Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2012, 01:06   #22701
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
de trek naar rotterdam zuid is van nog geen 150 jaar geleden en
Brabanders zijn nu eenmaal van oorsprong rooms katholiek. De meeste Brabanders zijn vooral in rotterdam zuid gaan wonen. En in zuid zit ook de voetbalclub Feyenoord. Er is een groot verschil tussen noord en zuid rotterdam. En ja Brabanders zijn ook in andere steden gaan wonen, maar niet in zulke grote aantallen.
Anderzijds zijn er de laatste decennia juist ook weer veel Rotterdammers in West Brabant (en vast andere delen van het land gaan wonen). Anderzijds geldt voor iedereen, de ene is de andere niet. Ik ken een aantal goede Rotterdammers, waaronder een oom van me, een geboren Rotterdammer (OK voorstad, nu ingelijfd), maar al jaren niet meer woonachtig aldaar; Rotterdam zit nog steeds in zijn hart, maar hij herkent zijn stad steeds minder.

Maar er zijn wel opvallend veel Feyenoord supporters in West Brabant, vast een extra reden voor NAC (Breda) supporters om ook de wedstrijd tegen Feyenoord te zien als een derby.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 09:05   #22702
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En hoe maakt dat Hem daardoor dan tot een "vrijzinnige"?
Er zijn talrijke voorbeelden. Eentje maar.

Wanneer Jezus zegt dat de sabbat gemaakt is voor de mens en de mens niet voor de sabbat, dan is dit op zijn minst onorthodox denken in de ogen van vele gelovige joden uit die tijd. In die zin is hij zeker een 'vrijzinnige' jood.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 09:12   #22703
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
System/het Oosten is een gefrusteerde Limburger uit Lanaken die het nog steeds niet kan verkroppen dat NL Limburg niet tot België behoort. Wel dit zal ook nooit gebeuren dus nog vele frustraties gewenst voor System. Dit gezegd zijnde lees ik ook in veel berichten van hem zaken die wel dicht tegen de waarheid zitten. Een groot deel van het Nederlandse volk(vooral de lageropgeleiden en inwoners van de stad Amsterdam) zijn onbeschofte en lawaaierige schaamteloze lieden die handelen vanuit hun calvinistisch superioriteitsgevoel. Als ik op vakantie ben erger ik me ziek aan die lawaaierige onopgevoede kinderen van grote hoeveelheiden Hollanders, krenterig zijn tot op het beschaamde toe( Ooit eens een landgenoot zijn camera hersteld toen die op de grond was gevallen, kreeg ik een bedankje en 1 eurocent in men handen geduwd.... Bij bezoek aan orthodoxe kerkjes ooit in Griekenland zag ik mensen verbaasd krijgen als daar opeens een moddervette roodaangelopen Hollander in zijn blote bast en in een tekorte broek binnenkomt en dan nog stom verbaasd je staat aan te kijken dan het allemaal wel ''netjes'' is. In Spaanse steden zie je vaak stomdronken Nederlanders die pissen tegen monumenten of kerktoren, luid boeren in restaurants en dan nog eens flauwe moppen vertellen op de tafels beginnen te dansen, mensen van de lokale cultuur belachelijk maken en dan nog beginnen te bulderen van het lachen en alsof dat alles nog niet genoeg is heb je dan ook van die lui(meestal caravanvolk) dat schaamteloos zoutvaatjes leeggooit en pakjes mayonaise in de zak steekt of obers uitschelden in de stijl van ''doe eens wat sneller luie donder''..Neen over het algemeen zijn we geen opgevoed volk en dat vind ik als Nederlander. Men heeft er zelfs een boek overgeschreven:
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...de_lompe_leeuw
Wanneer men u nu zo leest, dan zou men in de verleiding kunnen komen om, in de vorm van een rijm, het volgende diets te maken:

" O wat is het toch fijn,
Geen Nederlander te zijn. "

Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2012 om 09:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 12:32   #22704
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wanneer men u nu zo leest, dan zou men in de verleiding kunnen komen om, in de vorm van een rijm, het volgende diets te maken:

