Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2011, 12:40   #221
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar het is geen enkel bewijs dat het heelal uit zou zetten.
En daar ging het over.
zo is het ook: de wetenschap verzint maar wat als zou het heelal uitzetten en begonnen zijn met een oerknal.
Dat is pure christelijke mythologie aan de bijbel ontleend, alleen de God ontbreekt en die heet nu plotseling: singulariteit.
Kan de wetenschap dan wel aantonen dat er ooit een singulariteit was of dat het heelal uitzet?
Nee: dat kan ze niet.
Het zijn uit de lucht gegrepen denkbeelden die met enig nadenken zo doorgeprikt worden.
Is de Oerknal experimenteel bevestigd?
Dat zal me dan een knal geven.

De bevestigingen van mijn atoomtheorie komen in de toekomst als we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen.
Tenminste: als onze aarde het zal overleven, want onze wetenschap is hard bezig de hele boel naar de verdommenis te helpen omdat ze nog nooit van enige moraal heeft gehoord.
Volgens wetenschapsjournalist Govert Schilling dient de evolutie en het heelal geen enkel doel.
Mooie wetenschap die zoiets denkt.
Dus net zo lief gaat alles naar de verdommenis.

En ook die ruimteschepen in de microkosmos zullen worden gevonden.
De oerknal is nog nooit waargenomen, noch dat het heelal uit zou zetten, noch dat het heelal onder zal gaan in een Big Rip.
Het zijn allemaal denkbeelden die onjuist zijn.
Je draait weer rond de pot!
Was ik nu dingen aan het verzinnen toen ik het over de Shaply supercluster had of niet? Want dat beweerde je. Moet ik de post er nog eens bijhalen?

En dit blijft gelden:
Citaat:
When is a scientific theory considered to be successful?
When it allows one to correctly predict the outcome of an experiment or it leads to an observation that would otherwise not be obvious or expected, with no inconsistencies or exceptions.
De theorieen die jij hier aanvalt zoals de relativiteitstheorie en de big bang theorie hebben aan bovenstaand criterium al vele keren voldaan en nog geen enkele keer gefaald.
Zo hebben George Gamow & Ralph Alpher op basis van de big bang theorie de achtergrondstraling voorspeld, deze werd later in 1964 ook gevonden door Arno Penzias & Robert Wilson.
Zo had Einstein op basis van z'n teorie ook voorspeld dat we gedurende een totale zonsverduistering sterren zouden moeten kunnen zien die op dat moment voor ons achter de zon liggen, dit werd in 1919 ook bevestigd door Sir Arthur Eddington.
Zo zijn er nog vele voorbeelden.

Nu daag ik je uit, maak op basis van jouw theorie eens zo'n voorspelling, iets wat we nooit hadden verwacht maar dat we experimenteel kunnen verifieren.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 18:48   #222
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Andere vormen van materie zijn ook materie, dus is het van zichzelf afhankelijk en niet eindig, maar juist oneindig, namelijk als eindeloze voortzetting van het ene in het andere, wat ook de wetenschap laat zien, namelijk dat de werkelijkheid eindeloos is en dat een grens nog nooit is ontdekt, maar men wel steeds weer ten onrechte meent dat ie er is.
Dat is dan nu weer het sprookje van de oerknal, dat geen lang leven is beschoren.
Andere vormen van materie zijn ook materie en zijn dus ook begrensd. Omdat de materie laat zien overal beperkt te zijn in zowel tijd als volume, kan dit niet eeuwig zijn noch uit zichzelf zijn ontstaan. Als je een blikje cola opdrinkt en je gooit het blikje op straat weg. Je komt na 6 maanden terug en je ziet dat het blikje begint te roesten. Daarna ga je weg en kom je over 4 jaar terug en je ziet dat het blikje helemaal weggeroest is. Het blikje bestaat niet meer, het bestond wel. Er is wel een mogelijkheid dat de restjes stof nog over zijn, maar die vergaan ook binnen een bepaalde tijd. En jij beste Harrie bestond jij 100 jaar geleden? Antwoord; nee. Jij was er niet! Waarom niet? omdat jij begrensd bent. En de universum was er ook niet altijd, omdat dit wetenschappelijk is bewezen. En deze concept dat het mens, het leven en het universum en begin en een einde kent is aangenomen in de westerse beschaving. Dit is wat wij met natuurkunde en andere vakken worden onderwezen. Zijn dit verkeerde ideeën dat zij ons leren? Dit kan zo zijn. Alleen ik kijk zo om mij heen, naar al mijn bezit, de mensen die ik ken, naar alles. En mijn verstand zegt; alles om mijn heen heeft een begin gekend en zij kennen ook allemaal en einde. En dit is ook wat iedere mens kan waarnemen

Citaat:
God is eeuwig en oneindig en zo is ook zijn schepping, want God zal niet zo ellendig zijn dat ie slechts een eindigende schepping zou kunnen maken. God is immers een volmaakte God en heeft ook een volmaakt heelal geschapen, dat eeuwig en oneindig is.
Allah zegt in de koran;
Voorzeker, Wij hebben de mens in de beste vorm geschapen, Daarna laten Wij hem vervallen tot het allerlaagste,


En
Weet, dat het wereldse leven, alleen spel, vermaak, praalvertoon, pochelij onder elkander, wedijver in vermeerdering van rijkdom en kinderen, is als de regen waardoor het plantenleven de kwekers verblijdt. Dan droogt het op, gij ziet het geel worden en vergaan. En in het Hiernamaals is er een strenge straf en God's vergiffenis en welbehagen. En het leven dezer wereld is niets anders dan een zaak van begoocheling.


In o.a. deze verzen word duidelijk uitgelegd, dat God de aarde en alles wat er op is vervolmaakt heeft. Maar de almachtige heeft het bepaalde eigenschappen gegeven, waaronder beperktheid, onmacht en afhankelijkheid. Zoals de almachtige schepper zegt; Wij hebben de mens in de allerbeste vorm geschapen, daarna word hij ouder en ouder en word steeds meer afhankelijker, onmachtiger en beperkter in alles(gehoor, kracht etc). Dit betekent dat de dood hem staat op te wachten. Daarna laten wij hem vervallen tot het allerlaagste. De schepper in tegenstelling tot zijn schepping kan niet dezelfde eigenschappen hebben als de schepping, want dit zou dan beteken dat de schepper ook beperkt is in zowel tijd als volume en afhankelijk is van andere vormen van materie. En dit onmogelijk en niet voor het verstand te begrijpen. De schepper moet onafhankelijk, machtig en onbeperkt zijn. Dit is namelijk de status van de schepper die boven zijn schepping staat.

Citaat:
Lees daarvoor mijn atoomtheorie.
Als je een titel van het boek hebt dan zou ik het boek graag willen aanschaffen. We kunnen ook op de VU discussiëren in Amsterdam, als je interesse hebt en als het makkelijk bereikbaar voor jou is.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door the way you think : 24 april 2011 om 19:02.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 10:14   #223
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niet waant maar IS.
Drugs. Stay. Off.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 14:56   #224
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Je draait weer rond de pot!
Was ik nu dingen aan het verzinnen toen ik het over de Shaply supercluster had of niet? Want dat beweerde je. Moet ik de post er nog eens bijhalen?
Daar ging het helemaal niet over.
Je haalde er iets bij wat er niks mee te maken had.
Citaat:
En dit blijft gelden:


