Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Saïd El Khadraoui (sp.a) (11 t.e.m. 17 mei) Saïd El Khadraoui is Europees Parlementslid en Internationaal Secretaris voor sp.a. Hij is ook fractieleider voor sp.a-slp in de Leuvense gemeenteraad. Op 7 juni staat hij tweede op de Europese sp.a-lijst.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2009, 12:20   #221
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Het zijn alvast niet de joodse pruiken die geleid hebben tot een verbod op het dragen van ostentatieve religieuze symbolen.Wel de provocatieve hoofddoeken, gaande van vaatdoek grootte tot tafellaken.

Wie heeft er trouwens ooit al een joodse met een pruik gezien?
Ik nog nooit.
Ofwel is dat gebruik zo goed als uitgestorven, ofwel is de kwaliteit van de pruiken zo super dat een buitenstaander niet eens het verschil met echt haar merkt.

Het principe mag dan het zelfde zijn voor de drager zelf, de buitenwereld wordt er niet door geprovoceerd ! Dat is het verschil ! En daar gaat het verbod om : loop met uw religie niet te koop, heb het fatsoen dat niet ongevraagd op te dringen, hou toch op met dat pervers religieus exhibitionisme in de publieke sfeer, voer die show gerust thuis op voor publiek die dat wel wil zien maar laat een ander ermee gerust! De joodse vrouwen hebben dat begrepen, de moslimas natuurlijk niet.
Dus een joodse orthodoxe man in het straatbeeld is provocerend voor jou?
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 12:20   #222
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Staaltje selectieve verontwaardiging ...

Vrouwenondrukking is voor de (extreem) linkse partijen al helemaal geen probleem want als je hen vraagt hoe ze dat gaan aanpakken, vallen ze stil. Ze concentreren zich enkel op hoe ze het hoofddoekverbod gaat aanpakken. En spelen dus in de kaart van de verdrukkers.
Ergens waar. Er zijn te weinig crackdowns op georganiseerde religie vanuit de linkse hoek.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 12:23   #223
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Dus een joodse orthodoxe man in het straatbeeld is provocerend voor jou?
Ja, ik vind dat even erg als die hoofddoekgevallen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 12:30   #224
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
MAw, vrouwenonderukking is voor jou geen probleem, zolang het maar niet zichtbaar is.
Nee, je hebt dat verkeerd begrepen. Vrouwenonderdrukking interesseert haar eigenlijk geen reet. Het dient alleen als excuus om haar haat tegen moslims te ventileren.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:18   #225
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Hoe weet jij wat Circe wel of niet bezig houdt? Inquisitie aan het spelen Raf?
De meeste Joodse vrouwen dragen GEEN pruik of ander hoofdbedekking enkel een minderheid van zeer orthodokse Joden doet dit; na het huwelijk worden haren afgeschoren om minder aantrekkelijk te zijn,Mohammed keek het dragen van hoofddoeken trouwen af van Joodse en Persische vrouwen die het chic vonden staan, pas bij Mohammed werd dit gebruikt om jezelf te onderscheiden en te vrijwaren tegenover mannen met minder fraaie bedoelingen( vrouwen bezochten soms de latrines buiten de stadsmuren wat hen kwetsbaar maakte voor rovers )Mohammed bedoelde het dus goed maar vandaag de dag is het niet langer nodig uit veiligheid jezelf te onderscheiden van andere vrouwen via hoofddoeken, toch word het nog steeds hiervoor gebruikt, vrouwen moeten zichzelf onderscheiden van ongelovige kaffirs.


Bij joodse rouwen is dit helemaal niet zo , enkel zeer orthodokse richtingen verplichten hiertoe wat een absolute minderheid is, de meeste Joodse vrouwen vallen doodeenvoudig niet op.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:31   #226
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe weet jij wat Circe wel of niet bezig houdt?
Ik ben - net als circe - al wat langer op het forum dan jij. Ik ken mijn pappenheimers ondertussen wel.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 19:08   #227
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe weet jij wat Circe wel of niet bezig houdt?
.
Hij klust bij als madame Soleil van de VTM. Wist je dat nog niet Alice?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 19:12   #228
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Hij klust bij als madame Soleil van de VTM. Wist je dat nog niet Alice?
Ja, en mijn klanten zijn stuk voor stuk goedgelovige sukkeltjes, die zich om het even wat laten wijsmaken. Doorsnee Vlaams Blokkertjes, quoi. Ik heb jou wellicht al meermaals aan de lijn gehad.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 19:30   #229
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, en mijn klanten zijn stuk voor stuk goedgelovige sukkeltjes, die zich om het even wat laten wijsmaken. Doorsnee Vlaams Blokkertjes, quoi. Ik heb jou wellicht al meermaals aan de lijn gehad.
Ik ben een Canvas-kijker Mme Soleil en mijn stemkeuze is nog onbeslist.
Is er iets in het leven waar jij wel goed in bent ... behalve haten en schelden natuurlijk?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:32   #230
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Is er iets in het leven waar jij wel goed in bent ... behalve haten en schelden natuurlijk?
Als ik daarin ook maar half zo goed was als jij, had ik beslist d�*�*r een carriere van gemaakt, zoals jij gedaan hebt.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:36   #231
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Raf, gewoon je excuses maken komt volwassen over, al eens overwogen om te doen?
Ik vind het bovendien aanmatigend dat je ook nog eens verkondigd beter over Circe te kunnen oordelen dan ik zelf doe, omdat jij je pappenheimers kent...juist ja...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:39   #232
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Raf, gewoon je excuses maken komt volwassen over, al eens overwogen om te doen?
Waarom zou ik in vredesnaam excuses moeten maken?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:50   #233
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe weet jij wat Circe wel of niet bezig houdt? Inquisitie aan het spelen Raf?
De meeste Joodse vrouwen dragen GEEN pruik of ander hoofdbedekking enkel een minderheid van zeer orthodokse Joden doet dit; na het huwelijk worden haren afgeschoren om minder aantrekkelijk te zijn,Mohammed keek het dragen van hoofddoeken trouwen af van Joodse en Persische vrouwen die het chic vonden staan, pas bij Mohammed werd dit gebruikt om jezelf te onderscheiden en te vrijwaren tegenover mannen met minder fraaie bedoelingen( vrouwen bezochten soms de latrines buiten de stadsmuren wat hen kwetsbaar maakte voor rovers )Mohammed bedoelde het dus goed maar vandaag de dag is het niet langer nodig uit veiligheid jezelf te onderscheiden van andere vrouwen via hoofddoeken, toch word het nog steeds hiervoor gebruikt, vrouwen moeten zichzelf onderscheiden van ongelovige kaffirs.


Bij joodse rouwen is dit helemaal niet zo , enkel zeer orthodokse richtingen verplichten hiertoe wat een absolute minderheid is, de meeste Joodse vrouwen vallen doodeenvoudig niet op.
nou ,
haren afscheren om minder aantrekkelijk te zijn
wat een "onderdukking" van de vrouwen zeg dat wel!!
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:53   #234
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als ik daarin ook maar half zo goed was als jij, had ik beslist d�*�*r een carriere van gemaakt, zoals jij gedaan hebt.
Niet zo bescheiden Raf, dat zijn we in al je scheld- en haatdiscours echt niet gewoon.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 20:55   #235
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Niet zo bescheiden Raf, dat zijn we in al je scheld- en haatdiscours echt niet gewoon.
Zei degene die omwille van haar haat- en schelddiscours al tientallen keren van dit forum verbannen werd...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 21:01   #236
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zei degene die omwille van haar haat- en schelddiscours al tientallen keren van dit forum verbannen werd...
* geeuw*
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 21:04   #237
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Een leuk ideetje voor een nieuw topic in K&K: gokken hoe lang online/shaddy/leddy/dimensie/etc. het deze keer zal volhouden.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 21:04   #238
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een leuk ideetje voor een nieuw topic in K&K: gokken hoe lang online/shaddy/leddy/dimensie/etc. het deze keer zal volhouden.
*geeuw*
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 21:06   #239
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zei degene die omwille van haar haat- en schelddiscours al tientallen keren van dit forum verbannen werd...
We zouden bijna een enquête kunnen starten over het aantal posts voor het weer zover is.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 mei 2009 om 21:06.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2009, 08:27   #240
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Je zou je ook gewoon inhoudelijk tot de discussie kunnen beperken zonder mensen persoonlijk aan te vallen, maar blijkbaar is dat volwassen gedrag waar jullie niet opkomen?

Natuurlijk vind ik het afscheren van haren om minder aantrekkelijk te zijn even vernederend voor vrouwen als hoofddoeken.
Maar binnen de J oodse gemeenschap zijn deze Joden een minderheid, alleen vallen zij op en anderen helemaal niet
Bij moslims is dit nu net anders om, de minderheid draagt geen hoofddoek en valt niet op , de meerderheid doet dit wel en onderscheidt zichzelf op die wijze van anderen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be