Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2006, 15:28   #2321
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik herinner me inderdaad de geschokte uitroepen en blikken van afgrijzen van de vele Belgen wanneer de NVA'ers op de nationale feestdag met hun bespottelijke t shirts met doorstreepte kroon voorbijstapten. De jongeren konden het uiteraard nog relativeren, en lachten liever met die flaminganten, maar heel wat oudstrijders die hun leven gewaagd hadden voor Vorst en Vaderland, kregen het moeilijk.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 15:34   #2322
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik herinner me inderdaad de geschokte uitroepen en blikken van afgrijzen van de vele Belgen wanneer de NVA'ers op de nationale feestdag met hun bespottelijke t shirts met doorstreepte kroon voorbijstapten. De jongeren konden het uiteraard nog relativeren, en lachten liever met die flaminganten, maar heel wat oudstrijders die hun leven gewaagd hadden voor Vorst en Vaderland, kregen het moeilijk.
Oudstrijders. Leven gewaagd

Heel hun leven een pak voordelen en een dik pensioen. En waarvoor? Omdat ze gaan lopen zijn. Die belgische lapzwanzen hebben bijna niet gevochten in de tweede wereldoorlog.

Mijn overgrootvader was ook een oudstrijder, mijnheer patriot. Een echte oudstrijder, van de eerste wereldoorlog. Hij heeft gezien wat dat belze staatje is waar je zo fier op bent. Hij heeft gezien hoeveel een vlaming betekent voor die franskiljons. Dankzij hem is heel onze familie Vlaams gezind.

Die oud-stijders waar jij het over hebt? Die overjaarde opportunisten kunnen voor mij de pot op.

Ze verdienen het dat hun urinefles wordt aangesloten op hun baxter.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 17:37   #2323
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn overgrootvader, lomeanor, was oudstrijder in de Tweede Wereldoorlog. Hij was maandenland krijgsgevangen in Duitsland en heeft daar veel geleden, terwijl zijn familie in die dagen niet wist of hij leefde of dood was en geen inkomen meer had.

Uw beledigingen zijn lager dan ik ooit van u had verwacht. Ziekelijk creatuur.
Oud 27 december 2006, 17:39   #2324
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Die oud-stijders waar jij het over hebt? Die overjaarde opportunisten kunnen voor mij de pot op.

Gaan we veralgemenen?

Zowel mijn grootvader als mijn overgrootvader hebben de oorlog niet overleefd omdat ze niet wilden werken voor de Duitsers.

Helaas kunnen ze niet meer navertellen welke martelingen ze hebben moeten ondergaan, anders zou u zulke uitspraken misschien achterwege laten.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:06   #2325
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heel hun leven een pak voordelen en een dik pensioen. En waarvoor? Omdat ze gaan lopen zijn. Die belgische lapzwanzen hebben bijna niet gevochten in de tweede wereldoorlog.

Mijn overgrootvader was ook een oudstrijder, mijnheer patriot. Een echte oudstrijder, van de eerste wereldoorlog. Hij heeft gezien wat dat belze staatje is waar je zo fier op bent. Hij heeft gezien hoeveel een vlaming betekent voor die franskiljons. Dankzij hem is heel onze familie Vlaams gezind.

Niet netjes.

Je kan toch geen soldaten beledigen,waar en aan welke ze ook gevochten hebben.( En dat geldt ook voor de belgicisten.)
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:08   #2326
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Niet netjes.

Je kan toch geen soldaten beledigen,waar en aan welke ze ook gevochten hebben.( En dat geldt ook voor de belgicisten.)
Het is helaas niet de eerste keer dat we zo'n uitspraken van jullie tegenkomen. Flaminganten hebben een grondig gebrek aan respect.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:20   #2327
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is helaas niet de eerste keer dat we zo'n uitspraken van jullie tegenkomen. Flaminganten hebben een grondig gebrek aan respect.
En respect is iets wat U helemaal niet kent, monsieur, om van geschiedenis nog maar te zwijgen.

Ik ben het ook oneens met deze uitspraak van lomeanor. Dus zet Uw oogkleppen af, de wereld ziet er dan al veel groter uit.

Bah en dat tijdens de feestdagen
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:27   #2328
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:

Sorry, maar deze uitlatingen vind ik laag bij de grond. Het zou je sieren mocht je enkele van deze woorden zelf verwijderen.

Die opportunisten waarover jij het hebt zijn mensen. Mensen die - in tegenstelling tot sommige Vlaamse SS-ers - er niet zelf voor gekozen hebben naar de oorlog te trekken. Dat zij niet België, maar hun eigen leven verdedigden kan ik best geloven en dat de meeste tevreden waren dat de Koning cappituleerde nadat de Duitsers ons landje overrompelden, is mijn inziens meer dan normaal.
Daarom hoef je geen minachting te uiten tegenover die 'vrijwilligers'.

Ook mijn overgrootvader is overleden tijdens WO I, nogthans had hij het geluk gehad om te mogen studeren. Hij verstond dus een woordje Frans. Toch is hij 'gesneuveld aan het front'. Is hij nu een echte of valse oudstrijder in uw ogen??
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:38   #2329
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Niet netjes.

Dank voor uw nuancering. Lomeanor zal vanaf nu door mij genegeerd worden, tenzij hij zich verontschuldigt voor zijn walgelijke uitspraken. Hij maakt discussie immers onmogelijk.
Oud 27 december 2006, 18:45   #2330
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Allee, gaan we een opbod doen met onze familieleden? Ik speel mee. Mijn opa heeft als krijgsgevangene bijna 5 volledige jaren in Duitsland moeten werken op een boerderij. Hij heeft in heel zijn leven de nazi's verketterd, maar nooit een slecht woord over de Duitsers gezegd. Voor de rest stemde hij Volksunie en steunde hij o.a. Leuven Vlaams.

Mijn grootouders langs de andere kant hebben nog een certificaat van "Goede Belg" als bewijs dat ze zich niet onvaderlands hebben gedragen in WOII en mijn oom is gedeporteerd geweest om dwangarbeid te doen in Duitsland. En bijna allemaal Volksunie-stemmers, allemaal waren ze voor amnestie.

En kijk, ik ben zelfs een NSV!'er

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 18:46   #2331
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Allee, gaan we een opbod doen met onze familieleden? Ik speel mee. Mijn opa heeft als krijgsgevangene bijna 5 volledige jaren in Duitsland moeten werken op een boerderij. Hij heeft in heel zijn leven de nazi's verketterd, maar nooit een slecht woord over de Duitsers gezegd. Voor de rest stemde hij Volksunie en steunde hij o.a. Leuven Vlaams.

Mijn grootouders langs de andere kant hebben nog een certificaat van "Goede Belg" als bewijs dat ze zich niet onvaderlands hebben gedragen in WOII en mijn oom is gedeporteerd geweest om dwangarbeid te doen in Duitsland. En bijna allemaal Volksunie-stemmers, allemaal waren ze voor amnestie.

Het gaat er hier gewoon om, Metternich, dat lomeanor's walgelijke beledigingen aan het adres van oudstrijders totaal misplaatst zijn.
Oud 27 december 2006, 19:03   #2332
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar heel wat oudstrijders die hun leven gewaagd hadden voor Vorst en Vaderland, kregen het moeilijk.
Vorst?...den polle III?...oudstrijders die hun leven hebben gewaagd voor een nazi die smeekte om toch een klein beetje koning te mogen zijn van Limburg zoals de Vichy/Petain kerels een duizend kilometer zuidelijker?...en daar ben jij fier op?
Oudstrijders die zich overgaven aan de Pruisen zodra hun WC papier na 18 dagen op was en alzo volgens het pc rapaille dus aktief meegedaan hebben aan de jodenvervolging?
Oudstrijders waarvan vandaag de dag een merendeel geboren is na de oorlog?
Oudstrijders die risicoloos in Engeland hebben mogen verblijven terwijl hier de bommen vielen?
....

Weet je wat jong...ga eens naar Rusland en vraag daar eens wat een oudstrijder is...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 december 2006 om 19:06.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 19:24   #2333
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het gaat er hier gewoon om, Metternich, dat lomeanor's walgelijke beledigingen aan het adres van oudstrijders totaal misplaatst zijn.
Je denkt toch niet dat al de oudstrijders die zich elk jaar laten zien met hun kilo medaile's iets uitgestoken hebben? Sommigen zullen zich verdienstelijk hebben gemaakt, daar niet van, maar de meesten zijn niet meer dan wandelende kapstokken.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 19:39   #2334
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Idem. Grootvader een tijdje krijgsgevangen gezeten in Duitsland na de capitulatie in '40. Grootmoeder op vierjarige leeftijd wees geworden in 1918 na een Duitse beschieting die 'per vergissing' het ouderlijk huis trof.

En toch ben ik een overtuigd Vlaams-Nationalist.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 19:42   #2335
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat al de oudstrijders die zich elk jaar laten zien met hun kilo medaile's iets uitgestoken hebben? Sommigen zullen zich verdienstelijk hebben gemaakt, daar niet van, maar de meesten zijn niet meer dan wandelende kapstokken.
Waarop bazeert U zich ? Was U erbij ? Heeft men reeds op U geschoten ? Was U in een concentratiekamp waar men medegevangenen doodknuppelde ? Zijn er van U familieleden in gaskamers "verdwenen" ?

België is het enige land waar een deportatietrein met joodse medeburgers
door het "verzet" is tegengehouden en van zijn "inhoud" ontdaan & daar mogen we gerust fier over zijn.
Oud 27 december 2006, 19:45   #2336
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Idem. Grootvader een tijdje krijgsgevangen gezeten in Duitsland na de capitulatie in '40. Grootmoeder op vierjarige leeftijd wees geworden in 1918 na een Duitse beschieting die 'per vergissing' het ouderlijk huis trof.

Er is niets verkeerds aan het hebben van Vlaams-Nationalistische gevoelens of zich "Vlaams Nationalist" noemen. Het is alleen spijtig dat de grootste Vlaams-Nationalistische partij tijdens de bezetting volledig in het stof kroop voor de übermenschenrassendoctrine van de bezetters
en zelfs ruim 60 jaar
Oud 27 december 2006, 19:45   #2337
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Er is niets verkeerds aan het hebben van Vlaams-Nationalistische gevoelens of zich "Vlaams Nationalist" noemen. Het is alleen spijtig dat de grootste Vlaams-Nationalistische partij tijdens de bezetting volledig in het stof kroop voor de übermenschenrassendoctrine van de bezetters
en zelfs ruim 60 jaar na
Oud 27 december 2006, 19:45   #2338
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

en zelfs ruim 60 jaar na de feiten deze doctrine ofwel nog verdedigt ofwel geen op geen enkele wijze te kennen geeft dat dit (de collaboratie met de nazi's) een vergissing was.

Er zijn inderdaad anti-nazi Vlaamse Nationalisten & ongetwijfeld wind je er ook terug in het VB, zelfs onder de mandatarissen. De theorie dat A.Hitler
een goed systeem had dat beter werkte dan de plutocratie, behalve dan ... is echter een pervertie van politiek denken en een teken van schizofrenie.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 27 december 2006 om 19:49.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 20:09   #2339
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
en zelfs ruim 60 jaar na de feiten deze doctrine ofwel nog verdedigt ofwel geen op geen enkele wijze te kennen geeft dat dit (de collaboratie met de nazi's) een vergissing was.

Er zijn inderdaad anti-nazi Vlaamse Nationalisten & ongetwijfeld wind je er ook terug in het VB, zelfs onder de mandatarissen. De theorie dat A.Hitler
een goed systeem had dat beter werkte dan de plutocratie, behalve dan ... is echter een pervertie van politiek denken en een teken van schizofrenie.
Helaas waren de "systemen" van kneiters als Napoleon, Hitler, Stalin, Karel de Grote en nog enigen verdomd efficiënt.
Oud 27 december 2006, 20:16   #2340
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Helaas waren de "systemen" van kneiters als Napoleon, Hitler, Stalin, Karel de Grote en nog enigen verdomd efficiënt.
Ja inderdaad, moorden leek nooit zo gemakkelijk

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be