Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2014, 00:04   #221
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daarom zeg ik ook: "Ken uw geschiedenis".



Dat zeiden ze in Troje ook en ze trokken al feestend het paard naar binnen.

Paulus.
Geschiedenis kan mijn gehaktballen kussen sinds ze 9/11 op mijn netvlies trachtten te branden.
Ken uw wereld Paulus, geschiedenis dat is iets waar niemand uit lijkt te leren. Misschien als we eens de wereld in haar status objectief zouden bekijken.

Natuurlijk wil niemand onder ons dat anderen anderen onderdrukken, stenigen, afranselen of vermoorden om hun Christelijk geloof.
Maar al wie hier beweert dat het gros van de moslims in België zoiets goedkeurt is gewoon gebrainwashed door rechtse propaganda.

Wat zou Jezus doen Paulus? Die ging ook eten met mensen waar zijn volgelingen vragen bij stelden. Zoals de tollenaars. Maar Jezus zag de mensen, niet het systeem of het geloof. Individu per individu.
Ziet gij iemand hier nog een licht op een ander schijnen zoals Jezus het bedoelt zou hebben? Ik niet.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 00:18   #222
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z
Als ze het nu bij maximaal 3 drankjes p.p. hadden gelaten.

Maar nee hoor, ze konden het weer niet laten om welke reden dan ook.



Zeer sterke reactie (!)

Mijn broek zakt af.

Paulus.



En waarom niet van drie een maken?

Semmy

Laatst gewijzigd door g_z : 4 januari 2014 om 00:25.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 00:18   #223
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Ik zie nergens een terreurdreiging in dat bericht? Zijn er dan bommen ontploft?
Is er eigenlijk ooit in België een bom ontploft afkomstig van religieuze extremisten?
Ja!

Citaat:
In Antwerpen is de bomaanslag op een sefardische synagoge herdacht die dertig jaar geleden de diamantwijk trof, met drie doden en meer dan zestig gewonden tot gevolg.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rsstraat.dhtml
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 07:55   #224
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geschiedenis kan mijn gehaktballen kussen sinds ze 9/11 op mijn netvlies trachtten te branden.
Want?

Citaat:
Ken uw wereld Paulus, geschiedenis dat is iets waar niemand uit lijkt te leren. Misschien als we eens de wereld in haar status objectief zouden bekijken.
Als men om de haverklap naar het nazisme verwijst, als anderen zeggen dat de islam gevaarlijk is, dan hoor ik u dit niet zeggen.

Citaat:
Natuurlijk wil niemand onder ons dat anderen anderen onderdrukken, stenigen, afranselen of vermoorden om hun Christelijk geloof.
Hoezo niemand? Waarom worden de christenen dan zo fel vervolgt door de islam?
Citaat:
Maar al wie hier beweert dat het gros van de moslims in België zoiets goedkeurt is gewoon gebrainwashed door rechtse propaganda.
Heeft u dan enig protest kunnen waarnemen van de moslims alhier? Neen!Heeft u weet van molsims in België die naar het buitenland trekken om daar te gaan vechten in naam van de islam? Ja!

Bovendien is het geen goed idee, om het gros van de moslims in België, als een goede parameter te zien om weer te geven, waar de islam voor staat. Net zoals het gros van de katholieken in België geen goede parameter zijn, om de leer van het katholicisme aan af te wegen.

Citaat:
Wat zou Jezus doen Paulus?
Dat weet ik niet. Waarom? Wat is de relevantie?

Citaat:
Die ging ook eten met mensen waar zijn volgelingen vragen bij stelden. Zoals de tollenaars. Maar Jezus zag de mensen, niet het systeem of het geloof. Individu per individu.
Ziet gij iemand hier nog een licht op een ander schijnen zoals Jezus het bedoelt zou hebben? Ik niet.
"Wee u Schriftgeleerden en farizeeërs,.... ", zegt u dat iets?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 januari 2014 om 07:59.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 09:19   #225
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat zou Jezus doen Paulus?
Volgens mij zou Jezus helemaal niks doen. Volgens sommige Bijbelgeleerden, waarschuwde Jezus zelfs voor de komst van Mohammed en de grote christenvervolgingen in Marcus 13.
Toen hij de tempel verliet, zei een van zijn leerlingen tegen hem: ‘Meester, kijk eens, wat een enorme stenen en wat een imposante gebouwen!’ Jezus zei tegen hem: ‘Die grote gebouwen die je nu ziet – wees er maar zeker van dat geen enkele steen op de andere zal blijven; alles zal worden afgebroken.’

