Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2009, 20:54   #221
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Basically: yes. Het is erg vergelijkbaar met de verwrongen interpratie van de Bijbel door groeperingen als de Getuigen van Jehovah, en allerhande andere christelijk geïnspireerde secten.
mag ik nu begrijpen dat de meeste moslims de koran ALLEGORISCH beschouwen? Zoals in: heu.... 4.34 ? ga samen tennissen in plaats van "sla ze"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 23:07   #222
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mag ik nu begrijpen dat de meeste moslims de koran ALLEGORISCH beschouwen? Zoals in: heu.... 4.34 ? ga samen tennissen in plaats van "sla ze"?
Die discussie blijft maar lopen hé... dat is niet eigen aan de moslims, er staan ook zo'n dingen in onze Bijbel en de Bijbel werd (en wordt) meer dan eens agressief geïnterpreteerd voor wie het toevallig uitkwam. Er zijn trouwens genoeg gematigde moslims out there die van al dat geweld niks moeten weten, en die dergelijke interpretaties van de Koran ook een schandvlek vinden voor de Islam.
Waar dit over gaat, is fundamentalisme.

Een groot verschil met het Westen is wel dat in een aantal moslimstaten fundamentalistische regimes aan de macht zijn. Hoewel... gisteren was er op Canvas een of andere reportage over oprukkend extreem-rechts in Europa. Basically personen van hetzelfde slag, maar met een andere godsdienst.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 23:30   #223
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Volgens mij ligt het samengaan van een homo en een moslim vooral aan die homo en die moslim, niet?
de nagel op z'n kop,volgens mij.

vrede,

redwasp
Oud 26 mei 2009, 07:38   #224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die discussie blijft maar lopen hé... dat is niet eigen aan de moslims, er staan ook zo'n dingen in onze Bijbel en de Bijbel werd (en wordt) meer dan eens agressief geïnterpreteerd voor wie het toevallig uitkwam. Er zijn trouwens genoeg gematigde moslims out there die van al dat geweld niks moeten weten, en die dergelijke interpretaties van de Koran ook een schandvlek vinden voor de Islam.
Waar dit over gaat, is fundamentalisme.

Een groot verschil met het Westen is wel dat in een aantal moslimstaten fundamentalistische regimes aan de macht zijn. Hoewel... gisteren was er op Canvas een of andere reportage over oprukkend extreem-rechts in Europa. Basically personen van hetzelfde slag, maar met een andere godsdienst.
arabist Hans Jansen schreef daarover net een héél leuke column:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jansen
De islamactivisten en hun multiculturele helpertjes wijzen er dan op dat het Oude Testament ‘even erg’ is. De weigeraars van de zegeningen van de Islam kennen het Oude Testament niet, de islamactivisten uiteraard ook niet. Hun helpertjes weten al helemaal van niks.

Maar ook zonder iets van de Arabische Koran of de Hebreeuwse Bijbel te weten, zouden beide partijen toch makkelijk moeten kunnen bedenken dat de fout van de een de fout van de ander niet opheft?

en

Citaat:
Bovendien bevat de Koran niet alleen oproepen tot het doen of nalaten van allerlei zaken, het vertelt ook een aantal Bijbelse verhalen na. Wie die verhalen in hun oorspronkelijke Bijbelse versie kent, weet niet wat hij leest als hij de Koranische versie van hetzelfde ziet, en zal echt nooit van zijn leven kunnen geloven dat de Koran de moeite waard is, laat staan dat dit boek van God afkomstig zou kunnen zijn, zoals moslims geloven en prediken.

De islam loopt zes eeuwen op het Westen achter, wordt er door de goedwillende helpertjes wel beweerd. Maar nog voor het begin van onze jaartelling werden de ‘rare’ en ‘gewelddadige’ verhalen uit de Bijbel door Joodse geleerden geallegoriseerd, niet letterlijk meer genomen. De heidenen deden in die tijd trouwens hetzelfde met de ‘rare’ verhalen over de Griekse goden. De christenen hebben dat overgenomen. Het gaat dus niet over een achterstand van zes- of zeven eeuwen, maar om een achterstand van meer dan tweeduizend jaar, en de teller loopt nog steeds.
Lees vooral het hele artikel

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2009, 19:51   #225
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

de paar boeken en de tientallen artikels van hans jansen die ik ondertussen mocht lezen, deden me wel even fronsen. zijn werk barst van de platitudes, de halve waarheden, de overdrijvingen... gelukkig dat hij in het boek 'bombrieven' zelf toegeeft dat het vooral zijn eigen katholieke standpunt is dat hem motiveert om zo ongenuanceerd anti-islam te schrijven.

