Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 18:50   #221
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
U spreekt uitsluitend namens u zelf, niet namens "ons".

"Ons", daar hoor ik bij samen met vele andere Vlamingen die vinden dat Noord-Nederlanders landgenoten zijn die welkom zijn in ons politiek bedrijf. Ik ontzeg u dus het recht om namens "ons" te spreken.
Dan doet u maar precies hetzelfde. U spreekt ook over "ons politiek bedrijf". Het is dus ook mijn politiek bedrijf, niet alleen het uwe. En vele andere Vlamingen vinden dus niet dat de Nederlanders welkom zijn in ons politiek bedrijf. Integendeel, zou ik veeleer zeggen. Dus, voordat u nog zoiets poneert: de balk in uw eigen oog niet vergeten. Beter misschien: probeer u die balk te ontzeggen

Laatst gewijzigd door system : 8 maart 2008 om 19:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:33   #222
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan doet u maar precies hetzelfde.[/i]
Onzin. Ik heb niet, zoals u omgekeerd wel deed, namens "ons" de Nederlanders welkom geheten. Ik heb gezegd dat ik en vele Vlamingen vinden dat de Nederlanders welkom zijn en dat u daarom niet namens "ons" kan spreken.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:45   #223
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. Ik heb niet, zoals u omgekeerd wel deed, namens "ons" de Nederlanders welkom geheten. Ik heb gezegd dat ik en vele Vlamingen vinden dat de Nederlanders welkom zijn en dat u daarom niet namens "ons" kan spreken.
En ik ben van mening dat vele Vlamingen dat dus niet vinden. Welkom is iedereen natuurlijk, maar onze problemen lossen we zelf wel op. Daar hebben we geen buitenstaanders of buitenlanders voor nodig.

En nu zal ik effe even pathetisch zijn als u: ik ontzeg u het recht om in naam van alle Vlamingen te spreken.

Laatst gewijzigd door system : 8 maart 2008 om 19:57.
Oud 9 maart 2008, 00:55   #224
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst nog iets over die Hollandhaat of beschuldigingen. Haat is er bij mij niet bij. Is er bij mij nooit bij. Maar Nederlanders hebben zich niet te bemoeien met onze binnenlandse politiek. In die mate bent u arrogant. Zo eenvoudig is het. U bemoeit zich met Balkenende en wij met Leterme, met Reynders, met Verhofstadt, met Dewever of met Di Rupo. En zo moet het blijven. U hebt al genoeg last met Wilders. Ik moei me daar ook niet mee.

U spreekt over een ondemokratisch België. Of ons land ondemokratisch is of niet, (u bent weer daar met uw opgestoken vingertje) dat zullen wij zelf wel uitmaken. U bent hier geen enkele betrokken partij in. Ik denk dat wij ons meer kunnen permiteren in de kritiek bijvoorbeeld over onze koning dan u over uw koningin.Nederigheid van uwentwege past zeker, óók in deze. Maar zelfs dan. Nogmaals, u bent in geen enkele mate met de belangen van ons land betrokken ook al denkt u steeds maar ons hier de les te moeten komen spellen.

U plakt mij het etiket 'belgicist' op, wat ik dus niet ben. Dus vooraleer u iemand iemand beschuldigt of er een etiket op plakt, moet u zelf eerst op dit vlak zonder zonden zijn. En dat bent u dus niet.
Ik denk zelf dat Hertog van Gelre groot-nederlander is omdat Vlamingen hem daartoe hebben bewogen (of hebben gevraagd). Die bemoeienis is in dit geval wel geoorloofd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 04:00   #225
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk zelf dat Hertog van Gelre groot-nederlander is omdat Vlamingen hem daartoe hebben bewogen (of hebben gevraagd). Die bemoeienis is in dit geval wel geoorloofd.
Het is nog erger. Het kan me geen zier schelen of system, of de meerderheid der Vlamingen, me al dan niet welkom heet. Ik vind iets en ik heb een openbaar forum gevonden waarop ik dat kan melden. En zolang als de moderatie van dat forum vindt dat ik welkom ben blijf ik dat doen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 05:25   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U spreekt uitsluitend namens u zelf, niet namens "ons".

