Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2006, 22:40   #221
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ga JIJ naar de stille mars?
PollyCorrect is offline  
Oud 23 april 2006, 08:59   #222
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De situatie is dan ook uitzichtloos. Het echte probleem van de Arabische jongen - en dat lees ik nooit - is dat ze geen opvoeding krijgen. Als kind worden ze de straat op gestuurd, en daar blijven ze rondhangen tot ze trouwen. Ze krijgen van thuis uit geen humane waarden mee.


Dat er gebrek is aan opvoeding heb ik op dit forum nochtans al mermaals gezegd. Ik heb zelfs oplossingen voorgesteld zoals: al van zeer jong wellevendheidslessen geven op school die aansluiten bij onze westerse cultuur. Schoolplichtige kinderen na tien 22 uur s'avonds niet meer op straat tolereren. Onbewaakt bedoel ik dan. Welke verstandige ouder laat zijn kinderen nog na een bepaald uur op straat lopen in deze tijd? Wie ontmoeten ze dan nog? Wat leren ze ervan?

Er werd gevraagd naar explicite oplossingen, die ik gaf, maar het enige antwoord dat ik kreeg was: POLITIESTAAT!

Tja.....
Het is belangrijk om te weten wat Fouad Ahidar, die het idee van de stille mars opperde hier over schrijft:

[SIZE=4]Diversiteit bij de burgers, solidariteit in de maatschappij[/SIZE]



Het is een feit, de multiculturele samenleving brengt veel uitdagingen met zich mee. Men moet een kat een kat durven noemen. De vraag is echter: blijft men deze problemen toeschrijven aan de etnische of culturele origine van de medeburger, of pakt men de sociale problemen aan die aan de oorsprong liggen van de spanningen en die het communautarisme, het zich binnen ‘zijn’ gemeenschap en cultuur opsluiten, stimuleren? Ja, er is veel criminaliteit bij jongere allochtonen. Maar ondanks hetgeen sommigen de bevolking willen doen geloven, is dit niet cultureel bepaald. De schrijnende toestanden waarin deze jongeren opgroeien, biedt hen vaak geen andere uitweg. Laat ons een crimineel een crimineel noemen. Hij vormt immers een gevaar voor alle burgers, allochtoon of autochtoon. De werkelijke problemen die aangepakt moeten worden, doen de volgende vragen in mij rijzen. Wanneer gaat men nu echt werk maken van werkgelegenheid in achtergestelde buurten en bij achtergestelde gemeenschappen? Waarom schiet het onderwijs zo tekort in de opleiding en de vorming van jongeren uit kansarme gezinnen? Wat hebben deze gezinnen nodig zodat ze in staat zouden zijn hun kinderen te laten integreren in het onderwijs en op het werkveld? Bij sommigen gaat het eerder om een sociaal-emotionele problematiek, onstabiele gezinnen, en bij anderen is het een zaak van te grote sociaal-culturele verschillen, die nog versterkt worden als er een totaal ander socio-cultureel referentiekader is. Wanneer gaat men allochtone ouders verantwoordelijk stellen voor de opvoeding van hun kinderen? Wanneer zal men iemand eerst als een medeburger behandelen, alvorens naar zijn origine te vragen? Willen allochtonen en autochtonen dan niet dezelfde toekomst voor hun kinderen? Wie durft beweren dat de allochtonen onze maatschappij alleen maar geld kosten? Zij die hebben kunnen genieten van een relatief stabiele gezinssituatie en de mogelijkheden kregen en vonden, zijn aan het werk als advokaten, artsen, ondernemers, kleinhandelaars,... Wanneer zullen de media tonen dat er allochtonen werken, belastingen betalen, ... dat er ook andere verhalen bestaan, die van succes en ontplooiing? Willen we niet met zijn allen aan de toekomst van een verdraagzame en gezonde maatschappij werken? Ik zet me hiervoor in en geloof sterk in die mogelijke toekomst.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 09:14   #223
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard



Vandaag, zondag 23.4.2006: de mars voor Joe Van Holsbeeck vertrekt om 15u op de Pachecolaan bij de Kruidtuin en passeert langs het Centraal Station.

De families willen dat het een mars wordt ter ondersteuning van de eisen van de schoolgenoten van Joe. “Het moet ook een oproep zijn voor een sereen en constructief debat, met respect voor de instellingen, over de ongetwijfeld vele oorzaken van deze tragische gebeurtenis,” voegen ze er aan toe.

In vijf dagen tijd lieten meer dan 25.000 mensen een commentaartje achter op de 'pour joe' weblog van Joe's nichtje. Ook de internetpetitie die enkele medeleerlingen van Joe lanceerden, kent een ongezien succes. De internetgemeenschap richt zo een virtueel grafmonument op voor Joe.

De blog van het nichtje van Joe: http://pourjoe01.skyblog.com/
De petitie van de medeleerlingen: http://www.pourjoe.be
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 23 april 2006, 13:23   #224
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard


(foto VRT)
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 23 april 2006, 13:26   #225
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

(foto VRT)

Jij zit hier altijd maar reklame te maken voor die politieke mars, maar ga je zelf wel?

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 april 2006 om 13:26.
daiwa is offline  
Oud 23 april 2006, 13:28   #226
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij zit hier altijd maar reklame te maken voor die politieke mars, maar ga je zelf wel?
Neen, hij zat om 14u23 nog in Morkhoven.

Of het moet zijn dat hij via een laptop post vanuit de trein.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 13:32   #227
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij zit hier altijd maar reklame te maken voor die politieke mars, maar ga je zelf wel?
Ik blijf zoals al die Sturmführers op het Internet lekker thuis natuurlijk.
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 23 april 2006, 13:36   #228
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ik blijf zoals al die Sturmführers op het Internet lekker thuis natuurlijk.

Raar.
Wat is dan de reden dat je anderen zo aanspoort te gaan als je zelf niet gaat?
daiwa is offline  
Oud 23 april 2006, 13:45   #229
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Als ze toch in de buurt zijn kunnen ze beter iets NUTTIG doen, het paleis bestormen en de republiek uitroepen bijvoorbeeld.
lombas is offline  
Oud 23 april 2006, 13:51   #230
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als ze toch in de buurt zijn kunnen ze beter iets NUTTIG doen, het paleis bestormen en de republiek uitroepen bijvoorbeeld.
Toch nog iemand die perspectief biedt op een ondraaglijk lichte dag.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 14:12   #231
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Toch nog iemand die perspectief biedt op een ondraaglijk lichte dag.
Ik weet zeker dat Joe het zo zou gewild hebben.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 23 april 2006, 14:16   #232
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik weet zeker dat Joe het zo zou gewild hebben.
Politieke recuperatie! Honteux!
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 14:17   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik weet zeker dat Joe het zo zou gewild hebben.
Jij hebt idd evenveel recht om Joe voor je kar te spannen als al de anderen die het je voordeden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2006, 14:48   #234
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij hebt idd evenveel recht om Joe voor je kar te spannen als al de anderen die het je voordeden.
Dat mensen hem schaamteloos voor de kar zouden spannen, zou Joe zeker gewild hebben.

Als je die kijkbuis of de radio aanzet, lijkt iedereen inderdaad perfect te weten wat die jongen allemaal als ideaal had.

Maar, wie weet, was-ie republikein!

La honte!
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be