Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2014, 17:51   #221
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
liegebeest.

Iedereen die handelt op de beurs betaalt sowieso bij iedere transactie zijn beurstaksen (die trouwens zijn opgetrokken) los van het feit of hij winst of verlies maakt (!!) Daarnaast betaal je nog 25% roerende voorheffing op alle dividenden die je binnenhaalt.
Wie dat proffessioneel doet betaalt daar dan wél nog belasting op, op de meerwaarde, gezien dat als zijn werkelijk inkomen wordt gezien (of inkomen van de vennootschap waaruit hij handelt)

Daarnaast zijn er nog uitzonderingen voor wie bvb een groot belang heeft in een firma en die met meerwaarde verkoopt of indien de fiscus het gevoel heeft dat er niet meer gesproken kan worden over de brave huisvader die aan het beleggen is
http://www.fiscalibus.be/show.php?id=65

simpel gesteld, ik quote uit het artikel:


vooral linksekloten en mensen die niet weten waarover ze spreken (of een combinatie van beide), halen dat soort onzin graag aan
+ dikwijls nog eens buitenlandse belastingen
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 18:46   #222
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een handelaar die goederen verkoopt met meerwaarde, die betaalt daar sociale bijdragen op en personenbelasting/vennootschapsbelasting...
En daarnet was het venootschap 0%.
En die handelaar betaalt sociale bijdragen en personenbelasting op het loon dat ie zichzelf uitkeert ja.

Citaat:
Een aandelenhandelaar betaalt...niks.
Zever, op de aan/verkoop van aandelen betaal je taxen en beurstransactiekosten. Op dividenden idem dito. En als je aandelen als inkomen verhandelt, dan gaat dat ook niet onbelast.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 30 oktober 2014 om 18:48.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 20:15   #223
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, meer dan 2.000 mensen hebben hun swt op Ford en toelevering laten uittellen via sd worxapplication, belastingsdiensten en feduciaren en bij fiscalisten, boekhouders etc etc.
Het NETTObedrag ligt rond de 1.300-1.400 Euro gemiddeld naargelang uw gezinssituatie.
Nogmaals : dit is in het allerbeste geval een halvering van uw levensstandaard en voor kaderleden loopt dit verlies bij ons op tot 8.000 Euro netto verlies per maand. U hoeft echt niet jaloers te zijn!
En om u te troosten : wij hebben onze gouden handruk moeten laten vallen om dat swt te krijgen. Die mensen die net uit de boot vallen die krijgen dopgeld en vallen na 1.5 jaar terug op een goede 400 Euro per maand.
En wij swt-ers hebben reeds te horen gekregen dat ze ons zullen blijven lastigvallen tot ons 65ste. Elke maand naar de vdab om te bewijzen dat ge werk zoekt!
€1400 per maand om niks te doen en nog klagen...
Ik zou me schamen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 21:36   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€1400 per maand om niks te doen en nog klagen...
Ik zou me schamen.
Dit is de oplossing voor demonen : http://www.klm.com/travel/be_nl/apps...FWL4wgodm4EA_A
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 00:29   #225
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€1400 per maand om niks te doen en nog klagen...
Ik zou me schamen.
Ik denk dat hij zelfs meer heeft...Ik schat zo'n 1600 per maand.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 21:26   #226
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hong Kong wordt op dit ogenblik echter bedreigd door een latente en laattijdige aanval van "mei'68-itis". En alhoewel deze kwaal over zijn hoogtepunt lijkt te zijn zou ik persoonlijk Singapore aanraden aan nieuwe pretendenten voor deelname aan de rat race.
Dank voor de tip.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 22:55   #227
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€1400 per maand om niks te doen en nog klagen...
Ik zou me schamen.
Ik veronderstel dat dit een grap is ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 23:24   #228
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik veronderstel dat dit een grap is ?
Wat is daar grappig aan ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 23:57   #229
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een handelaar die goederen verkoopt met meerwaarde, die betaalt daar sociale bijdragen op en personenbelasting/vennootschapsbelasting...

