie-federalisme en unitarisme, niet voor het bipolaire federalisme dat België vandaag kent en het land in twee splitst. Dat laatste federalisme is onwerkbaar en leidt op termijn tot separatisme. Wij keuren dus niet elke vorm van federalisme af. Beperkt federalisme op basis van taalgemeenschappen mag (beperkt tot cultuur, onderwijs en media).
En niet te vergeten: Beperkt tot het jaarlijks doorsluizen van miljarden Vlaams geld naar onze Waalse gehandicapte landgenoten!
Oud 18 oktober 2005, 10:58   #2244
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
En niet te vergeten: Beperkt tot het jaarlijks doorsluizen van miljarden Vlaams geld naar onze Waalse gehandicapte landgenoten!
Er zijn statistisch gezien meer gehandicapten in Noord-België, Ludo. Vandaar een omgekeerde transfer trouwens.
Oud 18 oktober 2005, 11:02   #2245
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn statistisch gezien meer gehandicapten in Noord-België, Ludo. Vandaar een omgekeerde transfer trouwens.
Krijgen de statistisch gezien 60% Vlaamse gehandicapten dan bvb 70% vh gehandicaptengeld.?
Strange...
Oud 18 oktober 2005, 11:06   #2246
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Ik had eigenlijk "gehandicapten" moeten schrijven.
Ik noteer echter dat BUB beweert dat er slechts transfers van Wallonië naar Vlaanderen zijn. Een reden temeer voor de Walen om hun zelfstandigheid uit te roepen en zo hun geld in eigen land te houden! En gelijk zouden ze hebben!
Oud 18 oktober 2005, 11:09   #2247
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had eigenlijk "gehandicapten" moeten schrijven.
Ik noteer echter dat BUB beweert dat er slechts transfers van Wallonië naar Vlaanderen zijn. Een reden temeer voor de Walen om hun zelfstandigheid uit te roepen en zo hun geld in eigen land te houden! En gelijk zouden ze hebben!
Wat is dat nu weer voor een belachelijke zever. Waar heb ik beweerd dat er geen transfers zijn van noord naar zuid?
Oud 18 oktober 2005, 11:12   #2248
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor een belachelijke zever. Waar heb ik beweerd dat er geen transfers zijn van noord naar zuid?
Wat zeveren betreft.. De Ludo past zich graag aan aan het niveau van de gesprekspartners van den BlUB!
Oud 18 oktober 2005, 13:15   #2249
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De Luddo lijkt me eerder een slechte verliezer, net zoals de andere Vlaams-nationalisten.

Gaat de gefrustreerde Marc Platel geen manifest lanceren (het zoveelste) om de splitsing van België te bepleiten?

Jullie vallen voortdurend in herhaling en niemand luistert nog naar jullie.
Oud 18 oktober 2005, 13:22   #2250
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
De Luddo lijkt me eerder een slechte verliezer, net zoals de andere Vlaams-nationalisten.

Gaat de gefrustreerde Marc Platel geen manifest lanceren (het zoveelste) om de splitsing van België te bepleiten?

Jullie vallen voortdurend in herhaling en niemand luistert nog naar jullie.
Mijn excuses Hans1! Je hebt gelijk! Na zoveel verkiezingsnederlagen op rij en voor 2006 en 2007 nog twee grote verkiezingsdebacles in het verschiet mogen wij, Vlaamsnationalisten wel een toontje lager zingen! Wij zijn inderdaad slechte verliezers! Na deze nederige bekentenis vraagt de Ludo heel nederig om voor hem een nederig ministerspostje vrij te houden in de volgende, door BUB geleide regering.
Oud 18 oktober 2005, 16:17   #2251
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses Hans1! Je hebt gelijk! Na zoveel verkiezingsnederlagen op rij en voor 2006 en 2007 nog twee grote verkiezingsdebacles in het verschiet mogen wij, Vlaamsnationalisten wel een toontje lager zingen! Wij zijn inderdaad slechte verliezers! Na deze nederige bekentenis vraagt de Ludo heel nederig om voor hem een nederig ministerspostje vrij te houden in de volgende, door BUB geleide regering.
Spijtig, het zal u geweigerd worden. Geen profiteurs in een B.U.B.-regering.

Bovendien zullen er dan veel minder ministers zijn. Hoogstens nog 20 voor heel België en alle materies tesamen.

