Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2023, 20:06   #221
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel...

Het is niet Microsoft dat die Mr Altman ontslagen had...Het is wel Microsoft dat hem dan maar binnen genomen heeft ondertussen naar ik begrijp...

Ik vermoed dat we de komende maanden gaan zien hoe dat OpenAI helemaal gestript wordt van zijn techneuten .MS heeft er al veel geld in gestoken en WIL die technologie.Gezien de beheerraad daar zich bewezen heeft als een bende amateurs gaat MS het dan maar zelf doen,met de mensen die ze daarvoor denken nodig te hebben.....
Och...ms, dat over lijken gaat, heeft de barmhartige samaritaan gespeeld? Dat zal wel

Me dunkt dat een stijging van 2% met een marktwaarde verhoging van 30 MILJARD dollar voor ms wel een onderling akkoordje en een toneelstukske met wat omkoopcentjes waard zou zijn, vooral als ms niet zelf de know how in huis heeft.
Al wie ms kent, weet dat er nogal wat scheelt aan wat ze afleveren aan produkten met talloze bugs, haken en ogen en dat al jaren en van in het begin, uiteraard voor de poen: upgrades en patches fixen de bugs dan wel.
De hebzuchtige zakenwereld is keihard en zeker in de technologiesector, ze zouden hun eigen moeder verkopen voor een hoger marktaandeel...dat gaat over miljarden en miljarden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 08:06   #222
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.299
Standaard

Altman is terug CEO bij openAI. De Raad van Bestuur is onder de druk van het personeel bezweken en het is daar stoelen schuiven nu.

Ik las laatst een artikel over een app die AI laat recepten genereren met wat in je voorraad- en ijskasten rest. AI speelt met woorden zonder ze te begrijpen. De recepten zijn niet te vreten. 'AI is levensgevaarlijk voor de mensheid' is een misschien toch wat voorbarige conclusie. Een meerderheid van de leden van de Raad van Bestuur leed aan een hysterische psychose van het ESG-type.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 november 2023 om 08:13.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 10:58   #223
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Altman is terug CEO bij openAI. De Raad van Bestuur is onder de druk van het personeel bezweken en het is daar stoelen schuiven nu.

Ik las laatst een artikel over een app die AI laat recepten genereren met wat in je voorraad- en ijskasten rest. AI speelt met woorden zonder ze te begrijpen. De recepten zijn niet te vreten. 'AI is levensgevaarlijk voor de mensheid' is een misschien toch wat voorbarige conclusie. Een meerderheid van de leden van de Raad van Bestuur leed aan een hysterische psychose van het ESG-type.
Dankzij het rekenmachine kan iedereen wiskunde.
Dankzij chatgpt weet iedereen alles.

Hoewel ik hem al betrapt heb op politieke correctheid en desinformatie, maar dat zeggen ze er in het klein bij.
Als ge weet hoe hem werkt , is het echter zeer handig gerief.

Ge kunt echt alles vragen he, en doorhakken op details.

Trouwens die app Supercoock is handig gerief en geeft wel lekkere recepten, man made.
Ingeven wat ge hebt en ge krijgt keukeninspiratie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 november 2023 om 11:06.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 12:08   #224
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dankzij het rekenmachine kan iedereen wiskunde.
Dankzij chatgpt weet iedereen alles.

Hoewel ik hem al betrapt heb op politieke correctheid en desinformatie, maar dat zeggen ze er in het klein bij.
Als ge weet hoe hem werkt , is het echter zeer handig gerief.

Ge kunt echt alles vragen he, en doorhakken op details.

Trouwens die app Supercoock is handig gerief en geeft wel lekkere recepten, man made.
Ingeven wat ge hebt en ge krijgt keukeninspiratie.
ChatGPT is daar al een goeie in, in recepten. Hij is enkel slecht in geschiedenis.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 12:13   #225
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
ChatGPT is daar al een goeie in, in recepten. Hij is enkel slecht in geschiedenis.
Neen recepten heb ik ook al meermaals moeten verbeteren.
Soms vergeet hij te zeggen dat ge de eigelen met suiker moet opkloppen voor extra luchtigheid.

Maar die Supercoock is wel een goede app. Die geeft een hele receptenlijst opgesteld door mensen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 12:19   #226
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.694
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen recepten heb ik ook al meermaals moeten verbeteren.
Soms vergeet hij te zeggen dat ge de eigelen met suiker moet opkloppen voor extra luchtigheid.

Maar die Supercoock is wel een goede app. Die geeft een hele receptenlijst opgesteld door mensen.
Goed om te weten. Ik installeer hem nu.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 13:38   #227
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Goed om te weten. Ik installeer hem nu.
Ah, ik kende die app al. Supercook. Is inderdaad goed. Wat AIs betreft, ik benader die kritisch en niet als onfeilbaar. Ik denk nog steeds voor mezelf.

