Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2015, 10:48   #22601
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
"Hand" ... sorry

Ben ingenieur mijn beste ... wetenschappen zijn mijn dagelijks biotoop ... erger nog ... Sterkteleer was één van mijn lievelingsvakken ...

Bij u hebben wetenschappen blijkbaar een slaapwekkend effect gegenereerd ...
Geweldig. Drie antwoorden, en totaal GEEN inhoud. Heb je veel moeite moeten voor doen denk ik.

Vertel eens, meneer de 'ingenieur', wat klopt er niet aan wat ik schrijf? Ga nu eens ergens concreet op in.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 11:22   #22602
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ingenieur mijn beste ... wetenschappen zijn mijn dagelijks biotoop ... erger nog ... Sterkteleer was één van mijn lievelingsvakken ....
voor een keer ben ik het volkomen met jou eens : het gebruik van het woord 'erger' hierboven.

Gezien de context, le mot juste.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 11:34   #22603
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
voor een keer ben ik het volkomen met jou eens : het gebruik van het woord 'erger' hierboven.

Gezien de context, le mot juste.
Beste p.

Indien sommige pummels hier komen aandraven met dat soort gezever maakt dat vooral duidelijk hoe droevig ze zelf kunnen omgaan met technische en/of wetenshappelijke thema's.

Jij bent er trouwens ook een voorbeeld van ...

"Dit was reeds lang geleden debunked", één van jouw typische stellingen is maar een héél klein parapluutje ...
Oud 5 april 2015, 11:36   #22604
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vertel eens, meneer de 'ingenieur', wat klopt er niet aan wat ik schrijf? Ga nu eens ergens concreet op in.
Gewoon een copy paste volstaat om uw vraag te beantwoorden:

Citaat:
Maar zeer verhelderend om te lezen dat ook jij niet doorhebt dat een hogere snelheid gevoelig meer energie betekent, en dus een pak meer schade. Wetenschappen waren niet echt je ding op school neem ik aan?

Het moet voor jullie dan ook echt een ongelooflijk raadsel zijn waarom de meesten een botsing met hun auto tegen een muur aan 30 per uur overleven, maar een botsing tegen diezelfde muur met diezelfde auto aan 100 per uur niet.
Oud 5 april 2015, 11:51   #22605
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gewoon een copy paste volstaat om uw vraag te beantwoorden:
Allez jong, wéér geen inhoud.

WAT klopt er niet? Dat meer snelheid meer energie en dus meer schade betekent? Dat tegen 30 per uur tegen een muur rijden minder schade aanricht dan tegen 100 per uur?

WAT klopt er niet? Voer nu eens voor één keer een inhoudelijke discussie! Het enige wat jij hier doet is om de paar weken komen zeggen dat iedereen die de samenzweringstheorieën niet gelooft een idioot is, en elke inhoudelijke, feitelijke discussie met bijna religieus fanatisme uit de weg gaan. Je deelt ons mee dat wij verkeerd zijn, maar weigert uit te leggen waarom. We moeten dat klaarblijkelijk zomaar aannemen.

Voer nu eens een inhoudelijke discussie. Debatteer, in plaats van eindeloos rond de pot te blijven draaien.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 april 2015 om 11:52.
Oud 5 april 2015, 12:20   #22606
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste p.

Indien sommige pummels hier komen aandraven met dat soort gezever maakt dat vooral duidelijk hoe droevig ze zelf kunnen omgaan met technische en/of wetenshappelijke thema's.

Jij bent er trouwens ook een voorbeeld van ...
Ok, ik ben trouwens ook ingenieur, zoals je weet. Sterkteleer was ook een van mijn stokpaardjes ooit. Niet 'erger nog' maar 'wegens een klik met de elegantie ervan'.

Na 15 jaar in academische milieu's gewerkt te hebben denk ik overigens wel dat ik ongeveer weet hoe om te gaan met technische en wetenschappelijke thema's.

Citaat:
"Dit was reeds lang geleden debunked", één van jouw typische stellingen is maar een héél klein parapluutje ...
Uw ongelijk kunnen toegeven, zelfs na 12 jaar is de houding van een echte wetenschapper : de methode en gegevens gaan voor de subjectieve positie.
ik vermoed dat je er nog niet helemaal bent. Ergens heb je een afrit genomen en nu zit je in het limbo cirkeltjes te draaien, samen met vele anderen. Hoe diep is het spoor waarin je ronddraait ondertussen?
Oud 5 april 2015, 12:28   #22607
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Uw ongelijk kunnen toegeven, zelfs na 12 jaar is de houding van een echte wetenschapper : de methode en gegevens gaan voor de subjectieve positie.
ik vermoed dat je er nog niet helemaal bent. Ergens heb je een afrit genomen en nu zit je in het limbo cirkeltjes te draaien, samen met vele anderen. Hoe diep is het spoor waarin je ronddraait ondertussen?
Leg uw hand op uw hoofd en verifieer wie er onder staat

9-11 kon niet hebben plaats gevonden zonder de actieve medewerking van de Bush junta ... jij blijft dat negeren ... en dat is, ook als wetenschapper, je volste recht
Oud 5 april 2015, 12:34   #22608
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

WAT klopt er niet? Dat meer snelheid meer energie en dus meer schade betekent? Dat tegen 30 per uur tegen een muur rijden minder schade aanricht dan tegen 100 per uur?

