Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2022, 19:25   #23801
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Op Tinder ken ik een Russin die in Nederland woont en die enkel Engels met me praat. Interessant, maar niet mijn type. Zoals typisch bij vrouwen uit de Russische cultuur, eerst erg koel en daarna warmer. Hilarisch wel. Vlaamse/Nederlandse vrouwen vind ik gemakkelijker om een band mee te scheppen, maar verder wel een interessant persoon.

Haar werk staat verder geheel stil door deze nieuwe koude oorlog (want haar baan is tussen Nederland en Rusland in). Dat vond ik dan weer wel interessant.
Ja idd de sancties zijn vooral een probleem voor wie tussen het Westen en Rusland staat. Ook voor mezelf, ik heb moeten aandringen om een Russisch visa te krijgen. Vermits Belgie 21 diplomaten uitwees worden in principe geen visa meer uitgegeven.

Met andere woorden, de banden tussen de Russische cultuur en het volk en het westerse volk en hun cultuur worden verbroken, door het Westen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 19:26   #23802
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
t is kalm op het werk.
In een klein stadje als Melitopol al enkele duizenden. Volgens BBC de meerderheid in Donbas. (zie boven)
Uiteraard, straks bevestigd door referenda

Citaat:
Maar toen er enkele tientallen (trouwens ook in Melitopol) met Oekraiense vlaggen zwaaiden was dat hoofdnieuws in de westerse media, en genoeg reden (ook op deze draad) om te schrijven dat "de lokale bevolking de Russen haat".
Oekraieners in het oosten zullen graag beroofd, gefolterd, verkracht en geëxecuteerd worden?

Ik geloof u op uw woord, ge zijt tenslotte al eens in oekraine geweest hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 19:29   #23803
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Oekraieners in het oosten zullen graag beroofd, gefolterd, verkracht en geëxecuteerd worden?

Citaat:
Door wie?

Dat laat u zich vertellen door de leugenpers waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 mei 2022 om 19:37.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 19:47   #23804
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, daarom ook dat ze de nazi milities die hen al jaren terroriseren wegwillen en de Russen graag zien komen. Zoals je ook kan zien op het filmpje. Zelfs BBC zegt het (zie boven) maar ja is waarschijnlijk ook Russische propaganda.

Denk je dat de Oekrainse militieleden minder moorden, verkrachten en executeren? Zelensky zelf heeft al gezegd dat iedereen die met de Russen samenwerkt zijn doodvonnis tekent. Maar de mensen zijn niet bang meer, bu het regime en hun trawanten verdwenen zijn in d3 bevrijde gebieden.
Oud 9 mei 2022, 19:51   #23805
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de mensen zijn niet bang meer, bu het regime en hun trawanten verdwenen zijn in d3 bevrijde gebieden.
Uiteraard niet
Ze worden bevrijd en verhuizen met plezier naar bv vladivostok.
Uiteraard zal het toekomstige referendum uw visie bevestigen.
Oud 9 mei 2022, 19:52   #23806
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelensky zelf heeft al gezegd dat iedereen die met de Russen samenwerkt zijn doodvonnis tekent.
Is het echt ? Kun je hem even citeren, want ik herinner het me behoorlijk anders.

Daarbij, collaboratie met de vijand in oorlogstijden valt in geen enkel land goed. Behoorlijk eigenaardig dat je hem dat verwijt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 19:53   #23807
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben niet de aangewezen persoon om over de VNVers iets zinnigs te kunnen zeggen. Vooreerst ben ik geboren in 1937. Van mei 1940 tot augustus 1945 vertoefde ik in de UK. Over dat onderwerp heb ik dus geen “autoriteit”.
Anekdotische verhalen vanuit een persoonlijke situatie zijn dan ook geen ernstige maatstaf om historische gebeurtenissen mee te gaan verklaren of duiding te geven. Daarvoor dient historisch onderzoek, wetenschappelijk onderzoek.

Dat onderzoek toont aan dat er nauwelijks verschil is tussen Vlaamse of Waalse collaborateurs, VNV en REX waren perfect inwisselbaar en dienden alletwee als werfbasis voor nieuwe bruinhemden en SS'ers.

Verraders zijn er altijd, en overal. Het was niet eens een typisch Belgisch fenomeen : in zowat alle europese landen teerde de Bruine Pest en het fascisme. Frankrijk was niet beter af, Nederland ook niet. Spanje zeker niet, ook Portugal niet. Zelfs de UK heeft nog een nazi partij gehad.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 20:06   #23808
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben niet de aangewezen persoon om over de VNVers iets zinnigs te kunnen zeggen. Vooreerst ben ik geboren in 1937. Van mei 1940 tot augustus 1945 vertoefde ik in de UK. Over dat onderwerp heb ik dus geen “autoriteit”.
mensen die kunnen lezen, lezen zich nogal eens in via historisch wetenschappelijke lectuur
Als we alleen iets zouden kunnen zeggen over wat we zelf meemaken zal er niet veel meer kunnen gezegd worden over 1302 of de Vlaamse toestand in WO I. Zou ons een hoop gelul besparen, dat wel.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 20:48   #23809
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Door wie?