" O wat is het toch fijn,
Geen Nederlander te zijn. "
Ik volg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:02   #22705
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik volg.
Dat vooral zelfs niet willen .... het is hier al barstensvol.
Een grote stroom aan Belgen is al deze kant opgekomen

Degenen die hierheen kwamen zijn overigens een verrijking en hebben geen last van stupide vooroordelen (althans degenen welke ik heb leren kennen).
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:23   #22706
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Dat vooral zelfs niet willen .... het is hier al barstensvol.
Een grote stroom aan Belgen is al deze kant opgekomen

Degenen die hierheen kwamen zijn overigens een verrijking en hebben geen last van stupide vooroordelen (althans degenen welke ik heb leren kennen).
Wereldverbeteraars zijn van alle tijden en plaatsen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 16:25   #22707
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wereldverbeteraars zijn van alle tijden en plaatsen.
U bent dus geen wereldverbeteraar?
u gelooft waarschijnlijk in de onverbeterlijke slechtheid van Nederlanders
?
misschien zit in u toch een gereformeerde manier van denken?
onder gereformeerden in Nederland zijn veel mensen van walloonse afkomst.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juni 2012 om 16:32.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 18:36   #22708
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wereldverbeteraars zijn van alle tijden en plaatsen.
Tja, alleen al geschat wordt zo'n 60.000 á 80.000 wereldverbeteraars uit Frankrijk (Hugenoten) kwamen hierheen.

Maar we kennen ook onze wereldverbeteraars uit Wallonië!

Quote: Hoewel de vluchtelingen eerst uit de Zuidelijke Nederlanden kwamen (de Walen), waren het in de loop van de zeventiende eeuw vooral Franse Hugenoten, waardoor er weer nieuwe Waalse kerken gesticht werden. In totaal werden er 32 kerken opgericht. Van de 600 predikanten die Frankrijk noodgedwongen verlieten, weken er maar liefst 363 uit naar de Nederlanden


Quote: De conclusie lijkt gewettigd dat de Walen ook om andere dan religieuze redenen zeer welkom waren.
Vele Walen waren al vroeg gewonnen voor het protestantisme en vervulden sleutelposities aan het begin van de Opstand. Niet alleen Walen, maar ook vele andere van oorsprong Franstaligen waren verbonden aan de protestantse zaak en als zodanig aan Willem van Oranje. Vele edelen spraken Frans, niet vanwege hun Franse afstamming, maar omdat het de taal van de diplomatie en het hof was. Dit zal ook het geval zijn geweest met Willem van Oranje.
Behalve dat de Nederlanden bekend stonden als tolerant en dat er al Franstalige Waalse kerken waren, was er nóg een reden dat zoveel Hugenoten hierheen kwamen.


Plaatselijke en provinciale autoriteiten voerden namelijk een ronselend beleid, waarbij de toekomstige vluchtelingen allerlei rechten en privileges in het vooruitzicht werden gesteld (bijv. vrijdom van belasting, geen burgerwachtverplichting). En dit alles om bekwame ambachtslieden aan te trekken.


Bovendien kwam er een flinke geldstroom de Nederlanden binnen, al in 1683 was er meer dan een miljoen bij de Amsterdamse Bank gedeponeerd. Ook na 1700 vestigden zich nog velen regelmatig in de Lage Landen. Heel veel officieren, die Hugenoot waren, zochten rond 1685 een dienstverband buiten Frankrijk en zo kwam een groot aantal (zeker 543) in de Nederlanden. Overigens waren de meeste vluchtelingen of rijk (en hadden ze hun geld al naar het buitenland gebracht) of arm (en zat hun kapitaal in hun werkvermogen).


Het feit dat de Waalse gemeente in Gouda, vlak na het hoogtepunt in het conflict tussen Remonstranten en Contra-Remonstranten (met de dood van Van Oldenbarneveldt in 1619) een nadrukkelijk verzoek deed aan het stadsbestuur een eigen gebouw te mogen betrekken, geeft aan dat er géén discussie was over de legitimiteit van haar aanwezigheid. Bovendien, indachtig de wapenspreuk op het kerkelijk zegel "Soyez prudens comme serpens et simples comme colombes", stelde men zich zo op, dat zo mogelijk (openlijke) conflicten werden vermeden. De vlucht uit het (vroegere) moederland was al zwaar genoeg geweest.

http://www.goudanet.nl/dossiers.php?...8&subcat_id=47

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 juni 2012 om 18:36.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 23:40   #22709
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er zijn talrijke voorbeelden. Eentje maar.

