![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In ieder geval. Ik denk dat ons wegzakken in de HDI-index niets te maken heeft met stakingen, maar wel met het gebrek aan koopkracht en de afbraak van onze welvaartmaatschappij. Er zijn veel betere en socialere manieren om onze economie duurzaam, sociaal en betaalbaar te houden voor onze vergrijzende generatie, maar op de huidige 'Europese' manier sluiten we meer mensen uit het economische proces (tenzij op ondermaatse voorwaarden) dan dat we gebruik maken van al onze middelen. De meeste productiemeerwaarden verdwijnen in de zakken van enkelen. D�*t is het probleem. PS: ik dacht dat we in een proces van globalisering zitten, maar vanaf het moment dat er gepraat moet worden over het harmoniseren van de welvaart op een hoger niveau of publieke dienstverlening op een hoger niveua te organiseren, dan gaat het plots weer over 'België' tegen de rest. Ik verwijt jouw deze uitspraken niet hoor, ik wijs er maar op dat ik deze tegenstrijdigheid verdacht veel hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwar je met een soort omgekeerde: als je baas je ontslaat, moet hij je nog een tijd van een opzegperiode laten werken, maar in realiteit zal hij je liever niet zien op de werkvloer en je uitbetalen zonder dat je hem nog lastig komt vallen. De opzegtermijn is trouwens niet noodzakelijk dezelfde voor beide partijen. Afgezien van het feit dat het inderdaad "properder" zou zijn, mocht een ontslag, ingediend door één of kollektief door alle werknemers, inderdaad rekening houden met die opzegtermijn. Dat geeft wat gelegenheid om nog te onderhandelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||||||||
Banneling
|
![]() Dat is irrelevant voor de gestelde vraag.
Citaat:
Citaat:
Een bedrijf dat meer omzet behaalt en tegelijk meer kost, moet ook meer aan zijn werknemers geven? Je redenering is wat te simplistisch... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ze dus een bedrijf plat gaan leggen, omdat ze geen 20-uren week krijgen, mét loonsopslag, dan is dat dus terecht? Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw konklusie dat voor de werknemer die zijn opzegtermijn niet zou respekteren, de te betalen schadevergoeding automatisch gelijk zou zijn aan zijn loon voor die periode, is volgens mij op geen botten gebaseerd. Net zoals zoveel van die dinges die vakbondsdelegees zeggen aan hun mensen, om ze schik aan te jagen, om ze te overtuigen dat ze lid moeten blijven enz. vaak grove leugens zijn. Dus konkreet, als je nog wil reageren op dit zijsprongetje in deze draad, kom dan af met vonnissen van arbeidsrechtbanken (of gewone rechtbanken voor ambtenaren) die werknemers in dergelijke omstandigheden veroordeeld hebben tot deze schadevergoedingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U stelt hier twee wel zeer pertinente vragen: - Waarom zouden nationalisten de standpunten van klassiek rechts moeten steunen, vooropgesteld dat rechts enkel oog heeft voor haar belangen(groepen) en niet voor principes (!) ? - Waarom zouden nationalisten, zelfs al kunnen die zich niet akkoord verklaren met de neomarxisten in de vakbonden, stakingen die schade berokkenen aan een systeem ,dat in nationalistisch-identitaire zin volksvijandig is, niet steunen ? Hebben 'de nationalisten' ondertussen al een antwoord op deze twee indringende vragen? Benieuwd, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 december 2007 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar links momenteel oog voor heeft blijft vaag, wat ze de laatste 10 jaar heeft gerealiseerd is beschamend... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() 'Ze' (de bedrijven) doen hun eigen goesting, altijd al zo geweest, ongeacht de kleur van de regering.
Denk je trouwens dat het management van Ontex nu staat te bedelen aan het centraal-station? Ik herhaal: Waar rechts in uitblinkt in dit land is het beschermen, belonen en versterken van 'zij die bezitten'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daaruit blijkt dus dat bepaalden nog steeds niet inzien welke schade dergelijke stakingen veroorzaken: het zet het openbaar vervoer in een slecht daglicht, waardoor mensen vaak definitief afhaken. Resultaat: minder reiziger, dus minder inkomsten, dus minder nood aan en mogelijkheid tot personeelsuitbreiding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben nog maar in 5 scholen werkzaam geweest en ALLE 5 klaagden ze dit aan. Het ging zelfs zo ver dat er werd gediscussieerd aan de inschrijvingstafel. Zo van : Meneer uw zoon scoort maar 59% op wisk. Bent u zich er van bewust dat de slaagkansen van uw zoon laag liggen in een sterk wiskundige richting!? Antwoord: Hij moet maar proberen, we zien wel!! Dit is geen boutade, farce of een alleenstaand feit! Wij hebben na onze deliberatie vast "mogen" stellen dat van de STERKE adviesen om toch lager in te stappen en die even gezwind in de wind werden geslagen, er 92% terecht waren! Tja, je hebt nu éénmaal ouders die slimmer zijn dan een kransje van leraars, de sukkelaars van onze maatschappij met een te zwakke vakbondswerking. psje , die 8% zijn nu bij Kerstmis nog niet verloren voor het jaar! Van realiteit gesproken. Voor de cijfernerds : die 100% advies-in-de-wind-slaanders ( slecht woord ) vertegenwoordigen 6 % van het leerlingaantal waaraan ik dit jaar les geef ( 286 ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nou mijn waarde Markasiet, Wat belet U om de door U zo verfoeide rode, groene of blauwe plestik zak te omgorden? Surf even naar www.abvv.be. Zou dergelijks niet beter zijn dan U in bovenstaande zelfbeklag te wentelen ? Vooruit, verworpene der vakbondswerking! virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 december 2007 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar hoe moeten de machinisten dan staken? Ik vind het verontrustend dat de schuld voor een staking tegenwoordig by default bij de werknemer wordt gelegd. Het is ook de verantwoordelijkheid van het management om de werknemers tevreden te houden. De overheid en de arbeiders zijn de enige sectoren waar de werknemer nog een beetje haar op zijn tanden heeft. De rest zijn slaven. En de slaven, wanner ze zien hoe die anderen zomaar "durven" staken, mopperen en zagen, zoals het slaven betaamt. ______________________________________ Toen men de machinisten verbood van te staken zweeg ik, want ik ben geen machinist. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 december 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is dat goed voor de naam van de school, dat ze gevreesd zijn om de slachting in het eerste jaar en de overstap naar vierde jaar.
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn." Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 30 december 2007 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn beste Markasiet,
Laat mij raden : Ofwel raakt U niet langer uit uw woorden, ofwel gebruikt IE7 en niet Mozilla? gratis werkt, virmiljoen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Burger
|
![]() Laatst gewijzigd door markasiet : 30 december 2007 om 21:56. |
![]() |
![]() |