![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tegenwoordig gaan ze liever in de politiek. Om ons te laten werken natuurlijk!
|
|
|
|
#2262 | |
|
Minister
|
Citaat:
En wie geeft aan al die Polen werk, zijn dat echt zo'n goede stukadoors als de aannemers beweren of komt het enkel omdat die goedkoop werken en vele overuren willen kloppen dat ze zo gegeerd zijn bij onze ondernemers in de bouw? Er zijn profiteurs onder de allochtonen, dat geef ik toe, net zoals er bij ons profiteurs zijn maar er zijn er evenveel die hard en veel willen werken voor hun centen. |
|
|
|
|
|
|
#2263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vraag bv een belgische schilder je gevel te verven en het kost je een 10'000€ en vraag het een pool dan kost het je 2000€. Momenteel zijn trouwens de meeste belgische bedrijven zich aan het registreren via andere namen in polen zelf om zo met met polen hier te komen werken onder de poolse wetgeving en fiscaliteit. Wat veel beter is dan de belgische en vele keren goedkoper. Tussen dit en een jaar zijn alle belgische bedrijven in het buitenland ingeschreven, hoogstens hier nog een filiaal om de klanten de indruk te geven dat ze belg zijn. En de allochtonen zitten putjes te maken en pakjes rond te dragen ja. De allochtonen hebben hier trouwens een redelijke industrie maar die aanvaarden geen belgen. En de belgen, die kijken er naar en laten dat allemaal afpakken. Nog straffer, ze zetten ze op de kieslijsten!
|
|
|
|
#2264 | |
|
Minister
|
Citaat:
En wat je daar zegt, ik laat ook liever mijn verbouwingen verder afwerken door allochtonen aan een eerlijke prijs, je moet mij de prijzen en winsten van de bouw niet leren kennen, heb er 14 jaar ingezeten. |
|
|
|
|
|
|
#2265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De allochtonen van turkse origine en dergelijke werken idd aan de wegen en pakjesdiensten (koeriersdiensten in onderaanneming van onderaannemers op zelfstandige basis trouwens) voor meestal vlaamse of internationale pakjesdiensten van België of Duitsland of eender waar. Bv TNT of het kerkhof ABX en dergelijke meer. De poolse immigranten zijn nog maar pas bij de EU gekomen, van begin dit jaar of mss eind vorig jaar en er zijn ondertussen al meer dan 20'000 "poolse bedrijven" op die korte tijdspanne met registratie in België, maar met maatschappelijke zetel in Polen uiteraard en met personeel ingeschreven niet in België maar uiteraard ook in Polen hier aan het werk. Dat zijn voornamelijk belgische bedrijven, ginder ingeschreven. Ook poolse, maar uiteindelijk zijn het nu allemaal poolse op die manier geworden. Maar met hun filiaal hier zoals vroeger onder belgische naam zodat de belg binnenstapt en zichzelf een huisje laat bouwen ...door polen aan belgische tarieven...ginder belast en personeel mee betaald. Tjing! De andere allochtonen, de turkse en dergelijke (want we hebben het wel over twee soorten) hebben hier bij ons ook hun industrie. Industriele bakkerijen, allerlei ateliers, voeding, winkels, horeca en doe zo maar verder. Die aanvaarden geen belgen. Ik heb nog nooit geweten dat een belg voor een turk werkt. Niet dat het niet kan, maar het zal eerder uitzondering dan regelmaat zijn. De Belgen zelf;ofwel profiteren ze natuurlijk van goedkope krachten of ze profiteren van goedkope mogelijkheden via het buitenland. Je zou gek zijn het tegenoverstelde te doen. Maar niet alleen de ondernemers, ook de gewone man gaat op de goedkoop gaan winkelen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 oktober 2006 om 15:47. |
|
|
|
|
|
|
#2266 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En volgend jaar; Roemenië en Bulgarije bij de EU. Tjing!
Maximum nog 5 jaar zal België zijn sociale zekerheid kunnen standhouden. Daarna niets meer. |
|
|
|
|
|
#2267 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee alles op een rijtje zetten
Mss dat het wat rapper zal gaan. Ik heb net in het nieuws gehoord dat ze weeral eens 5 miljard extra nodig hebben. En dat is veel!
|
|
|
#2269 |
|
Minister-President
|
Hebben ze al ooit eens gezeg dat ze 5 miljard over hebben? De overheid is toevallig niet de beste beheerder, zo hebben ze elke pensioenkas al lang geplunderd voor er één cent uitgekeerd werd...
|
|
|
#2270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou dat ook willen kunnen, zo maar miljarden vinden.
|
|
|
|
#2271 |
|
Minister-President
|
Hebben ze nu wééral verkeerde aanslagen opgestuurd? Hoop zo ooit eens een foute teruggave in mijn bus te krijgen...
|
|
|
#2272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles vergokt meneer de rechter, in 1 keer zelfs.
|
|
|
|
#2273 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#2275 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2276 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja vroeger zocht men al eens een miljard..Bfr.
Nu zijn het 5 miljard...euro's. Dat zijn veel belgische frankskes zulle! |
|
|
|
|
|
#2277 |
|
Minister-President
|
... terwijl niemand roept om spitsmuizen in een theepot...
|
|
|
#2278 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|