Toen hij op de Olijfberg was gaan zitten, tegenover de tempel, en Petrus, Jakobus, Johannes en Andreas alleen met hem waren, stelde Petrus hem de vraag: ‘Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we herkennen dat het zover is?’ Jezus antwoordde: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zich voor mij zullen uitgeven, en ze zullen veel mensen misleiden. Als jullie berichten horen over oorlog en oorlogsdreiging, wees dan niet verontrust. Die dingen moeten gebeuren, maar daarmee is het einde nog niet gekomen. Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk zal de strijd aanbinden met het andere, overal zullen er aardbevingen en hongersnoden zijn: dat is het begin van de weeën. Wat jullie zelf betreft: pas goed op. Jullie zullen voor het gerecht worden gesleept en in synagogen worden gegeseld, en jullie zullen voor gouverneurs en koningen moeten verschijnen om voor hen van mij te getuigen. Want eerst moet aan alle volken het goede nieuws worden verkondigd. Wanneer jullie worden weggevoerd om te worden uitgeleverd, maak je dan vooraf geen zorgen over wat je zult gaan zeggen; zeg wat jullie op dat tijdstip wordt ingegeven, want jullie zijn het niet die dan spreken, maar het is de heilige Geest. De ene broer zal de andere uitleveren om hem te laten doden, en vaders zullen hetzelfde doen met hun kinderen, en kinderen zullen zich tegen hun ouders keren en hen laten terechtstellen. Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam, maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered.

Wanneer jullie de “verwoestende gruwel” zien staan waar hij niet hoort (Moskee op de plaats van de Tempel), dan moet iedereen in Judea de bergen in vluchten; wie op het dak van zijn huis is moet niet naar beneden gaan om nog iets uit zijn huis mee te nemen, en wie op het land is moet niet naar huis gaan om zijn mantel te halen. Wat zal het rampzalig zijn voor de vrouwen die in die tijd zwanger zijn of een kind aan de borst hebben! Bid dat het niet in de winter gebeurt, want zulke verschrikkingen als er in die tijd zullen plaatsvinden, zijn er sinds het begin van Gods schepping nooit geweest en zullen er ook nooit meer komen. En als de Heer die tijd niet had verkort, zou geen enkel mens worden gered; maar omwille van de uitverkorenen, die hij tot de zijnen heeft gemaakt, heeft hij die tijd verkort. Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof het dan niet, want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Jullie moeten oppassen, ik heb het jullie allemaal van tevoren gezegd.

Maar in de dagen na de verschrikkingen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. Dan zal men de Mensenzoon zien komen op de wolken, bekleed met grote macht en luister. Dan zal hij de engelen eropuit sturen om zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeen te brengen, van het uiteinde van de aarde tot het uiteinde van de hemel.

Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen. Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel niet en de Zoon niet, alleen de Vader.

Pas op, wees waakzaam, want jullie weten niet wanneer die tijd zal komen. Het is als met een man die op reis ging: hij verliet zijn huis en droeg het beheer over aan zijn dienaren, die elk een eigen taak kregen, en de deurwachter gaf hij opdracht om de wacht te houden. Wees dus waakzaam, want jullie weten niet wanneer de heer des huizes komt, ’s avonds, of midden in de nacht, of bij het eerste hanengekraai, of ’s morgens vroeg. Laat hij jullie niet slapend aantreffen wanneer hij plotseling komt. Wat ik tegen jullie zeg, zeg ik tegen iedereen: wees waakzaam!’