Wanneer Jezus zegt dat de sabbat gemaakt is voor de mens en de mens niet voor de sabbat, dan is dit op zijn minst onorthodox denken in de ogen van vele gelovige joden uit die tijd. In die zin is hij zeker een 'vrijzinnige' jood.
Ik zie dat helemaal niet, want Jezus eerde nog steeds de sabbat, al liet hij de bijkomende talmoedische regels liggen voor wat ze waard waren. Geenszins vrijzinnig dus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 23:50   #22710
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wanneer men u nu zo leest, dan zou men in de verleiding kunnen komen om, in de vorm van een rijm, het volgende diets te maken:

" O wat is het toch fijn,
Geen Nederlander te zijn. "
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik volg.
Wie zegt dat we jullie überhaupt als Nederlanders zouden willen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:54   #22711
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 1 juli 2012 om 10:57.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:54   #22712
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Een kleine 300 reacties van Belgen die in Nederland wonen.
(In de ogen van sommige Belgen hadden de Nazi’s ons, ipv de Joden, moeten vergassen in WOII, maar blijkbaar zijn er ook die hier en daar ergens nog wel wat positiefs aan ons zien)

De positieve reacties aangehaald. De negatieve kanten vermelden ze eveneens, maar zijn elke Belg en zeker ook bij ons meer wat ook bekend.
Bij elkaar, inclusief de vooral ook negatieve kanten, een redelijk beeld van ons als Nederlanders


Belgen in Nederland
http://www.belgen.nl/belgen/in_neder..._francine.html




Nederland is gááf!:
Omdat het hier zo netjes is, de wolkenluchten prachtig, de landschappen weids, en de mensen hier van Belgen houden en graag luisteren naar mijn Vlaams accent.

Meest hilarische NL-ervaring
Toen ik de eerste keer in Leeuwarden kwam en in het hotel een 'tasje' koffie vroeg.
De baliemedewerkers keken me eerst met grote ogen aan en barstten daarna gezamenlijk uit in een lachbui.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik een 'kopje' koffie had moeten vragen en dat een tasje hier een 'plastiek zak' is



Nederland is gááf!:
Goede boekhandels en natuurbehoud. Meer en meer goede producten in supermarkten. Bloemen. Vriendschap die blijven.

Recentste diepzinnige gedachte
Gelukkig heb ik het gevoel hier thuis te zijn. Iedereen praat.



Nederland is gááf!:
Alles is strak en netjes. De natuur hier in de Veluwe is overweldigend en de mensen hier zijn vriendelijk. De nederlanders zijn super-(a)sociaal en zouden bijna een steen aan het praten krijgen. Het is hier de gewoonte om tegen een wildvreemde 'goede dag' te zeggen.

Nederland is érg!
Iedereen is altijd zo ontzettend opgewekt en druk. Laat mij maar gewoon op mijn gemak naar de supermarkt gaan zonder een gesprek met de cassière te moeten aangaan. Bah!



Nederland is gááf!:
Mensen zijn hier zo heerlijk nuchter,zeggen sneller wat ze denken en zullen het niet proberen af te zwakken.De passie voor hun sport,voetbal schaatsen,olynpische spelen,maakt niet uit.als ze winnen is het feest

Meest hilarische NL-ervaring
Aangezien mijn vriend uit Breda komt belande ik op mijn eerste dag in nederland midden in het carnaval gebeuren.Wist niet wat ik meemaakte!!dat kennen wij belgen niet,geweldig!!




Nederland is gááf!:
De mensen zijn er vriendelijk en open.
Ook al kennen mensen je niet, toch word je begroet.
Ik hou van de vele wateren die Nederland telt. Het zorgt voor een rustgevend gevoel.

Meest hilarische NL-ervaring
De belgische en nederlandse uitdrukkingen in het algemeen. Hierrond ontstaan regelmatig misverstanden. Ook de woordkeuze is soms hilarisch. De interpretatie in het Nederlands is vaak compleet verschillend van het Vlaams. Ook bepaalde handgebaren die gebruikt worden hebben verschillende betekenissen.



Nederland is gááf!:
Voor het goede wegennet
Voor de schitterende waterwegen die ik bevaar met mijn boot tijdens het weekend en vakanties.
Toffe kleine dorpjes
Het mooie Friesland , Sneek dagen,

Meest hilarische NL-ervaring
Weg ik tegen een kleine meid met een mooie jurk aan ; "wat heb jij een mooi kleedje aan zeg" De moeder moest me even uitleggen dat een kleedje hier een tapijt is.



Nederland is gááf!:
Omdat het naast Belgie ligt

Meest hilarische NL-ervaring
toen we verhuisden naar Eindhoven en kennismaakten met de buurman - het eerste wat hij zei : jullie andere buurman is een buitenlander / een Turk en ik zei onmiddellijk : en deze buurvrouw is ook een buitenlander/ een Belg !!!!



Nederland is gááf!:
Koninginnedag (dat kennen wij Belgen niet), voetbalgekte, carnaval in Maastricht, AH, openheid en vlotheid van de Nederlanders, snel mensen leren kennen, directheid in zakendoen (heerlijk) en nononsens mentaliteit, zijn niet gefrustreerd.

Meest hilarische NL-ervaring
zo veel. misvatting poepen NL/VL, kuisen, interieurverzorgster verwarring met een decoratrice, meestal taalgebruik dus.
Eerste koninginnedag, wist niet wat me overkwam en eerste finale voetbal NL......



Nederland is gááf!:
omdat iedereen wel een belg kent (een tante nonneke ofzo).
iedereen spreekt je aan en wil weten hoe het gaat.
omdat belgië dicht bij is.
omdat alles hier vet en gaaf is en allee goeie dag is.

Meest hilarische NL-ervaring
Ik wou koffiekoeken halen dus vroeg ik aan mijn vriend hoe ze dat hier in nederland noemen. Dat zijn ontbijtkoeken zegt hij. Ik dus naar de bakker en vraag of ze ontbijtkoeken hebben.
De verkoopster zegt: ja hoor welk smaak wilt u? anijs, met suiker en ga zo maar verder.
Zeg ik: neem maar de gewone.
Krijg ik daar een lekkerkoek of peperkoek, zoals ik dat ken, mee. Thuis kon hij bij de andere peperkoek liggen en heb ik de hoop op koffiekoeken op gegeven.



Nederland is gááf!:
Daar heb ik mijn vrouw gevonden. Effe denken de aantrekkelijke hypotheek en de fantastische service van de hypotheker in Terneuzen. Mijn sexy buurvrouw. mooie huisjes, heb een gekocht

Ik mis België voor
Waar ligt da nu weer? In Brussel? aja dat zijn die mensen die zo leuk praten.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 1 juli 2012 om 10:56.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:54   #22713
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 1 juli 2012 om 10:55.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:36   #22714
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Tja, alleen al geschat wordt zo'n 60.000 á 80.000 wereldverbeteraars uit Frankrijk (Hugenoten) kwamen hierheen.

Maar we kennen ook onze wereldverbeteraars uit Wallonië!

Quote: Hoewel de vluchtelingen eerst uit de Zuidelijke Nederlanden kwamen (de Walen), waren het in de loop van de zeventiende eeuw vooral Franse Hugenoten, waardoor er weer nieuwe Waalse kerken gesticht werden. In totaal werden er 32 kerken opgericht. Van de 600 predikanten die Frankrijk noodgedwongen verlieten, weken er maar liefst 363 uit naar de Nederlanden


Quote: De conclusie lijkt gewettigd dat de Walen ook om andere dan religieuze redenen zeer welkom waren.Vele Walen waren al vroeg gewonnen voor het protestantisme en vervulden sleutelposities aan het begin van de Opstand. Niet alleen Walen, maar ook vele andere van oorsprong Franstaligen waren verbonden aan de protestantse zaak en als zodanig aan Willem van Oranje. Vele edelen spraken Frans, niet vanwege hun Franse afstamming, maar omdat het de taal van de diplomatie en het hof was. Dit zal ook het geval zijn geweest met Willem van Oranje.
Behalve dat de Nederlanden bekend stonden als tolerant en dat er al Franstalige Waalse kerken waren, was er nóg een reden dat zoveel Hugenoten hierheen kwamen.


Plaatselijke en provinciale autoriteiten voerden namelijk een ronselend beleid, waarbij de toekomstige vluchtelingen allerlei rechten en privileges in het vooruitzicht werden gesteld (bijv. vrijdom van belasting, geen burgerwachtverplichting). En dit alles om bekwame ambachtslieden aan te trekken.


Bovendien kwam er een flinke geldstroom de Nederlanden binnen, al in 1683 was er meer dan een miljoen bij de Amsterdamse Bank gedeponeerd. Ook na 1700 vestigden zich nog velen regelmatig in de Lage Landen. Heel veel officieren, die Hugenoot waren, zochten rond 1685 een dienstverband buiten Frankrijk en zo kwam een groot aantal (zeker 543) in de Nederlanden. Overigens waren de meeste vluchtelingen of rijk (en hadden ze hun geld al naar het buitenland gebracht) of arm (en zat hun kapitaal in hun werkvermogen).


Het feit dat de Waalse gemeente in Gouda, vlak na het hoogtepunt in het conflict tussen Remonstranten en Contra-Remonstranten (met de dood van Van Oldenbarneveldt in 1619) een nadrukkelijk verzoek deed aan het stadsbestuur een eigen gebouw te mogen betrekken, geeft aan dat er géén discussie was over de legitimiteit van haar aanwezigheid. Bovendien, indachtig de wapenspreuk op het kerkelijk zegel "Soyez prudens comme serpens et simples comme colombes", stelde men zich zo op, dat zo mogelijk (openlijke) conflicten werden vermeden. De vlucht uit het (vroegere) moederland was al zwaar genoeg geweest.

http://www.goudanet.nl/dossiers.php?...8&subcat_id=47
Wat zit u toch altijd te zaniken over die Hugenoten. Die Franstalige Hugenoten werden immers in de korste keren Hollanders. Na 2 generaties waren zij volledig 'verhollandst'. Net als de Vlamingen uit Antwerpen trouwens.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:49   #22715
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat zit u toch altijd te zaniken over die Hugenoten. Die Franstalige Hugenoten werden immers in de korste keren Hollanders. Na 2 generaties waren zij volledig 'verhollandst'. Net als de Vlamingen uit Antwerpen trouwens.
Allemaal geassimileerd voor "de goede zaak".

Resistance is futile.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 13:38   #22716
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Limburg is de volgende om verhollandst te worden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 14:27   #22717
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Beste jeff,
Niet doorvertellen, maar ik ben een Ajax fan. Ik heb helemaal niets met Feyenoord.
Bovendien ben ik van geboorte geen Rotterdammer. Maar ik herken het beeld dat je schetst. Het is helaas te treurig voor woorden.
Ach Edwin..

Ik beoordeel mensen op de individuen die zij zijn, op wat zij zeggen en vooral natuurlijk op dat gene wat zij doen.

Waar je geboren bent, welk geloof je hebt, wat je huidskleur is, of geaardheid, geeft iemand in mijn ogen niet per se een voordeel of een nadeel.

Jeff

PS: Mijn vader komt uit Rotterdam-Zuid.
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 14:29   #22718
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoeveel schoorstenen telt U op dat "gebouw" ?
Juist, we zijn uitgepraat.
Ja ja..
En hoeveel blokkendozen staan er ook alweer in dat zogenaamde "Bourgondische" Luik van je?.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 14:33   #22719
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wanneer men u nu zo leest, dan zou men in de verleiding kunnen komen om, in de vorm van een rijm, het volgende diets te maken:

" O wat is het toch fijn,
Geen Nederlander te zijn. "
" Liever Hollands, dan een infame Brabander!. "

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 14:35   #22720
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik volg.
Tuurlijk!, alsof de leden hier op het forum iets anders zouden verwachten van "het schoothondje" van system/het oosten.

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be