Dat laat u zich vertellen door de leugenpers waarschijnlijk.
Precies of het Russisch nieuws verspreidt geen leugens ...

Tegenover het Russia Today van vandaag , was het goeie ouwe Radio Tokyo van weleer eerder een clubje beginnelingen qua propaganda zever ,en leugenachtige nieuwsitems ...

En dat wil al wat zeggen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 20:52   #23810
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Precies of het Russisch nieuws verspreidt geen leugens ...

Tegenover het Russia Today van vandaag , was het goeie ouwe Radio Tokyo van weleer eerder een clubje beginnelingen qua propaganda zever ,en leugenachtige nieuwsitems ...

En dat wil al wat zeggen...
Hou zou u dat kunnen weten aangezien RT verboten is?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 21:26   #23811
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hou zou u dat kunnen weten aangezien RT verboten is?
Juist: wij kunnen RT ook niet kijken.

???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 21:35   #23812
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Is het echt ? Kun je hem even citeren, want ik herinner het me behoorlijk anders.

Daarbij, collaboratie met de vijand in oorlogstijden valt in geen enkel land goed. Behoorlijk eigenaardig dat je hem dat verwijt.
Voor veel Oost-Oekraieners is Kiev de vijand en Rusland de bevrijder, kun je onder andere lezen in het BBC artikel dat ik hier postte.

Mr. Zelensky’s video messages have galvanized support among Ukraine’s allies, but his new address had an ominous tone, threatening his own people with unspecified consequences for cooperating with the invading Russians.
“There will be problems for cooperation with them or with the occupiers directly. This is the last warning,” Mr. Zelensky said.

https://www.nytimes.com/2022/04/01/w...ech-video.html
Oud 9 mei 2022, 21:46   #23813
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor veel Oost-Oekraieners is Kiev de vijand en Rusland de bevrijder, kun je onder andere lezen in het BBC artikel dat ik hier postte.
uiteraard, de 300 000 gevluchte bewoners van marioepol haasten zich nu terug naar hun bevrijde stad.
Citaat:
, threatening his own people with unspecified consequences for cooperating with the invading Russians.
Een boodschap richting ratten, verraders en collaborateurs?
Oud 9 mei 2022, 22:06   #23814
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Anekdotische verhalen vanuit een persoonlijke situatie zijn dan ook geen ernstige maatstaf om historische gebeurtenissen mee te gaan verklaren of duiding te geven. Daarvoor dient historisch onderzoek, wetenschappelijk onderzoek.

Dat onderzoek toont aan dat er nauwelijks verschil is tussen Vlaamse of Waalse collaborateurs, VNV en REX waren perfect inwisselbaar en dienden alletwee als werfbasis voor nieuwe bruinhemden en SS'ers.

Verraders zijn er altijd, en overal. Het was niet eens een typisch Belgisch fenomeen : in zowat alle europese landen teerde de Bruine Pest en het fascisme. Frankrijk was niet beter af, Nederland ook niet. Spanje zeker niet, ook Portugal niet. Zelfs de UK heeft nog een nazi partij gehad.
Hetgeen u zo pakkend beschrijft zou zo'n 80 jaar geleden gebeurd zijn. Daar u toen zelf nog niet geboren was en tot een voldoende wasdom gekomen was, kan uw opinie hierover enkel gevormd zijn door wat enkele decennia later in de pers verteld werd. Deze pers had binnen het Belgische bestek een aantal leidende principes waarbij voor een onafhankelijke meer Vlaamse mening geen ruimte bestond.

Net als mijn vader, een weerstander en uitgesproken anglofiel en francofiel toen, maar vooral als democraat, heb ik me steeds verzet tegen een algeheel verguizen van wat in onze gastvrije en brede Vlaamse cultuur de volksaard was. Uw Bruine en Rode Pest vond men net in Midden- en Oost-Europa heel aantrekkelijk en hier niet.

Wellicht kan u in Oekraïne of Rusland op zoek gaan naar de nog levende en bloeiende fascistische of communistische culturele strekkingen en deze bestrijden.
Oud 9 mei 2022, 22:14   #23815
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard, de 300 000 gevluchte bewoners van marioepol haasten zich nu terug naar hun bevrijde stad.

