![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#22661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het werkelijk dat wat U wil? Liever de wereld kapot dan de Russen hun beperkte objectieven laten halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22662 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat Chomsky zich aligneert met genocide deniers, dat valt toch niet te weerleggen? Allé, zie gewoon die mail-exchange met Monbiot. Tenzij je natuurlijk vindt dat Herman & Petersen geen genocide deniers zijn, maar dan krijgt de discussie een volledig nieuwe wending... Citaat:
Citaat:
Inderdaad, een goed voorbeeld van de hypocresie. Het Westen, vooral VS is hier de grote "facilitator" aan SA voor oorlogmisdaden (genocide is ook hier a stretch...). Maar daar is het stil over. Enkel wat vage verontwaardiging voor het leed daar, maar wat gewetensonderzoek over de eigen verantwoordelijkheid?... *krekels*...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 april 2022 om 09:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben bvb. een grote fan van Sovjet-films uit de jaren 60, 70 en 80. Ik nodig dikwijls vrienden bij mij thuis uit voor een avondje Sovjet films (met ondertiteling in het Engels of Frans). Ze staan er steeds van versteld hoe kritisch die films zijn, voor de maatschappij, voor de regering, maar ook voor vastgeroeste religieuze of maatschappelijke concepten bvb. Ook gewoon zeer kritisch ten opzichte van "de mensheid". Enorm verfrissend vergeleken met de Hollywood en Disney trash waar de gemiddelde Belg en Nederlander mee opgegroeid is. Het is opmerkelijk dat, daar waar de Russische troepen door de lokale inwoners verwelkomd worden, dit met Sovjet vlaggen gebeurt en niet met Russische. Wat aangeeft dat de nostalgie naar de Sovjet periode (en de haat tegen het huidige regime in Oekraïne) algemeen is, maar dat men daarom niet noodzakelijk enige sympathie toont voor het Poetin regime. Laatst gewijzigd door tomm : 19 april 2022 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Brei een gordijn' lijkt me de correcte tip voor een slogan!
![]() |
![]() |
#22665 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is toch moeilijk accepteren voor de Russen dat je geen imperium meer bent. Engeland heeft er ook lang over gedaan om dat te accepteren en zelf nu nog leeft het idee dat Engeland nog altijd Een Groot Rijk is. Suckers ![]()
![]() |
![]() |
#22666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent boertig, U veroordeelt die mensen zonder dat U de situatie kent. Wat de boer niet kent de boer niet eet. Die mensen weten wat ze doen en doen dit niet zonder daarover na te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders dan het Britse rijk was de Sovjet-Unie meer dan Rusland alleen dat al de rest uitbuite en koloniseerde. Het was een unie van republieken en in de leiding waren de Russen in de minderheid. Het was een gemeenschappelijk project van Oekraïners, Centraal-Aziaten, etc. Veel Oekraïners, Armeniërs, Georgiërs, Kazachen, etc. associëren zichzelf met de Sovjet-Unie maar niet met het huidige Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22669 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jouwe? Dat lulleke?
![]()
![]() |
#22671 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laten we België ook niet vergeten, alwaar de genocide (tja) in Congo mag ontkend worden maar niet die begaan door de Duitsers. Hoe roemrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gallup opiniepeiling:
![]() https://news.gallup.com/poll/166538/...m-breakup.aspx Eens zien in welke bochten de Sovjet-haters zich zullen wringen om dit te verklaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22673 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ponti, zie bovenstaande posts: ik heb tomm 'de zijne' nooit boertig genoemd.
De waarheid heeft haar rechten, ook in dat boertig Russennest! -Voor alle duidelijkheid: zie 22664 -7 en -9. Mercikes.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 april 2022 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22674 |
|
![]() Zou u zich niet meer thuis voelen in K&K dan in een topic waar het gaat over iets waarbij dagelijks mensen sterven?
Een idee: In plaats van een algemene ban wegens boertig gedrag en dergelijke, kan de moderatie misschien mensen wat meer sturen richting voor hen aangepaste subfora zodat de discussie elders serener kan worden. ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 19 april 2022 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is hier niet de boertige U.S.S.R., hé ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 april 2022 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22676 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22677 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() "Het Britse rijk was slecht, het Sovjet rijk was goed" ![]() Doe ik het goed? Je had ook de Baltische staten, gans Oost-Europa die deel uitmaakten van het Sovjetrijk. Die zijn blij een eigen staat te zijn. Het loutere gegeven dat Oekraine zich verzet toont ook wat aan he. Rusland had zeker soft power in Oekraine, maar dat hebben ze nu toch vakkundig te grabbel gegooid. Maar het ging over nostalgie naar een imperium zijn. Of het nu Russen of Engelsen zijn, die nostalgie is misplaatst. Een Imperium willen zijn zorgt alleen maar voor miserie. Nationalisme, echt, nergens voor nodig.
![]() |
![]() |
#22678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nieuwe Rusland werd door Putin vakkundig minstens anderhalve generatie naar verdere achterstand geholpen. Uiteindelijk is dat misschien goed, mocht het Westen er wat van kunnen leren. (Ik zou echter mijn adem best niet inhouden wat dat laatste betreft.)
![]() |
![]() |
#22679 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"People Living in Fear More Likely to See Harm"
![]() |
![]() |
#22680 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zal hard wakker worden voor de Russen (incl. Putin) als ze realiseren dat Rusland niet meer zo belangrijk is... en gevaarlijk ook; een kat in nauw maakt vreemde sprongen. Ik zie Putin nog wel in staat "to go out with a bang", letterlijk dan...
![]() |