![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Gazastrook is niet meer of niet minder dan een soort gigantische getto waar Palestijnen onmenselijk behandeld worden door de bestuursleden van de getto, en hiermee bedoel ik niet de PA, maar wel Israël.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heel triestig Jozef. Misschien ligt het aan de PR.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2284 |
Staatssecretaris
|
![]() op dat moment was de keuze van diplomatie beter geweest daar ben ik zeker van. want dankzij de atoombommetjes zijn we direct de koude oorlog in gerold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 | |
|
![]() Citaat:
En ondertussen moesten de Chinezen, Filippino's, Koreanen en anderen maar verrekken nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2286 |
Staatssecretaris
|
![]() ah ja, nu zijn we weer daar.
ik ben nu de eenzijdige jodenhater vol met anti semitisme. komaan stop toch met dat flauw gezeik van anti semitisme. ik erken de holocaust als 1 van de zwaarste massamoorden uit de geschiedenis, nazi duitsland verslagen was een noodzaak en een goede zaak, dus kom niet af dat ik een jodenhater ben. dat is wanhoopsgezeik van iemand die israel en amerika blind wil verdedigen. ik ben ook niet voor de moslims en hun achterlijke religie, u mag gerust bepaalde reacties van mij opzoeken daar zal u merken dat ik ook zeer kritisch ben voor deze achterlijke religie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
korea is ook een welvaartstaat geworden hé? en de koude oorlog was echt een vredes tijd. alleen viëtnam, cuba, afghanistan enz.. vergeet u dan weer hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2288 |
|
![]() Ik neem akte van het feit dat u het antwoord ontvlucht door te proberen over te schakelen op een ander thema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2289 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en ik ben geen helderziende hé, hoelang de oorlog zou doorgegaan zijn met japan zonder de atoombommen weet geen mens. is ook niet nodig maar ik kan wel kritiek hebben over het feit dat amerika nogal snel was met het gebruik van de atoombom en niet alle kansen van de diplomatie heeft willen benutten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2290 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() japan had een goede buffer kunnen geweest zijn tussen amerika en de communisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2294 |
Banneling
|
![]() Sorry, maar ik had het eigenlijk over onze vriend Jozef. Als ge met Jozef over de Jappen begint te spreken, dan is hij vertrokken.
![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 |
Banneling
|
![]() Moesten ze geen atoombommen op de Jappen gegooid hebben, dan had de oorlog nog veel langer geduurd en dan zat het er vol Chinezen.
En nu even rustig de reactie van Jozef afwachten... ![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2297 |
Banneling
|
![]() Omdat Israël zich dank zij de Verenigde Staten niets van de VN-Veiligheidsraad moet aantrekken, gaat het ook verder met zijn vernielingen in de Gaza-strook (alhoewel er daar niet veel meer te vernielen valt).
Israëlische grondtroepen walsten vlakbij de grens met Israël een terrein met behulp van vijftig tanks en bulldozers plat. Boomgaarden en kassen werden vernietigd. De Europese Unie beloofde geld voor de wederopbouw. ![]() Het 'Nieuwe Midden-Oosten' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
dat ik zou ontkend hebben, noch iets wat je vergelijking of je beweringen zouden steunen. Het gaat erom beste Circe dat zoals ik nu al een keer of drie heb gezegd, dat het wat Indië-Pakistan betreft ging over een verdeling van een land volgens godsdienst/cultuur die in feite al bestond. En dater geen staat werd gecreëerd voor moslims van over de hele wereld (of een "thuisland" zoals de joden Israël noemen) in een gebied dat overwegend niet-moslim was hé! Zowel aan Pakistaanse als aan Indiase zijde waren er gewelddaden en vielen er slachtoffers. Dat jij volhoudt dat enkel moslims vrijwillig en enkel hindoes gedwongen werden is pertinent onwaar. Citaat:
Dat er vandaag bijna geen hindoes meer wonen in Pakistan, bewijst vooral hoe groot de moslimmeerderheid in het latere Pakistan voor de verdeling van Brits-Indië al was (iets wat voor Indië veel minder gold). Er zijn immers ongeveer evenveel moslims naar Pakistan gegaan als er Hindoes naar Indië zijn gegaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee hoor, dat is maar een uitlating van een PLO-leider. Het gaat mij om de Palestijnen zelf. En wat zij er zelf van vinden. Laatst gewijzigd door Edina : 26 juli 2006 om 17:40. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 |
|
![]() Nee, Edina: een moslimstaat kan NIET seculier zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2300 |
Banneling
|
![]() Een stukje geschiedenis
Het is allemaal begonnen toen de Palestijnen in 1947 het verdelingsplan van Verenigde Naties verwierpen. Er woonden in Palestina (toen onder Brits mandaat) 650.000 joden (die slechts 7% van de grond in handen hadden) en 1.400.000 Palestijnen. Het plan voorzag dat 44% van het grondgebied de Palestijnen bleef toebehoren, 54 % zou naar de joodse kolonisten gaan (ook al was de helft van de bevolking er Palestijns) en de rest was Jeruzalem waar ongeveer evenveel joden als Palestijnen leefden. De joodse milities (oa Irgun, Lehi, Stern, Haganah) hebben dan in 1948 met gewapende terreuracties 78% van Palestina veroverd, 800.000 Palestijnen op de vlucht dreven en de ‘staat’ Israël uitgeroepen. De joodse terreurorganisaties waren veel beter bewapend, dank zij de (clandestiene) organisatie Rekhesh die voor hen wapens aankocht (of stal) en ze Palestina binnensmokkelde. In die oorlog hebben ze met terreur 370 (van de 418 ) Palestijnse dorpen verwoest of ontvolkt en de grond dan aan joodse kolonisten gegeven. Het meeste gekende voorbeeld is de afslachting van 351 achtergebleven inwoners van Deir Yasin. http://www.indymedia.be Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 17:41. |
![]() |
![]() |