Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 16:02   #2281
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U liegt er gewoon wat op los. Hamas en Hizbollah zijn bloeddorstige en misdidige terroristische organisaties. Voor de Palestijnen en Libanezen zijn zij een molensteen om de nek. Hun vernietiging is een basisvoorwaarde om tot vrede te kunnen komen in het Midden-Oosten. Israel
De basisvoorwaarde om tot vrede te kunnen komen in het Midden-Oosten is de mensenrechten van de plaatselijke bevolkingen te respecteren.
De Gazastrook is niet meer of niet minder dan een soort gigantische getto
waar Palestijnen onmenselijk behandeld worden door de bestuursleden van de getto, en hiermee bedoel ik niet de PA, maar wel Israël.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:03   #2282
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De basisvoorwaarde om tot vrede te kunnen komen in het Midden-Oosten is de mensenrechten van de plaatselijke bevolkingen te respecteren.
De Gazastrook is niet meer of niet minder dan een soort gigantische getto
waar Palestijnen onmenselijk behandeld worden door de bestuursleden van de getto, en hiermee bedoel ik niet de PA, maar wel Israël.
Het bestuur van Gaza is in handen van de PA. Maar ja, dergelijke vervelende feiten zijn voor u uiteraard geen beletsel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:05   #2283
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel haat en anti-semitisme. Triestig.
Heel triestig Jozef. Misschien ligt het aan de PR.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:09   #2284
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft er dus bij dat het verkieslijker was geweest dat de oorlog doorgegaan was en dat er nog miljoenen extra doden zouden gevallen zijn.
op dat moment was de keuze van diplomatie beter geweest daar ben ik zeker van. want dankzij de atoombommetjes zijn we direct de koude oorlog in gerold.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:10   #2285
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
op dat moment was de keuze van diplomatie beter geweest daar ben ik zeker van. want dankzij de atoombommetjes zijn we direct de koude oorlog in gerold.
Mag ik vragen hoe lang u de oorlog nog had willen laten duren? Nog twee maanden? Zes maanden? een jaar?
En ondertussen moesten de Chinezen, Filippino's, Koreanen en anderen maar verrekken nietwaar?
Oud 26 juli 2006, 16:15   #2286
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zoveel haat en anti-semitisme. Triestig.
ah ja, nu zijn we weer daar.

ik ben nu de eenzijdige jodenhater vol met anti semitisme. komaan stop toch met dat flauw gezeik van anti semitisme.

ik erken de holocaust als 1 van de zwaarste massamoorden uit de geschiedenis, nazi duitsland verslagen was een noodzaak en een goede zaak, dus kom niet af dat ik een jodenhater ben.

dat is wanhoopsgezeik van iemand die israel en amerika blind wil verdedigen.

ik ben ook niet voor de moslims en hun achterlijke religie, u mag gerust bepaalde reacties van mij opzoeken daar zal u merken dat ik ook zeer kritisch ben voor deze achterlijke religie
Oud 26 juli 2006, 16:17   #2287
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen hoe lang u de oorlog nog had willen laten duren? Nog twee maanden? Zes maanden? een jaar?
En ondertussen moesten de Chinezen, Filippino's, Koreanen en anderen maar verrekken nietwaar?
oh ja de chinezen zijn nu beter af met het hudige (on)menselijke beleid daar hé ?
korea is ook een welvaartstaat geworden hé?

en de koude oorlog was echt een vredes tijd. alleen viëtnam, cuba, afghanistan enz.. vergeet u dan weer hé.
Oud 26 juli 2006, 16:22   #2288
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
oh ja de chinezen zijn nu beter af met het hudige (on)menselijke beleid daar hé ?
korea is ook een welvaartstaat geworden hé?

en de koude oorlog was echt een vredes tijd. alleen viëtnam, cuba, afghanistan enz.. vergeet u dan weer hé.
Ik neem akte van het feit dat u het antwoord ontvlucht door te proberen over te schakelen op een ander thema.
Oud 26 juli 2006, 16:30   #2289
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik neem akte van het feit dat u het antwoord ontvlucht door te proberen over te schakelen op een ander thema.
ik verander niet van thema u hebt de chinezen en koreanen erbij gehaald.