Dat is alvast wat Jezus gezegd heeft volgens het evangelie van Marcus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 10:52   #226
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geschiedenis kan mijn gehaktballen kussen sinds ze 9/11 op mijn netvlies trachtten te branden.
Ken uw wereld Paulus, geschiedenis dat is iets waar niemand uit lijkt te leren. Misschien als we eens de wereld in haar status objectief zouden bekijken.

Natuurlijk wil niemand onder ons dat anderen anderen onderdrukken, stenigen, afranselen of vermoorden om hun Christelijk geloof.
Maar al wie hier beweert dat het gros van de moslims in België zoiets goedkeurt is gewoon gebrainwashed door rechtse propaganda.
Wow, we gaan er op vooruit islamkritiek is nog slechts rechtse propaganda ipv extreemrechtse haat.

Kom nu eens uit je gefantaseerde wereldje waar de geschiedenis je gehaktballen kan kussen, waarom zou onderstaande rechtse propaganda zijn?

Uit recent onderzoek blijkt dat moslim fundamentalisme zowel in Europa ( http://www.wzb.eu/en/press-release/i...-widely-spread) als in de islamitische thuislanden (http://iheu.org/story/you-can-be-put...s-around-world) geen marginaal probleem vormt.

Citaat:
Religious fundamentalism is not a marginal phenomenon in Western Europe.
Two thirds of the Muslims interviewed say that religious rules are more important to them than the laws of the country in which they live.
Three quarters of the respondents hold the opinion that there is only one legitimate interpretation of the Koran.
These numbers are significantly higher than those from local Christians. Only 13 percent of this group put religious rules above national law; just under 20 percent refuse to accept differing interpretations of the Bible.
Citaat:
In some countries, it is illegal to be an atheist. For example, every citizen of the Maldives is required
to be a Muslim and the penalty for leaving Islam is death. Many other countries, while not outlawing
people of different religions, or no religion, forbid leaving the state religion. And in these countries
the punishment for apostasy—leaving the faith—is often death. In fact, 19 countries punish their
citizens for apostasy, and in 12 of those countries it is punishable by death. Pakistan doesn't have a
death sentence for apostasy but it does for blasphemy, and the threshold for 'blasphemy' can very
low; so in effect you can be put to death for expressing atheism in 13 countries.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 11:09   #227
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Moslimfundamentalisme...
Daar gaat het artikel over.
Zijn dat de moslims waarmee ik in contact kom dagelijks? Neen.
Hier dragen die ook jeans, nikes, etc ...
Thuis en in de moskee dragen ze soms wat anders, so what?
En so what als meisjes zich kleden zoals het al duizenden jaren in hun cultuur gedaan wordt?
So what? Ge schijt ze hier allemaal uit, maar staat tegelijk wel op voor de -ochot- weerloze moslimvrouwtjes. Hypocrisie alom!

Als is iedereen voor zijn eigen deur zou kuisen he...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 11:13   #228
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens mij zou Jezus helemaal niks doen. Volgens sommige Bijbelgeleerden, waarschuwde Jezus zelfs voor de komst van Mohammed en de grote christenvervolgingen in Marcus 13.
Toen hij de tempel verliet, zei een van zijn leerlingen tegen hem: ‘Meester, kijk eens, wat een enorme stenen en wat een imposante gebouwen!’ Jezus zei tegen hem: ‘Die grote gebouwen die je nu ziet – wees er maar zeker van dat geen enkele steen op de andere zal blijven; alles zal worden afgebroken.’

Toen hij op de Olijfberg was gaan zitten, tegenover de tempel, en Petrus, Jakobus, Johannes en Andreas alleen met hem waren, stelde Petrus hem de vraag: ‘Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we herkennen dat het zover is?’ Jezus antwoordde: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zich voor mij zullen uitgeven, en ze zullen veel mensen misleiden. Als jullie berichten horen over oorlog en oorlogsdreiging, wees dan niet verontrust. Die dingen moeten gebeuren, maar daarmee is het einde nog niet gekomen. Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk zal de strijd aanbinden met het andere, overal zullen er aardbevingen en hongersnoden zijn: dat is het begin van de weeën. Wat jullie zelf betreft: pas goed op. Jullie zullen voor het gerecht worden gesleept en in synagogen worden gegeseld, en jullie zullen voor gouverneurs en koningen moeten verschijnen om voor hen van mij te getuigen. Want eerst moet aan alle volken het goede nieuws worden verkondigd. Wanneer jullie worden weggevoerd om te worden uitgeleverd, maak je dan vooraf geen zorgen over wat je zult gaan zeggen; zeg wat jullie op dat tijdstip wordt ingegeven, want jullie zijn het niet die dan spreken, maar het is de heilige Geest. De ene broer zal de andere uitleveren om hem te laten doden, en vaders zullen hetzelfde doen met hun kinderen, en kinderen zullen zich tegen hun ouders keren en hen laten terechtstellen. Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam, maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered.

Wanneer jullie de “verwoestende gruwel” zien staan waar hij niet hoort (Moskee op de plaats van de Tempel), dan moet iedereen in Judea de bergen in vluchten; wie op het dak van zijn huis is moet niet naar beneden gaan om nog iets uit zijn huis mee te nemen, en wie op het land is moet niet naar huis gaan om zijn mantel te halen. Wat zal het rampzalig zijn voor de vrouwen die in die tijd zwanger zijn of een kind aan de borst hebben! Bid dat het niet in de winter gebeurt, want zulke verschrikkingen als er in die tijd zullen plaatsvinden, zijn er sinds het begin van Gods schepping nooit geweest en zullen er ook nooit meer komen. En als de Heer die tijd niet had verkort, zou geen enkel mens worden gered; maar omwille van de uitverkorenen, die hij tot de zijnen heeft gemaakt, heeft hij die tijd verkort. Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof het dan niet, want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die tekenen en wonderen zullen verrichten om Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Jullie moeten oppassen, ik heb het jullie allemaal van tevoren gezegd.

Maar in de dagen na de verschrikkingen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. Dan zal men de Mensenzoon zien komen op de wolken, bekleed met grote macht en luister. Dan zal hij de engelen eropuit sturen om zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeen te brengen, van het uiteinde van de aarde tot het uiteinde van de hemel.

Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen. Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel niet en de Zoon niet, alleen de Vader.

Pas op, wees waakzaam, want jullie weten niet wanneer die tijd zal komen. Het is als met een man die op reis ging: hij verliet zijn huis en droeg het beheer over aan zijn dienaren, die elk een eigen taak kregen, en de deurwachter gaf hij opdracht om de wacht te houden. Wees dus waakzaam, want jullie weten niet wanneer de heer des huizes komt, ’s avonds, of midden in de nacht, of bij het eerste hanengekraai, of ’s morgens vroeg. Laat hij jullie niet slapend aantreffen wanneer hij plotseling komt. Wat ik tegen jullie zeg, zeg ik tegen iedereen: wees waakzaam!’

Dat is alvast wat Jezus gezegd heeft volgens het evangelie van Marcus.

Paulus.
Heeft Jezus het dan over de mensen die hem vertegenwoordigen in de tegenwoordige tempel "De Kerk".
Of heeft Jezus het over de islam?
Ik denk niet dat Islam Jezus verkondigt? Dat doet de Kerk.
De islam erkent Jezus zelfs niet als messias, maar wel als profeet.
Ïsa/Jezus is helaas ook maar kort beschreven in de koran, echter wel accuraat naar mijn mening.

Edit: En wie is er het dichtste bij de verkondiging in naam van Jezus waar Jezus ons voor waarschuwde? Islam of de Paus?
Think twice!

Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2014 om 11:14.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 11:13   #229
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ge schijt ze hier allemaal uit, maar staat tegelijk wel op voor de -ochot- weerloze moslimvrouwtjes. Hypocrisie alom!
mij zal je je nooit weten opstaan voor de zogezegde weerloze moslimvrouwtjes. Zij hebben namelijk exact dezelfde rechten als ik in dit land.

En voor de hoofddoekdraagsters met spannende jeans en dito topje waarop staat "neem me anaal, ik blijf maagd tot ik trouw met mijn kozijn" heb ik nog minder respect.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 11:25   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Moslimfundamentalisme...
Daar gaat het artikel over.
Zijn dat de moslims waarmee ik in contact kom dagelijks? Neen.
Hier dragen die ook jeans, nikes, etc ...
Thuis en in de moskee dragen ze soms wat anders, so what?
En so what als meisjes zich kleden zoals het al duizenden jaren in hun cultuur gedaan wordt?
So what? Ge schijt ze hier allemaal uit, maar staat tegelijk wel op voor de -ochot- weerloze moslimvrouwtjes. Hypocrisie alom!

Als is iedereen voor zijn eigen deur zou kuisen he...
Ik zei al eerder dat het het geen goed idee is, om het gros van de moslims in België, als een goede parameter te zien om weer te geven, waar de islam voor staat. Net zoals het gros van de katholieken in België geen goede parameter zijn, om de leer van het katholicisme aan af te wegen.

Ik ken vele zogenaamde katholieken die gescheiden zijn of een abortus plegen. Maar om daarvan te maken dat het katholicisme daarvoor staat is een grote fout.

En die fout maak jij voortdurend en je blijft ze maken ondanks dat je er op gewezen wordt.

Een beetje moeilijk om sereen te blijven of wat?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 11:30   #231
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Heeft Jezus het dan over de mensen die hem vertegenwoordigen in de tegenwoordige tempel "De Kerk".
Of heeft Jezus het over de islam?
Over de islam natuurlijk. Mohammed claimt de laatste en de grootste profeet te zijn. De Paus doet dat niet. Geen van beide.

Citaat:
Ik denk niet dat Islam Jezus verkondigt? Dat doet de Kerk.
En dan?

Citaat:
De islam erkent Jezus zelfs niet als messias, maar wel als profeet.
Ïsa/Jezus is helaas ook maar kort beschreven in de koran, echter wel accuraat naar mijn mening.
Precies wat ik zeg. De rol van Jezus wordt geminimaliseerd en Mohammed wordt als de grootste en laatste profeet verkondigd. Wie van beide is de Messias denk je?

Citaat:
Edit: En wie is er het dichtste bij de verkondiging in naam van Jezus waar Jezus ons voor waarschuwde? Islam of de Paus?
Think twice!
Geen van beide. Het gaat om de christenen, de volgelingen van Christus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 11:59   #232
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En so what als meisjes zich kleden zoals het al duizenden jaren in hun cultuur gedaan wordt?
Dat doen ze niet, noch hier, noch in de thuislanden.

Wanneer ze zich willen onderscheiden door hun kledij dan is dat meer een kledij die neigt naar het beeld dat bepaalde fundamentalistische strekkingen met veel (petro)geld als 'juist' promoten, m.a.w. ze kleden zich naar een voor hen vreemde cultuur.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:08   #233
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zei al eerder dat het het geen goed idee is, om het gros van de moslims in België, als een goede parameter te zien om weer te geven, waar de islam voor staat. Net zoals het gros van de katholieken in België geen goede parameter zijn, om de leer van het katholicisme aan af te wegen.

Ik ken vele zogenaamde katholieken die gescheiden zijn of een abortus plegen. Maar om daarvan te maken dat het katholicisme daarvoor staat is een grote fout.

En die fout maak jij voortdurend en je blijft ze maken ondanks dat je er op gewezen wordt.

Een beetje moeilijk om sereen te blijven of wat?

Paulus.
Niet allen Peche maakt die fout. Ook de meeste islamofielen en multicultilovers. Ook de nationale mistspuitende pravda doet net of de "niet-praktizerende moslims" de enige échte islam vertegenwoordigen, en de "islamiSten" (wie die S er heeft tussengevoegd weet ik niet) een foutieve extreem afwijkende vorm van islam zijn.
Het is juist andersom.

Als we deze foutieve informatie zouden toepassen op dit forum dan zouden we van Jan Van den Berghe een totale niet-katholiek maken en van mensen zoals ik (ooit gedoopt, kerk twee keer langs binnen gezien bij wijze van spreke) dé volgeling van Christus.....

Of hoe ze de mensen zand in de ogen blijven strooien.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 januari 2014 om 12:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:15   #234
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Moslimfundamentalisme...
En so what als meisjes zich kleden zoals het al duizenden jaren in hun cultuur gedaan wordt?
...
Dan doet ze dat maar gerust verder in hun cultuur maar niet hier. Hier moeten ze niet demonstreren dat ze sletten zijn, want dat doen ze precies door de hoofddoek te dragen. "Ik draag een hoofddoek omdat ik sowieso een slet ben in mijn macho islamwereld. Maar door mijn haar te camoufleren in een vod, kan ik mijn graad van sletterigheid down sizen."

Dat ze dat in hun woestijnparadijzen doen, mij goed. Maar die achterlijke gedachte hier opzichtig showen, no way. Het is beledigend voor de vrouw.
Hier, in onze cultuur, mogen vrouwen vrouwen zijn, en worden bloothoofse vrouwen niet geasssocieerd met sletterigheid in tegenstelling tot de islamitische cultuur.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:27   #235
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Jezus waarschuwt ons voor mensen die in zijn naam gaan spreken.
Islam bespreekt Jezus beknopt en met alle respect.
De Kerk eigent de Christus leer toe en heeft wat in de geschiedenis gedaan Paulus?
Welke geschiedenis moet ik exact kennen?
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat Jezus de komst van Mohammed nooit zag aankomen, maar wel al te goed besefte dat Jezus zijn geloof gekidknapt zou worden en in handen zou komen van politieke belangen. Want de boodschap was groot en men had de mens niet meer zo goed onder controle als voor Jezus.
Waarom en door wie is hij ook anders vermoord he... die machten zijn nog steeds dezelfde machten vandaag.

Laatst gewijzigd door Peche : 4 januari 2014 om 12:28.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:41   #236
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jezus waarschuwt ons voor mensen die in zijn naam gaan spreken.
Toch maar eens goed lezen wat er staat zou ik zeggen. Jezus waarschuwt zijn volgelingen voor mensen die als Hem, als de Messias willen doorgaan, niet voor mensen die spreken in zijn naam. Integendeel, Jezus geeft zijn volgelingen de raad om in zijn naam te spreken en te bidden op andere plaatsen in de Bijbel. Het kruisteken slaan, is daar een liturgisch gevolg van.

Citaat:
Islam bespreekt Jezus beknopt en met alle respect.
Met alle respect? Dan zou de islam niet eens nodig zijn. Want Jezus heeft immers alles volbracht, dat er niks of niemand meer zou nodig zijn. De Islam maakt Kezus tot een leugenaar. Ze geloven niet eens dat Jezus uit de dood is opgestaan en daarmee staat of valt het christendom.

Citaat:
De Kerk eigent de Christus leer toe en heeft wat in de geschiedenis gedaan Paulus?
Ik ben geen pleitbezorger voor de kerk. Ik zeg enkel dat Christus ons waarschuwt volgens Marcus, voor zij die na Hem komen en ook beweren de Messias te zijn.

Citaat:
Welke geschiedenis moet ik exact kennen?
Die van de islam. Het zou al veel zijn moest je inzien waarom ze zichzelf een veroveringsgodsdienst noemt.

Citaat:
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat Jezus de komst van Mohammed nooit zag aankomen,...
Want? U kent Jezus alle respect toe als profeet zekers?

Citaat:
.... maar wel al te goed besefte dat Jezus zijn geloof gekidknapt zou worden en in handen zou komen van politieke belangen. Want de boodschap was groot en men had de mens niet meer zo goed onder controle als voor Jezus.
Waarom en door wie is hij ook anders vermoord he... die machten zijn nog steeds dezelfde machten vandaag.
Ik kan alleen maar concluderen dat u niet alleen de islam niet kent, maar ook het christendom niet. U weet blijkbaar niet eens waarom Jezus zijn leven gaf volgens het evangelie.

Misschien toch maar eens stoppen met domme vragen te stellen over het christendom als "Wat zou Jezus doen?" als u blijkbaar niet eens de boodschap en de leer van Christus kent.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 januari 2014 om 12:45.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 12:55   #237
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Moslimfundamentalisme...
Daar gaat het artikel over.
Zijn dat de moslims waarmee ik in contact kom dagelijks? Neen.
Hier dragen die ook jeans, nikes, etc ...
Thuis en in de moskee dragen ze soms wat anders, so what?
En so what als meisjes zich kleden zoals het al duizenden jaren in hun cultuur gedaan wordt?
So what? Ge schijt ze hier allemaal uit, maar staat tegelijk wel op voor de -ochot- weerloze moslimvrouwtjes. Hypocrisie alom!
...
Dat is wat jij er van maakt, ik heb de indruk dat je de grote moeite heb met commentaren die je wereldje verstoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als is iedereen voor zijn eigen deur zou kuisen he...
Wij hebben voor onze eigen deur gekuist hé, we zijn daar zelfs in doorgeslagen.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 13:02   #238
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geschiedenis kan mijn gehaktballen kussen sinds ze 9/11 op mijn netvlies trachtten te branden.
Ken uw wereld Paulus, geschiedenis dat is iets waar niemand uit lijkt te leren. Misschien als we eens de wereld in haar status objectief zouden bekijken.

Natuurlijk wil niemand onder ons dat anderen anderen onderdrukken, stenigen, afranselen of vermoorden om hun Christelijk geloof.
Maar al wie hier beweert dat het gros van de moslims in België zoiets goedkeurt is gewoon gebrainwashed door rechtse propaganda.

Wat zou Jezus doen Paulus? Die ging ook eten met mensen waar zijn volgelingen vragen bij stelden. Zoals de tollenaars. Maar Jezus zag de mensen, niet het systeem of het geloof. Individu per individu.
Ziet gij iemand hier nog een licht op een ander schijnen zoals Jezus het bedoelt zou hebben? Ik niet.
Heeft u het nu over geschiedenis? Dan zou u toch minstens mogen weten dat Islam zich niet heeft verspreid door vreedzame overtuiging maar door geweld. Mohammed was geen timmermanszoon zoals Jezus met de boodschap van liefde, maar een warlord die geweld legitiem vond tegenover ongelovigen. En omdat dit zo is, werd eeuwen later 9/11 op iedereens netvlies gebrand.
Wat de geschiedenis ons leert, is dat islam een religie is met andere waarden dan het christendom en dat dit de reden vormt waarom moslims wel en christenen niet meer met geweld bevolking terroriseert tot bekering, zoals nu nog gebeurt, in bijvoorbeeld delen van Afrika.

Ken uw wereld is zeker een goede opmerking maar kent u uw wereld wel?
Islam heeft geen hierarchie, wat verklaart waarom uitgerekend de strikte vormen van islam zich organiseren en uitbreiden, zoals het salafisme.
Ook hier.
Dat ziet en merkt u niet, maar sharia 4 Belgium maakte eerst deel uit van jongeren voor islam die jaren geleden al meer dan duizend leden had onder jongeren, via gesloten zittingen en zomerkampen worden jongeren onderwezen in o.a Fikh, Islamitisch recht waar de sharia een onderdeel van is.Dus onder jongeren is de zeer strikte islam zeker in opmars en dat bewijzen ook sites op internet waar oeverloos wordt gedebatterd over hoe alle geloofsregels toe te passen op ieder aspect van het menselijk bestaan.

Ik denk dat mensen eerder gebrainwasht zijn door linkse propaganda, die zowat verplicht iedere vorm van kritiek in te slikken omdat je " niet mag veralgenemen" of " omdat toch niet iedere moslim zo is".
Alsof de meeste mensen dit doen en zo dom zijn!

Niet dus maar iedereen die nog kan en durft nadenken kan er niet aan voorbij dat er op veel domeinen vooral spanningen zijn met moslims, spanningen die vooral terug te brengen zijn om conflicten over wat de spelregels nu zijn, is dit de Islamitische regelgeving of de eigen cultuur in West Europa? Waar wetgeving een weergave van is?
Zijn wij nog vrij om cartoons te maken zoals we willen, kunnen we nog tentoonstellen waar we zin in hebben, mogen kritische films over islam en de positie van de vrouw, kortom; hebben wij nog dezelfde intellectuele vrijheid die ook deel uitmaakt van onze cultuur, omdat niet religie maar rede centraal staat sinds de verlichting?

Ken uw geschiedenis en wereldbeeld is misschien iets waar vooral u eens over mag nadenken! Bij mij kunt u in ieder geval uw onzin echt niet kwijt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 16:17   #239
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heeft u het nu over geschiedenis? Dan zou u toch minstens mogen weten dat Islam zich niet heeft verspreid door vreedzame overtuiging maar door geweld. Mohammed was geen timmermanszoon zoals Jezus met de boodschap van liefde, maar een warlord die geweld legitiem vond tegenover ongelovigen. En omdat dit zo is, werd eeuwen later 9/11 op iedereens netvlies gebrand.
Wat de geschiedenis ons leert, is dat islam een religie is met andere waarden dan het christendom en dat dit de reden vormt waarom moslims wel en christenen niet meer met geweld bevolking terroriseert tot bekering, zoals nu nog gebeurt, in bijvoorbeeld delen van Afrika.

Ken uw wereld is zeker een goede opmerking maar kent u uw wereld wel?
Islam heeft geen hierarchie, wat verklaart waarom uitgerekend de strikte vormen van islam zich organiseren en uitbreiden, zoals het salafisme.
Ook hier.
Dat ziet en merkt u niet, maar sharia 4 Belgium maakte eerst deel uit van jongeren voor islam die jaren geleden al meer dan duizend leden had onder jongeren, via gesloten zittingen en zomerkampen worden jongeren onderwezen in o.a Fikh, Islamitisch recht waar de sharia een onderdeel van is.Dus onder jongeren is de zeer strikte islam zeker in opmars en dat bewijzen ook sites op internet waar oeverloos wordt gedebatterd over hoe alle geloofsregels toe te passen op ieder aspect van het menselijk bestaan.

Ik denk dat mensen eerder gebrainwasht zijn door linkse propaganda, die zowat verplicht iedere vorm van kritiek in te slikken omdat je " niet mag veralgenemen" of " omdat toch niet iedere moslim zo is".
Alsof de meeste mensen dit doen en zo dom zijn!

Niet dus maar iedereen die nog kan en durft nadenken kan er niet aan voorbij dat er op veel domeinen vooral spanningen zijn met moslims, spanningen die vooral terug te brengen zijn om conflicten over wat de spelregels nu zijn, is dit de Islamitische regelgeving of de eigen cultuur in West Europa? Waar wetgeving een weergave van is?
Zijn wij nog vrij om cartoons te maken zoals we willen, kunnen we nog tentoonstellen waar we zin in hebben, mogen kritische films over islam en de positie van de vrouw, kortom; hebben wij nog dezelfde intellectuele vrijheid die ook deel uitmaakt van onze cultuur, omdat niet religie maar rede centraal staat sinds de verlichting?

Ken uw geschiedenis en wereldbeeld is misschien iets waar vooral u eens over mag nadenken! Bij mij kunt u in ieder geval uw onzin echt niet kwijt!
Mooie posting!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 16:57   #240
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jezus antwoordde: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zich voor mij zullen uitgeven, en ze zullen veel mensen misleiden.
Waar geeft islam zich uit in naam van Jezus? Nergens toch!
Dat doet de Kerk toch? En zelfs de Paus zou de rechtstreekse boodschapper van God zijn.
Wat is misleiding? De tv toch? De berichten die ze door onze stroot duwen over de islam. Ik vind dat ook misleidend en niet objectief.

Er is gigantisch veel misleiding. Maar ik zie nergens de islam Mohammed uitroepen tot messias, noch Jezus.
Ik zie ze de naam Jezus niet echt gebruiken in hun teksten, maar wie spreekt wel in naam van Jezus?
Zelfs het nieuwe testament valt volledig in vraag te stellen. Van de twaalf apostelen maar enkele tegenstrijdige evangelies in het NT.
Allemaal niet duidelijk en zeer misleidend.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be