![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mag ik nu begrijpen dat de meeste moslims de koran ALLEGORISCH beschouwen? Zoals in: heu.... 4.34 ? ga samen tennissen in plaats van "sla ze"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar dit over gaat, is fundamentalisme. Een groot verschil met het Westen is wel dat in een aantal moslimstaten fundamentalistische regimes aan de macht zijn. Hoewel... gisteren was er op Canvas een of andere reportage over oprukkend extreem-rechts in Europa. Basically personen van hetzelfde slag, maar met een andere godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#224 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
en Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de paar boeken en de tientallen artikels van hans jansen die ik ondertussen mocht lezen, deden me wel even fronsen. zijn werk barst van de platitudes, de halve waarheden, de overdrijvingen... gelukkig dat hij in het boek 'bombrieven' zelf toegeeft dat het vooral zijn eigen katholieke standpunt is dat hem motiveert om zo ongenuanceerd anti-islam te schrijven. misschien een interessantere bron? vrede, redwasp
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen nood: ken je Koenraad Elst? Die weet er ook wel een en ander van vrees ik. Een heel interessant essay: ISLAM VOOR ONGELOVIGEN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Vreemdeling
|
![]() Salaam aleykoum broeders en zusters
![]() Homoseksualiteit is iets heel ergs is en Allah swt verafschuwt zulke mensen. Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot . Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah. En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven. Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat. Ik zou het niet aanvaarden . Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt. Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man. Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan. Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah ! Moge Allah swt ons beschermen tegen de influisteringen van de shaytan amien. Liefs Nassima ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Salaam aleykoum broeders en zusters ,
Citaat:
OEW ![]() ![]() ...en gij zijt bang voor't Belang - HA - daar is't Belang nikske tegen ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 28 mei 2009 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig zijn niet alle moslims en christenen even fundamentalistisch als u. Ik ben zo vrij geweest om het belangrijkste woord aan te duiden in uw betoog. Het zijn allemaal verhaaltjes, verzonnen om kinderen bang te maken. Helaas zijn er heel wat fundamentalisten in die kindertijd gebleven en geloven ze er nog steeds in. Nog erger is dat in sommige landen die fundamentalisten ook nog eens aan de macht zijn en het geloof in de verhaaltjes ook nog eens met geweld op leggen. En als u er ook echt in gelooft (ik hoop van niet), dan zal ik voor u bidden dat na uw lichaam ook uw geest eindelijk volwassen wordt.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een vraagje aan de beide moslims in dit draadje (Redwasp en Nassima):
Hier in dit land mogen homo's dus huwen. Stel nu dat Redwasp huwt met zijn moslimvriend. Dus staat dat op hun paspoort. Wat gebeurt er dan aan de grens van die islamitische landen? mogen ze binnen? worden ze opgepakt? opgehangen? van de hoogste minaret gekieperd?.... want ze zijn natuurlijk wèl MOSLIM, en nee ze kunnen zich niet ont-bekeren, want dan moeten ze ook dood. Ze kunnen ook niet islamitisch scheiden, want je kan enkel je vrouw verstoten, niet je man. Hoe geraken ze uit die situatie?
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De kerk heeft ook al grotendeels het anders geaard zijn aanvaard maar blijft er blijkbaar toch ergens met in de maag zitten. Echter de meerderheid heeft toch bepaalde dingen reeds gaan inzien en dat is al enorm veel waard. Nu de islam en andere geloven ook nog en we zitten weer een stapje dichter tegen de goddelijkheid vermoed ik. Goddelijkheid in de zin van verlichting dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja hoe raak je uit een situatie die andere voor je creëren? Hoe ver verloochend een mens zichzelf om andere het plezier te gunnen van mentale dominantie?.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk onze westerse maatschappij verward met het daarin gangbare geloof. Voor dat sta ik gecorrigeerd. Meer nog zelfs de maatschappij op zich heeft zich eerder algemeen neergelegd bij een gedeeltelijke aanvaarding ervan dan dat men het werkelijk aanvaard heeft in het hart. Getuige hiervan zijn de nog steeds gapende en afkeurende blikken in het openbaar en op televisie waar men nog vaak het model gezin van man/vrouw/kindje(s) hanteert en andere vormen als inferieur. Zo helpt bv een M!LF ons ook niet veel verder vooruit dan inspelen op oeroude ingeburgerde stereotiepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2 mannen die elkaar graag zien of een volkse bende die met verbeten tanden en ogen op oneindig deze twee dood willen ? Komaan. Of om nog wat olie op het vuur te gooien (en helemaal tegen de toon in van mijn posts in een andere draad): wat is er erger? 2 volwassen mannen die het bed delen, of Mohammed die zich vergrijpt aan een kind? Komaan. Kijk, ik kan het niet laten. Wat is er erger? Uw zoon die vertwijfelt vaststelt dat hij "anders" is en op jongens verliefd wordt en hier veel hulp & steun bij kan gebruiken, of de nietsbegrijpende ouder die dan maar terugvalt op zijn geloof en zijn eigen offspring liefst dood ziet? Klinkt als verraad van uw eigen bloed. I don't get it. No really, I don't. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister
|
![]() Ik heb het eens gevraagd aan een moslimmaatje van mij en hij wist hierover het volgende te vertellen. 't Is uit een MSN-chat dus het is niet echt proza, maar kom:
"Wel, ten eerste zijn er gradaties van zonden. De reden dat homoseks (niet: homoseksualiteit) een zonde is, is omdat homo's niet mogen huwen, en seks enkel mag binnen een huwelijk. Allah haat homo's niet. Haar (Nassima's) eigen argument is al fout hierin: ze stelt "Allah verafschuwt zulke mensen", waarbij ze bovendien stelt dat je niet homo bent, maar zo'n dingen doet op aanraden van shaitan. Haar argument zou moeten zijn "Allah verafschuwt zulke daden". Allah houdt van ons allen, en het is onze daden die hij zal veroordelen. Als wij een goed leven leiden zullen we hiernaar beoordeeld worden. Wat zou Allah liefst zien: een homo die monogaam is en een goed leven leidt; of een hetero die zijn vrouw constant bedriegt en alcohol aan kleine kinderen geeft? En bovendien is het oordelen aan God en God alleen!! Niet aan medemensen! Zoals de profeet Isa (Jesus dus) zei: `Oordeel niet, of gij zult zelf beoordeeld worden' (waarbij de tweede slaat op Particular Judgement). Dus zelfs als homoseksualiteit slecht is, is het niet aan ons om homoseksuelen te veroordelen. En ja, de zonde wordt in stand gehouden door een opgelegd verbod (homo's mogen niet huwen), MAAR! Als we zouden huwen met een vrouw, en doen alsof we haar graag zien, maken we haar bewust ongelukkig met een leugen, zowel haar als onszelf. Dit is in zichzelf ook weer zonde: we liegen, we maken een medemens ongelukkig met onze leugen, en betuigen bovendien van weinig respect tegenover onszelf en de medemens, want we leven niet tenvolle. Dus ja, homoseksualiteit is een zonde, maar het is een extreem lichte zonde, waarvoor we niet in de hel zullen gegooid worden als we voor de rest goed leven. En het alternatief is op zijn minst even zondig. De grote fout is echter dat 90% van de moslims die het als totaal fout zien ervan uitgaan dat het een vrije keuze is. Dat vind je ook constant terug in hun redeneringen. Moest het een vrije keuze zijn, zoals vanwege een weddenschap ofzo, dan ga ik akkoord: het is een zonde. De Islam leert trouwens dat zonde een "act" is en geen "state of being". En er is de volgende tekst: Citaat:
Zelfs profeten kunnen zonden begaan." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Minister
|
![]() Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 juni 2009 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is precies hetzelfde als meegaan in de wanen van een psychoot.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |