Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2012, 20:25   #221
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Ik vraag niets liever dan op het graf van de euro te mogen dansen, en het aantal mensen dat zo denkt, groeit gestaag.
FOA : 2000

We are only just now arriving at a time period that will bring about "The Currency Wars". Everything prior to this was only a preparation period to build an alternative currency. The years spent traveling this road were done to prepare the world for an escape medium when the dollar finally began its "price" hyper-inflation stage.

De € is 'the escape medium'
We hebben een koord om uit de gevangenis te raken en nu gaan we die koord wegsmijten zeker ?
No way José.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 20:26   #222
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik merk niet veel frustratie bij hem hoor,....
Nog altijd dezelfde paranoia wel van 7 jaar terug.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 04:49   #223
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Als dat allemaal klopt wat jij vertelt, waarom zei Bernanke dan gisteren dat ze uitkijken om nieuwe maatregelen te nemen? Ik dacht dat ze verder konden voor 20 jaar? Hoe zit dat nu werkelijk hé.

De reden waarom de prijzen van de dingen niet recht evenredig omhoog zijn gegaan heeft een héél andere oorzaak. Denk er maar eens over na.
@Erw: Ik wacht nog steeds op een antwoord.

Laatst gewijzigd door Ben2 : 2 september 2012 om 04:50.
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 04:51   #224
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
The game is to let the US economy suffer from its own bloated expansion by moving slowly away from supporting foreign dollar settlement with CB storage. This is more than enough to end the dollars timeline as we are already stretched to the leverage limit. They know that Greenspan has but one policy to use and that will be super printing. He is doing it now, right on que!

http://fofoa.blogspot.be/

Lees de tekst in blauw misschien een keertje om te starten.
FOA, 2000
Heeft iemand de moeite genomen dit te lezen?

Wat zijn jullie conclusies?
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 08:04   #225
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Heeft iemand de moeite genomen dit te lezen?

Wat zijn jullie conclusies?
Conclusies trekken vraagt tijd Ben.
Ook bij ons heeft het jaren tijd gevergd voor wij 'mee' waren.
Ik laat dit eventjes bezinken hier en ga me ff terugtrekken.


cu @ 2500$ straks.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 08:35   #226
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Het is net daarom dat Erw een voorkeur heeft voor zilver. De banken hebben dit niet. Erw heeft reeds duidelijk uitgelegd dat wanneer er veel papieren zilver is dat hij dan ook niet aankoopt,.... Dat is bij zilver de enige manier dat men de prijzen kan manipuleren. Bij goud kan men dit op twee manieren. Fysiek dumpen en papier. Zoals Erw ook reeds met cijfers heeft aangetoond is er veel papieren goud,.... banken kunnen bovendien geld bijdrukken en kunnen dus zoveel papier kopen als ze willen.

Bovendien heeft zilver veel meer toepassingen dan goud. Goud kan dus in theorie naar zo goed als nul worden herleid. Zilver gebruikt men veel te veel in de industrie
De zilver (en goud) prijs kan worden gemanipuleerd los van papier of niet. De reden dat papier (of elektronisch) wordt gebruikt heeft niks te maken met de hoedanigheid van de representatie, wel met de snelheid waarmee het kan worden verhandeld.
Manipulatie vereist het sneller kunnen kopen/verkopen dan anderen.
Inzake de beslissing zijn er daartoe marktwijde gegevensbronnen nodig, je moet vaak betalen voor bepaalde cijfers, je moet vaak zelfs een bepaald statuut hebben om ze te mogen kopen, en sommige gegevens worden pas X dagen later aangeboden aan niet-gepriviligieerden, zodat de wel-gepriviligieerden (lees: institutionelen/overheid) kunnen ageren voordat jij kan.
Inzake de uitvoering (koop/verkoop) is het dan High Frequency Trading, vaak zelfs geprogrammeerd om zonder menselijke tussenkomst marketwijd koersen in de gaten te houden en te reageren op bepaalde voorgeprogrammeerde patronen/relaties.
Het is dus enigszins anders dan u schetst, en eigenlijk nog complexer dan ik hier schets, door leasen/huren van goud/zilver, door te kunnen verkopen wat je nog niet in bezit hebt, en nog enkele zaken.
Het kernpunt inzake goud versus zilver is echter dat, zelfs als iedereen vertrouwen verliest in 'papier' (** hetwelke iets is dat typerend is voor een supercrash, en ook het daadwerkelijke begin van hetzij het mechanisme dat we kennen als 'hyperinflatie', hetzij de ondergang van het banksysteem en dus je bankrekening, hetzij een instant-superdevaluatie, allemaal op hetzelfde neerkomende **), dat ze de goudprijs zelfs in een totaal fysieke markt (dus afwezigheid van derivaten wegens weigering door wanvertrouwen) nog steeds kunnen manipuleren, wegens hun grote fysieke stocks. De goud tot zilver prijs verhouding en de goud tot zilver stocks verhouding zijn totaal verschillend, zelfs minder dan die historische 1/16 verhouding (die me overigens geen zak interesseert, ik neem de zaken zoals ze zijn heden ten dage). Dus als ze de zilverprijs verhoudingsgewijs evenveel willen manipuleren in een fysieke markt, dan moet de centrale planning al de IShares Silver Trust stock gaan pogen te confisqueren (hou dan nog in gedachten dat veel share holders tegen dan hun papier waarschijnlijk al zullen hebben gedumpt om het zo vlug mogelijk in geleverd zilver om te zetten. Goud, heeft ze centrale planning gewoon in stock, dumpen is een kwestie van inladen in truck en naar dealers brengen, en patat de markt ziet zoveel meer goud in aanbieding, met consequentieel omlaaggedrukte prijs (let wel, ik spreek hier niet meer over hedendaagse prijsniveaus en zelfs niet in dollar of euro uitgedrukte prijsniveaus, maar over de waarde van goud relatief tot andere producten, hetgeen uiteindelijk is wat voor ons telt, uiteindelijk koopt een investeerder/speculant goud/zilver enkel als tussenstap naar wat hij echt wilde.
Centrale banken kunnen goud kopen zoveel ze willen, of dat nou in representatieve vorm (papier/elektronisch) gebeurt of in daadwerkelijk geleverde vorm, is bijzaak, uw focus op papier is hier eigenlijk dus onbelangrijk.
Om het maar even toe te lichten.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 08:37   #227
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Als dat allemaal klopt wat jij vertelt, waarom zei Bernanke dan gisteren dat ze uitkijken om nieuwe maatregelen te nemen? Ik dacht dat ze verder konden voor 20 jaar? Hoe zit dat nu werkelijk hé.

De reden waarom de prijzen van de dingen niet recht evenredig omhoog zijn gegaan heeft een héél andere oorzaak. Denk er maar eens over na.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
@Erw: Ik wacht nog steeds op een antwoord.
Sorry, ik ben niet opgestaan om u vannacht van antwoord te dienen.
Dit is mijn antwoord:
Ik trek me geen zak aan van wat Bernanke ZEGT.
Ik kijk wat hij DOET en wat er met zijn nieuwe dollars wordt GEDAAN.
Denk daar maar eens over na.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 10:33   #228
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

@ Erw

Ge moet uw posts wat korter houden.
Der is geen kat die al die zever leest anders.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 10:55   #229
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

If you don't trust GOLD,the only asset with a 6000 year track record, do you trust the logic of taking a $1,000 pine tree, cutting it up, turning it to pulp, putting some ink on it, and then calling it one billion $ dollars?
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 12:23   #230
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
@ Erw

Ge moet uw posts wat korter houden.
Der is geen kat die al die zever leest anders.
Diegenen die enkel "zever" hebben als "argument" zijn uiteraard niet blij echte argumentatie te lezen. Spijtig dat u dit forum niet kunt censureren, hee Gambassi?
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 12:29   #231
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
If you don't trust GOLD,the only asset with a 6000 year track record, do you trust the logic of taking a $1,000 pine tree, cutting it up, turning it to pulp, putting some ink on it, and then calling it one billion $ dollars?
Wel, uiteindelijk hangt de 'betrouwbaarheid' van elk product af van diegenen die het al hadden voordat u het kocht. Goud of zilver mogen dan wel intrinsieke waarde hebben, uiteindelijk ben je afhankelijk van anderen op de goud of zilvermarkt. Uw 'vertrouwen' is dus eigenlijk een nonargument omdat het gebaseerd is op het product in plaats van anderen op de markt ervan.
And by the way, banknotes are produced from cotton, not pine trees.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:09   #232
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.020
Standaard