Wie kan daartegen zijn?
Oud 18 oktober 2005, 20:26   #2252
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

'Een BUB regering'
Hahahahahahahaha
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 00:34   #2253
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik juich ze daarentegen wel toe. Die bemoeienissen zijn logisch omdat het Belgisch federalisme gewoon niet werkt en niet kan werken. De ruzie over de nachtvluchten bewijst dat nu weer eens voor de zoveelste keer. België kan alleen door een unitair systeem worden bestuurd. Dat sluit culturele autonomie en provinciale decentralisatie geenszins uit.
Hans, ik denk dat je niet goed gelezen hebt: ik juich de nieuwe decentralistische aanspraken van gewestelijke beleidsmakers (in welk bedje alle vlaamse politieke partijen en politici ziek zijn) absoluut niet toe. En jij komt zeggen dat je dat wèl toejuicht.
WEES OP ZIJN MINST CONSEQUENT EN LEES bovendien DE QUOTES WAAROP U REAGEERT.
Dat bespaart jullie meesmuilende kritiek en spot.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 00:40   #2254
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice
Laten we dan onmiddellijk België afschaffen en een grote wereldstaat oprichten.
Wie doet mee? Het VB??
Zou het VB ooit het lef hebben op te komen voor een een wereldstaat? Ik stel voor: volgens de principes van onze landgenoot (in brede zin): Multatuli
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 19 oktober 2005, 00:47   #2255
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Gemakkelijk te weerleggen conclusie: als Zaventem op de grens met Frankrijk had gelegen, had België met Frankrijk moeten onderhandelen in verband met aanlooproutes en nachthinder. Daaruit zou volgens uw redenering dan moeten volgen dat Frankrijk en België moeten fusioneren en unitair bestuurd worden. Onzin, natuurlijk.

Egidius
Wisten jullie dat het Europese top-communicatiebedrijf DHL zich nooit in de buurt van Amsterdam of Londen heeft kunnen of mogen vestigen (en dat zal ook in de eerstkomende 10�*20 jaar niet veranderen) omdat de geluidsnormen van die steden - om humanitaire en ecologische redenen -nogal hoog lagen?
Wat klaagt Vlaanderen nu eigenlijk aan: geluidsnormen hebben met gezondheid te maken en het recht op overvliegen heeft met het recht op relatieve veiligheid qua ambiance te maken.

Moeilijk dossier? 't Is maar hoe je het bekijkt!
Oud 19 oktober 2005, 00:56   #2256
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jullie schijnen nog altijd niet door te hebben dat unitarisme geen decentralisatie uitsluit.
Hans, blijf vooral dergelijke hap-snap-tussenkomsten posten (waarbij ik hoopvol wacht op een verstandig geïntimideerd post-denken dat houdt de VB'ers een tijdje zoet).

En het doet jongeren nadenken over hun eigen engagement en/of de inzet van de vrucht-(vlucht)kringen waar "men" naar mikt.
Oud 19 oktober 2005, 01:02   #2257
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De meest centralistische organen ooit zijn het Vlaams en Waals gewest.
Wat heeft die (betwiste) verklaring "begot" durven uitspreken?
In de afwezigheid van lagere schooljaren... volg je ter illustratie maar eens de ordeoorden van het gemeenschappelijk front ABVV en (sinds korter).
Engelse tekst...
Oud 19 oktober 2005, 13:55   #2258
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Hans, ik denk dat je niet goed gelezen hebt: ik juich de nieuwe decentralistische aanspraken van gewestelijke beleidsmakers (in welk bedje alle vlaamse politieke partijen en politici ziek zijn) absoluut niet toe. En jij komt zeggen dat je dat wèl toejuicht.
WEES OP ZIJN MINST CONSEQUENT EN LEES bovendien DE QUOTES WAAROP U REAGEERT.
Dat bespaart jullie meesmuilende kritiek en spot.
Uiteraard juich ik de eisen tot DEFEDERALISERING van de gewestelijke beleidsmakers niet goed. Opgelet met de termen. Het gaat hier strikt genomen niet om decentralisatie want de federale staat verliest er al z'n macht door.
Oud 20 oktober 2005, 08:31   #2259
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Wat heeft die (betwiste) verklaring "begot" durven uitspreken?
In de afwezigheid van lagere schooljaren... volg je ter illustratie maar eens de ordeoorden van het gemeenschappelijk front ABVV en (sinds korter).
Engelse tekst...
Wat bedoel je hier?

Het Vlaams gewest vandaag is minstens even centralistisch als het België van 1830 en bovendien even ééntalig.
Oud 20 oktober 2005, 14:59   #2260
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je hier?

Het Vlaams gewest vandaag is minstens even centralistisch als het België van 1830 en bovendien even ééntalig.
Ik weet "begot" niet meer wat ik daar bedoeld heb.
Ik zal al half in slaap gesukkeld zijn toen ik die onleesbare tekst per ongeluk heb doorgestuurd.
(Ofwel ben ik gehackt door een leuke huisgenoot. )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be