WAT klopt er niet? Voer nu eens voor één keer een inhoudelijke discussie! Het enige wat jij hier doet is om de paar weken komen zeggen dat iedereen die de samenzweringstheorieën niet gelooft een idioot is, en elke inhoudelijke, feitelijke discussie met bijna religieus fanatisme uit de weg gaan. Je deelt ons mee dat wij verkeerd zijn, maar weigert uit te leggen waarom. We moeten dat klaarblijkelijk zomaar aannemen.

Voer nu eens een inhoudelijke discussie. Debatteer, in plaats van eindeloos rond de pot te blijven draaien.
Beste Scorpio, dit is intussen de -igste keer dat je hier hoog van de toren komst kraaien alsof jij de kennis van zaken hebt, terwijl telkens weer duidelijk wordt dat je de achtergrond mist, niet eens de tijd hebt genomen om de officiële rapporten met enige kritische blik te benaderen, laat staan kritisch een helicopterview hebt gemaakt ... en telkens zak je door het ijs, telkens verval je in persoonlijke aanvallen, ... telkens moet je rekenen op een tussenkomst van een parcifal of tavek die je blind komen ondersteunen

deze maakt dit duidelijk

Citaat:
Maar zeer verhelderend om te lezen dat ook jij niet doorhebt dat een hogere snelheid gevoelig meer energie betekent, en dus een pak meer schade. Wetenschappen waren niet echt je ding op school neem ik aan?

Het moet voor jullie dan ook echt een ongelooflijk raadsel zijn waarom de meesten een botsing met hun auto tegen een muur aan 30 per uur overleven, maar een botsing tegen diezelfde muur met diezelfde auto aan 100 per uur niet.
Oud 5 april 2015, 12:58   #22609
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:

9-11 kon niet hebben plaats gevonden zonder de actieve medewerking van de Bush junta ... jij blijft dat negeren ... en dat is, ook als wetenschapper, je volste recht
Eventjes de eerste post in deze 9 jaar oude draad van onder het stof halen :

Citaat:
Misschien niet, misschien wel, de rechtbank zal beslissen ...

Wat heel leuk is aan deze film ... geen groot woorgebruik ... gewoon de feiten ...

ABC, CNN, NBC, FOX, CBS, O2, C-SPAN, ...

DETAILS

Dit is geen film voor de keiharde die-hards als Parcifal en Firestone maar voor alle kritisch ingestelde burgers van deze site is dit echt een leukerd.
In die 9 jaar heb ik nog geen bewijs van de actieve medewerking van de 'bush junta' zien passeren, wel van passieve medewerking (fouten, incompetentie, negeren van signalen)

Maar dat bewijs van die actieve medewerking wordt hier een dezer zeker gepost nietwaar?
Oud 5 april 2015, 13:52   #22610
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste Scorpio, dit is intussen de -igste keer dat je hier hoog van de toren komst kraaien alsof jij de kennis van zaken hebt, terwijl telkens weer duidelijk wordt dat je de achtergrond mist, niet eens de tijd hebt genomen om de officiële rapporten met enige kritische blik te benaderen, laat staan kritisch een helicopterview hebt gemaakt ... en telkens zak je door het ijs, telkens verval je in persoonlijke aanvallen, ... telkens moet je rekenen op een tussenkomst van een parcifal of tavek die je blind komen ondersteunen

deze maakt dit duidelijk
En WEER geen inhoud. Weer de eigenlijke discussie religieus uit de weg gaan door over een voor de discussie compleet irrelevante zijdiscussie te blijven doorbomen.

Citaat:
9-11 kon niet hebben plaats gevonden zonder de actieve medewerking van de Bush junta ... jij blijft dat negeren ...
Hij negeert dat niet, hij ontkent dat. Je moet het verschil eens opzoeken in een woordenboek. En jij hebt nog geen ENKEL bewijs aangehaald om de hier door jou al honderd maal geposte bewering te staven. Niet één. Je weigert consistent om inhoudelijk te discussiëren.

Ik heb al ontelbare keren gesteld zeer bereid te zijn om een inhoudelijke, feitelijke discussie te voeren hierover, jij hebt ondertussen meer dan bewezen dat niet te zijn.

En dan nu de vraag waarop je waarschijnlijk niet zal antwoorden:
WAAROM weiger je inhoudelijk te discussiëren, en waarom weiger je je beweringen te staven met bewijzen?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 april 2015 om 13:53.
Oud 5 april 2015, 21:14   #22611
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:

Een heel zware vorm van cognitieve dissonantie is hetgeen waaraan jij lijdt. Er is blijkbaar niet onmiddelijk genezing in het vooruitzicht voor U. Maar het doet geen pijn, beter zelfs: zo'n cognitieve dissonantie beschermt je tegen het doen van zotte dingen. Zotte dingen zoals SS blijkbaar deed. Zijn wereldje stortte ook in elkaar, met alle gevolgen van dien. Dus alles blijven ontkennen zou ik zeggen. ...

Het is als een zot die gelukkig is in deze wereld, als die genezen is zal hij zo gelukkig niet meer zijn, dus speelt zijn onderbewustzijn een zo sterke overheersende rol dat hij zichzelf wijsmaakt dat hij gek is en blijft, niettegenstaande hij misschien al lang genezen is.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 5 april 2015 om 21:15.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 21:20   #22612
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:

Deep down weten ze het allemaal wel, tenzij ze oerdom zijn, maar dan is het onze plicht om ze te vergeven wegens hun domheid. Wij worden het ondertussen na 12 jaar wel stilletjes aan beu. Daarom denk ik dat ze er voor betaald worden, sommigen toch.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 21:32   #22613
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Deep down weten ze het allemaal wel, tenzij ze oerdom zijn, maar dan is het onze plicht om ze te vergeven wegens hun domheid. Wij worden het ondertussen na 12 jaar wel stilletjes aan beu. Daarom denk ik dat ze er voor betaald worden, sommigen toch.
Nog steeds is oorlog door amerika een groot verdieneffect mee gemoeid..het is de elite tegen de macht(en) van het volk..opstanden zijn zo ook ontstaan...en nu maar zeggen dat ik blind ben ? Doe maar...maar ik weiger me in te laten met het aspect van bemoeienis door de elite die in geen geval vrede wilt...ze zijn er verslaafd aan geworden want ze verdienen er bakken geld mee en dat allemaal gratis en voor niets...zonder ook maar te makken of zelf eens in de schoenen te staan van dat volk..ze beseffen totaal niet dat de wereld geen gestuurde macht meer wil..en zeker niet door het grote bedrijfsleven die teren op zoveel mogelijk winsten...WO3 is een schijntje om daar iets aan te doen of op te starten..gezien de illusies bij heel wat mensen begint door te sijpelen komt er ineens van WO3 niets meer van in huis...wie weet is de hogere kaste in hun ivoren torens toch maar bangerikken om toe te geven dat ze alleen zichzelf hebben beschermd maar wel het vuile werk door anderen laat opknappen...hoe meer een seriemoordenaar moorden pleegt en de sporen zo veel mogelijk als het kan wist is die degene die het meeste lof verdiend en het meeste respect verdiend om zijn misdaden tegen de menswaardigheid...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 april 2015 om 21:33.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 21:58   #22614
geertvdb

Standaard

Citaat:
Een heel zware vorm van cognitieve dissonantie is hetgeen waaraan jij lijdt. Er is blijkbaar niet onmiddelijk genezing in het vooruitzicht voor U. Maar het doet geen pijn, beter zelfs: zo'n cognitieve dissonantie beschermt je tegen het doen van zotte dingen. Zotte dingen zoals SS blijkbaar deed. Zijn wereldje stortte ook in elkaar, met alle gevolgen van dien. Dus alles blijven ontkennen zou ik zeggen. ...

Het is als een zot die gelukkig is in deze wereld, als die genezen is zal hij zo gelukkig niet meer zijn, dus speelt zijn onderbewustzijn een zo sterke overheersende rol dat hij zichzelf wijsmaakt dat hij gek is en blijft, niettegenstaande hij misschien al lang genezen is.
The conspiracy nutters die over cognitieve dissonantie beginnen. Vreemd, zeer vreemd. Want dat begrip is historisch ontstaan bij een onderzoek naar de Amerikaanse sekte die dachten dat ze zouden ontvoerd worden door ... een UFO.
Toen dat niet gebeurde (raar, want wie had nu gedacht dat Ufo's niet bestaan) zijn die sekteleden excuses beginnen verzinnen waarom de voorspelling niet uitkwam. Vandaar de term: cognitieve dissonantie.

