Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2008, 20:08   #2281
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Hoe kan zo'n snotneus, die duidelijk nog niks van de wereld afweet, toch al zo misselijkmakend arrogant zijn?
Ik snap dat het voor u noodzakelijk is om te beweren dat ik 'niets van de wereld ken'. Geldt dat als 'iets van de wereld kennen'?

Ik heb overigens al van in't begin gewezen op het feit dat zo'n wet ofwel draconisch, ofwel willekeurig, ofwel irrelevant (en dus gevaarlijk voor het respect voor de wet in het algemeen) zal zijn. Daar heb je ook nog nooit op gereageerd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:09   #2282
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is het nu? Als men nu al beslist dat het op 1 juli 2010 in voege gaat treden, waarom moet er dan eerst nog een Nederlandse studie komen en een politieke discussie?
Politieke moed is dat ! Allez, een gebrek daaraan natuurlijk.

De punten van diskussie zijn: vrijheid van roken en risiko op omzetvermindering afwegen tegen het door geneesheren vermeende voordeel van volksgezondheid en vrijheid van rookvrije lucht voor niet-rokers.
Ik zie daar weinig evolutie in de volgende 18 maanden.

Labbekakken zijn het.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:27   #2283
Jukes
Parlementslid

Standaard

Op de Nederlandse tv werd een paar dagen geleden een Ierse journalist geïnterviewd, die verslag kwam doen over de gevolgen van de complete rookban in Ierland.

Hij was onverdeeld positief: café's hadden zich wonderwel herpakt na een eerste daling van de omzet; niet-rokers uiteraard dolgelukkig; rokers ook content, want de massa onder hen die al jaren probeert te stoppen, heeft nu veel minder incentive om te roken.

Kortom: een grote plus over de hele lijn. De journalist had maar één raad voor de Nederlanders (en bij uitbreiding voor ons, Belgen, uiteraard): Zo snel mogelijk invoeren, die totale ban in openbare plaatsen. Ik kon het niet gezegd hebben.

En voor wie tegen het verbod ingaat: draconische boetes, zoals bij zware verkeersovertredingen. De speeltijd is over.
Oud 20 november 2008, 21:29   #2284
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Op de Nederlandse tv werd een paar dagen geleden een Ierse journalist geïnterviewd, die verslag kwam doen over de gevolgen van de complete rookban in Ierland.

Hij was onverdeeld positief: café's hadden zich wonderwel herpakt na een eerste daling van de omzet; niet-rokers uiteraard dolgelukkig; rokers ook content, want de massa onder hen die al jaren probeert te stoppen, heeft nu veel minder incentive om te roken.

Kortom: een grote plus over de hele lijn. De journalist had maar één raad voor de Nederlanders (en bij uitbreiding voor ons, Belgen, uiteraard): Zo snel mogelijk invoeren, die totale ban in openbare plaatsen. Ik kon het niet gezegd hebben.

En voor wie tegen het verbod ingaat: draconische boetes, zoals bij zware verkeersovertredingen. De speeltijd is over.
Edit werkt blijkbaar niet. Dus maar op deze manier: laatste zin van voorlaatste paragraaf moet natuurlijk luiden: 'ik kon het niet BETER gezegd hebben'.
Oud 20 november 2008, 21:46   #2285
Jukes
Parlementslid

Standaard

Overbodige enquête eigenlijk: internationaal gezien is er een brede consensus om het roken op alle openbare plaatsen te verbieden. Wie zijn wij, in ons operettestaatje, om daar tegen in te gaan? Totale ban dus, en wel zo snel mogelijk. De bijna onvoorstelbare, naar idiotie neigende verdraagzaamheid van niet-rokers heeft lang genoeg geduurd.
Oud 20 november 2008, 21:51   #2286
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overbodige enquête eigenlijk: internationaal gezien is er een brede consensus om het roken op alle openbare plaatsen te verbieden. Wie zijn wij, in ons operettestaatje, om daar tegen in te gaan? Totale ban dus, en wel zo snel mogelijk. De bijna onvoorstelbare, naar idiotie neigende verdraagzaamheid van niet-rokers heeft lang genoeg geduurd.
Nagels met koppen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:54   #2287
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hopelijk zal minister Klink snel en hard optreden tegen deze hardleerse cafébazen.
Cafébazen streng en hard aanpakken, en verkrachters laten lopen.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:57   #2288
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 22:19   #2289
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Cafébazen streng en hard aanpakken, en verkrachters laten lopen.
???????????????????????????
Oud 21 november 2008, 02:52   #2290
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we weer beginnen met absurditeiten? Heb je ècht geen valabel argument om mijn stelling te weerleggen?

Probeer het nog eens...
Het was mijns inziens een geslaagde analogie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 07:03   #2291
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Misschien wil de cafébaas wel geen mensen in zijn café hebben die last hebben (lees, klagen) van rook. Wie bent u om hem de wet voor te schrijven of hij mensen wel of niet laat roken?
Vreemd genoeg hebben we tot op heden, de niet rokers in ons café nog niet horen klagen.
Oud 21 november 2008, 07:06   #2292
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Dus:
'k Zal eens een vergelijking maken met de redenering van onze antirokersbrigade.

In theaters spelen ze toneel.
Ik haat toneel.
Ik krijg daar stress, hartkloppingen en een hoge bloedruk van.
Slecht voor mijn gezondheid.
Als ik een theater binnenga, wil ik geen toneel zien.
Dus alle toneel verbieden in theaters.
Dan kan ik daar op mijn gemak een pintje drinken zonder zorgen te maken van stress, hartkloppingen en hoge bloeddruk.

Eens zien wie dit niet belachelijk gaat vinden
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 07:57   #2293
fransV
Gouverneur

Standaard roken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Vreemd genoeg hebben we tot op heden, de niet rokers in ons café nog niet horen klagen.
Als niet roker heb ik alle begrip voor wel rokers en cafébazen (innen) , maar dan wel op café. In restaurant kan het storend overkomen .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 08:04   #2294
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Als niet roker heb ik alle begrip voor wel rokers en cafébazen (innen) , maar dan wel op café. In restaurant kan het storend overkomen .
Daar ben ik het als roker volmondig mee eens.
Oud 21 november 2008, 08:07   #2295
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dus:
'k Zal eens een vergelijking maken met de redenering van onze antirokersbrigade.

Ik haat toneel.
Dan kan ik daar op mijn gemak een pintje drinken zonder zorgen te maken van stress, hartkloppingen en hoge bloeddruk.

Je hebt gelijk: het is inderdaad een belachelijke vergelijking.
Oud 21 november 2008, 08:21   #2296
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het als roker volmondig mee eens.
tiens, net voor het rookverbod in restaurants kon je nochtans andere geluiden horen. het ging het einde van de restaurants zijn, roken hoorde bij de sfeer van restaurants, enz enz.
Oud 21 november 2008, 08:32   #2297
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zoals ik hierboven al schreef: nietr-rokers zijn tientallen jaren op café zo murw gepest, dat hun 'verdraagzaamheid' - in dit geval is het dus eerder moedeloosheid - aan het onnozele grenst. Dat moet maar eens gedaan zijn.
Oud 21 november 2008, 08:35   #2298
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Waarom zouden geirriteerde ogen, een zere keel, stinkende kleren en een aanslag op uw gezondheid storender zijn in een restaurant dan in een café? De logica daarvan ontgaat me compleet. Wél is het zo dat er in toprestaurants nog een storende factor bijkomt (of nu gelukkig, bijkw�*m!): de
verfijnde combinatie van smaken werd er volledig mee naar de kl... geholpen.
Oud 21 november 2008, 08:41   #2299
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden geirriteerde ogen, een zere keel, stinkende kleren en een aanslag op uw gezondheid storender zijn in een restaurant dan in een café? De logica daarvan ontgaat me compleet. Wél is het zo dat er in toprestaurants nog een storende factor bijkomt (of nu gelukkig, bijkw�*m!): de
verfijnde combinatie van smaken werd er volledig mee naar de kl... geholpen.

Wel, roken op restaurant verstoort het eten, en wil ik met plezier begrip voor opbrengen.
Zelfs vóór het rookverbod hield ik daar al rekening mee, wij gingen nadien dan aan de bar nog iets drinken en een sigaretje roken.
Maar op café, kom zeg mensen, doe eens normaal, je kan toch niet overal je stempel op doordrukken he.
Vind je het echt normaal dat, wanneer boer Teun in een bruine kroeg binnenkomt om te biljarten of te kaarten dat die mens zijn sigaretje niet meer mag roken?
En dan heb je mensen die beginnen over zere keel, tranende ogen, enz
Maar vóór al dat geblaat, en vóór de hype rond een rokersheksenjacht hoorde je niemand klagen.
Dan zijn er nog van die slimmerikken die zeggen dat die mensen gewoon niet op café kwamen.
Wel, waarom doen ze dat dan nu? Anders weet je toch niet hoe slecht je je voelt?
Oud 21 november 2008, 08:41   #2300
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dus:

Ik haat toneel.

In theaters spelen ze toneel. In café's word er drank geschonken en verkocht.

Mochten ze in theaters tijdens de ganse voorstelling een luide sirene laten loeien, met een schadelijk decibelniveau dat permanente oorbeschadiging kan veroorzaken en waardoor ieder woord van de voorstelling wordt overstemd, d�*n begint uw vergelijking met roken op café ergens op te trekken. Namelijk: iets doen wat er hoegenaamd niet thuishoort, en bovendien zeer hinderlijk en bewezen gevaarlijk is voor de gezondheid.

Nu is de vergelijking niet meer belachelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be