Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2012, 21:59   #221
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Niet in het wildeweg
Zijn stellingen over de luxeketens waarvan er al 1 op 3 weg zouden zijn, worden heel bewust tegengesproken
Gehalveerd of sommigen (o.a één van de duurste aan uw favoriet pleintje (('t snob-pleintje ))daar aan Antwerpen) volledig opgedoekt binnen enkele weken.
Als wij een contract hebben voor bv 30 winkels van dezelfde keten en 15 leveringsadressen zijn er op een jaar tijd opgedoekt dan zien wij het wel hé.
Nu ze gaan het zeker niet aan de grote klok hangen en al veel minder aan een antwerpenaar zijn neus dat is juist.
Snobs onder elkaar doen dat niet.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 september 2012 om 22:03.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:05   #222
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Allé, nu is het al dat ze niet nog zo'n jaar aankunnen, terwijl het eerder nog was dat tegen eind september er niks meer is. Wat is het nu?



Ja hoor, absoluut

Maar tot hiertoe blijf je nog steeds het antwoord op de vragen schuldig, en blijf je gewoon verder wat rond de pot draaien in je grote doemverhaal.
Verwacht van mij geen namen. Of ik heb een proces aan mijn been.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:09   #223
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
We'll see, we'll see
Elk jaar zijn er wel van die onheilsprofeten.
De grote exodus van winkels en winkelketens, die heelder straten leeg zal achterlaten, die wil ik nog wel eens zien gebeuren. Tot nader order is er nog niet eens een begin gekomen, er is enkel een onheilsprofeet die 1 op 3 die al gesloten zijn ziet, zonder dat daar iets tegenover staat.
Jij werkt in het buitenland geloof ik hé?
In alle topstraten in alle steden staan er winkels leeg en ter overname en vergeefs te wachten op een nieuwe huurder of overnemer.
De keten (Folieke?) geloof ik , of iets in die aard had meer dan 40 winkels in alle hoofdsteden en telkens op een zeer gunstige ligging. Geen overnemer gevonden. Ze hebben al hun personeel moeten ontslaan, uitverkoop en gewoon alles dichtgooien.
Euh mochten de zaken goed gaan dan namen ze met plezier dergelijke keten over.
Niet dus!

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 september 2012 om 22:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:15   #224
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gehalveerd of sommigen (o.a één van de duurste aan uw favoriet pleintje (('t snob-pleintje ))daar aan Antwerpen) volledig opgedoekt binnen enkele weken.
Tot nader order: nul, noppes niks gesloten. Niet de helft, niet een derde, niet één miezerig winkeltje.

Dus kom, zeg eens, welk winkeltje gaat er dan dicht binnen enkele weken?
Of vertrouw je op dat vlak je duim niet genoeg?

Citaat:
Als wij een contract hebben voor bv 30 winkels van dezelfde keten en 15 leveringsadressen zijn er op een jaar tijd opgedoekt dan zien wij het wel hé.
'k Heb het je al eens gevraagd: gezien de straten die je vernoemt, wat beschouw jij als luxeketens?

Citaat:
Nu ze gaan het zeker niet aan de grote klok hangen en al veel minder aan een antwerpenaar zijn neus dat is juist.
Snobs onder elkaar doen dat niet.
Maar de evenaar loopt uiteraard door jouw gat en daarmee weet jij het zekers? (en uiteraard moet je daar dan wel omfloerst en wollig over zeveren, kwestie van je nog een air van underground-knowledge aan te meten...)

Geef met andere woorden eens antwoord op de vragen die je gesteld worden (intussen al meer dan een pagina lang). Als goed-geinformeerd mens mag dat niet moeilijk zijn. Voorlopig kom je niet verder dan het conspiracy-niveau...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:16   #225
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verwacht van mij geen namen. Of ik heb een proces aan mijn been.
Of met andere woorden: je kletst maar wat uit je nek
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:18   #226
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
So? Dat is hét teken dat tegen eind september alles leeg komt te staan, zoals hier eerder werd geponeerd?



Been there, done that; nog geen twee weken terug trouwens. Die leegstand moet ik in elk geval nog beginnen tegen komen... En die 1 op 3 luxe-keten die al dicht zouden zijn, daarvan was helemaal geen sprake.

Tuurlijk, er zullen er genoeg zijn die het wat moeilijker hebben, maar tussen het wat moeilijker hebben en nu alles uitverkopen om binnen enkele weken finaal de boeken dicht te doen en enkel lege winkelstraten achter te laten, da's nog een wereld van verschil.
September was de cruciale maand voor de meesten, enfin is de maand van de rekening te maken met baten en kosten analyse.
Ze hadden nog veel verwacht van Juli de koopjes periode maar die is tegen gevallen (nogmaals) en dan was het wat afwachten wat het ging worden augustus en uiteraard september.
Nu de rekeningen worden dus gemaakt.
Het is gewoon al te lang bezig allemaal.
De winkels zitten al met een zeer slechte omzet sedert minstens november vorig jaar.
Je mag er van denken wat je wil maar huurpachten van soms wel 10'000€ per maand, 3 of 4 verkoopsters hun loon, de uitbatingskosten...alles samen en dan met slechte omzetten blijven kampen.
Dat kan niet blijven.

Ik weet van een kunstgalerij op de dijk van Knokke. Ja in de goede buurt en het juiste clienteel alvast. Op de voorbije 3 maand minstens is er niet 1 voorwerp verkocht. Niet 1 verkoop!
Kan je u dat voorstellen? Ik niet. Ik weet het van de winkelier zelf want ik spreek ze wekelijks.


En voor de autosector idem. Verkoop minstens 30 of 40% minder. Als je er rekening mee houd dat sommigen amper 1 of 2 auto's per maand verkopen met winstmarges lager dan de verkoop van een paardentrailer van 12000€....dat kan niet. Dat moet failliet gaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 september 2012 om 22:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:25   #227
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jij werkt in het buitenland geloof ik hé?
En very happy to do so!

Citaat:
In alle topstraten in alle steden staan er winkels leeg en ter overname en vergeefs te wachten op een nieuwe huurder of overnemer.
Ik vroeg je al: nog in Faubourg geweest? Of in New Bond? Staan er al verdiepen leeg in Harrod's of Selfridges? Didn't think so.

Citaat:
De keten (Folieke?) geloof ik , of iets in die aard had meer dan 40 winkels in alle hoofdsteden en telkens op een zeer gunstige ligging. Geen overnemer gevonden. Ze hebben al hun personeel moeten ontslaan, uitverkoop en gewoon alles dichtgooien.
Euh mochten de zaken goed gaan dan namen ze met plezier dergelijke keten over.
Niet dus!
't Folieke is inderdaad dicht, maar was bijlange geen luxeketen noch een keten met winkels in alle hoofdsteden. Dat was (is, ze zijn nog niet overal dicht) een keten met Belgische winkels, die nu gewoon dicht gaat omdat de eigenaar met pensioen wil en geen overnemers heeft/vindt. Is dat onlogisch? Nee... Er zijn er niet zoveel die iets zinvol met een dicht netwerk van een goeie 20 winkels in een kleine lap grond als België kunnen doen (en ik durf wedden dat de eigenaar betere prijzen krijgt als ie dat gesplitst verkoopt).

Je hebt me dus nog steeds niet overtuigd...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:26   #228
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Of met andere woorden: je kletst maar wat uit je nek
Je kan er van denken wat je wenst.
Maar wat nu bezig is heb ik in 25 jaar nog niet meegemaakt. En in die 25 jaar was er al meer dan 1 crisis.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:29   #229
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En very happy to do so!



Ik vroeg je al: nog in Faubourg geweest? Of in New Bond? Staan er al verdiepen leeg in Harrod's of Selfridges? Didn't think so.



't Folieke is inderdaad dicht, maar was bijlange geen luxeketen noch een keten met winkels in alle hoofdsteden. Dat was (is, ze zijn nog niet overal dicht) een keten met Belgische winkels, die nu gewoon dicht gaat omdat de eigenaar met pensioen wil en geen overnemers heeft/vindt. Is dat onlogisch? Nee... Er zijn er niet zoveel die iets zinvol met een dicht netwerk van een goeie 20 winkels in een kleine lap grond als België kunnen doen (en ik durf wedden dat de eigenaar betere prijzen krijgt als ie dat gesplitst verkoopt).

Je hebt me dus nog steeds niet overtuigd...
Folieke is geen luxe winkel dat is juist, maar had (heeft misschien nog steeds? ) vele winkels op heel goede straten in de meeste steden.
Mocht ik een keten hebben en geld over, ik kocht ze er bij alleen al om de locaties te hebben.
Pensioenleeftijd akkoord, dat neemt niet weg dat hij er mee blijft zitten.
Enkele jaren terug was dat ondenkbaar.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:32   #230
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het zelfde met de noord en zuidzandstraat in Brugge. Misschien uw dada niet dat kan.
Maar ik schat dat er op een dag misschien wel 100'000 mensen voorbij wandelen. Of meer? Meestal toeristen van Japan, Amerika en Engeland en weet ik veel.
Dat zijn topstraten.
Als ik me niet vergis had Folieke daar ook een winkel.

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 september 2012 om 22:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 22:39   #231
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn juweliers met de bekende merken. Breitling, Rolex, Hublot...etc
Vroeger verkochten ze minsten 1 per week.
Nu misschien 1 of 2 per jaar.
Goud, vroeger doorlopend.
Nu zilver of iets dat blinkt omdat goud te duur is.
Ook die geven er nu stilletjes aan de brui aan en schakelen over op goedkope nep.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 09:56   #232
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan er van denken wat je wenst.
Maar wat nu bezig is heb ik in 25 jaar nog niet meegemaakt. En in die 25 jaar was er al meer dan 1 crisis.
Tuurlijk denk ik het er het mijn van

En again, zolang ik jouw "1 op 3 zijn al weg" niet zie materialiseren, maak ik me nog geen zorgen over jouw "binnen enkele weken zijn ze allemaal voorgoed weg".
Panta Rhei; dat wist Heraclitus in zijn tijd al. 't Zijn zij die daarop kunnen inspelen die het verschil maken, niet zij die angstig naar die verandering staan te kijken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 09:59   #233
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Folieke is geen luxe winkel dat is juist, maar had (heeft misschien nog steeds? ) vele winkels op heel goede straten in de meeste steden.
Mocht ik een keten hebben en geld over, ik kocht ze er bij alleen al om de locaties te hebben.
Pensioenleeftijd akkoord, dat neemt niet weg dat hij er mee blijft zitten.
Enkele jaren terug was dat ondenkbaar.
20 winkels in verschillende grotere en minder grote steden in België, en zowat in elke kuststad. Wat wil je daarmee gaan doen als je al een gevestigde keten bent in België? Dan zit je immers al op al die locaties en kan je enkel jezelf gaan beconcurreren. Moet je nog opstarten, dan zijn zo'n twintig locaties ook teveel in één keer. Simpele kosten baten, en die zou enkele jaren terug niet veel anders uitgedraaid zijn. In bundels of apart verkopen, gaat veel meer return opbrengen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 20:13   #234
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk denk ik het er het mijn van

En again, zolang ik jouw "1 op 3 zijn al weg" niet zie materialiseren, maak ik me nog geen zorgen over jouw "binnen enkele weken zijn ze allemaal voorgoed weg".
Panta Rhei; dat wist Heraclitus in zijn tijd al. 't Zijn zij die daarop kunnen inspelen die het verschil maken, niet zij die angstig naar die verandering staan te kijken.
Ik stel vast dat jij gelaten afwacht en de verantwoordelijkheid in de handen van de ander steeds zal leggen, precies zoals politiekers doen.
Waarna men alleen nog kan constateren.
't zijn zij die de verschillen opmerken die kunnen inspelen op de veranderingen.
Passief toekijken en dikwijls zelfs niets zien is zeker geen gave om fier op te zijn. Laat staan een talent.

Tussendoor nemen de bordjes "totale uitverkoop" gestaag toe.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 september 2012 om 20:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 20:40   #235
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik stel vast dat jij gelaten afwacht en de verantwoordelijkheid in de handen van de ander steeds zal leggen, precies zoals politiekers doen.
Waarna men alleen nog kan constateren.
't zijn zij die de verschillen opmerken die kunnen inspelen op de veranderingen.
Passief toekijken en dikwijls zelfs niets zien is zeker geen gave om fier op te zijn. Laat staan een talent.

Tussendoor nemen de bordjes "totale uitverkoop" gestaag toe.
Heel goed, ik wil namlijk gaan shoppen in New Bond street deze week! (maar ik zal er maar niet teveel op hopen )
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 21:34   #236
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
20 winkels in verschillende grotere en minder grote steden in België, en zowat in elke kuststad. Wat wil je daarmee gaan doen als je al een gevestigde keten bent in België? Dan zit je immers al op al die locaties en kan je enkel jezelf gaan beconcurreren. Moet je nog opstarten, dan zijn zo'n twintig locaties ook teveel in één keer. Simpele kosten baten, en die zou enkele jaren terug niet veel anders uitgedraaid zijn. In bundels of apart verkopen, gaat veel meer return opbrengen.
Maar het lukt niet zo goed blijkbaar, dat goed idee.

Als je een goed draaiende zaak hebt dan heb je nooit teveel winkels. Het is geen enkel probleem om onder verschillende namen te werken. Er zijn er nog die dat doen.
Het feit dat ze het niet doen wijst op een structureel en financieel probleem.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 21:36   #237
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Heel goed, ik wil namlijk gaan shoppen in New Bond street deze week! (maar ik zal er maar niet teveel op hopen )
Als ik in Monaco loop van tijd tot tijd zie ik ook niet teveel problemen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 17:02   #238
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik in Monaco loop van tijd tot tijd zie ik ook niet teveel problemen.
Je spreekt jezelf tegen eh nu
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 20:00   #239
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen eh nu
Waarom?

Het is gewoon een andere wereld.
Maar dat telt niet voor de rest van de wereld.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2012, 21:50   #240
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom?

Het is gewoon een andere wereld.
Maar dat telt niet voor de rest van de wereld.
Moest je betoog correct zijn, dan hebben ze immers ook daar last; als eerste zelfs aangezien je over de zuivere luxe-winkels spreekt. Dat zijn trouwens ook de winkels waarover ik spreek in Antwerpen; dingen zoals de Zara, de C&A of die baby-keten die je eerder aanhaalde zijn geen luxe-winkels, dat zijn basic winkels. Die zullen zelfs logischerwijs als laatste aan bod komen in jouw doemplaatje, aangezien die de basics voorzien die iedereen nodig heeft.

Winkels als Jimmy Choo, Burberry, Channel en die keet in Antwerpen waar ze Louboutin verkopen, d�*t zijn luxe-winkels. Daar kom je niet buiten met minder dan een half/volledig gemiddeld maandloon dat je uitgeeft. Die zullen als eerste de klappen voelen, maar die doen vrolijk verder. 't Zijn ook die ketens die je op Faubourg en in New Bond vindt, en ik geef je nu al op en briefje: daar staat geen 1 op 3 panden leeg.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be