Nu zijn er vele vele conspiracy theorieën. En voor geen enkel van al die theorieën is er het minste bewijs. Ge zou toch denken, er moet toch iets op tafel komen, na al die jaren. Maar, nee. Niets.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 22:34   #22615
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
The conspiracy nutters die over cognitieve dissonantie beginnen. Vreemd, zeer vreemd. Want dat begrip is historisch ontstaan bij een onderzoek naar de Amerikaanse sekte die dachten dat ze zouden ontvoerd worden door ... een UFO.
Toen dat niet gebeurde (raar, want wie had nu gedacht dat Ufo's niet bestaan) zijn die sekteleden excuses beginnen verzinnen waarom de voorspelling niet uitkwam. Vandaar de term: cognitieve dissonantie.

Nu zijn er vele vele conspiracy theorieën. En voor geen enkel van al die theorieën is er het minste bewijs. Ge zou toch denken, er moet toch iets op tafel komen, na al die jaren. Maar, nee. Niets.
Vreemd dat je perfect weet wat CD is maar het zelf toch blijft gebruiken of last van hebt.
Uw slag negeert gewoon elk bewijs of tracht het te "debunken" op alle mogelijke manieren. Dat is dus CD.
Zelfs al worden ze decennia later toegegeven of toch blootgelegd dan nog zijn er die ze blijven ontkennen. Holocaust, watergate, kruistochten,... De hele geschiedenis zit vol van conspiracies maar dat vergeten we maar al te graag. Prijsafspraken, voorkennis op de beurs, gokspelen, topsport,... allemaal conspiracies.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 23:02   #22616
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:

..en nog zo eentje die geen inhoudelijk bericht zou kunnen schrijven zelfs als zijn leven er zou van afhangen.

Zelfde als tegen Gun: ga eens ergens concreet op in. Geef eens één concreet bewijs.

Eentje.

Toe.
Oud 5 april 2015, 23:42   #22617
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Uw slag negeert gewoon elk bewijs of tracht het te "debunken" op alle mogelijke manieren. Dat is dus CD.
Euh, indrukwekkend hard nee.

Wat jullie doen is alles geloven wat de een of andere conspiracy-site beweert, wat gewoonlijk gebaseerd is op een foute interpretatie van de feiten, een gebrek aan wetenschappelijke kennis of foute toepassing ervan, of een combinatie van beiden.

Dat 'debunken' waar jullie zo denigrerend lopen over te doen is helemaal niet 'bewijs op alle mogelijke manieren proberen te 'debunken'', het is gewoon eens kijken of er een eenvoudige, logische en door de feiten ondersteunde manier is om de door jullie aangehaalde 'anomalieën' te verklaren. Bijna altijd is die er, en verklaart ze perfect wat aangehaald wordt. En even vaak is de verklaring stukken eenvoudiger, en een pak minder vergezocht dan de verklaring van de conspiracy-adepten.

En telkens opnieuw worden die logische verklaringen gewoon genegeerd. Gewoonlijk door plotseling het onderwerp te veranderen, of degene die de logische verklaring geeft uit te maken voor goedgelovige slaaf of meer van die nonsens.

DAT is CD, en we hebben het hier al ontelbare keren zien passeren, ttz voordat jullie besloten alle concrete discussie uit de weg te gaan en jullie enkel nog te focussen op het herhalen van het mantra.

Dus ook voor jou: geef eens wat concrete bewijzen. Toon eens iets dat NIET klopt aan 9/11. Met de wetenschappelijke bewijzen, én het bewijs dat de bewering of conclusie waarvan je zegt dat ze niet kan of niet klopt ook daadwerkelijk gedaan werd.

Ga eens ergens concreet op in. Discussieer eindelijk eens inhoudelijk.
Oud 6 april 2015, 04:13   #22618
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

9-11 kon niet hebben plaats gevonden zonder de actieve medewerking van de Bush junta ...
Waarom niet ???
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 04:16   #22619
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
en welke info zoekt u dan als het ontbreekt ?
Die info ontbreekt in uw betoog, maar bestaat wel.
Oud 6 april 2015, 04:20   #22620
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
het is wel 14 jaar na de feiten !

Intussen kan het goed zijn dat de oorspronkelijke gebouwen in de buurt van de twin towers onbeschadigd bleven maar achteraf pas gesloopt omdat ze van eigenaar zijn verandert...in dat licht zie ik de omstandigheden naar aanloop van de nieuwe toren die eind dit jaar begin volgend jaar ergens zal opgeleverd worden om in gebruik genomen te worden. de andere torens zijn nog in aanbouw en zullen later pas kunnen opgeleverd worden.
Deze stond in de New york times in 2001

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be