Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2022, 23:01   #23341
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En het ergste is nog dat al die pro-Russische onnozelaars hier dat allemaal nog goedkeuren ook....

Alleen daarom hoop ik dat Vladje zijn dreigement uitvoert....

Een atoombom op onze kop is nét zo goed een atoombom op die Poetin lovers hunne kop...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 00:34   #23342
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ok, twee beweringen. Graag dan ook twee bewijzen.

- Welke sleutelposities in het Oekraïens leger worden ingenomen door "fascisten"? Graag ook de namen.

- Welk gedrag wordt concreet tentoongespreid tegenover "Russischtalige soldaten"?
https://t.me/ukr_leaks_eng/185
Oud 30 april 2022, 00:42   #23343
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Telegram ,het huidige Radio Tokyo van destijds....

Vanuit het riool dus....
Oud 30 april 2022, 00:45   #23344
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Belgen zijn niet echt een nationalistisch 'zootje' maar ik zie dit soort van conversaties inderdaad ook zich in Europa voordoen indien Europa verder betrokken wordt in deze oorlog. En daar sturen Britten, Amerikanen en Zelensky regime op aan. Transnistrië aanvallen bijvoorbeeld zou een poging tot escalatie zijn en zelfs op dit forum zitten sommen zich al te verkneukelen over die optie. De nucleaire knop is gewoon een paar stappen verder, nadat er landgenoten gesneuveld zijn en na horrorbeelden en verhalen die de media tonen.

Ik vermeid meestal dat soort van filmpjes, maar gisteren trok me de titel in een en ik zag een Russisch militair op het battle field een getuigenis afleggen van hoe ze veel manschappen verloren hadden door een gebouw vlak bij Azovsteel te bestormen. Hij was zeer geëmotioneerd en ik dacht "dit is geen acteur". Hij vertelde dat een moeder en kind een gebouw uit kwamen gelopen en dat de moeder in de rug geschoten werd. De Russen zijn dan beginnen roepen "ren, ren" naar het kind maar die bleef staan en kreeg dan een kogel door het hoofd. Hij zei dat dat de bestorming veroorzaakt heeft. Dat het hem plots niet meer kon schelen te sterven.

De moraal? Geen goeden tegen slechten verhaal wil ik ervan maken, maar wel een waarschuwing dat ook mensen met de vinger aan de nucleaire knop zo ver gebracht kunnen worden dat het eigen leven hen niets kan schelen. Vanuit een landje waar mensen nog op hun gemak op vakantie aan het gaan zijn klinkt dat als waanzin omdat ze zich niet de evolutie kunnen voorstellen van de mindset van betrokkenen in een oorlog.

Nochtans zie je ook op dit forum voorbeelden. Ondanks de beperkte rechtstreekse betrokkenheid zie je mensen oproepen Moskou te bombarderen bijvoorbeeld.

In plaats van de ander 'zot' te verklaren zou ieder van ons beter proberen de eigen mentale gezondheid niet te verliezen.
Hieronder een post op Telegram dewelke een brave huisvader afbeeldt die uit Azovstal zou zijn kunnen ontsnappen.

https://t.me/vicktop55/3566

Al vlug kwam de waarheid boven.
Oud 30 april 2022, 00:48   #23345
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Vanuit het riool dus....
Over Telegram:
"De locatie van het team dat aan Telegram werkt is eveneens onduidelijk. Het
bedrijf geeft niet vrij waar het team werkt of waar het zijn kantoren heeft, dit
om het team van "ongewenste invloeden" te beschermen."

BRON

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 april 2022 om 01:01.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 01:06   #23346
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Matt Robson, een politicus uit Nieuw-Zeeland:
https://t.me/vicktop55/3556
video
duurtijd: 4'30"
"...

NATO has always wanted to encircle Russia and China, now the Alliance is
sponsoring the conflict in Ukraine - former New Zealand Deputy Foreign
Minister Matt Robson

Former Deputy Foreign Minister of New Zealand Matt Robson thanked Russia for
rebuffing NATO.

"My friends and colleagues and I must thank Russia for saying 'No' to NATO.
'You won't come to us.'

"People all over the world have lost their understanding of what Russia and
China are. It is nonsense to say that they are the main world aggressors"

..."

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 april 2022 om 01:08.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 01:38   #23347
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit het riool dus....
Ik protesteer:
Tokyo Rose was een dame, niet een boertige Russische rioolrat.
Plus: Radio Tokyo had wel toffe muziek. De GI's waren fan van die tunes en lachtten eens goed met de propaganda.

Nummer 10 zou nog veel boterhammekes moeten eten om daar ook maar te mogen solliciteren, destijds.
Oud 30 april 2022, 01:40   #23348
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hieronder een post op Telegram dewelke een brave huisvader afbeeldt die uit Azovstal zou zijn kunnen ontsnappen.

https://t.me/vicktop55/3566

Al vlug kwam de waarheid boven.

-----------------------------------------------------------------

De vrouw op de foto uit het bericht van hierboven is ook al niet bepaald een brave huismoeder:

https://t.me/alexandra_truth/645?single

-----------------------------------------------------------------
Oud 30 april 2022, 02:04   #23349
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik protesteer:
Plus: Radio Tokyo had wel toffe muziek. De GI's waren fan van die tunes en lachtten eens goed met de propaganda.

Nummer 10 zou nog veel boterhammekes moeten eten om daar ook maar te mogen solliciteren, destijds.
Vergeleken met al die pro-Russische ratten hier op het forum ...

Ja inderdaad ,zij was daar tegenover een engel als je het afweegt tegenover die achterlijke Russische boeren....

Ze kunnen hoogstens aan haar tenen likken , en dan ook maar even ,meer hoogte kan die Russische boertigheid helaas niet ambiëren....
Oud 30 april 2022, 03:34   #23350
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeleken met al die pro-Russische ratten hier op het forum ...
Het zit echt wel diep hé

Citaat:
die Russische boertigheid helaas niet ambiëren....
Skippies, it takes one to know one.

Bovendien is boeren dé activiteit van de Oekraieners, niet van de Russen.

Dat. En lekker corrupt zijn, daar zijn ze ook kampioen in. Als er nog veel gaan bijkomen zitten we direct terug in het tijdperk en de cultuur van roze balletten, Dutroux, Cools-achtige moorden, steekpenningen en massa´s zwartwerk. Het heeft generaties gekost om ons van het imago als meest corrupte land van Europa te ontdoen.

Maar ik kan er niet boos op worden. Het zijn broeders, net als de Russen trouwens. Ze zijn ook sterk in klusjeswerk. Ik schat 10 eur per uur dat het gaat worden. En als ze zien dat de gemiddelde Belg er heel goed inzit, gaat dat snel naar 20 eur per uur. Liefst in het zwart hé.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 08:42   #23351
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Russen zijn door de eeuwen heen een onderdrukt volk geweest. Altijd geleid door de politiek en met zo goed als verbod om zelf beslissingen te nemen, na te denken laat staat te spreken. Dat zit er zo diep ingebakken dat ze gewoonweg niet meer weten hoe ze met vrijheid moeten omgaan en daardoor voelen ze zich ook ongemakkelijk en bedreigd. Dus trekken ze zich terug in de schulp van de overheidsbeslissingen waar ze zich veilig voelen omdat ze dan zelf geen enkele verantwoordelijk moeten nemen.
Als ze dan toch buiten komen voor een vakantie in Turkije bv. gedragen ze zich als vandalen omdat ze de gebruiken niet kennen. Westerlingen die in een hotel gelogeerd hebben waar ook Russen waren kunnen daar zeker van meespreken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 10:02   #23352
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De retoriek en de alsmaar zwaardere wapens uit het westen richting Oekraïne brengen beide partijen in een vicieuze cirkel richting de derde wereldoorlog.

Het westen denkt nog steeds dat Rusland nooit zou aandurven om nucleaire wapens in te zetten. Daarom voeren ze nog steeds een tactiek dat Churchill indertijd tegen nazi-Duitsland had gebruikt. Maar Nazi-Duitsland had geen kernwapens en kon dus maar tot op een bepaald niveau militair escaleren.

Bijkomende gevaar is ook dat Rusland conventioneel niet zo sterk is als het westen. Dit doet het westen denken dat ze Rusland zelf zouden kunnen aanvallen en een regimewissel doorvoeren in Moskou. Maar nucleair is Rusland veel sterker dan conventioneel en op zijn minst de evenknie van het westen.

Bovendien is Rusland in het voordeel omdat het land enorm uitgestrekt is, steden als Moskou en Sint Petersburg kunnen geëvacueerd worden naar de uitgestrekte Siberische bossen.

Als de kernoorlog Europa en zeker West-Europa zou bereiken, dan hebben we geen plaats om ons te verschuilen.

De westerse leiders spelen echt met de veiligheid van hun volkeren en de gewone mensen willen geen oorlog, ze willen na twee jaar corona ellende een gewone, normale rustige zomer en eens van het leven genieten.

Het evacueren van bijna 17 miljoen stedelingen ('stadsmussen') naar een vele honderden - indien niet enkele duizenden - kilometer verderop gelegen uitgestrekt gebied dat (nog) niet over de infrastructuur beschikt om die bijna 17 miljoen mensen 1) te huisvesten en 2) langer dan een paar weken te voeden resulteert onvermijdelijk in een humanitaire en logistieke nachtmerrie die uiteindelijk zou neerkomen op een 'genocide'.

De geëvacueerde stedelingen van Moskou en Sint-Petersburg zouden zich in de uitgestrekte Siberische bossen inderdaad gemakkelijker kunnen verschuilen dan de West-Europeanen in het dichtbevolkte West-Europa, maar nauwelijks enkele weken na aankomst creperen ze massaal van de honger of, als ze het alsnog tot de eerstkomende winter volhouden, van de kou.

Indien die door u geopperde grootschalige evacuatie niet nu reeds zéér grondig is voorbereid, wordt ze gegarandeerd een ramp van formaat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 april 2022 om 10:04.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 11:24   #23353
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het evacueren van bijna 17 miljoen stedelingen ('stadsmussen') naar een vele honderden - indien niet enkele duizenden - kilometer verderop gelegen uitgestrekt gebied dat (nog) niet over de infrastructuur beschikt om die bijna 17 miljoen mensen 1) te huisvesten en 2) langer dan een paar weken te voeden resulteert onvermijdelijk in een humanitaire en logistieke nachtmerrie die uiteindelijk zou neerkomen op een 'genocide'.

De geëvacueerde stedelingen van Moskou en Sint-Petersburg zouden zich in de uitgestrekte Siberische bossen inderdaad gemakkelijker kunnen verschuilen dan de West-Europeanen in het dichtbevolkte West-Europa, maar nauwelijks enkele weken na aankomst creperen ze massaal van de honger of, als ze het alsnog tot de eerstkomende winter volhouden, van de kou.

Indien die door u geopperde grootschalige evacuatie niet nu reeds zéér grondig is voorbereid, wordt ze gegarandeerd een ramp van formaat.
De evacués uit de steden van Rusland, kunnen beter naar de EU landen komen,
want we hebben grote personeels tekorten.
Laat de EU in Rusland personeel gaan werven .i.p.v, in Noord Afrikaanse landen.
Er zijn genoeg Russen die schoon genoeg hebben van Poetin en die graag hier aan het werk willen.

Laatst gewijzigd door cato : 30 april 2022 om 11:27.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 12:55   #23354
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Polen is een vreedzaam land en heeft de verstandige keuze gemaakt om niet op één gasleverancier te vertrouwen. Hongarije deed dat wel en zit nu natuurlijk volledig in de tang. Alleen al hieruit wordt duidelijk dat Rusland een onbetrouwbare handelspartner is.
Het gaat om meer dan gas, de Hongaren vertrouwen het nationalistische regime in Kiev niet, want deze onderdrukken ook de Hongaarse minderheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 13:02   #23355
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Antwoord op de vraag en neem standpunt in. Concreet: mag Rusland voor jou als eerste kernwapens inzetten? Vanaf wanneer is dat geoorloofd voor jou? Mag dat vooraleer westerse landen Rusland binnenvallen?

Denk goed na over je antwoord.
Voor Rusland is de Krim Rusland. Dus moest Rusland uit de Krim geduwd worden is dat een "point of no return". Oekraïne kan dat nooit alleen dus dat zou enkel kunnen gebeuren door massale steun, dus ook troepen inzet, van de VS en het VK. In zo'n geval zal Rusland als eerste kernwapens inzetten, na een ultimatum.
In de huidige omstandigheden is het waarschijnlijk dat een wapen konvooi op Poolse bodem getroffen wordt door een raketinslag, na meerdere waarschuwingen. Dan hangt het af van de reactie van NAVO of dit escaleert tot een kernoorlog of niet.
Oud 30 april 2022, 13:07   #23356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dan kun je dit toch makkelijk staven? Niemand hier houdt je tegen, integendeel zelfs,.
Het enige dat ik zie is of zijn russische massamoorden op Russischtalige steden in oekraine, tem decomplete vernietiging van die steden.

De Russischtalige Oekraïeners worden dan gered door deportatie naar oa Vladivostok
Ik heb het artikel van de grayzone hier al verschillende keren gepost. Ondertussen is het al achterhaald, want ook in Kyivpost kun je hier en daar lezen dat er moordpartijen plaatsvinden tegen pro-Russen. Kyivpost is interessant, net als euromaidanpress etc. Deze zijn niet bedoeld om onnozele mensen in het Westen te overtuigen, maar zijn propaganda tools voor de achterban. Naast een hele hoop shit kun je nu en dan interessante dingen lezen, zoals dat er commando's bestaan zowel in door de overheid gecontroleerd gebied als in "vijandig gebied" om mensen die pro-Russisch zijn of met de Russen samenwerken te doden. Volgens keer als ik nog eens zoiets lees zal ik proberen moeite te doen een link naar dit forum te plaatsen.
Oud 30 april 2022, 13:11   #23357
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mens ziet te veel de Russische propaganda ....

Tja, een autonoom buurland binnenvallen ,vervolgens daar dikke klop krijgen ,en dan gaan klagen dat ze daar meer dan een bloedneus oplopen....

En dan nog proberen de schuld bij diegenen wiens land ze zijn binnengevallen te leggen...

En dan gaan dreigen met massavernietigingswapens .....

Vladje gaat toch echt die goede ouwe Hitler voorbijsteken op dat vlak....
Het is de VS dat streeft naar wereldheerschappij. Rusland beschermt de etnische Russen in een land dat deel uitmaakte van de Soviet-Unie. De Anglo-Amerikanen proberen overal hun lelijke klauwen in te zetten. Deze keer hebben ze de beer iets te veel gepest.
Is echter niet nieuw, het Westen dat poogt Rusland klein te krijgen, zegt de Krim oorlog U iets?
Als het Westen geen kernoorlog wil, moet het zich buiten dit conflict houden en een bemiddelende houding aannemen. Waarom moet het Westen zich eigenlijk moeien in Oekraïne?

Laatst gewijzigd door tomm : 30 april 2022 om 13:12.
Oud 30 april 2022, 13:14   #23358
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het ergste is nog dat al die pro-Russische onnozelaars hier dat allemaal nog goedkeuren ook....

Alleen daarom hoop ik dat Vladje zijn dreigement uitvoert....

Een atoombom op onze kop is nét zo goed een atoombom op die Poetin lovers hunne kop...
Als het gebeurt dan liefst de tweede helft van mei. Dan zit ik in Kenia.
Oud 30 april 2022, 13:15   #23359
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik protesteer:

Ik weet niet waar jullie oude rakkers het over hebben, jaren 40 of zo?
Oud 30 april 2022, 13:17   #23360
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb het artikel van de grayzone hier al verschillende keren gepost.
ook weer een niet onderbouwde bewering
verwijs dan naar die posts want ik heb neits zien passeren

Citaat:
Ondertussen is het al achterhaald, want ook in Kyivpost kun je hier en daar lezen dat er moordpartijen plaatsvinden tegen pro-Russen.
dat men in Oekraïne russische soldaten en collaborateurs executeert is fout maar begrijpelijk.
alleen is dit niet de oorzaak of reden vd massale schendingen van oorlogsrecht door rusland
iets dat jij nog steeds legitiem en terecht noemt

Citaat:
Kyivpost is interessant, net als euromaidanpress etc. Deze zijn niet bedoeld om onnozele mensen in het Westen te overtuigen,
dus wie de propaganda uit moskou niet volgt is onnozel?
denk je dat je zo aan geloofwaardigheid wint?

ik merk dat je weer een bijzonder drukke zaterdag hebt op vlak van werk, familie, vrienden en een actief sociaal leven
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be