![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#22641 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook nog even eraan herinneren dat unanimiteit vereist is voor NAVO de oorlog verklaart aan Rusland. ( een no fly zone komt op exact hetzelfde neer)
Ik ken enkele landen die daar wel eens stokken in de wielen zouden kunnen steken, zoals Turkije, Hongarije, misschien zelfs wel Duitsland en Frankrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een regering die de oppositie partijen, media, etc. verbiedt en in de gevangenis steekt of vermoordt is uiteraard een regime, een totalitair regime. Of zijn westerse bondgenoten per definitie bloeiende democratieen? Je kent er niets van het is Kiev zelf dat Minsk niet wilde toepassen. Parcival (waar is hij trouwens begin hem een beetje te missen) had tenminste de eerlijkheid dat toe te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22644 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mbt Chomsky....u presenteert een empty box. Niets concreets. Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2022 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22645 |
|
![]() Belangrijkere zaken. Men kan vrezen dat ook in Europa nieuwe Gladio tijden aanbreken.
De verdwijning van Gonzalo Lira heeft waarschijnlijk hier mee te maken. Hij voelde het precies aankomen en lijkt ontdaan: https://m.youtube.com/watch?v=e-GHmbAGh2E Ik zie enkel commentaar van 3 weken geleden op deze video. Raar. Laatst gewijzigd door Bach : 18 april 2022 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22646 | |
|
![]() Citaat:
tenzij er een NAVO land wordt aangevallen. Rusland voert een oorlog tegen Oekraïne en zal nu zo snel mogelijk deze oorlog moeten beëindigen en vredesbesprekingen moeten gaan voeren met Oekraïne. Turkije kan hier een bemiddelaar in zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de 'The Daily Beast'? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Beast Lira, geboren in Chili, onderhield een engelstalig YouTube kanaal met 143.000 ingeschrevenen en opereerde vanuit Kharkov. De auteur verwijst in het commentaar stukje onderaan de video naar volgend artikel: https://archive.ph/5MzOh, gepubliceerd door 'The Daily Beast' d.d. 21 maart 2022. Lira tilt zeer zwaar aan dit artikel. Volledig terecht. Het artikel meldt o.m. als volgt: "Lira has claimed that the Zelensky administration sent men to his home inTja. Dus het volstaat nog niet dat hij is kunnen ontkomen. Er wordt daarbovenop nog uitleg gevraagd "aan de Zelensky administratie" waarom dat is kunnen gebeuren. De plaats waar Lira zich bevond d.d. 21 maart 2022 was toen al onveilig te noemen (Kharhov) en de toestand is sindsdien alleen maar verergerd. 'The Daily Beast' werd eerder al in verband gebracht met laakbare (strafbare) journalistiek. Ik zie de zionist Mr. Levy als een van de namen die schrijft voor 'The Daily Beast'. Komt goed overeen met Soros (ook een jood). Aanhangers van een bepaald soort gedachtengoed. Lees: de gesponsorde kleurenrevoluties. Lira's laatste teken van leven dateert van 15 april 2022. (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 april 2022 om 03:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22648 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet dat beeld niet letterlijk nemen. Het is niet de hoofdzaak van de post, het is bijzaak, ter illustratie. In hoofdzaak gaat de post over 'The Daily Beast' en het gedachtengoed erachter, dit n.a.v. het geciteerde artikel d.d. 21 maart 2022, gearchiveerd door Gonzalo Lira zelf, en voorzien van commentaar d.d. 22 maart 2022, gevolgd door het laatste teken van leven van de auteur d.d. 15 april 2022.
![]() |
![]() |
#22650 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22651 | |
|
![]() Citaat:
Het is naast de kwestie van het lot van journalisten en zelfs bloggers in Oekraïne. Deze video van Lira is onthutsend. Hij is wel ook een Amerikaans staatsburger. Of hem dat in deze zaak bescherming biedt? Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2022 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22652 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22653 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alles staat of valt met die satellietbeelden en de timing van de satellietbeelden. De factcheck die je aanbrengt betwist de doden niet, noch de geolocatie; de factcheck probeert enkel bewijsmateriaal aan te brengen dat ze er nog niet lang lagen (...en dus het gevolg zijn van Oekrainers, niet van Russen). Natuurlijk, die satellietbeelden zijn redelijk moeilijk te weerleggen, dus je MOET dan wel kunnen aantonen dat ermee gefoefeld is. Daar spreekt ze met geen woord over, dus ja, moeten we dat dan gewoon even vergeten of zo?... ![]() Voor de andere argumenten die in de factcheck die je aandraagt (bvb. de beperkte staat van ontbinding, dus moet wel vers zijn), daar is een plausibele verklaring uitleg voor - zie de link die ik als reactie gaf. Dus ja, als ge gewoon OSINT tools gebruikt (open source satellietbeelden, geolocatie), dan is het redelijke duidelijk. Citaat:
En ik vind dat dus doodzonde he; Chomsky heeft in het verleden heel goed de hypocresie in het Westen aangetoond en heeft zo absoluut een positieve invloed gehad op de public opinion (o.a. over Golfoorlog). Hij gooti een smet op zijn eigen blazoen en dat straalt dan ook af op zijn legitieme argumentatie. Dat maakt het zo'n zonde. Ik trek de vgl met corona; neem Annemans destijds, een van de eerste die zijn nek uitstak voor proportionele maatregelen, een volstrekt legitieme positie. Doordat hij erna met de grootste (aantoonbare) feitelijke foute posities is afgekomen heeft hij eigenlijk het ganse debat over proportionaliteit vergiftigd en heeft hij het net moeilijker gemaakt om de case voor proportionele maatregelen te verdedigen. Chomsky doet nu in feite hetzelfde.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 april 2022 om 08:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22654 | ||
|
![]() Citaat:
Een forensisch onderzoek had uitsluitsel kunnen geven.... Helaas. Citaat:
Typisch ook om Chomsky te pogen karaktermoorden op mensenrechten. Daar waar hij juist voor op kwam wanneer anderen er het zwijgen toe deden. Doet me denken aan wat ze in GB met Jeremy Corbyn deden. Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2022 om 09:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22655 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allé, als je argumenten hebt dat die satellietbeelden vals zouden zijn, kan je die dan geven? Een terloops "...een private firma die in opdracht werkt van de VS..." is enkel een vage suggestie, da's geen argument. Ik wil er trouwens op wijzen dat er verschillende satellietbeelden van verschillende providers zijn. Nogal een uitdaging om die allemaal te vervalsen. Citaat:
![]() Citaat:
Het is ook niet enkel dat he, er is een patroon (zie ook mijn eerdere comment). Dat alles maakt dat ik met veel meer voorbehoud Chomsky's standpunten bekijk.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 april 2022 om 09:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...mpaign=stdc_vk
Een voorbeeld van hoe de burger wordt gemanipuleerd door de westerse media in de "Volkskrant". Een heel artikel over Kremmina, maar nergens lees je dat de burgemeester door het regime werd vermoord, hoewel ze de moord zelf opgeëist hebben. En in de schachten van de metaalfabriek in Mariupol zouden "burgers: vrouwen en kinderen" zitten "die onophoudelijk door de Russen bestookt worden" terwijl voorheen al zelfs door de Oekraïners werd aangegeven dat zich daar de resterende strijders bevinden. Laatst gewijzigd door tomm : 19 april 2022 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22657 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
For info, er loopt een onderzoek het; Den Haag heeft volk gestuurd. Maar ik zie wat je probeert te doen. Je anticipeert alvast op wat Den Haag zal vinden in het onderzoek en geeft jezelf "ruimte" om de conclusies van dat onderzoek alvast in twijfel te trekken. Prove me wrong he, misschien lees ik het verkeerd.
![]() |
![]() |
#22658 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is nu ook bv gemeengoed in het westen om China een 'genocide' in Xinjiang aan te wrijven. Putin wordt dan weer uitgelachen als hij het het heeft over een genocide in Donbass door Oekraïne. Even later heeft Biden het over genocide door Rusland op Oekraïne. Dat wordt dan weer niet in vraag gesteld. Het woord 'genocide' begint danig hol te klinken. Meer als een wapen dan als een conclusie gebaseerd op een waarlijk onafhankelijk onderzoek. Ik kan me voorstellen dat Chomsky dat ook wel wat wou nuanceren. Daarom vroeg ik wat er precies is dat Chomsky beweert. Maar daarover blijft u nog steeds vaag. Maar als we toch bezig zijn over genocides....Wat met de westerse gesteunde 'genocide' in pak Jemen? Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2022 om 09:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chomsky werd in het verleden ook aangevallen. Zo zou hij de Rode Khmer gesteund hebben, terwijl hij gewoon de Amerikaanse bombardementen in Cambodia aanklaagde, die alleen al in Cambodia 100000'en doden veroorzaakten en voor een groot deel de radicalisering van de Rode Khmer verklaarden eens ze Phnom Penh veroverden. Hij openbaarde ook terloops de waarheid dat de Amerikanen de Rode Khmer steunden vanaf ze aangevallen werden en van de macht verdreven werden door communistisch Vietnam.
Mijn oom zaliger kende de situatie daar zeer goed, en heeft altijd gezegd dat Chomsky gewoon de waarheid vertelde. Dat hij ook de enige was die dat zonder gevolgen kon doen. Chomsky is nu 93, toch nog straf dat hij op zijn leeftijd de actualiteit volgt. Binnenkort vrees ik dat we een nieuw monument van onafhankelijk denken in het Westen zullen verliezen, na onder meer Robert Fisk. Wat betreft de nieuwe generaties die krijgen veel minder de mogelijkheid om zich onafhankelijk op te stellen, het Westen is een pak minder divers, democratisch en objectief geworden. Regime journalisten (zowel in het Westen als in Rusland of China, het is een wereldwijd fenomeen, ook in de Sovjet-Unie had je veel meer diversiteit dan in het huidige Rusland), CIA medewerkers als Higgins van Bellingcat, etc. dat is nu de norm geworden. En Assange zit nog altijd in de gevangenis, en Snowdon in ballingschap, als afschrikwekkend voorbeeld voor allen die hun voorbeeld zouden willen volgen. Laatst gewijzigd door tomm : 19 april 2022 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22660 | |
|
![]() Citaat:
....Assange....ja. Die transparantie profeet verdient herinnerd te worden. Hij bracht de oplossing aan voor de gevaarlijke ondemocratische krachten die ons in de greep hebben te ontmantelen. Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2022 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |