![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2361 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb zo de indruk dat je akkoord bent met de waanzinnige escapades van Trump.
|
|
|
#2362 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#2363 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
voorbeelden genoeg, den euro, er ging niets duurder worden. corona, nen reden om de prijzen op te drijven. De klimaatgekte, nog maals nen reden om de prijzen te laten stijgen. Nu zal het aan den Donald liggen waarom de prijzen de pan gaan uitswingen. En dat zijn nog maar voorbeelden van de laatste jaren. |
|
|
|
|
|
|
#2364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2365 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Terwijl sommige MAGA supporters Trump de rug toe keren om gebroken vredesbeloftes zullen anderen zijn voortzetting van de meedogenloze imperiale VS buitenlandse politiek en oorlogszucht net verdedigen. (Pas als hij echt vrede wil keren ze zich tegen hem. Denk aan Oekraïne). Trump vertegenwoordigt laat imperiale chaos die ook reeds bij Biden duidelijk werd. Alleen al het door dergelijke leiders compleet ondiplomatieke en respectloze taalgebruik toont de mentale degradatie van een natie die het niet verdient anderen te 'leiden'. Vazallen beven en hopen op betere meesters in de toekomst. Waardige naties zeggen stop en bouwen alternatieven uit. Laatst gewijzigd door Bach : 10 april 2025 om 12:35. |
|
|
|
|
|
|
#2366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het over macro economie gaat dan ben ik zowieso heel wat beter geschoold dan den Donald en aangezien ik ook heel wat intelligenter ben dan de man, durf ik met een gerust gemoed stellen dat ik beter geschikt ben dan Trump om over economie te babbelen. En zo zijn er veel hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#2367 |
|
Parlementslid
|
Trump zegt alles, en het tegengestelde daarvan.
Diegenen die enkel wilden horen wat hun aanstond, denkende "dat is de Echte Trump, de rest is om van wat naïevelingen de stem te krijgen", tja, spijtig voor hen. Ik heb wat schadenfreude met de pijn van de "gEnOcIdE jOe"-idioten genre "Muslims for Trump" uit Michigan. Maar echt, dat was perfect voorspelbaar. Zelfde voor de WWC mannen, die dachten dat hij hun belangen zou verdedigen. Het ergste is dat het sektegevoel zo sterk is, dat de meerderheid onder hen ondanks de trieste realiteit, hem uiteindelijk zullen blijven steunen. En allerlei drogredenen verzinnen om het goed te praten.
|
|
|
#2368 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen ik voor een Amerikaanse multinational werkte deden ze dat ook eens wereldwijd. Alle Belgische werknemers kregen dus ook voor een paar 100 euro opties als premie. Alleen moesten de Belgen, in tegenstelling tot de Amerikanen, daar een flink percentage belasting op betalen. Toen de opties waardeloos werden was de "premie" dus een flinke aderlating geworden. Moest de Belgische branche dus gaan uitrekenen om een nieuwe cash premie te geven die netto, na belastingen, het verlies van de eerste premie compenseerde.
|
|
|
|
#2369 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reactie van de EU is trouwens geniaal. Zij ‘pauseren ook voor 90 dagen’. Boenk, bal terug in Trump zijn kamp.
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 april 2025 om 14:08. |
|
|
|
|
|
|
#2371 | |
|
|
Citaat:
Met mijn pensioen gok ik niet. En dan toch weer die impliciete geweldsdreiging…
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 april 2025 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#2372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ere wie ere toekomt.
|
|
|
|
#2373 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
THE BAD MAN IS ROBBIN' :
< Amerikaanse beurzen duiken bij opening stevig in het rood, rijksten der aarde werden gisteren 304 miljard dollar rijker > fragment: < ... Elon Musk, Mark Zuckerberg en co sponnen gisteren garen bij de opverende beurskoersen nadat Amerikaans president Donald Trump beloofd had om de invoering van nieuwe importtarieven voor sommige handelspartners te pauzeren. De Amerikaanse beursindex S&P 500 tekende de grootste winst sinds 2008 op na Trumps aankondiging en wiste zo (deels) verliezen uit. In doorsnee wonnen de 500 leden van de Bloomberg Billionaires Index 3,5 procent. De grootste winnaar was Tesla-topman en Trump-getrouwe Elon Musk, die 36 miljard dollar won door koerssprong van Tesla. Marck Zuckerberg van Facebook kreeg er bijna 26 miljard dollar bij. Amazon-topman Jeff Bezos zag zijn vermogen met bijna 18,6 miljard dollar toenemen. ... > bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/liveblo...1741874201899/ Toeval? Géén toeval? Met een beetje geluk komen we het misschien ooit nog te weten: < "Grootste marktmanipulatie aller tijden": Democraten willen onderzoek naar mogelijke handel met voorkennis rond 'tarievenpauze' Donald Trump > fragment: < ... Trump liet rond 9 uur gisterochtend lokale tijd in een bericht op Truth Social het volgende weten: "DIT IS EEN FANTASTISCHE TIJD OM TE KOPEN!!! DJT". Net geen vier uur later, om 13 uur lokale tijd, verlaagde hij de importtarieven voor 75 landen tijdelijk naar 10 procent, maar verhoogde die voor China tegelijkertijd naar 125 procent. Het bericht leidde tot optimisme op de beurs. Aandelen stegen in waarde na de aankondiging en eindigden de dag met een gemiddelde van +9,5 procent. De Amerikaanse S&P 500 won bijna 4 biljoen dollar, of 70 procent van de waarde die het de voorbije 4 dagen verloren was. Mensen die voor de verandering in het beleid aandelen gekocht hadden, kenden dus een heel goede dag. ... De vraag is in hoeverre deze zet vooraf vastlag en wat het doel ervan was. Hoelang was Trump al zeker van de tariefpauze? Wisten andere mensen in zijn entourage ervan? Hadden ze de kans om nog snel aandelen te kopen en hebben ze dat effectief gedaan? Want dat zou neerkomen op handel met voorkennis. ... > en < Volgens de persdienst van het Witte Huis is er alvast niets aan de hand... > Ja ja, "Wij van WC-eend ..." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04...pulatie-trump/
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#2374 |
|
|
Volgens de speaker of the house zouden de nodige stemmen er zijn om 1500miljard usd minder uitgaven te plannen.
https://www.zerohedge.com/political/...get-resolution Ik blijf een beetje op mijn honger WAT er exact minder gaat uitgegeven worden, maar zoals eerder al aangehaald, het huishoudboekje in orde krijgen is primordiaal om de dollar in leven te houden.
|
|
|
#2375 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Herinneren we ons dat tienduizenden nu ex-Amerikaanse ambtenaren niet KONDEN uitleggen wat ze eigenlijk aan het uitvreten waren... Honderduizenden MOGEN van hun chefs niet uitleggen aan DOGE wat ze voor maatschappelijk nuttigs uitrichten daar in hun bureaukes...Dat zal niet verhinderen dat velen ook een doos gaan mogen vullen....EN hun chefs ook..Special de zogenaamde "sociale" departmenten gaan harde klappen krijgen...Een blik in de immer groeiende sloppenwijken van de VS steden ,met groeiende aantallen kompleet van god en Klein Pierke losgeslagen mensen,toont de irrelevantie van al die "sociale managers" met hun decennialange expertise meer dan aan... Maar ook de Amerikaanse Kamers mogen eens aan de slag...Overheidstekorten zijn op zich niet het probleem als het er om gaat om INVESTERINGEN te bekostigen (non-poco-eco-infrastruktuur bvb)......Inderdaad,net als bij ons is het woord "investering" nogal zwaar misbruikt geweest als het er om gaat Joe Sixpacks centen over de balk te gooien... IN de VS kan "The Boss" doen wat hij maar wil,met wie hij maar wil. Maar ondertussen wereldwijde financiele chaos zaaien gewoon maar om eens te tonen wie hier op de Planeet Aarde "The Boss" is lijkt me wat minder...... Geweld kent zijn eigen beperkingen. Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2025 om 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#2376 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De olieprijzen zijn gekelderd en zo heeft Donald per ongeluk zijn buddie Poetin met een probleem opgezadeld.
|
|
|
#2377 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gevechten zijn heviger dan ooit. Poetin weet nu dat Trump een watje is en houdt zich niet meer in.
|
|
|
|
#2378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.tampabay.com/news/politi...still/2281296/ |
|
|