![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen? | |||
Meer |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Minder |
![]() ![]() ![]() |
86 | 78,90% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 | |
|
![]() Citaat:
Gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis zijn rekbare begrippen. Iedereen heeft twee ouders. in het geval van onze voetballers komen de ouders dikwijls uit totaal verschillende culturen, spraken ze een totaal verschillende taal en dragen ze een totaal verschillende geschiedenis mee. Meer en meer jongeren zijn in dat geval. Waaruit we mogen besluiten dat volksnationalisme achterhaald is, een gegeven uit het verleden dat geen plaats meer heeft in het leven van vandaag. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juni 2014 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe heeft hij het eigenlijk letterlijk gezegd, want bij mijn weten spreekt hij geen letter Nederlands ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot en met de schaak en korfbalbond. Citaat:
En Bart maar volhouden dat hij niet van voetballen houdt. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 juni 2014 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2286 |
|
![]() Heeft niks met cultuur te maken. De oorzaak ligt bij de keuze van machtsgeile politiekers om sportverenigingen subsidie te weigeren als zij niet naar hun separatistische pijpen dansen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 |
Europees Commissaris
|
![]() Het was om de zoveel weken conflict, net zoals bij de federale overheid voor 1970, waarom denk je dat ze van unitaire partijen zijn afgestapt? Heeft alles met cultuur te maken.
![]() |
#2288 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Minder , Minder , Minder !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2289 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2290 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen want hij zei toch niets over bloed. Dat laatste daar ging het namelijk over.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2291 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Ik wil niet per se een lans breken voor het 'volksnationalisme', dat is uiteindelijk maar een etiket. Ik identificeer mij gewoon met mijn taalgemeenschap en vooral met het verzet tegen de aarts- en erfvijand daarvan, de Francité, de eeuwenoude kultuurimperialist. Eeuwenoud? Jawel! Van in de 13e eeuw toen Robert d' Artois het Diets verbood in Artesië tot aan de oprichting van de BMG, hetgeen een eerste stap is naar de uitbreiding van Brussel/de Francophonie. Maar in die definitie van volknationalisme, zoals ze staat in Wiki, daar herken ik mij grotendeels wel in. 3. Het volksnationalisme achterhaald ? Ga dat eens tegen de Schotten, de Ieren, de Basken, de Koerden, enz...zeggen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juni 2014 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 |
Staatssecretaris
|
![]() Sommige opmerkingen zijn er hier ver over.
Fellaini is sociologisch niet te identificeren met 'marokkaan' in de zin van 'als ik er voor mezelf iets kan uithalen, 'no matter what', of zoals de perceptie is. Integendeel. Heeft niks te maken met de belgische voetbalploeg. Het is niet zoals dat ventje van psv die belgie belachelijk maakt om de beste deal te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2294 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tot een natie behoren berust volgens mij op een aantal gronden:
- de taal spreken - de cultuur delen (when in Rome, do as the Romans) - jezelf identificeren met die natie - door anderen uit die natie (daarom niet allemaal) aanvaard worden als lid van die natie - als laatste: een identiteitskaart bezitten van die natie/dat land. Aangezien de laatste decennia ID-kaarten met de Kellogg's worden cadeau gedaan, is die niks meer waard, zeker niet voor mensen die haar ontvangen, enkel een middel tot extra voordelen (dat geven ze zelf ook toe). Terwijl een ID-kaart een gunst moet zijn, iets voor buitenlanders die zich op uitzonderlijke wijze verdienstelijk hebben gemaakt aan de betreffende natie en aan de voorgaande eigenschappen voldoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169287 Maw als het gaat om het heroveren van terrein op de Francophonie. Voert men ook in Wallonië debatten over wie een Waal is en wie behoort de de Waalse natie ? Die definiëren zich als Franstaligen en we zouden daar beter iets van leren.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juni 2014 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 | |
|
![]() Citaat:
Cultureel is er nauwelijks een grens merkbaar. Laatst gewijzigd door Thuleander : 19 juni 2014 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2297 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De tael is gansch het volk. 2. Ge moet al naar Azië trekken om ernstige kulturele grenzen te merken. Of ziet ge een kulturele grens afgezien van taal tussen Vl. en NL, tussen België en Duitsland, Duitsland en Frankrijk ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 juni 2014 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 | |
|
![]() Citaat:
Waarom dat dwaze onderscheid op basis van taal? We zijn 1 volk, met 1 West-Europese cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 |
Europees Commissaris
|
![]() "Vader, vergeef het hen, want ze weten niet wat ze zeggen..."
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |