Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2012, 07:48   #221
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het veelvuldig en gezamelijk gebruik van de begrippen "onschuldig" en "kinderen" behoort wel degelijk tot de emo-argumentatie, Paulus.


1° het gebruik van de term "omschuldig" houdt in dat er ook zoiets bestaat als "schuldig".

Als jij nu beweert dat dit laatste onzinnig is (schuldige kinderen) is het gebruik van het eerste (onschuldige kinderen) al even onzinnig en kun je het niet meer gebruiken in jouw argumentatie.

2° Abortus heeft geen bal uitstaans met wat onder kinderen wordt verstaan. Er worden geen kinderen geaborteerd. Het is een valselijke voorstelling van zaken.

Kortom, die emo-argumentatie mag gerust naar de prullenmand worden verwezen.

Verder vraag ik mij waarom de abortuswetgeving (plots) dient te worden herzien. Louter en alleen omdat een paar religieus-geinspireerde groeperingen een mars hebben gehouden? Ik denk het niet.

Kijk, indien men géén abortus wenst te plegen omwille van diverse (al dan niet religieuze) redenen is er geen vuiltje aan de lucht. Niemand die hier een verplichting van maakt.

Dat de vrouw van bijvoorbeeld JVDB nóóit zal overgaan tot abortus omwille van haar religie moet zij zelf weten en/of beslissen. Ik bemoei mij daar niet mee.

Het omgekeerde is blijkbaar een groot probleem. Hou op met je te bemoeien met het mijne.
Voil�*.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 07:50   #222
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Mijn tenen krullen bij het lezen van deze draad.... een draad over abortus waar het mannen zijn die hun zegje doen.
Mannen die nog steeds denken dat men enkel en alleen tot abortus overgaat als er sprake is van "een accidentje" als gevolg van een gescheurd condoom.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 07:53   #223
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn tenen krullen bij het lezen van deze draad.... een draad over abortus waar het mannen zijn die hun zegje doen.
Mannen die nog steeds denken dat men enkel en alleen tot abortus overgaat als er sprake is van "een accidentje" als gevolg van een gescheurd condoom.
2
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 07:54   #224
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jaja, dat weten we nu al. Net als anderen herhaalt u gewoon dat alomgekende mantraatje: "De vrouw beslist".

Alleen: op welke ethische grond?
Omwille van het feit dat een vrouw zelf kan en mag beslissen wat er met haar lichaam en in haar lichaam gebeurd misschien?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 07:59   #225
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is ook ethisch krom geredeneerd wanneer men meent dat men bij verkrachting het prille leven moet uitgommen. Niet het ongeboren kind draagt schuld. Wel de verkrachter.
Ik heb je deze vraag ooit al eens voorgeschoteld in een andere draad:

Stel dat jij een 14 jarige dochter hebt die het slachtoffer is van een brutale groepsverkrachting. En ze blijkt nadien zwanger. Ga jij haar verplichten om die zwangerschap te voldragen zodat een kind een ongewenst kind op de wereld zet ? Ga jij haar verbieden om een abortus te ondergaan ?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 maart 2012 om 08:00.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:04   #226
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik heb je deze vraag ooit al eens voorgeschoteld in een andere draad:

Stel dat jij een 14 jarige dochter hebt die het slachtoffer is van een brutale groepsverkrachting. En ze blijkt nadien zwanger. Ga jij haar verplichten om die zwangerschap te voldragen zodat een kind een ongewenst kind op de wereld zet ? Ga jij haar verbieden om een abortus te ondergaan ?
Binnen de 24 uur een pilletje pakken. Klaar.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:07   #227
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Binnen de 24 uur een pilletje pakken. Klaar.
Inderdaad, de morning after pil , ook wel abortuspil genaamd. Maar die werkt niet altijd. Dus laat ons er van uitgaan dat zijn 14 jarige dochter zwanger is na die brute groepsverkrachting.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:17   #228
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Eigenlijk is abortus vandaag helemaal geen issue. Het is wel interessant om waar te nemen dat het onderwerp "geheel toevallig" opgedrongen wordt, zodat heel wat mensen hun "aandacht" afgewend wordt van wat wèl issues zijn.

Roger Faligot, opnieuw denk ik aan u. Gij hebt zowat het meest interessante boek in mijn leven gebracht, waarvoor enorme dank.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:28   #229
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Het hangt er maar van af hoe je hedonisme wilt definiëren natuurlijk... Nu, wat als één van die twee mensen getrouwd is, en al een gezin heeft? Dan heeft er zich wel degelijk iemand te moeien denk ik.
Hedonisme is de filosofische stroming die het genot centraal stelt.

Mensen die huwen hebben een contract met mekaar, daar zijn inderdaad consequenties aan verbonden als iemand dat contract verbreekt.
Wat dat met hedonisme te maken heeft is mij niet duidelijk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 09:18   #230
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hedonisme is de filosofische stroming die het genot centraal stelt.

Mensen die huwen hebben een contract met mekaar, daar zijn inderdaad consequenties aan verbonden als iemand dat contract verbreekt.
Wat dat met hedonisme te maken heeft is mij niet duidelijk.
Had je het in je eerdere post dan over het huwelijk? Ik dacht dat je over losse relaties sprak, een contract tussen consenting adults.

Nu goed, je hebt meer dan gelijk dat het huwelijk een contract is. Wat wilt zeggen dat je als partij in die overeenkomst niet zomaar je eigen genot centraal kunt stellen als dat ingaat tegen de belangen van de tegenpartij nietwaar?

Ga jij als hedonist (als je dat bent, Jack), voor zoveel mogelijk genot, of stel je dat uit (deferred gratification). Ben ik mis om te veronderstellen dat je in het laatste geval geen hedonist zou zijn?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 09:28   #231
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er waren vandaag vrijwel evenveel betogers voor het leven als gisteren voor de dood.

Misschien moet de abortuswet toch maar eens herbekeken worden.

Paulus.
Ja! Laten we met ons allen terugkeren naar de jaren 50.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 09:38   #232
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn tenen krullen bij het lezen van deze draad.... een draad over abortus waar het mannen zijn die hun zegje doen.
Mannen die nog steeds denken dat men enkel en alleen tot abortus overgaat als er sprake is van "een accidentje" als gevolg van een gescheurd condoom.
Ik veronderstel dat je verwijst naar de medische gezondheid van de vrouw, en naar situaties waarin de vrouw zwanger werd omwille van een verkrachting?

De ingeroepen noodsituaties voor 2009:

Lichamelijke of geestelijke gezondheid: 3,89%
Zwangerschap na verkrachting/incest: 0,24%

Bron: http://www.sensoa.be/sites/default/f...rtus2011_0.pdf (p. 9).

In de andere gevallen lijkt het me een gebrek aan verantwoordelijkheidszin te zijn.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 09:39   #233
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ja! Laten we met ons allen terugkeren naar de jaren 50.
En wat is er precies mis met de jaren 50? Los van het feit dat je toen niet zomaar je zin deed?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:03   #234
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het veelvuldig en gezamelijk gebruik van de begrippen "onschuldig" en "kinderen" behoort wel degelijk tot de emo-argumentatie, Paulus.
Dat is geen argumentatie. Laat staan emoargumentatie. Dat is gewoon waarover het gaat.


Citaat:
1° het gebruik van de term "omschuldig" houdt in dat er ook zoiets bestaat als "schuldig".
Inderdaad, dat heb je goed gezien.

Citaat:
Als jij nu beweert dat dit laatste onzinnig is (schuldige kinderen) is het gebruik van het eerste (onschuldige kinderen) al even onzinnig en kun je het niet meer gebruiken in jouw argumentatie.
O maar dat beweer ik niet hoor. Er bestaan weldegelijk schuldige kinderen.

Citaat:
2° Abortus heeft geen bal uitstaans met wat onder kinderen wordt verstaan. Er worden geen kinderen geaborteerd. Het is een valselijke voorstelling van zaken.
Ik vind dat je ongelijk hebt, maar kom... ik wil je begrijpen.

Vanaf wanneer spreken we ovber een kind volgens jou + waarom. Voor mij is dat vanaf de conceptie, omdat vanaf dan het kind alles in zich heeft om verder te ontwikkelen. Het geslacht staat daar al vast bijvoorbeeld.

Citaat:
Kortom, die emo-argumentatie mag gerust naar de prullenmand worden verwezen.
Nogmaals. Dat is geen argumentatie; dat is waarover het gaat.


Citaat:
Verder vraag ik mij waarom de abortuswetgeving (plots) dient te worden herzien. Louter en alleen omdat een paar religieus-geinspireerde groeperingen een mars hebben gehouden? Ik denk het niet.

Wel, zoals eerder al gezegd (dus niet plots) vond ik het niet kunnen dat mensen kunnen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders voor hun eigen gemak.

Citaat:
Kijk, indien men géén abortus wenst te plegen omwille van diverse (al dan niet religieuze) redenen is er geen vuiltje aan de lucht. Niemand die hier een verplichting van maakt.
Dat zou er nog aan mankeren.

Citaat:
Dat de vrouw van bijvoorbeeld JVDB nóóit zal overgaan tot abortus omwille van haar religie moet zij zelf weten en/of beslissen. Ik bemoei mij daar niet mee.

Het omgekeerde is blijkbaar een groot probleem. Hou op met je te bemoeien met het mijne.
Dat is het hem niet. Kinderen zijn geen persoonlijk bezit. Er is dus geen sprake van "het mijne".

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 maart 2012 om 10:10.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:05   #235
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mijn tenen krullen bij het lezen van deze draad.... een draad over abortus waar het mannen zijn die hun zegje doen.
Mannen die nog steeds denken dat men enkel en alleen tot abortus overgaat als er sprake is van "een accidentje" als gevolg van een gescheurd condoom.
Volgens mij werd de reden die jij hier opgeeft, om tegen mannen te fulmineren, niet aangehaald.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:06   #236
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Met maden bedoel ik niet de maden an sich, maar een lijk.
Een lijk ontwikkelt zich niet meer. Het breekt af.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:07   #237
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Omwille van het feit dat een vrouw zelf kan en mag beslissen wat er met haar lichaam en in haar lichaam gebeurd misschien?
Ik stelde de vraag al eerder, maar daar kwam geen antwoord op.

Wat als de vrouw niet kan beslissen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:08   #238
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik heb je deze vraag ooit al eens voorgeschoteld in een andere draad:

Stel dat jij een 14 jarige dochter hebt die het slachtoffer is van een brutale groepsverkrachting. En ze blijkt nadien zwanger. Ga jij haar verplichten om die zwangerschap te voldragen zodat een kind een ongewenst kind op de wereld zet ? Ga jij haar verbieden om een abortus te ondergaan ?
Vind jij het verantwoord om alle mensen die verwekt zijn door een verkrachting te doden?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:09   #239
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik stelde de vraag al eerder, maar daar kwam geen antwoord op.

Wat als de vrouw niet kan beslissen?

Paulus.
Waarom zou een vrouw niet kunnen beslissen ?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:12   #240
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vind jij het verantwoord om alle mensen die verwekt zijn door een verkrachting te doden?

Paulus.
Zeg ik ergens dat men alle zwangerschappen ontstaan uit verkrachting moet afbreken? Nee toch?

Ik zeg gewoon : laat iedere vrouw daar zelf over beslissen. Da's haar recht.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be