Om een heel klein en recent voorbeeldje te geven van het goud koop/verkoop gedrag van de centrale planning, herinner dat de laatste goudprijs piek, bijna $1800, was in februari? Wel, in die maand verkocht de Russische centrale planning voor de eerste keer in 5 jaar goud. Niet veel, nog geen 4 ton, maar het is eenzelfde trendbreuk als de IMF verkoop van 191 ton op de markt, sinds het zich manifesteren van de crisis. Ze hadden vorig jaar ook al aangekondigd dat ze goud gingen verkopen, maar deden het uiteindelijk toch niet. Waarschijnlijk onder druk, want de centraal plannende dievenbende ziet Jan Modaalski liever goud dan iets anders kopen, daar ze de goudprijs beter onder controle hebben via hun grote stocks dan andere zaken. Niettemin hebben ze nu toch, net zoals de IMF dat kocht in 2008 en verkocht in 2010, goud verkocht, en daarmee mooi gewacht tot het einde van een stijgende trend. Dank u Jan Modaalski voor uw roebels.
Dit is een klein voorsmaakje van de langere termijn doemhamer die ze gereed hebben hangen boven goud. Voor zilver wachten ze zolang niet, daar slaan ze elke keer zo hard ze kunnen toe (getuige de record lage netto futures markt posities telkens). Want daar willen ze Jan Modaalski heel de tijd wegjagen, begeleid door zeven wegwijzers (inclusief twee op dit forum ) naar goud.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:27   #233
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
WASHINGTON - De voedselprijzen in de wereld zijn in juli met 10 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de Wereldbank die donderdag zijn gepubliceerd.

Gelukkig is de inflatie bij ons 'onder controle'.
Die inflatie zal de komende jaren nog blijven en mogelijk enkel vergroten. Als je o.b.v. die verwachting een belegging wilt doen is goud een povere keuze.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:28   #234
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Ook hier Erw: Goud stijgt al tien jaar.

Wanneer gaan ze nu eindelijk dat goud dumpen?

Goud ging x4 op tien jaar zonder één trade te hoeven doen.

Ik denk dat ik dat nog tien jaar ga doen, laat ze maar dumpen
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:28   #235
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dat is de hoeksteen van uw redenering, dat goud historisch een waarde heeft. Op dit moment heeft goud vrijwel geen enkele monetaire waarde meer. Geen enkel land heeft nog een goudstandaard en gouden munten worden amper meer geslagen laat staan verhandeld. Zodra dit besef doordringt, verliest goud alle historische waarde, en zal de prijs zich corrigeren naar praktische waarde.
Plus zodra de economie e.d. weer terug aanwakkeren en de huizenmarkt in de VS heropleeft (meestal de start van een nieuwe economische groeiperiode) en bedrijven hun winsten blijven groeien gaan de mensen hun goudposities terug verkopen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:30   #236
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Ge antwoordt nooit op mijn vragen !

Waar ziede gij volatiliteit het laatste decennium in € goud ??
Niks gaat recht omhoog, tenzij een bubbel.
Ik zie een geleidelijke , geordende stijging.
Ik zie een redelijk exponentiële stijging die uitmondt in een trend exhaustion fase.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:31   #237
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik merk niet veel frustratie bij hem hoor,....
²
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:33   #238
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Plus zodra de economie e.d. weer terug aanwakkeren en de huizenmarkt in de VS heropleeft (meestal de start van een nieuwe economische groeiperiode) en bedrijven hun winsten blijven groeien gaan de mensen hun goudposities terug verkopen.
Ja de economie is ook al aangewakkerd in 2003 en 2006.

Dat heeft goud niet verhinderd zijn stijging verder te zetten.

Een economie die terug aanwakkert met voedselprijzen die 10% stijgen, een werkloosheidsgraad van 10% en consumenten die de knip op de beurs houden?

Yeah, sure!
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:33   #239
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
Dat is omdat er twee verschillende events spelen.

Hyper-inflatie in de VS is onvermijdelijk. Fysiek goud zorgt dan dat je je koopkracht bewaart. Dat is punt één.
De goudprijs kan evengoed in elkaar zakken terwijl de inflatie toeneemt.

Citaat:
Punt twee is het event waarbij er een nieuw financieel systeem wordt geÏnstalleerd. Een éénmalige herwaardering van het goud om de Schulden weg te spoelen.
Het is gemakkelijker om bij het huidige systeem te blijven en geld bij te printen hoor. Lijkt mij waarschijnlijker dan dan een compleet nieuw financieel systeem.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:35   #240
Ben2
Schepen
 
Geregistreerd: 8 augustus 2012
Berichten: 412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zie een redelijk exponentiële stijging die uitmondt in een trend exhaustion fase.
Ik zie vooral een dollar die waardeloos wordt waardoor de goudprijs zal blijven stijgen.
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be