Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2008, 07:41   #221
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

verantwoord omspringen met je voortplantingsgedrag wordt in dit land gestraft

eigenlijk is het als vrouw heel makkelijk - het enige dat je moet doen om een eigen huis te hebben is jezelf laten bezwangeren

dan krijg je een lening van het vlaams woningfonds - zonder kinderen krijg je deze nog altijd niet

ik ken genoeg vrouwen die nooit uit de armoede zullen geraken omdat ze geen kinderen hebben en dus geen eigendom kunnen verwerven via het vlaams woningfonds

tijd dat er iets gedaan wordt aan deze discriminatie van wie er niet op los jongt gelijk een konijn

kinderen op de wereld zetten is op een overbevolkte planeet namelijk nog meer overlast veroorzaken en zou zeker niet aangemoedigd moeten worden laat staan dat men kinderlozen ( die dus het goede vb geven ) zou blijven benadelen

iemand zonder kinderen is evenveel als iemand met
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2008 om 07:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 07:44   #222
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
tegen kindergeld heb ik weinig !!!! buiten het feit dat je niet voor elk kind evenveel ontvangt .
en het loon voor mensen zonder kinderen ligt wel lager als dit van mensen met kinderen .............. bewijs is er , als iemand zonder kindereren naar de bank gaat voor een lening voor een huis , dan zal deze minder kunnen lenen dan dezelfde mens maar dan met kinderen !!!! ( zeker vanaf 3 kinderen ! )
de vraag die men op de bank stelt is immers wat is je loon !!!!!!
Ik zou dat zeker niet te snel roepen, want een hypotheek hangt meer af van de waarde van het te kopen eigendom dan van je inkomen en met drie kinderen moet je ook groter kopen dan zonder kinderen, dus...
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 07:46   #223

Standaard

een goed idee zou zijn dat wie geen overlast veroorzaakt daarvoor zou worden beloont ipv gestraft

men zou bvb iedereen een basisinkomen kunnen geven van 800 euro voor zichzelf en nog eens twee keer 200 euro daarbij als kindervergoeding

wie dan afziet van het produceren van baarmoederbroedsels zou die kindervergoeding dan voor zichzelf kunnen houden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2008 om 07:46.
Oud 21 januari 2008, 07:47   #224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ok, in dit bericht maakt ge dus uw onderscheid (merk op dat u daar trouwens "kinderen krijgen" verwart met "huwen", die twee kunnen toch gerust huwen en nog altijd geen kinderen krijgen)

Kunt ge buiten "zich ten volle inzetten in een ontwikkelingsland" nog iets opnoemen?
Ja, er kunnen bijvoorbeeld medische redenen zijn waarom een koppel beter niet voor kinderen kiest.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 07:51   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wie zegt dat je 80 gaat worden? Maak dus kinderen om op je oude dag niet alleen te zitten lijkt me ook van wat egoïsme gespeend.
Trouwens, kinderen, in tegenstelling tot 50 jaar geleden waar ieder in zijn dorp bleef hangen, zwermen nogal uit vandaag.
Bij mijn schoonouders die zelf in Ternat bij Brussel wonen, wonen de 5 kinderen : 1 in Leuven, 1 in Bilzen Limburg, 1 in Moskou, 1 in Ninove en de laatste nog half om half thuis....Veel bezoek zullen ze ook niet hebben op hun oude dag.
Euh, ooit gehoord van een trein, bus of auto? Of om het met een oud spreekwoord te illustreren: "waar een wil is, is een weg". Wij maken er een punt van om onze (schoon)ouders, die ook niet in hetzelfde dorp wonen, zeker wekelijks te bezoeken. Daarnaast hebben we de familie een heel druk telefoonverkeer. Om relaties te onderhouden moet je nu eenmaal tijd nemen.
Oud 21 januari 2008, 07:52   #226
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
verantwoord omspringen met je voortplantingsgedrag wordt in dit land gestraft

eigenlijk is het als vrouw heel makkelijk - het enige dat je moet doen om een eigen huis te hebben is jezelf laten bezwangeren

dan krijg je een lening van het vlaams woningfonds - zonder kinderen krijg je deze nog altijd niet

ik ken genoeg vrouwen die nooit uit de armoede zullen geraken omdat ze geen kinderen hebben en dus geen eigendom kunnen verwerven via het vlaams woningfonds

tijd dat er iets gedaan wordt aan deze discriminatie van wie er niet op los jongt gelijk een konijn

kinderen op de wereld zetten is op een overbevolkte planeet namelijk nog meer overlast veroorzaken en zou zeker niet aangemoedigd moeten worden laat staan dat men kinderlozen ( die dus het goede vb geven ) zou blijven benadelen

iemand zonder kinderen is evenveel als iemand met
Denk jij nu echt dat lenen bij het woningfonds een beloning is?

of dat je uit de armoede geraakt door een eigendom te kopen, vergeet dat dus snel.

De enige manier om uit de armoede te geraken is werken en je verstand gebruiken en niet eisen dat andere het je op een gouden schoteltje komen aanbieden.
Oud 21 januari 2008, 07:55   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
tegen kindergeld heb ik weinig !!!! buiten het feit dat je niet voor elk kind evenveel ontvangt .
en het loon voor mensen zonder kinderen ligt wel lager als dit van mensen met kinderen .............. bewijs is er , als iemand zonder kindereren naar de bank gaat voor een lening voor een huis , dan zal deze minder kunnen lenen dan dezelfde mens maar dan met kinderen !!!! ( zeker vanaf 3 kinderen ! )
de vraag die men op de bank stelt is immers wat is je loon !!!!!!
Hallooooo? 't Loon is in België voor iedereen hetzelfde en varieert niet naargelang iemand meer of minder kinderen heeft. Een lening is iets totaal anders. Uw stelling klopt trouwens aan geen kanten: als een alleenstaande met een netto-inkomen van 2.500 euro naar de bank gaat, zal hij meer kunnen lenen dan een huisvader die als enige kostganger slechts 1.600 euro per maand verdient. De banken weten immers ook dat het percentage aflossing groter is bij de eerste dan de tweede, en dat de tweede daarenboven nog eens grotere uitgaven heeft.
Oud 21 januari 2008, 07:58   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ik vind dat jij geen recht hebt om over die mensen te oordelen.

Want zij zijn tenminste eerlijk tegenover zichzelf en de maatschappij.

Terwijl er koppels zijn die wel kinderen hebben, maar er gewoon niet naar omzien.
Met eerlijkheid heeft dat niets te maken; wel met platvloers egoïsme. "Ik wil geen gedoe met pubers later", "ik wil geen geschrei midden in de nacht", "ik zie het niet zitten voortdurend pampers te verversen", "ik wil liever naar de Caraïben dan geld te besteden aan kinderen", "ik vind kinderen etters", enz. Allemaal heel platvoerse, materialistische redeneringen die slechts illustreren in welke mate sommige mensen het slachtoffer zijn geworden van levensmoeheid en lafheid tegenover het leven. Engagement voor de toekomst zien ze blijkbaar niet zitten, want ja, kinderen zijn en blijven onze toekomst. Een maatschappij die geen duidelijke kinderwens meer toont, bezwaart haar toekomst en in een bepaalde mate ondertekent zelfs haar doodvonnis.
Oud 21 januari 2008, 08:01   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

of dat je uit de armoede geraakt door een eigendom te kopen, vergeet dat dus snel.

De enige manier om uit de armoede te geraken is werken en je verstand gebruiken en niet eisen dat andere het je op een gouden schoteltje komen aanbieden.
Juist. Bedelaars geraken niet ver, zeker niet wanneer ze voortdurend maar klagen en zagen.
Oud 21 januari 2008, 08:05   #230
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met eerlijkheid heeft dat niets te maken; wel met platvloers egoïsme. "Ik wil geen gedoe met pubers later", "ik wil geen geschrei midden in de nacht", "ik zie het niet zitten voortdurend pampers te verversen", "ik wil liever naar de Caraïben dan geld te besteden aan kinderen", "ik vind kinderen etters", enz. Allemaal heel platvoerse, materialistische redeneringen die slechts illustreren in welke mate sommige mensen het slachtoffer zijn geworden van levensmoeheid en lafheid tegenover het leven. Engagement voor de toekomst zien ze blijkbaar niet zitten, want ja, kinderen zijn en blijven onze toekomst. Een maatschappij die geen duidelijke kinderwens meer toont, bezwaart haar toekomst en in een bepaalde mate ondertekent zelfs haar doodvonnis.

Wel Jan, je hebt gelijk.

Het is veel beter kinderen op de wereld te zetten en ze daarna te verwaarlozen uit onbekwaamheid en die onbekwaamheid toe te geven voor men aan kinderen begint.

Ik vind het dus platvloers dan men mensen beoordeeld en veroordeeld op het feit of ze kinderen hebben of niet.
Oud 21 januari 2008, 08:27   #231

Standaard

Citaat:
ja want het afbetalen kost minder dan huren

Citaat:
sneller want een sociale lening afbetalen kost minder dan huren

Citaat:
De enige manier om uit de armoede te geraken is werken
Oud 21 januari 2008, 08:30   #232

Standaard

bij huren ben je al je geld kwijt elke maand

betaal je af aan een gewone bank ben je de interest kwijt maar je behoudt toch nog een gedeelte van je geld

betaal je af aan het vlaams woningfonds dan ben je nog minder kwijt en hoe meer kinderen je hebt hoe minder interest je nog eens betaald

ik ben niet tegen het vlaams woningfonds - integendeel - ze mogen kinderlozen echter niet benadelen en mensen met kinderen niet bevoordelen want iedereen is volgens de wet gelijk
Oud 21 januari 2008, 08:33   #233

Standaard

ik zie trouwens heel veel mensen die een kinderwens hebben vanuit een emotioneel tekort

eigenlijk weten ze dat wel van zichzelf ergens wel en dan voelen ze zich de rest van hun leven schuldig omdat ze die kinderen op de wereld hebben gezet terwijl ze daar totaal niet aan toe waren

de kinderen merken dit (meestal onbewust ) en gaan dit op de duur gebruiken om emotioneel te chanteren

zo krijg je ouders die niks gezag hebben over hun kinderen

dat is dus omdat ze kinderen wensten omdat ze zichzelf onvolledig voelden en dus vanuit een tekort

en je zou enkel kinderen op de wereld moeten zetten ( als het dan echt moet ) vanuit (emotionele ) overvloed

kinderen moet je op de wereld zetten voor de kinderen en niet voor jezelf - als je het enkel doet omdat jij een kinderwens hebt dan ben je een dikke egoist

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2008 om 08:36.
Oud 21 januari 2008, 08:37   #234

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist. Bedelaars geraken niet ver, zeker niet wanneer ze voortdurend maar klagen en zagen.
met de maat dat gij meet zult ge zelf gemeten worden en oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2008 om 08:38.
Oud 21 januari 2008, 08:43   #235

Standaard

en de sociale huisvestingsmaatschappij discrimineert ook mensen zonder kinderen wegens veel te weinig woningen voor alleenstaanden en ook wegens dat autochtonen nu eenmaal ( gelukkig ) de gewoonte hebben minder kinderen te krijgen dan allochtonen en dus minder snel in aanmerking komen voor een sociale woning - onrechtstreeks discrimineert de sociale huisvestingsmaatschappij zodoende ook autochtonen - dit door zich teveel te richten op grote gezinnen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2008 om 08:44.
Oud 21 januari 2008, 08:46   #236

Standaard

kinderen op de wereld zetten zou bovendien op geen enkele manier tot extra rechten mogen leiden - enkel tot extra plichten - er is niks verdienste aan kinderen verwekken of baren - dat kan iedereen - wat niet iedereen kan is ze grootbrengen met een gevoel van eigenwaarde waarmee ze de wereld aankunnen - daar is wel verdienste aan

als god één fout heeft gemaakt in zijn schepping dan is het wel dat hij elke eerste de beste idioot in staat heeft gesteld om zomaar andere idioten op de wereld te zetten

ergens is het te gek dat je voor een auto een rijbewijs moet hebben maar dat je er langs de andere kant zomaar op los mag jongen

ik ben geen voorstander van beperking van het recht op voortplanting vanuit de overheid omdat deze nooit zal kunnen inschatten wie er wel verantwoordelijkheid zal nemen en wie niet

maar ik vind het onvoorstelbaar met welke lichtzinnigheid er vaak kinderen verwekt worden (bvb om een huwelijk te redden ofzo )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 januari 2008 om 08:53.
Oud 21 januari 2008, 08:46   #237
Ambiorix

Standaard

Hey Jan?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=208
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 08:55   #238

Standaard

en dan nog eens iets - er zijn wezen ook he - wereldwijd heel veel - laten we eerst de kinderen die er al zijn grootbrengen en alles geven wat ze nodig hebben - voor we er nieuwe bijmaken
Oud 21 januari 2008, 09:48   #239
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
met de maat dat gij meet zult ge zelf gemeten worden en oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde
Wel de maat waar ik mee meet is de maat van eigen inzet.

En kijk, in een andere draad, zijn er mensen die mij veroordelen omdat ik mijn kids van jongsafaan leer dat ze zelf het heft in handen moeten nemen als ze ergens willen geraken en dat ze er zelf voor moeten werken als ze iets willen bereiken.

En ja, men kan tegenslagen hebben in het leven en steeds opnieuw moeten beginnen.

Maar het is met vallen en opstaan dat men leert lopen en wie niet bekwaam is om te lopen, hoort idd ook geen kinderen op de wereld te zetten, want die kinderen zullen toch ook nooit leren lopen, want hun ouders kunnen het hen niet leren.

En ik heb geen zin meer om het nog aan de kinderen van andere te moeten aanleren om te wandelen, laat staan om die te leren lopen.

Citaat:
en dan nog eens iets - er zijn wezen ook he - wereldwijd heel veel - laten we eerst de kinderen die er al zijn grootbrengen en alles geven wat ze nodig hebben - voor we er nieuwe bijmaken
En de meeste wezen op aarde zijn kinderen van mensen die zelfs nog niet kunnen kruipen, hoe wil je die kinderen ooit leren rennen.

Laat ons zeggen dat ik als ouder van 4 kids, deze wezen enkel nog zie als de toekomstige parasieten van de maatschappij.

De wezen met ouders die konden lopen in de maatschappij, wel daar word voor gezorgd, want hun ouders hebben dat voorzien.
Oud 21 januari 2008, 09:54   #240
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Dan moet de rest van de maatschapij maar meer fokken, er bestaat nog altijd zoiets als vrije keuze

Ik leef in het hier en nu, of onze maatschapij binnen 200 jaar nog bestaat is mijn probleem niet.

er komt een dag dat jij terugkijkt op je leven, en dan mag je Bill Gates heten, of Beckham, Madonna of André Leysen ... wat je ook bereikt hebt ... het is niks, nul als je t niet kan doorgeven, het betekend niets ... alles wat je bereikt hebt is compleet eindig .

en alles wat waarde heeft ... zijn diegenen (kinderen, kleinkinderen) waarvoor je kon zorgen, waarvoor je er nog steeds bent als ze je nodig hebben ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be