misschien een interessantere bron?

vrede,

redwasp
Oud 27 mei 2009, 22:00   #226
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

de paar boeken en de tientallen artikels van hans jansen die ik ondertussen mocht lezen, deden me wel even fronsen. zijn werk barst van de platitudes, de halve waarheden, de overdrijvingen... gelukkig dat hij in het boek 'bombrieven' zelf toegeeft dat het vooral zijn eigen katholieke standpunt is dat hem motiveert om zo ongenuanceerd anti-islam te schrijven.

misschien een interessantere bron?

vrede,

redwasp
In elk geval mag je ervan overtuigd zijn dat arabist Hans Jansen PERFECT arabisch spreekt en begrijpt, iets wat jij waarschijnlijk nog niet onder de knie hebt. Ik zou me dan toch maar vragen beginnen stellen als je het over "begrijpen" hebt.

Maar geen nood: ken je Koenraad Elst? Die weet er ook wel een en ander van vrees ik.

Een heel interessant essay: ISLAM VOOR ONGELOVIGEN

Oud 28 mei 2009, 22:25   #227
Nassima
Vreemdeling

Standaard

Salaam aleykoum broeders en zusters ,

Homoseksualiteit is iets heel ergs is en Allah swt verafschuwt zulke mensen.
Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot .
Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah.
En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven.

Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat.

Ik zou het niet aanvaarden .
Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt.

Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man.
Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan.

Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah !

Moge Allah swt ons beschermen tegen de influisteringen van de shaytan amien.

Liefs Nassima
Nassima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 22:29   #228
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot .
Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah.
En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven.

Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat.

Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt.

Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man.
Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan.

Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah !

Liefs Nassima

OEW rooi wesp - hebde da gelezen - van nen échte nog wel - genen bekeerde gelijk gij
...en gij zijt bang voor't Belang - HA - daar is't Belang nikske tegen

Laatst gewijzigd door SDX : 28 mei 2009 om 22:34.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 01:09   #229
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht

Liefs Nassima
U zou paus moeten worden, u hebt er aanleg voor

Gelukkig zijn niet alle moslims en christenen even fundamentalistisch als u. Ik ben zo vrij geweest om het belangrijkste woord aan te duiden in uw betoog.

Het zijn allemaal verhaaltjes, verzonnen om kinderen bang te maken. Helaas zijn er heel wat fundamentalisten in die kindertijd gebleven en geloven ze er nog steeds in. Nog erger is dat in sommige landen die fundamentalisten ook nog eens aan de macht zijn en het geloof in de verhaaltjes ook nog eens met geweld op leggen.

En als u er ook echt in gelooft (ik hoop van niet), dan zal ik voor u bidden dat na uw lichaam ook uw geest eindelijk volwassen wordt.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 12:46   #230
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een vraagje aan de beide moslims in dit draadje (Redwasp en Nassima):

Hier in dit land mogen homo's dus huwen.
Stel nu dat Redwasp huwt met zijn moslimvriend. Dus staat dat op hun paspoort.

Wat gebeurt er dan aan de grens van die islamitische landen? mogen ze binnen? worden ze opgepakt? opgehangen? van de hoogste minaret gekieperd?.... want ze zijn natuurlijk wèl MOSLIM, en nee ze kunnen zich niet ont-bekeren, want dan moeten ze ook dood.

Ze kunnen ook niet islamitisch scheiden, want je kan enkel je vrouw verstoten, niet je man.

Hoe geraken ze uit die situatie?

Oud 29 mei 2009, 13:00   #231
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
U zou paus moeten worden, u hebt er aanleg voor

Gelukkig zijn niet alle moslims en christenen even fundamentalistisch als u. Ik ben zo vrij geweest om het belangrijkste woord aan te duiden in uw betoog.

Het zijn allemaal verhaaltjes, verzonnen om kinderen bang te maken. Helaas zijn er heel wat fundamentalisten in die kindertijd gebleven en geloven ze er nog steeds in. Nog erger is dat in sommige landen die fundamentalisten ook nog eens aan de macht zijn en het geloof in de verhaaltjes ook nog eens met geweld op leggen.