"Ons", daar hoor ik bij samen met vele andere Vlamingen die vinden dat Noord-Nederlanders landgenoten zijn die welkom zijn in ons politiek bedrijf. Ik ontzeg u dus het recht om namens "ons" te spreken.
Oud 9 maart 2008, 08:28   #227
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het is nog erger. Het kan me geen zier schelen of system, of de meerderheid der Vlamingen, me al dan niet welkom heet. Ik vind iets en ik heb een openbaar forum gevonden waarop ik dat kan melden. En zolang als de moderatie van dat forum vindt dat ik welkom ben blijf ik dat doen.
Iedereen is welkom. Heb reeds gesteld. Maar iedereen is ook vrij om te zeggen dat het niet aan u is om de problemen in België op te lossen. En als u afkomt door te stellen dat België ondemocratisch is, dan moogt u dit ook zeggen natuurlijk, maar dan kunt u wel een reactie verwachten. U moogt alles zeggen, maar wanneer u zoiets stelt, dan vind ik u arrogant, betweterig en weer met dat opgestoken vingertje dat men vaak van de Nederlanders gewend is, maar waar men nooit aan gewend zal geraken.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 08:30.
Oud 9 maart 2008, 08:31   #228
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen natuurlijk. Hij papegaait vaak bepaalde ideeën na. Maar terug naar de essentie. Groot-Nederland bestaat vooralsnog alleen in de hoofden van sommigen. Enkelen dwepen hier al mee sinds WO I. Heel vele Vlamingen echter moeten daar nog steeds niets van weten. Dus die enkelingen moeten het 'ons' niet monopoliseren. Het is vooropig 'hun' en niet 'ons'. En zo zal het nog een tijdje blijven.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 08:46.
Oud 9 maart 2008, 09:45   #229
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Iedereen is welkom.
Dat hebt u niet te bepalen.

Citaat:
En als u afkomt door te stellen dat België ondemocratisch is, dan moogt u dit ook zeggen natuurlijk, maar dan kunt u wel een reactie verwachten
... van degenen die er baat bij hebben dat de waarheid niet blootgelegd wordt.

Citaat:
U moogt alles zeggen, maar wanneer u zoiets stelt, dan vind ik u arrogant, betweterig en weer met dat opgestoken vingertje dat men vaak van de Nederlanders gewend is, maar waar men nooit aan gewend zal geraken.
Een uitspraak op het randje van het racisme, maar dat zijn we gewoon van u.
Oud 9 maart 2008, 10:00   #230
system
Banneling

Standaard

[quote=Rob Roy;3293093]
Citaat:
Dat hebt u niet te bepalen.
U wel?

Citaat:
... van degenen die er baat bij hebben dat de waarheid niet blootgelegd wordt.
Goedkoop, plat argument zonder veel inhoud. Maar dat is soms uw naamkaartje.

Citaat:
[color="Blue"]Een uitspraak op het randje van het racisme, maar dat zijn we gewoon van u.
Racisme is tegenwoordig een modemoord. U zou er beter aan doen de term nog eens op de zoeken in Van Dale. Kwestie van u te herbronnen.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 10:02.
Oud 9 maart 2008, 11:15   #231
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het aantal Nederlandse artiesten die in Vlaanderen scoren heeft niets te maken met het aantal Franse artiesten die in Franstalig België scoren. Franstalig België leeft duidelijk met de Franse cultuur en nee, dat heeft niets te maken met het feit dat Frankrijk een grotere oppervlakte dan Nederland heeft. Op het culturele vlak zijn Franstalige Belgen Fransen.
Uiteraard, er bestaat geen Belgische cultuur, enkel een gezichtloze staat, bedekt met amper wat frieten, chocolade en trappist.
De Franstaligen behoorden dan ook nooit tot een plattelands- en kustgebied zoals in Nederland en Vlaanderen.
Ik heb nooit beweerd dat België een Waalse monocultuur was, eerder een non-cultuur. Het enige wat wel kan erkend worden is de Frans-Europese mentaliteit en verbondenheid in de praktijk. Dat alleen al is een streep door de Belgisch-culturele rekening. Als België een Frankrijk "B" moet zijn, zal België nooit meer slagen. 6 miljoen Nederlandstaligen staan nu eenmaal in de weg.

Citaat:
Lees eens Franstalige dagbladen als "Télé-Moustique" of "Ciné-Télé-Revue" (het equivalent van "Dag Allemaal", enz... bij ons) en je zal heel vlug zien dat het verband met de Franse cultuur, TV-wereld, enz............ er zeer sterk is. Meestal heb je het indruk een FRANSE dagblad te lezen en geen FRANSTALIG BELGISCHE dagblad. "Dag Allemaal" is meer bezig met hun "Bekende Vlamingen" dan met de Nederlandse cultuur, TV-wereld, enz.............
Maar dat is het hem juist. Cultureel is de Vlaming gevangen enerzijds tussen de Nederlandse die hem geweigerd wordt door de jet-set elite en anderzijds de niet-bestaande belgische, een masker voor de Frans-europese. De Vlaamse cultuur worstelt met de vrees Frans te worden, maar is in de koppigheid veel te veel gewrongen in het zoeken om de eigen cultuur te vinden.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 16:19   #232
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen is welkom. Heb reeds gesteld. Maar iedereen is ook vrij om te zeggen dat het niet aan u is om de problemen in België op te lossen. En als u afkomt door te stellen dat België ondemocratisch is, dan moogt u dit ook zeggen natuurlijk, maar dan kunt u wel een reactie verwachten. U moogt alles zeggen, maar wanneer u zoiets stelt, dan vind ik u arrogant, betweterig en weer met dat opgestoken vingertje dat men vaak van de Nederlanders gewend is, maar waar men nooit aan gewend zal geraken.
O, dat mag allemaal, en nog veel erger zelfs.
Wat ik wél kwalijk vind is dat u uw gelijk probeert te halen door mij te koppelen aan ideologiën waarmee ik geen enkele affiniteit heb. Of de basisidee van een confederatie probeert te koppelen aan "Dietsland'.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 16:32   #233
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net om onze democratie en vrije meningsuiting in stand te kunnen houden, zou ik toch een rem op de immigratie van Islamieten zetten. Vergeet niet dat wij slechts ongeveer 1,6 kinderen per vrouw produceren terwijl mensen uit het Midden-Oosten kweken als geitenneukers.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 16:34   #234
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Uiteraard, er bestaat geen Belgische cultuur, enkel een gezichtloze staat, bedekt met amper wat frieten, chocolade en trappist.
De Franstaligen behoorden dan ook nooit tot een plattelands- en kustgebied zoals in Nederland en Vlaanderen.
Ik heb nooit beweerd dat België een Waalse monocultuur was, eerder een non-cultuur. Het enige wat wel kan erkend worden is de Frans-Europese mentaliteit en verbondenheid in de praktijk. Dat alleen al is een streep door de Belgisch-culturele rekening. Als België een Frankrijk "B" moet zijn, zal België nooit meer slagen. 6 miljoen Nederlandstaligen staan nu eenmaal in de weg.

Maar dat is het hem juist. Cultureel is de Vlaming gevangen enerzijds tussen de Nederlandse die hem geweigerd wordt door de jet-set elite en anderzijds de niet-bestaande belgische, een masker voor de Frans-europese. De Vlaamse cultuur worstelt met de vrees Frans te worden, maar is in de koppigheid veel te veel gewrongen in het zoeken om de eigen cultuur te vinden.
Wij mogen niet trots zijn op onze cultuur want dan gaat het culturele en politieke establishment ons afschilderen als een bende vlaggenwapperende neo-nazi's. Kijk eens hoe de Franstalige pers De Wever afschildert. Schandalig, toch?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 19:29   #235
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Net om onze democratie en vrije meningsuiting in stand te kunnen houden, zou ik toch een rem op de immigratie van Islamieten zetten. Vergeet niet dat wij slechts ongeveer 1,6 kinderen per vrouw produceren terwijl mensen uit het Midden-Oosten kweken als geitenneukers.
De term die u gebruikt om moslims aan te duiden, wijst misschien eerder naar een antidemocratische milieu waarin u vertoeft. Of minstens getuigt het van weinig respect voor de medemens, welke godsdienst die ook mogen hebben. Dit gezegd zijnde, is het evident dat de immigratie aan banden moet worden gelegd. En dat gebeurt ook. Er is grote vooruitgang geboekt op dit punt.

Alleen, iedereen of zeer velen zijn tegen de immigratie en voorstander van uitwijzing van illegalen, behalve dan als het de uitwijzing betreft van een vriendje of vriendinnetje dat bij de eigen kinderen op school zit. Dan organiseren de ouders en scholen betogingen of manifestaties om de uitwijzing per se tegen te houden.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 19:36.
Oud 9 maart 2008, 20:30   #236
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alleen, iedereen of zeer velen zijn tegen de immigratie en voorstander van uitwijzing van illegalen, behalve dan als het de uitwijzing betreft van een vriendje of vriendinnetje dat bij de eigen kinderen op school zit. Dan organiseren de ouders en scholen betogingen of manifestaties om de uitwijzing per se tegen te houden.
Hebt u zich al afgevraagd waarom onze mensen het juist voor die mensen opnemen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:37   #237
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten het ook beter.

Het is omdat alles in België zo slecht geregeld is (het zuiden van het land is in de handen van de maffia en de Vlamingen zijn een minderheid in eigen land) kunnen we wel degelijk zeggen hoe het ''zou moeten zijn'', want zelf hebben jullie politici geen ruggengraat.

Zo...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:52   #238
system
Banneling

Standaard

Citaat:
We weten het ook beter.

Het is omdat alles in België zo slecht geregeld is (het zuiden van het land is in de handen van de maffia en de Vlamingen zijn een minderheid in eigen land) kunnen we wel degelijk zeggen hoe het ''zou moeten zijn'', want zelf hebben jullie politici geen ruggengraat.

Zo...
In plaats van u vingertje op te steken: zorg eerst maar eens dat uw treinen op tijd rijden. En dan praten we eens verder.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 20:54.
Oud 9 maart 2008, 21:01   #239
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Hebt u zich al afgevraagd waarom onze mensen het juist voor die mensen opnemen.
Ja en dat zeggen ze dus vaak. En misschien wel terecht. Maar... iedereen is wel tegen de immigratie. Het is wel het een of het andere.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 21:02.
Oud 9 maart 2008, 21:04   #240
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
In plaats van u vingertje op te steken: zorg eerst maar eens dat uw treinen op tijd rijden. En dan praten we eens verder.
Om van de Brusselse annexatie-eisen af te raken, het gezeur in de Rand te stoppen, het francofone racisme vaarwel te zeggen, de eeuwige federale bloccages op te heffen en de 12-miljarden-transfers voor eigen welvaart te kunnen gebruiken, lijkt een paar minuten treinvertraging een koopje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be