Een aandelenhandelaar betaalt...niks.
Indien deze transacties speculatief waren is er wel belasting op. (Niet?).
Daarnaast, ga je verliezen dan ook aftrekbaar maken? Stel je dan de impact voor van een crash als 2008 op de inkomsten van de overheid
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 00:01   #230
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, meer dan 2.000 mensen hebben hun swt op Ford en toelevering laten uittellen via sd worxapplication, belastingsdiensten en feduciaren en bij fiscalisten, boekhouders etc etc.
Het NETTObedrag ligt rond de 1.300-1.400 Euro gemiddeld naargelang uw gezinssituatie.
Nogmaals : dit is in het allerbeste geval een halvering van uw levensstandaard en voor kaderleden loopt dit verlies bij ons op tot 8.000 Euro netto verlies per maand. U hoeft echt niet jaloers te zijn!
En om u te troosten : wij hebben onze gouden handruk moeten laten vallen om dat swt te krijgen. Die mensen die net uit de boot vallen die krijgen dopgeld en vallen na 1.5 jaar terug op een goede 400 Euro per maand.
En wij swt-ers hebben reeds te horen gekregen dat ze ons zullen blijven lastigvallen tot ons 65ste. Elke maand naar de vdab om te bewijzen dat ge werk zoekt!
Stel het u is voor. Werk zoeken. Comment osent-ils?
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 2 november 2014 om 00:01.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 00:04   #231
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Stel het u is voor. Werk zoeken. Comment osent-ils?
Als je boven de 55 bent kan je het vergeten. In mijn bedrijf wordt niemand boven de 48 jaar nog aangenomen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 00:06   #232
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Als je boven de 55 bent kan je het vergeten. In mijn bedrijf wordt niemand boven de 48 jaar nog aangenomen.
Jij een bedrijf ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 00:44   #233
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Stel het u is voor. Werk zoeken. Comment osent-ils?
Mijnheer, zelfs als uw zieke geest gelijk heeft en 3/4 werklozen zijn luilakken die niet willen werken en tevreden zijn met 800 of 400 Euro/maand ...
Dan blijven er nog een paar honderdduizend mensen over die wel willen werken maar blijkbaar geen werk vinden want anders waren zij niet werkloos.
De enigste manier voor U om het proefondervindelijk vast te stellen is werkloos worden en daarna spreken wij elkaar nog eens.
Die gele nazi-partij heeft mensen gestigmatiseerd.



Er wordt zelfs geen onderscheidt gemaakt ussen mensen die 40 jaar gewerkt hebben en een collectieve sluiting ondergaan en mensen die 40 jaar gedopt hebben.
Blijf rustig achter uw leider marcheren en vergeet uw schoenen niet te blinken want Bourgeois komt morgen inspekteren.

Laatst gewijzigd door demonen : 2 november 2014 om 00:48.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 00:46   #234
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, zelfs als uw zieke geest gelijk heeft en 3/4 werklozen zijn luilakken die niet willen werken en tevreden zijn met 800 of 400 Euro/maand ...
Dan blijven er nog een paar honderdduizend mensen over die wel willen werken maar blijkbaar geen werk vinden want anders waren zij niet werkloos.
De enigste manier voor U om het proefondervindelijk vast te stellen is werkloos worden en daarna spreken wij elkaar nog eens.
Die gele nazi-partij heeft mensen gestigmatiseerd.

[IMG]http:images.tijd.be/view?iid=dc:48376938&context=ONLINE&width=1024&ima geType=JPEG&ts=1414790710000[/IMG]

Er wordt zelfs geen onderscheidt gemaakt ussen mensen die 40 jaar gewerkt hebben en een collectieve sluiting ondergaan en mensen die 40 jaar gedopt hebben.
Blijf rustig achter uw leider marcheren en vergeet uw schoenen niet te blinken want Bourgeois komt morgen inspekteren.


Nazi partij? Vanwaar een zo diepe haat tegen de NVA?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 00:52   #235
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nazi partij? Vanwaar een zo diepe haat tegen de NVA?
Ik haat die partij niet.
Ik vind dat kolderfiguren.
125 Euro extra aftrek wordt uitgelegd als een grote aanmoediging om te werken.
Werklozen tot 65 jaar en zelfs psychiatrische patiënten moeten terug geactiveerd worden. Ik stel mij daarbij voor dat die allemaal bij Bourgeois langs moeten komen om een nieuwe chip te laten inplanten.
Ik moet echt lachen met die Vlaamse brigade!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 01:08   #236
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik haat die partij niet.
Die post hierboven spreekt dat tegen hoor .

Of kan je een rationale verklaring geven om NVA 2014 te linken aan NSDAP van de jaren 40?

Citaat:
Ik vind dat kolderfiguren.
125 Euro extra aftrek wordt uitgelegd als een grote aanmoediging om te werken.
Werklozen tot 65 jaar en zelfs psychiatrische patiënten moeten terug geactiveerd worden. Ik stel mij daarbij voor dat die allemaal bij Bourgeois langs moeten komen om een nieuwe chip te laten inplanten.
Ik moet echt lachen met die Vlaamse brigade!!
Dat lijkt niet uit je berichten eerder zwaar gefrustreerd.


En je kan er altijd bij elke wijziging wat absurde voorbeelden uit halen maar elke van die beleidsveranderingen heeft een logische reden. Misschien daar commentaar op geven ipv gefrustreerd met platte demagogie je belachelijk te maken?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 01:25   #237
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Of kan je een rationale verklaring geven om NVA 2014 te linken aan NSDAP van de jaren 40?

Aangepaste aanpak om werkzoekenden die ver van de arbeidsmarkt afstaan, onder meer voor mensen in armoede of voor mensen met een medische, mentale, psychische of psychiatrische problematiek terug te reïntegreren in het bedrijfsleven.
Letterlijk overgenomen uit het regeerakkoord en recht uit het verkiezingsprogramma vd gele brigade.
Arbeid macht frei!
Geert Boergeois stuurt Hans Van Temsche naar Ford Genk om te gaan werken om te reïntegreren.
Mijnheer Boergeois, Ford Genk is gesloten.
Nee, U bent gek!
Wie Van Temsche of Boergeois?
Moeten de dwarsleasiepatiënten ook papierkes gaan rapen van Geert?
U kunt "armoede, psychiatrisch, medisch, mentaal, ..." vervangen door "zigeuners, gebrekkigen, joden, homo's, ..."
Ziet u de analogie echt niet?

Laatst gewijzigd door demonen : 2 november 2014 om 01:28.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 08:43   #238
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, zelfs als uw zieke geest gelijk heeft en 3/4 werklozen zijn luilakken die niet willen werken en tevreden zijn met 800 of 400 Euro/maand ...
Dan blijven er nog een paar honderdduizend mensen over die wel willen werken maar blijkbaar geen werk vinden want anders waren zij niet werkloos.
De enigste manier voor U om het proefondervindelijk vast te stellen is werkloos worden en daarna spreken wij elkaar nog eens.
Die gele nazi-partij heeft mensen gestigmatiseerd.



Er wordt zelfs geen onderscheidt gemaakt ussen mensen die 40 jaar gewerkt hebben en een collectieve sluiting ondergaan en mensen die 40 jaar gedopt hebben.
Blijf rustig achter uw leider marcheren en vergeet uw schoenen niet te blinken want Bourgeois komt morgen inspekteren.
Ik reageer omdat je zegt dat het volgens jou niet kan dat je een keer per maand bij de veab moet langsgaan. Verder heb ik niets gezegd
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 09:11   #239
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Ik reageer omdat je zegt dat het volgens jou niet kan dat je een keer per maand bij de veab moet langsgaan. Verder heb ik niets gezegd
Perzik, de nva zegt dat ouderen aan de kant gaan staan. De realiteit is dat bedrijven ouderen massaal naar de voordeur begeleiden.
U kunt 1 miljard Euro uittrekken en levenslang benoemde ambtenaren opdragen om alle mensen die 58 jaar en ouder zijn met 40 jaar werkervaring maandelijks bij de vdab uit te nodigen en te controleren en sanctioneren.
U kunt die mensen dwingen om dagelijks minstens 10 sollicitaties te versturen op straffe van verlies van uitkering.
U kunt ze dwingen om een opleiding te volgen als daklegger, poetsman, verver, kok, vrachtwagenbestuurder, java-programmeur, ambulancier, paracommando, boekhouder-fiskalist, ...
Maar wat zal het resultaat zijn?
Statistisch hebben mensen tussen 50-55 jaar minder dan 3% kans op ander werk. Hierin zitten ook mensen die slechts 1 dag uitzendarbeid gedaan hebben. Eens 55 jaar is de kans op hertewerkstelling bijna 0.
Oudere mensen zijn minder produktief, lees minder rendabel.
Dat ze het wanbeleid van vroeger proberen te keren is goed. Ik zou zeggen, dat werd hoog tijd.
Maar dat deze partij alle werklozen op 1 hoop gooit zegt veel over die partij.
Voor mij is er een onderscheid tussen mensen die hun heel leven gewerkt hebben en op oude leeftijd afgedankt worden en mensen die weinig of nooit gewerkt hebben.
En het is naïef te geloven dat die ouderen ooit nog geld zullen opbrengen aan de rsz-kas. In het allerbeste geval krijg je een bedrijfsleider overtuigt om een ouwe pé in dienst te nemen door hem volledig vrij te stellen van rsz en bv. Uw return zal negatief zijn.

Laatst gewijzigd door demonen : 2 november 2014 om 09:13.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 11:20   #240
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€1400 per maand om niks te doen en nog klagen...
Ik zou me schamen.
Wat is het verschil met uw situatie (behalve het loon dan)?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be