![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen studenten van het middelbaar
![]()
![]() |
#23322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar koken in het middelbaar heeft altijd bestaan hoor. Niet in de humaniora, daar kregen we enkel theoretische vakken en een uurtje naad in de week in de lagere cyclus. In de technische (in mijn tijd natuurlijk = jaren 60 en vroeger) kreeg men als ik me goed herinner 6 uren naad per week, 4 uren koken en nog een aantal uren algemene huishoudkunde (ik weet niet meer hoe dat vak genoemd werd). In het beroeps draaide het vooral om koken, naaien, huishoudkunde en waren de theoretische vakken tot een minimum beperkt. Veel later is men het technisch en beroeps tot in het oneindige gaan differentiëren zodat nu geen kat meer weet welke richting een kind het beste kan kiezen.
![]() |
![]() |
#23323 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uurtje "dagelijkse kost". Meer moet dat niet zijn. Dan kunnen ze nadien op kot eens zelf hun potje koken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als gij zin hebt in spinazie, waarom zou uw vrouw/ vriendin/ partner dat dan moeten klaarmaken? Hebt gij geen 2 handen dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor iedereen dus. Zowel voor meisjes als voor jongens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu 2021 en gelukkig worden jongens en meisjes hetzelfde behandeld en krijgen ze dezelfde kansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al een ganse tijd geleden.
De eerste drie jaren op internaat bij de paterkes. Om de 4 weken eens naar huis. Op het einde van het trimester werd dat 5 weken wegens (partiële) examens. Nadien ander college, elke dag naar huis, maar waar je op de middag enkel buiten kon onder begeleiding en in groep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want ja, ik zat toen ook in het oriëntatiejaar. Ik zal nooit vergeten dat we marsepein moesten maken. Thuis dus, om 's anderendaags te laten proeven in de klas. De juf zei dat we rozenwater moesten toevoegen ( de hoeveelheid weet ik niet meer; te lang geleden) Ik ben dus 's avonds rozen gaan plukken in de tuin van mijn ouders , heb de blaadjes daar afgeplukt en die in water gelegd. Daarna het water toegevoegd aan mijn marsepein zonder te proeven..... Natuurlijk was ik 's anderendaags dik gebuisd! ![]() Ps: Ik was 12 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat dat te koop is en mensen uit bepaalde gemeenschappen dat gebruiken als een soort reukwater. Rozenwater bij marsepein. Ik ga dat eens navragen bij ne patissier; Laatst gewijzigd door Rudy : 11 juni 2021 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23331 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van spinazie wordt men sterk.
Maar ik lust het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet maar eens stoppen met uw vrouwonvriendelijke bijdragen Hoomer! Ga uw jaren'50- praat maar verkondigen in het vrouwonvriendelijk Coronacafé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
400 gram Bloemsuiker - Poedersuiker 4 el Rozenwater 250 gram Amandel Bereidingswijze Cutter de amandelen zo fijn mogelijk. Zeef de poedersuiker. Kneed alles tot soepel deeg. Leg het deeg in plastic- of aluminiumfolie op een koele plaats voor minimum 1 dag, een week is nog beter. Maak er figuurtjes van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23335 | |
|
![]() Citaat:
Een goed raad, ga eens kijken als uwen Albeir onder den douche staat die kerel heeft iets wat jullie niet hebben, en bij den Albeir ben ik er niet zeker van maar de meeste mannen hebben daar ook nog ballen onder hangen. Vroeger gingen de mannen jagen en de vrouw hield de grot proper, als den Hoomer dan thuiskwam van de jacht met ne mammoet op zijn schouders gooide hij die in den hoek van de grot met de woorden "Vrouwke ontdooi de spinazie, snij hier een dikke tussenrib uit en begin te koken" dat vrouwke was dan content dat haar ventje weer maar eens voor eten op tafel gezorgd had en ze terwijl nog ne nieuwe pelsenfrak gekregen had. Jaja zo was het bedoeld door onze schepper. ![]()
![]() |
![]() |
#23336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, uw anekdote doet geen afbreuk van een gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. In de tijd waar jij over spreekt waren mannen genoodzaakt om te jagen. Kwestie van overleven. Voor de kroost. U vergelijk in lichamelijk verschillen houdt helemaal geen steek. Dit heeft niets te maken met evenwaardigheid of gelijkwaardigheid. Tegenwoordig is kracht van ondergeschikt belang om te overleven, zich te kunnen beschermen. Vrouwen hebben zelfs geen vent meer nodig. Dat moet ondertussen toch duidelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23337 | |
|
![]() Citaat:
Er bestaan natuurlijk mannelijke vrouwen maar ik spreek over vrouwelijke vrouwen die ondanks alle feministische propaganda toch vrouw gebleven zijn en gelukkig door het leven gaan omdat ze niet vol frustraties rondlopen over hun vrouw zijn. ![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 juni 2021 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |