Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 11:50   #221
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Wormgaten zijn geen uitvinding van Hollywood. Ze zijn wel vaak geromantiseerd (bij gebrek aan snel een beter woord te vinden ) en gemaakt tot iets wat ze niet zijn, maar zeker niet door hun uitgevonden.

Of ze mogelijk zijn is ook een heel andere kwestie. Dit is wat wikipedia zegt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wormgat

Nu, met binnenwegen had ik het niet persé over wormgaten. Als je bv ervan uit gaat dat we in een multiversum leven ipv een universum (M-theorie) zou je bv (ik weet het niet he, dit is puur speculatie van mijn kant) via een ander universum een 'binnenweg' kunnen nemen om vervolgens schijnbaar sneller dan het licht op een andere plek in ons universum terug terecht te komen.

We weten op dit moment zo weinig over hoe de dingen in mekaar steken, en het lijkt er op hoe meer we ontdekken hoe meer vraagtekens we tegen komen. Niet vergeten dat Einstein zelf ook vaak heeft getwijfelt aan zijn eigen theorie en dat veel zaken zijn uitgevonden om zijn theorie recht te houden (donkere materie/energie bv).

Hoedanook blijft het fasinerend en ooit zullen we er wel uit geraken zekers(??), of blijft het zoiets als een aap algebra proberen bij te brengen. Mischien zijn onze hersenen/denkpatronen gewoonweg niet in staat om te weten te komen hoe het nu allemaal zit. Wie weet.
Stephen Hawking is nu niet bepaald de minste onder ons he, en hij trekt de theorie van Einstein ook vaak in twijfel.

Je kan zelf met hem mailen als je meer wil weten over zijn standpunten inverband met UFO's en Einstein zijn theoriën

[email protected]

En een aap algebra leren is blijkbaar mogelijk, vind het niet direct terug, maar ze bij een anderzoek evengoed als de 1ste jaars studenten van de onderzoekende unif.

En onderzoek moet idd met open geest gebeuren, maar wel realistisch blijven.

Wormgaten bestaan niet en andere dimenties hun bestaan is zeer twijfelachtig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 11:54   #222
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Stephen Hawking is nu niet bepaald de minste onder ons he, en hij trekt de theorie van Einstein ook vaak in twijfel.

Je kan zelf met hem mailen als je meer wil weten over zijn standpunten inverband met UFO's en Einstein zijn theoriën

[email protected]

En een aap algebra leren is blijkbaar mogelijk, vind het niet direct terug, maar ze bij een anderzoek evengoed als de 1ste jaars studenten van de onderzoekende unif.

En onderzoek moet idd met open geest gebeuren, maar wel realistisch blijven.

Wormgaten bestaan niet en andere dimenties hun bestaan is zeer twijfelachtig.
Zeg gewoon dat jij niet geloofd dat ze bestaan, dat jij hier gewoonweg als leek en even nietig persoon in heel het heelal komt zeggen dat ze niet bestaan slaat natuurlijk helemaal nergens op.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:07   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zeg gewoon dat jij niet geloofd dat ze bestaan, dat jij hier gewoonweg als leek en even nietig persoon in heel het heelal komt zeggen dat ze niet bestaan slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras
Vele fysici, waaronder Stephen Hawking, geloven dat wormgaten niet mogelijk zijn omdat ze theoretische problemen opwerpen, zoals de mogelijkheid tot tijdreizen, en dat de wetten van de fysica ze verbieden. Dit alles blijft speculatie.
Als leek en nietig persoon geloof ik idd niet dat ze bestaan.

En waarom geloof ik niet in het bestaan ervan, wel omdat vele fysici, waaronder Stephen Hawking het bevestigen dan ze niet mogelijk zijn vanwege de vele fysica wetten die ze zouden moeten schenden.

En het is al bewezen dat die wetten ook buiten onze dampkring blijven gelden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:13   #224
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ge hebt UFO's en je hebt buitenaards leven.

In Ufo's zoals de believers voorstellen geloof ik niet wegens onrealistisch. In buitenaards leven geloof ik wel aangezien het universum oneindig groot is.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:16   #225
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En waarom geloof ik niet in het bestaan ervan, wel omdat vele fysici, waaronder Stephen Hawking het bevestigen dan ze niet mogelijk zijn vanwege de vele fysica wetten die ze zouden moeten schenden.

Het enige wat bewezen is is dat onnoemelijk vele theorien van onnoemelijk vele wetenschappers achterhaalt zijn. Over 100 jaar zullen opnieuw een hoop theorien die vandaag de dag als waarheid worden beschouwt dan als onzin worden aangetoont of andersom.
Of een mens nu Hawkings heet of niet, doet er niet toe. Een Hawkings kan niet eens uitleggen hoe een PC precies werkt, laat dus staan dat hij dingen weet die de mensheid nog niet heeft uitgevonden of ontdekt.

Jij zegt dat bewezen is dat die wetten ook buiten onze dampkring blijven gelden...mmm...zwarte gaten vallen hier toch niet onder...dus die theorie kan je ook al mooi opbergen.
Oud 24 januari 2008, 12:16   #226
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kleine correctie, Hawking gelooft niet dat het mogelijk is, maar hij heeft het zeker niet bevestigd.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:17   #227
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

In Ufo's zoals de believers voorstellen geloof ik niet wegens onrealistisch. In buitenaards leven geloof ik wel aangezien het universum oneindig groot is.
het blijft dus een kwestie van geloof
Oud 24 januari 2008, 12:17   #228
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom dat tegen. Ik ben het eens met Hellfigger
Oud 24 januari 2008, 12:18   #229
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het enige wat bewezen is is dat onnoemelijk vele theorien van onnoemelijk vele wetenschappers achterhaalt zijn. Over 100 jaar zullen opnieuw een hoop theorien die vandaag de dag als waarheid worden beschouwt dan als onzin worden aangetoont of andersom.
Of een mens nu Hawkings heet of niet, doet er niet toe. Een Hawkings kan niet eens uitleggen hoe een PC precies werkt, laat dus staan dat hij dingen weet die de mensheid nog niet heeft uitgevonden of ontdekt.

Jij zegt dat bewezen is dat die wetten ook buiten onze dampkring blijven gelden...mmm...zwarte gaten vallen hier toch niet onder...dus die theorie kan je ook al mooi opbergen.
volledig mee eens, alhoewel dat het bestaan van zwarte gaten ook nog steeds een raar twijfelachtig fenomeen zijn, waarschijnlijk door de gebreken van onze 'wetten'.
Oud 24 januari 2008, 12:22   #230
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volledig mee eens, alhoewel dat het bestaan van zwarte gaten ook nog steeds een raar twijfelachtig fenomeen zijn, waarschijnlijk door de gebreken van onze 'wetten'.
idd, dat is wat ik bedoel, wij weten waarschijnlijk als mens nog bijna niets van wat er allemaal bestaat in het universum.
Vandaar dat ik ook zei tegen jantje dat hij kan zeggen dat hij het niet gelooft, maar effe komen verkondigen dat het niet kan slaat gewoonweg nergens op en vind ik lachwekkend.
Oud 24 januari 2008, 12:25   #231
Vorenus
Banneling

Standaard

Zwarte gaten bestaan.

Oud 24 januari 2008, 12:28   #232
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwarte gaten bestaan.

ah zo, jij zegt dat ze bestaan, vervolgens laat je me een paar foto's zien zonder uitleg van een fenomeen waar zelfs licht niet uit kan ontsnappen (duid ze mij eens aan op de foto ) dus nu bestaan ze met zekerheid, terwijl mensen die zich hun ganse leven bezig houden met het fenomeen nog steeds twijfelen in hun bestaan. Allé, proficiat.

edit: ik sluit niet uit dat ze bestaan he, begrijp mij niet verkeerd, maar zeker zijn we nooit.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 24 januari 2008 om 12:30.
Oud 24 januari 2008, 12:35   #233
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
ah zo, jij zegt dat ze bestaan, vervolgens laat je me een paar foto's zien zonder uitleg van een fenomeen waar zelfs licht niet uit kan ontsnappen (duid ze mij eens aan op de foto ) dus nu bestaan ze met zekerheid, terwijl mensen die zich hun ganse leven bezig houden met het fenomeen nog steeds twijfelen in hun bestaan. Allé, proficiat.
http://hubblesite.org/explore_astron...oles/home.html
Oud 24 januari 2008, 12:41   #234
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus nu heb je bewezen dat ze zonder uitsluitsel bestaan?
om je even een tegenlichtje te geven:

The Madness of Black Holes

Laatst gewijzigd door KrisKras : 24 januari 2008 om 12:42.
Oud 24 januari 2008, 12:45   #235
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus nu heb je bewezen dat ze zonder uitsluitsel bestaan?
om je even een tegenlichtje te geven:

The Madness of Black Holes
Men heeft ze kunnen vaststellen. Heb jij anders een uitleg voor die foto's?
Oud 24 januari 2008, 12:49   #236
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus nu bestaan ze met zekerheid, terwijl mensen die zich hun ganse leven bezig houden met het fenomeen nog steeds twijfelen in hun bestaan. Allé, proficiat.

edit: ik sluit niet uit dat ze bestaan he, begrijp mij niet verkeerd, maar zeker zijn we nooit.
Ik meen dat er niet veel mensen zijn die nog twijfelen aan het effectieve bestaan van zwarte gaten.

Zoals je weet is er geen directe visuele confirmatie mogelijk maar
je kan hun bestaan wel degelijk afleiden uit de beweging van sterren of dubbelsterren in hun buurt + door metingen van röntgentelescopen.

By the way : Het bestaan van neutronensterren werd in 1934 gepostuleerd en pas in 1967 door observaties aangetoond.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 12:51   #237
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Men heeft ze kunnen vaststellen. Heb jij anders een uitleg voor die foto's?
Wat is jou uitleg, want per definitie kan je een zwart gat niet zien op een foto. Zwarte gaten zijn puur wiskundig.

Blijkbaar heb je het artikel in de link die ik gepost heb niet gelezen anders moest je deze vraag niet stellen.

Nog ff ter verduidelijking, ik zeg dus niet dat ze niet bestaan he, maar ik zeg ook niet dat ze bestaan. Het is allemaal nog steeds puur hypothese.
Oud 24 januari 2008, 12:53   #238
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

het is oneindig omdat de ruimte expandeert en omdat we geen kennis hebben van "grenzen"
De kosmische massa is echter begrensd.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:00   #239
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik meen dat er niet veel mensen zijn die nog twijfelen aan het effectieve bestaan van zwarte gaten.

Zoals je weet is er geen directe visuele confirmatie mogelijk maar
je kan hun bestaan wel degelijk afleiden uit de beweging van sterren of dubbelsterren in hun buurt + door metingen van röntgentelescopen.

By the way : Het bestaan van neutronensterren werd in 1934 gepostuleerd en pas in 1967 door observaties aangetoond.
Ik ontken dit ook niet, maar om ze als absolute waarheid te beschouwen is even absurt als donkere materie als absolute waarheid te beschouwen. Dit zijn allemaal noodzakelijkheden om ons model te laten werken, en laat men nog grotendeels juist zijn, dan nog zullen er dingen niet kloppen.

In plasma cosmologie zijn zwarte gaten bijvoorbeeld helemaal niet nodig om het model te laten werken. Nu, ik weet al hoe jij hier tegenover staat, maar dat is mijn zorg niet. Ik zie ook graag eens een andere frisse invalshoek.

Ze geven zelf toe dat zwarte gaten hun eigen wetten tarten, tja, waar wringt het schoentje dan, snap je?
Oud 24 januari 2008, 13:01   #240
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is jou uitleg, want per definitie kan je een zwart gat niet zien op een foto. Zwarte gaten zijn puur wiskundig.

Blijkbaar heb je het artikel in de link die ik gepost heb niet gelezen anders moest je deze vraag niet stellen.

Nog ff ter verduidelijking, ik zeg dus niet dat ze niet bestaan he, maar ik zeg ook niet dat ze bestaan. Het is allemaal nog steeds puur hypothese.
Citaat:
"The scientists, lead by Rudy Schild at the Harvard-Smithsonian Centre for Astrophysics, spotted what they claim to be the death knell for black hole theory while observing a quasar, lurking nine billion light years from Earth. They discovered a gaping hole in a disc of material surrounding the centre of the quasar, as wide as 4,000 times the distance from the Earth to the sun. The hole, they believe, could only be caused by a vast ejection of material propelled by a strong magnetic field.

Because black holes do not have magnetic fields, Dr Schild's team suggest the quasar must be powered by a dense ball of plasma called a MECO (magnetospheric eternally collapsing object). But according to the astronomers' theories the MECOs' existence precludes the possibility of black holes. "I believe this is the first evidence that the whole black hole paradigm is incorrect," said Darryl Leiter, a scientist on the team.
According to Gerry Gilmore at Cambridge University's Institute for Astronomy, the theory has yet to convince most scientists. He pointed to last year's groundbreaking experiments that gave the first direct observation of a black hole at the centre of our galaxy, the Milky Way. "I'd have to say it's a minority view. It's almost certainly wrong," said Prof Gilmore. "Before we had observations of a black hole, there was a legitimate debate over whether black holes existed or not, but now it's hard to think how it could be anything else."
Zegt genoeg.

Bovendien stelt men zwarte gaten vast via de radiatie die ze uitstralen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be