(dat droevig gezichtje hierboven als pictogram is een misklik)

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 november 2023 om 13:54.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2023, 13:55   #228
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ah, ik kende die app al. Supercook. Is inderdaad goed. Wat AIs betreft, ik benader die kritisch en niet als onfeilbaar. Ik denk nog steeds voor mezelf.
Maar dat is toch gewoon maar een app die als boodschappen lijstje dient en op basis van wat ge in huis hebt, recepten weergeeft?
Je moet nog wel zelf bedenken wat ge in huis haalt he.

Maar het verbaast me nog veel hoeveel ge kunt maken met 3 basisingrediënten, daar zou ik zelf nooit op kunnen komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2023, 05:37   #229
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.659
Standaard

De sage bij OpenAI gaat naar zijn laatste afleveringen toe...er gaan nog moorden zijn..

Die CEO die ontslagen was door de beheerraad komt terug (samen met mensen die in solidariteit met hem ontslag genomen hadden),de beheerraad wordt op een persoon na vervangen ...

En die beheerraad zal dus ander volk krijgen ,waaronder Mr Altman zelf (inderdaad KAN een CEO ook in de beheerraad plaatsnemen hoewel het eigenlijk geen goeie praktijk is),en Microsoft,dat zinnens is nog miljarden te investeren in OpenAI,neemt ook een zitje...
Het ziet ernaar uit dat ook de andere grote investeerders gaan zetelen in de beheerraad.
Gedaan met spielerei.

Evident was OpenAI,het commercieel gedeelte toch,niet correct bemeesterd.Een van hersenen voorziene beheerraad DOET niet wat deze beheerraad verleden week deed,het leek wel politiek in plaats van bedrijfsvoering ...


Microsoft CEO Nadella merkte al op dat ze nu "geen surprises" meer willen....


https://www.theverge.com/2023/11/22/...ns-ceo-open-ai



Er zal nu nog wat advokatenvoer zijn....want er zijn brokken gemaakt en speciaal de investeerders hebben nog een appeltje te schillen met de vorige beheerraad.......

We zien dus hoe een organisatie bedoeld voor het ontwikkelen van computer intelligentie ei zo na vernietigd werd door kompleet menselijke maneuvers.
O ironie.
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2023 om 05:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2023, 15:48   #230
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.882
Standaard

Reuters rapporteert het volgende

Citaat:
Reuters) - Ahead of OpenAI CEO Sam Altman’s four days in exile, several staff researchers sent the board of directors a letter warning of a powerful artificial intelligence discovery that they said could threaten humanity, two people familiar with the matter told Reuters.

The previously unreported letter and AI algorithm was a catalyst that caused the board to oust Altman, the poster child of generative AI, the two sources said. Before his triumphant return late Tuesday, more than 700 employees had threatened to quit and join backer Microsoft in solidarity with their fired leader.

The sources cited the letter as one factor among a longer list of grievances by the board that led to Altman’s firing. Reuters was unable to review a copy of the letter. The researchers who wrote the letter did not immediately respond to requests for comment.

OpenAI declined to comment.

According to one of the sources, long-time executive Mira Murati told employees on Wednesday that a letter about the AI breakthrough called Q* (pronounced Q-Star), precipitated the board's actions.

The maker of ChatGPT had made progress on Q*, which some internally believe could be a breakthrough in the startup's search for superintelligence, also known as artificial general intelligence (AGI), one of the people told Reuters. OpenAI defines AGI as AI systems that are smarter than humans.
https://www.reuters.com/technology/s...gh-2023-11-22/
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2023, 17:21   #231
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Allez:

Citaat:
Le risque est qu'une IA générale puisse se mettre en compétition avec l'humanité et décide de l'exterminer.
https://www.generation-nt.com/actual...nerale-2042096

Ik heb er een hekel aan om altijd gelijk te krijgen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2023, 17:35   #232
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Allez:



https://www.generation-nt.com/actual...nerale-2042096

Ik heb er een hekel aan om altijd gelijk te krijgen...
Das toch ook de enige logische uitkomst?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 05:40   #233
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.659
Standaard

Het was op 30 november 23 een jaar geleden dat ChatGPT in zijn 4de iteratie publiek gemaakt werd...

Wat een jaar,de hype-atmosfeer errond is nog bijlange niet over....


Persoonlijk heb ik er geen nut voor,maar wie weet ergens in de achtergrond van mijn interakties met de overheid,mijn werkgever,of mijn aankopen via het Internet dan weer wel?

Het internet (zeg maar : Google) als bron voor het vinden van JUISTE en RELEVANTE informatie was al jarenlang aan het kapotgaan door commerciele overwegingen (belangrijke dingen zijn meer en meer achter geregistreerd gebruiker-logins en paywalls aan het verdwijnen,dan wel hoogstens via clickbait construkties enigszins te bereiken)..

De aktiviteiten van LLM's die aan data-verzamelen op industriele schaal doen hebben dat proces alleen maar versneld natuurlijk....We kunnen het de verzamelaars en uitgeverijen niet echt kwalijk nemen dat ze de deuren dicht gooien tegen schrapers ...

Maar nogal wat onzin-jobbers bij de grote "techno-spelers" hebben dit jaar al hun "bruine kartonnen doos" mogen vullen met persoonlijke spulletjes ,en daar hebben we nog niet het einde van gezien.Dit moet wel te maken hebben met de AI-mogelijkheden die hun directies al zien of reeds implementeren,ChatGPT of andere...
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2023 om 05:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 11:10   #234
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Allez:



https://www.generation-nt.com/actual...nerale-2042096

Ik heb er een hekel aan om altijd gelijk te krijgen...
Terwijl er al lang versies circuleren die u helpen bij de perfecte moord en scripts die ieder systeem kunnen hacken...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 23:13   #235
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Das toch ook de enige logische uitkomst?
ik wou net hetzelfde zeggen, je creert een systeem dat zelf logisch moet kunnen denken, ... dus wat gaat dat systeem doen, zichzelf verbeteren en wat is de beperkende factor in veel gevallen ? ... inderdaad.

Het is niet meer dan pure logica.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 23:26   #236
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het was op 30 november 23 een jaar geleden dat ChatGPT in zijn 4de iteratie publiek gemaakt werd...

Wat een jaar,de hype-atmosfeer errond is nog bijlange niet over....


Persoonlijk heb ik er geen nut voor,maar wie weet ergens in de achtergrond van mijn interakties met de overheid,mijn werkgever,of mijn aankopen via het Internet dan weer wel?

Het internet (zeg maar : Google) als bron voor het vinden van JUISTE en RELEVANTE informatie was al jarenlang aan het kapotgaan door commerciele overwegingen (belangrijke dingen zijn meer en meer achter geregistreerd gebruiker-logins en paywalls aan het verdwijnen,dan wel hoogstens via clickbait construkties enigszins te bereiken)..

De aktiviteiten van LLM's die aan data-verzamelen op industriele schaal doen hebben dat proces alleen maar versneld natuurlijk....We kunnen het de verzamelaars en uitgeverijen niet echt kwalijk nemen dat ze de deuren dicht gooien tegen schrapers ...

Maar nogal wat onzin-jobbers bij de grote "techno-spelers" hebben dit jaar al hun "bruine kartonnen doos" mogen vullen met persoonlijke spulletjes ,en daar hebben we nog niet het einde van gezien.Dit moet wel te maken hebben met de AI-mogelijkheden die hun directies al zien of reeds implementeren,ChatGPT of andere...
Vroeger moest ik gaan zoeken en gaan doen om een of ander script ineen te boksen of een aantal dingen te weten te komen over het systeem.

nu zeg ik gewoon in de microsoft versie van Chat GPT wat ik precies nodig heb, en minder dan 5 minuten later staat er een compleet script met comment en al wat je maar zou willen weten over dat ding.

Het wordt ook al gebruikt om klantengegevens , versus bestellingen, etc te analyseren om te weten hoeveel ze van iets in stock moeten hebben, of andere analyses op dat vlak te maken.

Maar we steken het ook al in de software. Dat is behoorlijk powerfull shit. automatische diagnoses op scan's met ne succesrate waar dokters met ervaring van staan te kijken. Ze moeten wel zelf nog afvinken het systeem beslist nog niet zelf.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 23:27   #237
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Terwijl er al lang versies circuleren die u helpen bij de perfecte moord en scripts die ieder systeem kunnen hacken...
de perfecte moord CUFI moet nog altijd door een menspersoon uitgevoerd worden, en die zijn niet zo betrouwbaar met dingen strikt volgens het plan uit te voeren, dus maken ze fouten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 10:06   #238
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
de perfecte moord CUFI moet nog altijd door een menspersoon uitgevoerd worden, en die zijn niet zo betrouwbaar met dingen strikt volgens het plan uit te voeren, dus maken ze fouten.
Maar nu doet AI ze. Het was een voorbeeld.
Het helpt u met alle criminaliteit. Kost u wel bena 2000 euro per jaar ofzo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 10:17   #239
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar nu doet AI ze. Het was een voorbeeld.
Het helpt u met alle criminaliteit. Kost u wel bena 2000 euro per jaar ofzo.
als abonnementsgeld of als afpersings dingetje om u te behoeden dat ge gepakt wordt omdat uw request ergens online staat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 10:30   #240
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
als abonnementsgeld of als afpersings dingetje om u te behoeden dat ge gepakt wordt omdat uw request ergens online staat.
Ja ge doet niets verkeerd he? Vragen staat vrij.
Ge kunt die echt alle criminele feiten voorleggen en hulp vragen. Of hoe ge crack moet maken. Hoe ge geld kunt witwassen etc.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be