Een boodschap richting ratten, verraders en collaborateurs?
Een angstaanjagende boodschap aan Lyudmila in het BBC artikel en de vele anderen die op de Russen zitten te wachten. En blij zullen zijn dat het nazistisch gebroed binnenkort uit hun streek verdreven zal worden.

Wat Mariupol betreft, de stad is helemaal niet totaal verwoest zoals de leugenpers beweert en komt terug te leven. Het volk komt terug op straat, markten leven op, puin wordt geruimd, het openbaar vervoer komt terug tot leven, restaurants gaan terug open. Het gewone leven herneemt zich.
Mariupol gisteren: ( 8 mei 2022)

https://youtu.be/08dMToHic48

Niet te zien in de westerse pers natuurlijk zou al hun leugens doorprikken.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 mei 2022 om 22:19.
Oud 9 mei 2022, 22:37   #23816
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.

Wat Mariupol betreft, de stad is helemaal niet totaal verwoest zoals de leugenpers beweert e
Links en rechts staan er inderdaad af en toe nog 2 stenen op mekaar

2 berichten eerder verwijs je naar de bbc om iets te bewijzen, dit is dan blijkbaar geen leugenpers?
Of is het enkel leugenpers als ze dingen aantonen die jou niet aanstaan?

Het wordt ingewikkeld hoor
Oud 9 mei 2022, 23:04   #23817
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Wellicht kan u in Oekraïne of Rusland op zoek gaan naar de nog levende en bloeiende fascistische of communistische culturele strekkingen en deze bestrijden.
Ten eerste moesten Belgie, Frankrijk, het VK, etc. niet hoog van de toren blazen.
Allemaal koloniale rijken die miljoenen mensen in hun kolonien op de meest wrede en beestachtige manier onderdrukten.

Fascisme en communisme gelijk stellen in Rusland en veel voormalige ex-Sovjet-Unie zal je vernietigende of meewarige blikken opleveren. Die mensen kennen het communisme en vonden dit over het algemeen een leuke periode.
Oud 9 mei 2022, 23:45   #23818
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links en rechts staan er inderdaad af en toe nog 2 stenen op mekaar

2 berichten eerder verwijs je naar de bbc om iets te bewijzen, dit is dan blijkbaar geen leugenpers?
Of is het enkel leugenpers als ze dingen aantonen die jou niet aanstaan?

Het wordt ingewikkeld hoor

De Russische pers wordt per definitie afgedaan als leugen en vind je trouwens ook niet meer terug op google, etc. gecensureerd.

De westerse pers is over het algemeen leugenachtig en propaganda, maar om geloofwaardig te blijven wordt af en toe, meestal verborgen ergens onderaan pagina 13, eens objectieve berichtgeving toegelaten. Die zoek ik uit om mijn berichten hier te staven. Je moet zich door pagina's "braindead" propaganda een weg zoeken tot je iets interessants vindt.

Zelfs van Jonathan Holslag heb ik eens iets gelezen dat geen propaganda was en dat ik op deze draad postte enkele jaren terug. Het betrof een rondreis in de Baltische landen, Rusland, Belarus en Oekraine voor knack. Daarin schreef hij dat de politieke elite in Kiev in een gouden kooi leven, en de schrijnende realiteit in hun land ontkennen. Oekraine vond hij veruit het meest miserabele land in de regio en gewoonweg een failed state, waar neo-nazi s de dienst uitmaken en verre van een democratie. Hij had ook bewondering voor Belarus, misschien wel een dictatuur maar met toch een vrij hoge levensstandaard. Het ontbreken van westerse ketens vond hij verfrissend. Zijn kritiek op Rusland dat het platteland onderontwikkeld is gebleven klopt gewoon was voor een keer terecht en waarheidsgetrouw.

Diezelfde Holslag zit nu leukweg te declareren dat Rusland "de democratie" aanvalt. Tenzij hij aan parkinson lijdt kan daar maar een verklaring voor zijn. Ondertussen heeft hij zich ingewerkt in allerlei vetbetalende denktanks en wiens brood men eet...
Oud 9 mei 2022, 23:54   #23819
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Tommmmeke, tommmmeke, nu hebt ge 't helemaal verkorven.

Gij bent nu eigenlijk de Forum-Putin.

Èrgens kon uw politieke voorkeur misschien nog aanvaardbaar geweest zijn, ahoewel...

Maar nu ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2022, 23:56   #23820
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://youtu.be/sf5XH2X2xMw

9 mei optocht in Berdiansk met veel Russische en Sovjet vlaggen. Mensen verliezen hun angst, de nazi s komen niet meer terug.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be