en ik ben geen helderziende hé, hoelang de oorlog zou doorgegaan zijn met japan zonder de atoombommen weet geen mens. is ook niet nodig maar ik kan wel kritiek hebben over het feit dat amerika nogal snel was met het gebruik van de atoombom en niet alle kansen van de diplomatie heeft willen benutten.
Oud 26 juli 2006, 16:32   #2290
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat deed ik omdat de Chinezen en Koreanen op dat moment bezet waren door de Japanners en u blijkbaar liever die bezetting nog wat langer had laten duren.
Oud 26 juli 2006, 16:34   #2291
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en ik ben geen helderziende hé, hoelang de oorlog zou doorgegaan zijn met japan zonder de atoombommen weet geen mens. is ook niet nodig maar ik kan wel kritiek hebben over het feit dat amerika nogal snel was met het gebruik van de atoombom en niet alle kansen van de diplomatie heeft willen benutten.
Ik herhaal het nog eens voor Jozef. Het eerste wat ze ons tijdens onze opleiding tot historicus hebben geleerd is: blijf bij de feiten en haal ze niet door elkaar.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 16:36.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:35   #2292
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat deed ik omdat de Chinezen en Koreanen op dat moment bezet waren door de Japanners en u blijkbaar liever die bezetting nog wat langer had laten duren.
gezien de huidige situatie daar zou het misschien niet slecht geweest zijn want japan is tenslotte een westers democratisch land geworden iets wat je van china en noord korea niet kunt zeggen

japan had een goede buffer kunnen geweest zijn tussen amerika en de communisten.
Oud 26 juli 2006, 16:36   #2293
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ik herhaal het nog eens. Het eerste wat ze ons tijdens onze opleiding tot historicus hebben geleerd is: blijf bij de feiten en haal ze niet door elkaar.
ja ik ben dan ook geen historicus hé
Oud 26 juli 2006, 16:38   #2294
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ik ben dan ook geen historicus hé
Sorry, maar ik had het eigenlijk over onze vriend Jozef. Als ge met Jozef over de Jappen begint te spreken, dan is hij vertrokken.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 16:41.
Oud 26 juli 2006, 16:40   #2295
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Sorry, maar ik had het eigenlijk over onze vriend Jozef.
das niks, da wist ik wel ge moet u hiervoor niet te verontschuldigen en ge hebt trouwens gelijk zenne
Oud 26 juli 2006, 16:45   #2296
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Moesten ze geen atoombommen op de Jappen gegooid hebben, dan had de oorlog nog veel langer geduurd en dan zat het er vol Chinezen.

En nu even rustig de reactie van Jozef afwachten...

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 17:06.
Oud 26 juli 2006, 17:22   #2297
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Omdat Israël zich dank zij de Verenigde Staten niets van de VN-Veiligheidsraad moet aantrekken, gaat het ook verder met zijn vernielingen in de Gaza-strook (alhoewel er daar niet veel meer te vernielen valt).

Israëlische grondtroepen walsten vlakbij de grens met Israël een terrein met behulp van vijftig tanks en bulldozers plat. Boomgaarden en kassen werden vernietigd.

De Europese Unie beloofde geld voor de wederopbouw.

Het 'Nieuwe Midden-Oosten'
Oud 26 juli 2006, 17:34   #2298
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie dat ik dit gemist had. Op je vorige post vond ik het niet de moeite te reageren.
Makkelijk hoor. Hier eerst een beetje historische feiten komen verdraaien en als je er dan op wordt gewezen met een uitgebreide beargumenteerde post, doe je niet eens de moeite om erop te reageren (ik weet wel waarom natuurlijk).

Citaat:
http://www.ecotoerisme.nl/reis/pakistan.htm

Het punt dat ik wou maken ivm het vergelijk met de oprichting van moslimstaat Oost en West Pakistan in hetzelfde jaar als de Joodse Staat Israel heb je volledig genegeerd Edina.
Het gaat hem niet over "meerderheid" of "minderheid". Net zomin gaat het over OPPERVLAKTE (want dan zitten we nog verder naast de kwestie).
Het gaat hem erover dat er 8.500.000 hindoes hun geboortestreek moesten verlaten met achterlating van al hun bezittingen. De moslims die naar Pakistan trokken deden dit uit vrije wil.
Wat een bron! Ecotoerisme.nl.... Overigens staat daar niets in
dat ik zou ontkend hebben, noch iets wat je vergelijking of je beweringen zouden steunen.

Het gaat erom beste Circe dat zoals ik nu al een keer of drie heb gezegd, dat het wat Indië-Pakistan betreft ging over een verdeling van een land volgens godsdienst/cultuur die in feite al bestond. En dater geen staat werd gecreëerd voor moslims van over de hele wereld (of een "thuisland" zoals de joden Israël noemen) in een gebied dat overwegend niet-moslim was hé! Zowel aan Pakistaanse als aan Indiase zijde waren er gewelddaden en vielen er slachtoffers. Dat jij volhoudt dat enkel moslims vrijwillig en enkel hindoes gedwongen werden is pertinent onwaar.

Citaat:
Massive violence and slaughter occurred on both sides of the border as the newly formed governments were completely unequipped to deal with migrations of such staggering magnitude. Estimates of the number of deaths vary from two hundred thousand to a million
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Partiti...ss_of_division

Dat er vandaag bijna geen hindoes meer wonen in Pakistan, bewijst vooral hoe groot de moslimmeerderheid in het latere Pakistan voor de verdeling van Brits-Indië al was (iets wat voor Indië veel minder gold). Er zijn immers ongeveer evenveel moslims naar Pakistan gegaan als er Hindoes naar Indië zijn gegaan.

Citaat:
De in Israel levende moslims hoefden in eerste instantie helemaal niet weg, zij werden door hun geloofsbroeders uit de omringende landen AANGEMAAND om even weg te gaan, tot de Joden in zee gedreven werden. (iets dat volgens hen, middels de hulp van Allah, in een paar dagen zou geklaard zijn).
Weer zo'n onwaarheid van jewelste. Er zijn wel degelijk Arabische Palestijnen verjaagd en vermoord. Dat blijven ontkennen kan niet anders dan slechte wil zijn.

Citaat:
Het conflict en het vernietigen van meer dan 500 Palestijnse steden en dorpen veroorzaakte een vluchtelingenstroom van circa 750.000 Arabisch-Palestijnen en meer dan 600.000 joden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_oorlog

Citaat:
India is geen Hindoe-staat, maar een seculiere staat, waar zowel hindoes als moslims wonen (met de nodige problemen die regelmatig de kop opsteken).
Een moslimstaat kan net zoals een hindoestaat seculier zijn. Het één heeft niet met het ander te maken. Een moslimstaat is gewoon een land waar de meerderheid moslims zijn (zoals Pakistan) en een hindoestaat een land waar de meerderheid hindoes zijn (zoals Indië).

Citaat:
In Bengalen zijn trouwens ook nog Hindoes blijven wonen, die echter bij de oprichting van Bangladesh netjes de pan werden ingehakt, samen met een groot deel gematigde moslims (samen DRIE MILJOEN doden - iets waar U blijkbaar geen weet van had. Zie misschien:
Waar haal je het vandaan dat ik niet op de hoogte zou zijn van die genocide of die genocide niet verschrikkelijk zou vinden. Overigens is het aantal doden niet exact gekend, zoals uit je eigen bron ook blijkt. Maar wat dit met het Midden-Oosten te maken heeft is mij nog steeds een raadsel.

Citaat:
Kortom, ik maakte de vergelijking om er op te wijzen dat al degenen die nu moord en brand schreeuwen over de arme Palestijnen, helemaal geen problemen schijnen te hebben met de hindoes.
Waar zijn de acht miljoen hindoes die in 1947 hun have en goed moesten achterlaten om de moslims in staat te stellen een islamitische staat te stichten?
Zoals ik al zei kloppen je feiten niet. Er was uiteindelijk een akkoord tussen beide landen om te splitsen. In de oorlog die daarop volgde zijn er aan beide zijden gewelddaden gebeurd, doden gevallen en mensen massaal op de vlucht geslagen. Maar beiden hadden een land om naartoe te vluchten. De Palestijnen hebben hun land nooit gehad.

Citaat:
Waarom werden deze mensen opgenomen in het SECULIERE India (en elders) en waarom werden de palestijnse vluchtelingen in hun eigen arabische Ummah tot op heden in kampen gestopt? Waarom leven er in Jordanie (dat 78% van het zogenaamde Palestijnse mandaatgebied kreeg toegewezen) "palestijnen in kampen" en Jordaniers? En niet gewoon Jordaniers? Wat doen zestig jaar na datum "palestijnen" in KAMPEN in Libanon?
Omdat Brits-Indië effectief in 2 landen werd gesplitst en alle vluchtelingen dus terecht konden in een deel van het oorspronkelijke Brits-Indië. De Palestijnen hebben nog steeds geen land en kunnen dus niet terecht in een deel van het voormalige Palestina (wat niet wegneemt dat ook de landen waar ze nu in vluchtelingenkampen verblijven iets zouden mogen doen aan de leefomstandigheden van de vluchtelingen natuurlijk; trouwens Jordanië is nu net het enige land waar de vluchtelingen wel burgerrechten hebben gekregen).

Citaat:
Blijkbaar heeft er niemand evenmin een probleem met het equivalent van 500.000 tot 600.000 arabische Joden die na de oprichting van Israel evenzeer uit hun arabische landen werden verdreven en ondertussen gewoon in Israel werden geïntegreerd... (och ja, dat vond Edina "not done" of zoiets hé?)
De verdrijvingen van joden uit Arabische landen zijn evenmin goed te praten en dat heb ik ook nooit gedaan. Maar ik denk niet dat zij terug willen keren en leven niet in ellendige omstandigheden zoals de Palestijnse vluchtelingen. En Israël was maar al te blij met die vluchtelingen. Zoals ze ook nu nog zijn met alle nieuwe immigranten.

Citaat:
Zou deze uitlating van een PLO leider misschien een antwoord kunnen geven?

Het zou alvast een groot deel van de REDENEN kunnen verklaren!
Nee hoor, dat is maar een uitlating van een PLO-leider. Het gaat mij om de Palestijnen zelf. En wat zij er zelf van vinden.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 juli 2006 om 17:40.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 17:37   #2299
willem1940NLD

Standaard

Nee, Edina: een moslimstaat kan NIET seculier zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 17:40   #2300
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Een stukje geschiedenis

Het is allemaal begonnen toen de Palestijnen in 1947 het verdelingsplan van Verenigde Naties verwierpen. Er woonden in Palestina (toen onder Brits mandaat) 650.000 joden (die slechts 7% van de grond in handen hadden) en 1.400.000 Palestijnen. Het plan voorzag dat 44% van het grondgebied de Palestijnen bleef toebehoren, 54 % zou naar de joodse kolonisten gaan (ook al was de helft van de bevolking er Palestijns) en de rest was Jeruzalem waar ongeveer evenveel joden als Palestijnen leefden.

De joodse milities (oa Irgun, Lehi, Stern, Haganah) hebben dan in 1948 met gewapende terreuracties 78% van Palestina veroverd, 800.000 Palestijnen op de vlucht dreven en de ‘staat’ Israël uitgeroepen. De joodse terreurorganisaties waren veel beter bewapend, dank zij de (clandestiene) organisatie Rekhesh die voor hen wapens aankocht (of stal) en ze Palestina binnensmokkelde.

In die oorlog hebben ze met terreur 370 (van de 418 ) Palestijnse dorpen verwoest of ontvolkt en de grond dan aan joodse kolonisten gegeven. Het meeste gekende voorbeeld is de afslachting van 351 achtergebleven inwoners van Deir Yasin.

http://www.indymedia.be

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 26 juli 2006 om 17:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be