De theorieen die jij hier aanvalt zoals de relativiteitstheorie en de big bang theorie hebben aan bovenstaand criterium al vele keren voldaan en nog geen enkele keer gefaald.
Ze deugen voor geen meter omdat de sterrenstelsels niet hetzelfde zijn als de ruimte van het heelal.
Dat het heelal uitdijt is nooit bewezen.
Citaat:
Zo hebben George Gamow & Ralph Alpher op basis van de big bang theorie de achtergrondstraling voorspeld, deze werd later in 1964 ook gevonden door Arno Penzias & Robert Wilson.
Wat nog geen enkel bewijs is dat de Oerknal het begin is van het heelal.
Citaat:
Zo had Einstein op basis van z'n teorie ook voorspeld dat we gedurende een totale zonsverduistering sterren zouden moeten kunnen zien die op dat moment voor ons achter de zon liggen, dit werd in 1919 ook bevestigd door Sir Arthur Eddington.
Zo zijn er nog vele voorbeelden.
Terwijl dezelfde Einstein beweerde dat fotonen geen massa kunnen hebben, dus hij spreekt zichzelf weer eens tegen.
Citaat:
Nu daag ik je uit, maak op basis van jouw theorie eens zo'n voorspelling, iets wat we nooit hadden verwacht maar dat we experimenteel kunnen verifieren.
Dat we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en ook dat deze wereld onder gaat als we zo door gaan met onze goddeloze wetenschap.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 14:58   #225
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Drugs. Stay. Off.
Zeg dat maar tegen jezelf als je voor de spiegel staat.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 15:23   #226
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeg dat maar tegen jezelf als je voor de spiegel staat.
Al over water kunnen lopen of een mirakel gedaan dit jaar Harrie ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 15:28   #227
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Andere vormen van materie zijn ook materie en zijn dus ook begrensd.
Maar als eindeloze voortzetting onbegrensd.
Nooit is ergens een einde aan de materie gevonden.
Niet de materie is begrensd, maar alleen de aparte dingen, dus elk ding op zichzelf.
Die twee haal je door elkaar.
Citaat:
Omdat de materie laat zien overal beperkt te zijn in zowel tijd als volume, kan dit niet eeuwig zijn noch uit zichzelf zijn ontstaan.
Omdat de materie nergens op houdt en ook een absolute voorwaarde is voor het bestaan is deze eeuwig en oneindig.
Citaat:
Als je een blikje cola opdrinkt en je gooit het blikje op straat weg.
een blikje cola is slechts een apart ding en niet de totale materie die nergens ophoudt.
Citaat:
Je komt na 6 maanden terug en je ziet dat het blikje begint te roesten. Daarna ga je weg en kom je over 4 jaar terug en je ziet dat het blikje helemaal weggeroest is. Het blikje bestaat niet meer, het bestond wel.
Het is veranderd in iets anders dat ook materie is.
Aldus is de materie onsterfelijk.
Citaat:
Er is wel een mogelijkheid dat de restjes stof nog over zijn, maar die vergaan ook binnen een bepaalde tijd. En jij beste Harrie bestond jij 100 jaar geleden? Antwoord; nee. Jij was er niet!
Ik bestond toen in de vorm van een andere persoon of personen en mijn lichaam in een andere materiële en/of lichamelijke vorm.
Alles verandert in iets anders en niet in niets.
Zelfs al zou dat laatste mogelijk zijn, dan nog zou het niets ook weer iets kunnen worden.
Citaat:
Waarom niet? omdat jij begrensd bent.
Ik ben ook onbegrensd, want steeds verander ik in iets of iemand anders.
Aldus ben ik onsterfelijk en ook God zelf.
Citaat:
En de universum was er ook niet altijd, omdat dit wetenschappelijk is bewezen.
Fout: dat is nooit bewezen.
Citaat:
En deze concept dat het mens, het leven en het universum en begin en een einde kent is aangenomen in de westerse beschaving.
Aangenomen, maar nooit bewezen.
Het is een hypothese en een geloof net als het christendom of de Islam.
Citaat:
Dit is wat wij met natuurkunde en andere vakken worden onderwezen. Zijn dit verkeerde ideeën dat zij ons leren? Dit kan zo zijn. Alleen ik kijk zo om mij heen, naar al mijn bezit, de mensen die ik ken, naar alles. En mijn verstand zegt; alles om mijn heen heeft een begin gekend en zij kennen ook allemaal en einde. En dit is ook wat iedere mens kan waarnemen
Iedereen kan waarnemen dat alles in iets anders verandert en dus nooit definitief verdwijnt.
Citaat:


Allah zegt in de koran;
Voorzeker, Wij hebben de mens in de beste vorm geschapen, Daarna laten Wij hem vervallen tot het allerlaagste,
Is Allah dus blijkbaar ook de Duivel zelf, dat ie zoiets doet?
Bovendien spreekt ie over zichzelf in het meervoud, terwijl er maar één God is.
Moet ik dus aannemen dat Allah ook de Duivel is en dus niet één, maar twee?
Dat leert hier de logica.
Citaat:
En
Weet, dat het wereldse leven, alleen spel, vermaak, praalvertoon, pochelij onder elkander, wedijver in vermeerdering van rijkdom en kinderen, is als de regen waardoor het plantenleven de kwekers verblijdt. Dan droogt het op, gij ziet het geel worden en vergaan. En in het Hiernamaals is er een strenge straf en God's vergiffenis en welbehagen. En het leven dezer wereld is niets anders dan een zaak van begoocheling.
Heeft Allah dan een begoocheling geschapen?
Heel vreemd is dat.
Maar ik, harriechristus, zeg dat de aarde voor eeuwig en altijd in de hemel is opgenomen en dat beiden alleen bestaan in hun beiderlei eenheid.
De een: de hemel, als bewustzijn der eeuwigheid, en de ander: de aarde als bewustzijn der eindeloze voortzetting der tijd.
Er is geen tijd zonder eeuwigheid en geen eeuwigheid zonder tijd.
Er is geen aarde zonder hemel en geen hemel zonder aarde.
Aldus leert de nieuwe bijbel van harriechristus.
Citaat:
In o.a. deze verzen word duidelijk uitgelegd, dat God de aarde en alles wat er op is vervolmaakt heeft. Maar de almachtige heeft het bepaalde eigenschappen gegeven, waaronder beperktheid, onmacht en afhankelijkheid.
Slecht dus, onmacht uit de macht.
Citaat:
Zoals de almachtige schepper zegt; Wij hebben de mens in de allerbeste vorm geschapen, daarna word hij ouder en ouder en word steeds meer afhankelijker, onmachtiger en beperkter in alles(gehoor, kracht etc). Dit betekent dat de dood hem staat op te wachten.
tot wedergeboorte en nieuw leven, geen echt probleem dus, omdat de dood niet echt bestaat.
Citaat:
Daarna laten wij hem vervallen tot het allerlaagste. De schepper in tegenstelling tot zijn schepping kan niet dezelfde eigenschappen hebben als de schepping, want dit zou dan beteken dat de schepper ook beperkt is in zowel tijd als volume en afhankelijk is van andere vormen van materie.
De schepping is uit de schepper en dus moet de schepper ook dezelfde eigenschappen hebben als deze.
Ware de schepper volmaakt, hoe heeft hij dan iets kunnen scheppen dat onvolmaakt is?
Citaat:
En dit onmogelijk en niet voor het verstand te begrijpen.
Het is gemakkelijk te begrijpen dat het niet klopt.
De mens zal God liefhebben met geheel zijn verstand.
Mattheüs 22:37
Citaat:
De schepper moet onafhankelijk, machtig en onbeperkt zijn. Dit is namelijk de status van de schepper die boven zijn schepping staat.
De ware schepper schept alleen zichzelf en niet iets anders.
Zeker geen afhankelijke slavernij.
Zulk een schepper is een dictator, waar de islam een duidelijke manifestatie van is, namelijk van een verkeerd denken in meester en knecht: zwart en wit, macht en onmacht, enzovoort.
Citaat:

Als je een titel van het boek hebt dan zou ik het boek graag willen aanschaffen. We kunnen ook op de VU discussiëren in Amsterdam, als je interesse hebt en als het makkelijk bereikbaar voor jou is.

Met vriendelijke groet,
Je kunt mijn atoomtheorie hier vinden.
In persoonlijke ontmoetingen heb ik geen belangstelling.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 april 2011 om 15:28.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 15:30   #228
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al over water kunnen lopen of een mirakel gedaan dit jaar Harrie ?
Mijn atoomtheorie is mirakel genoeg.

Ik heb verder geen goochelarij nodig, dat is slechts voor de simpelen van Geest om daarin te geloven.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 15:59   #229
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mijn atoomtheorie is mirakel genoeg.

Ik heb verder geen goochelarij nodig, dat is slechts voor de simpelen van Geest om daarin te geloven.
Uw atoomtheorie is pure kolder. Maar niet meer origineel. Aub iets nieuws vinden waarmee we eens goed kunnen lachen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 17:35   #230
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw atoomtheorie is pure kolder. Maar niet meer origineel. Aub iets nieuws vinden waarmee we eens goed kunnen lachen.
Zijn postings zouden een waarschuwing moeten krijgen.
Opgelet, deze persoon kan uw lachspieren ernstige schade toebrengen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 01:54   #231
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Daar ging het helemaal niet over.
Je haalde er iets bij wat er niks mee te maken had.
Ze deugen voor geen meter omdat de sterrenstelsels niet hetzelfde zijn als de ruimte van het heelal.
Dat het heelal uitdijt is nooit bewezen.
Wat nog geen enkel bewijs is dat de Oerknal het begin is van het heelal.
Terwijl dezelfde Einstein beweerde dat fotonen geen massa kunnen hebben, dus hij spreekt zichzelf weer eens tegen.
Dat we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en ook dat deze wereld onder gaat als we zo door gaan met onze goddeloze wetenschap.
Dat je niet snapt waarom ik dat voorbeeld van de Shapley supercluster en de "Great Attractor" erbij haalde in deze discutie toont al genoeg over je kennis van zaken, herlees de post nog eens mss. dat je het dan begrijpt.

Punt blijft dat je weeral terug zal moeten komen op je woorden.
Ik verzon volgens jou dingen, ik heb je daarna met bronnen aangetoond dat ik dat niet doe, nu blijf je maar rond de pot draaien om dit niet te moeten toegeven.

"harriechristus" gaat nogmaals af als een gieter, de man die alles van het heelal afweet!
Word je dat niet beu, zo telkens weer op je plaats gezet worden?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 13:14   #232
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Maar als eindeloze voortzetting onbegrensd.
Nooit is ergens een einde aan de materie gevonden.
Niet de materie is begrensd, maar alleen de aparte dingen, dus elk ding op zichzelf. Die twee haal je door elkaar.
Ik ben niet gewend om op elke standpunt een antwoord te geven. Ik heb hier simpelweg geen tijd voor. Ik heb uw theorie in het globaal doorgenomen. Het verschil tussen uw theorie en de theorie die de monotheïsten aanhangen, is dat wij verklaren dat de mens, het leven en het universum begrensd is in tijd en volume en afhankelijk is van andere vormen van materie. U verklaart echter dat de mens het en het universum eeuwig is. In principe zegt u ook dat de materie nooit een begin heeft gekend en nooit een einde zal kennen.

U theorie overtuigd het verstand niet, simpel weg omdat het in strijd is met het verstand. Je hebt een feit, bijvoorbeeld een voetafdruk in het woestijn. Deze voetafdruk kan door 3 zaken zijn veroorzaakt, namelijk het was eeuwig zoals uw beweerd. Of het was daar uit toeval ontstaan of het is gemaakt- geplaatst door iemand (schepper). De mens neemt het feit waar en koppelt dit terug naar zijn hersens. Het eerste wat hij zal zeggen deze voetafdruk kan niet eeuwig zijn, het moet een keer geplaatst zijn, ten tweede deze voetafdruk kan niet uit toeval zijn ontstaan, omdat het afhankelijk is van iets of iemand en hij zal tot antwoord komen dat het is veroorzaakt door de schepper.

Dat de atomen eeuwig bestaan hebben en afhankelijk zijn van andere vormen van materie die ook eeuwig bestaan hebben geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waar deze atomen vandaan komen. Uw redeneren stelt dat zij de scheppers zijn van zichzelf en van alle materie om ons heen. Dit is echter onmogelijk, want hoe kan de schepper nou begrensd zijn in tijd en volume en afhankelijk zijn van andere vormen van materie. elke materie is individueel begrensd in zowel tijd, als volume en dit betekent simpelweg dat het onmogelijk is dat zij eeuwig hebben bestaan. Ten tweede laat de materie zien dat als een ketting in de rij van kettingen uitsterft, het einde kan betekenen van een bepaalde materie of het einde kan beteken van de hele wereld.

Deze atomen zijn geschapen/veroorzaakt door iets anders buiten de materie.

En deze schepper is Allah de Heer van de werelden en de aarde.

Zeg: "Wilt gij Allah uw geloof doen weten, terwijl Hij weet wat in de hemelen en op aarde is; waarlijk Allah heeft kennis van alle dingen." Zij achten het een gunst voor u dat zij de Islam hebben omhelsd. Zeg: "Acht het aannemen van de Islam geen gunst voor mij. Neen, Allah heeft u een gunst bewezen doordat Hij u tot het geloof heeft geleid als gij waarachtig zijt." Voorwaar, Allah kent de geheimen der hemelen en der aarde. Waarlijk Allah ziet al hetgeen gij doet.(de koran 49-16 tot 18

Laatst gewijzigd door the way you think : 26 april 2011 om 13:30.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 13:49   #233
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

In de naam van Allah de barmhartige de genadevolle

Allah is nu toereikend als Getuige tussen u en ons. Wij waren zeker van uw aanbidden onbewust." Daarna zal iedere ziel ondervinden wat zij heeft gedaan. En zij zullen tot Allah, hun ware Meester worden teruggebracht en al hetgeen zij plachten te verzinnen zal verloren gaan. Zeg: "Wie voorziet u van voedsel van de hemel en de aarde? Of wie is het, die macht heeft over de oren en de ogen? En wie brengt de levenden uit de doden en de doden uit de levenden voort? En wie bestuurt het al?" Zij zullen zeggen: "Allah." Zeg: "Wilt gij dan niet Zijn bescherming zoeken?" Zo is Allah, uw ware Heer. Wat is er buiten de waarheid anders, dan dwaling? Waarheen wordt gij dan afgewend? Zo is het woord van uw Heer bewaarheid tegen degenen, die overtraden omdat zij niet geloofden. Zeg: "Is er één uwer afgoden die de schepping voortbrengt en deze daarna voortzet?" Zeg: "Allah is het, Die de schepping voortbrengt, en deze voortzet. Hoe zijt gij dan afgewend?" Zeg: "Is er één uwer afgoden, die tot de waarheid leidt?" Zeg: "Allah is het, Die tot de waarheid leidt. Is daarom Hij, Die tot de waarheid leidt waardiger om te worden gevolgd, ofwel hij, die zelf de weg niet vindt, tenzij hij wordt geleid? Wat is er met u? Hoe oordeelt gij?" En de meesten hunner volgen niets dan vermoeden. Voorzeker vermoeden baat niet tegen de waarheid. Waarlijk, AIlah weet goed wat zij doen. En deze Koran kon door niemand buiten Allah worden voortgebracht. Integendeel, hij is de vervulling van datgene wat er vóór was (de bijbel, thora en de zabor) en is een uiteenzetting van de Wet door de Heer der Werelden, daaraan is geen twijfel.Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt." Neen, zij loochenen datgene waarvan zij de kennis niet konden omvatten, noch is de uiteindelijke betekenis er van tot hen gekomen. Zo deden ook degenen, die vóór hen waren. Maar ziet, wat het einde was van de overtreders. En er zijn sommigen onder hen die er in geloven en er zijn sommigen onder hen die er niet in geloven en uw Heer kent de onruststokers goed. En indien zij u van leugen besehuldigen, zeg dan: "Aan mij mijn werk en aan u uw werk. Gij hebt niets uitstaande met hetgeen ik doe noch heb ik iets uitstaande met hetgeen gij doet." En er zijn sommigen onder hen die naar u luisteren. Maar kunt gij de doven doen horen, zelfs al willen zij niet begrijpen? En er zijn sommigen onder hen die naar u kijken. Maar kunt gij de blinden leiden, zelfs al willen zij niet zien?
Voorzeker, Allah doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan.
(De koran vers 10 Jonas)

Het woord van God is de waarheid

Laatst gewijzigd door the way you think : 26 april 2011 om 13:54.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 17:00   #234
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

misschien wat zuiniger zijn met het rood

1. Het doet afbreuk aan uw geloofwaardigheid
2. Het is lastig om lezen
3.
Citaat:
Forumetiquette
Bijkomende info i.v.m. lettertypes, lettergroottes, kleurgebruik:

We vragen dat iedereen zoveel mogelijk de standaard lettergrootte gebruikt. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht te vestigen op onze tussenkomsten. Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden.
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 18:24   #235
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
In de naam van Allah de barmhartige de genadevolle

Allah is nu toereikend als Getuige tussen u en ons. Wij waren zeker van uw aanbidden onbewust." Daarna zal iedere ziel ondervinden wat zij heeft gedaan. En zij zullen tot Allah, hun ware Meester worden teruggebracht en al hetgeen zij plachten te verzinnen zal verloren gaan. Zeg: "Wie voorziet u van voedsel van de hemel en de aarde? Of wie is het, die macht heeft over de oren en de ogen? En wie brengt de levenden uit de doden en de doden uit de levenden voort? En wie bestuurt het al?" Zij zullen zeggen: "Allah." Zeg: "Wilt gij dan niet Zijn bescherming zoeken?" Zo is Allah, uw ware Heer. Wat is er buiten de waarheid anders, dan dwaling? Waarheen wordt gij dan afgewend? Zo is het woord van uw Heer bewaarheid tegen degenen, die overtraden omdat zij niet geloofden. Zeg: "Is er één uwer afgoden die de schepping voortbrengt en deze daarna voortzet?" Zeg: "Allah is het, Die de schepping voortbrengt, en deze voortzet. Hoe zijt gij dan afgewend?" Zeg: "Is er één uwer afgoden, die tot de waarheid leidt?" Zeg: "Allah is het, Die tot de waarheid leidt. Is daarom Hij, Die tot de waarheid leidt waardiger om te worden gevolgd, ofwel hij, die zelf de weg niet vindt, tenzij hij wordt geleid? Wat is er met u? Hoe oordeelt gij?" En de meesten hunner volgen niets dan vermoeden. Voorzeker vermoeden baat niet tegen de waarheid. Waarlijk, AIlah weet goed wat zij doen. En deze Koran kon door niemand buiten Allah worden voortgebracht. Integendeel, hij is de vervulling van datgene wat er vóór was (de bijbel, thora en de zabor) en is een uiteenzetting van de Wet door de Heer der Werelden, daaraan is geen twijfel.Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt." Neen, zij loochenen datgene waarvan zij de kennis niet konden omvatten, noch is de uiteindelijke betekenis er van tot hen gekomen. Zo deden ook degenen, die vóór hen waren. Maar ziet, wat het einde was van de overtreders. En er zijn sommigen onder hen die er in geloven en er zijn sommigen onder hen die er niet in geloven en uw Heer kent de onruststokers goed. En indien zij u van leugen besehuldigen, zeg dan: "Aan mij mijn werk en aan u uw werk. Gij hebt niets uitstaande met hetgeen ik doe noch heb ik iets uitstaande met hetgeen gij doet." En er zijn sommigen onder hen die naar u luisteren. Maar kunt gij de doven doen horen, zelfs al willen zij niet begrijpen? En er zijn sommigen onder hen die naar u kijken. Maar kunt gij de blinden leiden, zelfs al willen zij niet zien?
Voorzeker, Allah doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan.
(De koran vers 10 Jonas)
Het woord van God is de waarheid
In deze optiek hebben de mensen de tsunami en de aardbeving in Japan aan zichzelf te danken. Toch wat onzinnig hetgeen u hier citeert uit de koran.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2011 om 18:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:34   #236
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dat je niet snapt waarom ik dat voorbeeld van de Shapley supercluster en de "Great Attractor" erbij haalde in deze discutie toont al genoeg over je kennis van zaken, herlees de post nog eens mss. dat je het dan begrijpt.
ik heb jouw voorbeelden echt niet nodig om te weten dat de ruimte niet uit kan zetten.
Maar omdat je slechts een brave wetenschappelijke robot bent zul je dat nooit begrijpen, omdat je er geen link voor kunt vinden.
Citaat:
Punt blijft dat je weeral terug zal moeten komen op je woorden.
Ik verzon volgens jou dingen, ik heb je daarna met bronnen aangetoond dat ik dat niet doe, nu blijf je maar rond de pot draaien om dit niet te moeten toegeven.
al die bronnen van jou zijn even leugenachtig, want ze zijn slechts indoctrinaties van de dictatuur van de moderne wetenschap.
Enig waarheid is daarin zeker niet te vinden.
Citaat:
"harriechristus" gaat nogmaals af als een gieter, de man die alles van het heelal afweet!
Word je dat niet beu, zo telkens weer op je plaats gezet worden?
De waarheid blijft in alle eeuwigheid en zal alle leugens en laster van deze tijd overwinnen.

In de hemel is reeds een plaats voor Mij bereid, maar alles op aarde zal onder gaan aan haar eigen tijdelijkheid.
Uit stof gekomen zal ze weer tot stof vergaan.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:58   #237
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Ik ben niet gewend om op elke standpunt een antwoord te geven. Ik heb hier simpelweg geen tijd voor. Ik heb uw theorie in het globaal doorgenomen. Het verschil tussen uw theorie en de theorie die de monotheïsten aanhangen, is dat wij verklaren dat de mens, het leven en het universum begrensd is in tijd en volume en afhankelijk is van andere vormen van materie. U verklaart echter dat de mens het en het universum eeuwig is. In principe zegt u ook dat de materie nooit een begin heeft gekend en nooit een einde zal kennen.
Zo is het ook.
Citaat:
U theorie overtuigd het verstand niet,
Maar wel de diepere rede, de logica omtrent eeuwigheid en oneindigheid, die niet alleen bij God is, maar ook als realiteit.
Deze twee zijn een eenheid in alle heiligheid.
Citaat:
simpel weg omdat het in strijd is met het verstand. Je hebt een feit, bijvoorbeeld een voetafdruk in het woestijn. Deze voetafdruk kan door 3 zaken zijn veroorzaakt, namelijk het was eeuwig zoals uw beweerd.
als eeuwig moment in de Geest: dat is mogelijk, maar wel verdraai je hier wat ik heb gezegd.
Ik heb het niet over een enkel feit gehad, maar over een eindeloze reeks van feiten.
Citaat:
Of het was daar uit toeval ontstaan of het is gemaakt- geplaatst door iemand (schepper).
een voetafdruk is normaliter gewoon door een mens geplaatst.
Dat simpele feit zie je over het hoofd.
Of beschouw je de Mens nu plotseling wel als Schepper?
Citaat:
De mens neemt het feit waar en koppelt dit terug naar zijn hersens. Het eerste wat hij zal zeggen deze voetafdruk kan niet eeuwig zijn, het moet een keer geplaatst zijn, ten tweede deze voetafdruk kan niet uit toeval zijn ontstaan, omdat het afhankelijk is van iets of iemand en hij zal tot antwoord komen dat het is veroorzaakt door de schepper.
Heeft de Schepper dan een voetafdruk gemaakt?
Kan een mens dat niet zelf?
Mijns inziens haal je alles door elkaar.
Citaat:
Dat de atomen eeuwig bestaan hebben en afhankelijk zijn van andere vormen van materie die ook eeuwig bestaan hebben geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waar deze atomen vandaan komen.
Dat heb je ook nog nooit gevraagd, maar atomen zijn gemaakt door de microwezentjes, die de ware Goden zijn.
Citaat:
Uw redeneren stelt dat zij de scheppers zijn van zichzelf en van alle materie om ons heen.
Inderdaad en wel in alle eeuwigheid, dus nooit is er een definitief begin geweest, waarbij alles uit het Niets geschapen zou zijn.
Het leven is een eindeloos scheppingsproces zonder begin en eind.
Citaat:
Dit is echter onmogelijk, want hoe kan de schepper nou begrensd zijn in tijd en volume en afhankelijk zijn van andere vormen van materie.
De Schepper is allebei: eeuwig en ook tijdelijk, oneindig en ook eindig.
De eenheid van beiden is de eindeloze veelheid van microwezentjes.
Elk daarvan is begrensd, maar gezamenlijk zijn ze onbegrensd: eeuwig en oneindig.
Citaat:
elke materie is individueel begrensd in zowel tijd, als volume en dit betekent simpelweg dat het onmogelijk is dat zij eeuwig hebben bestaan.
De materie is niet alleen individueel, maar ook collectief als een eindeloze hoeveelheid in eeuwige tijd en eindeloze ruimte.
Altijd is er materie geweest, evenzeer als God altijd heeft bestaan.
Evenzeer als God een eeuwige hemel heeft, heeft Hij een eeuwig heelal.
Het ene is innerlijk en het andere is uiterlijk.
Citaat:
Ten tweede laat de materie zien dat als een ketting in de rij van kettingen uitsterft, het einde kan betekenen van een bepaalde materie of het einde kan beteken van de hele wereld.
Ik heb het niet over een bepaalde materie, maar over materie in het algemeen.
Ook niet over een enkele wereld, maar alle werelden in een eindeloze reeks.
Overigens: ook Goden gaan voorbij: ze komen en ze gaan.
Maar de eenheid van alle Goden blijft bestaan.
Citaat:
Deze atomen zijn geschapen/veroorzaakt door iets anders buiten de materie.
Inderdaad: de microwezentjes, maar ook hebben de atomen altijd al bestaan.
Ze worden geschapen en weer vernietigd en dan weer opnieuw geschapen.
Het is een eindeloos veranderingsproces.
Citaat:
En deze schepper is Allah de Heer van de werelden en de aarde.
Volgens jou, maar Allah is slechts één God te midden van vele anderen.
De ware God is de eenheid van alle Goden en deze is de oneindige en eeuwige Geest, die als de microwezentjes bestaat en ook als de mensen en dieren en planten.
De ware God is in alle leven en niet ergens ver weg, waar niemand weet waar.
Waar is die Allah van jou?
Citaat:
Zeg: "Wilt gij Allah uw geloof doen weten, terwijl Hij weet wat in de hemelen en op aarde is; waarlijk Allah heeft kennis van alle dingen." Zij achten het een gunst voor u dat zij de Islam hebben omhelsd. Zeg: "Acht het aannemen van de Islam geen gunst voor mij. Neen, Allah heeft u een gunst bewezen doordat Hij u tot het geloof heeft geleid als gij waarachtig zijt." Voorwaar, Allah kent de geheimen der hemelen en der aarde. Waarlijk Allah ziet al hetgeen gij doet.(de koran 49-16 tot 18
Of Allah werkelijk zoveel weet dat betwijfel ik.

Nergens staat in de Koran iets over de moderne wetenschap, ook niet over diepere filosofie, zoals die van Hegel of met name mijn atoomtheorie.

De ware God zijn de microwezentjes: oneindig in getal.
Deze weten alles, want slechts één God kan nooit alles weten.
Noch kan deze alle macht bezitten.

Een is maar alleen en ook erg eenzaam.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 23:14   #238
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ik heb jouw voorbeelden echt niet nodig om te weten dat de ruimte niet uit kan zetten.
Maar omdat je slechts een brave wetenschappelijke robot bent zul je dat nooit begrijpen, omdat je er geen link voor kunt vinden.
al die bronnen van jou zijn even leugenachtig, want ze zijn slechts indoctrinaties van de dictatuur van de moderne wetenschap.
Enig waarheid is daarin zeker niet te vinden.
De waarheid blijft in alle eeuwigheid en zal alle leugens en laster van deze tijd overwinnen.

In de hemel is reeds een plaats voor Mij bereid, maar alles op aarde zal onder gaan aan haar eigen tijdelijkheid.
Uit stof gekomen zal ze weer tot stof vergaan.
Die bronnen bewijzen dat ik niet dingen "verzon" zoals jij beweerde, dat je die bronnen "leugenachtig" vindt heeft er niets mee te maken.
Blijf maar rond de pot draaien harrie.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 08:50   #239
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.146
Standaard

Onthoud goed: het heelal is oneindig en de ruimte zet niet uit.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 09:39   #240
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Onthoud goed: het heelal is oneindig en de ruimte zet niet uit.
blah blah
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be