En als u er ook echt in gelooft (ik hoop van niet), dan zal ik voor u bidden dat na uw lichaam ook uw geest eindelijk volwassen wordt.
Zo - ik heb ook maar de vrijheid genomen om een paar belangrijke woordjes aan te duiden - is alles weer een beetje terug in evenwicht.
Oud 30 mei 2009, 00:25   #232
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

voor mensen die mij hier al een tijdje kennen, is het geen geheim meer dat ik moslim èn homo ben. voor veel mensen lijkt de combinatie moslim en holebi helemaal niet evident. de antifascistische holebi-groep mikpunt uit belgië stelde me dan ook een paar vragen hierover.

het resultaat kun je incha'allah hier vinden.

alle reacties zijn meer dan welkom. zowel hier op het forum, als op het mikpuntforum .

ook persoonlijke mails zijn welkom. je kunt me via dit forum een berichtje sturen, dan geef ik mijn e-mailadres meteen door.

slm,

redwasp
Kan hierop enkel zeggen; u bent een lichtend voorbeeld voor de verlichte islam dan!
De kerk heeft ook al grotendeels het anders geaard zijn aanvaard maar blijft er blijkbaar toch ergens met in de maag zitten. Echter de meerderheid heeft toch bepaalde dingen reeds gaan inzien en dat is al enorm veel waard.
Nu de islam en andere geloven ook nog en we zitten weer een stapje dichter tegen de goddelijkheid vermoed ik. Goddelijkheid in de zin van verlichting dus.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 00:30   #233
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:

Wat gebeurt er dan aan de grens van die islamitische landen? mogen ze binnen? worden ze opgepakt? opgehangen? van de hoogste minaret gekieperd?.... want ze zijn natuurlijk wèl MOSLIM, en nee ze kunnen zich niet ont-bekeren, want dan moeten ze ook dood.

Ze kunnen ook niet islamitisch scheiden, want je kan enkel je vrouw verstoten, niet je man.

Door hun dikke vinger op te steken?!
Tja hoe raak je uit een situatie die andere voor je creëren? Hoe ver verloochend een mens zichzelf om andere het plezier te gunnen van mentale dominantie?....
Oud 30 mei 2009, 01:07   #234
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Kan hierop enkel zeggen; u bent een lichtend voorbeeld voor de verlichte islam dan!
De kerk heeft ook al grotendeels het anders geaard zijn aanvaard maar blijft er blijkbaar toch ergens met in de maag zitten. Echter de meerderheid heeft toch bepaalde dingen reeds gaan inzien en dat is al enorm veel waard.
Nu de islam en andere geloven ook nog en we zitten weer een stapje dichter tegen de goddelijkheid vermoed ik. Goddelijkheid in de zin van verlichting dus.
Het Christendom is helemaal niet ''OK'' met homoseksualiteit. Iemand die lid wil worden van de Katholieke Kerk, mag geen homoseks hebben en moet zelfs drie jaar lang daar niet aan gedaan hebben. In Protestantse kringen is het vaak nog veel erger. In de Islam valt er met een toename van incidenten zelfs een verslechtering van de situatie voor homo's te bespeuren. Dus doe de wereld een lol en hou dit soort politiek correcte leugens waar ze horen. Rondgalmend in de linkse breinen als kwelgeesten. De tirannie van religie ligt in de terreur van de Geschriften, die onze moraal bevriest, en het mannelijke, anti-feminiene karakter die alle religies zo koesteren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 01:35   #235
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het Christendom is helemaal niet ''OK'' met homoseksualiteit. Iemand die lid wil worden van de Katholieke Kerk, mag geen homoseks hebben en moet zelfs drie jaar lang daar niet aan gedaan hebben. In Protestantse kringen is het vaak nog veel erger. In de Islam valt er met een toename van incidenten zelfs een verslechtering van de situatie voor homo's te bespeuren. Dus doe de wereld een lol en hou dit soort politiek correcte leugens waar ze horen. Rondgalmend in de linkse breinen als kwelgeesten. De tirannie van religie ligt in de terreur van de Geschriften, die onze moraal bevriest, en het mannelijke, anti-feminiene karakter die alle religies zo koesteren.
Mijn excuses voor mijn waanidee en ik aanvaard alvast uw excuses voor uw veel te snel oordelen.
Ik heb namelijk onze westerse maatschappij verward met het daarin gangbare geloof. Voor dat sta ik gecorrigeerd.
Meer nog zelfs de maatschappij op zich heeft zich eerder algemeen neergelegd bij een gedeeltelijke aanvaarding ervan dan dat men het werkelijk aanvaard heeft in het hart.
Getuige hiervan zijn de nog steeds gapende en afkeurende blikken in het openbaar en op televisie waar men nog vaak het model gezin van man/vrouw/kindje(s) hanteert en andere vormen als inferieur. Zo helpt bv een M!LF ons ook niet veel verder vooruit dan inspelen op oeroude ingeburgerde stereotiepen.
Oud 30 mei 2009, 07:39   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niemand? het lijkt me nochtans een levensbelangrijke vraag.

Oud 31 mei 2009, 22:07   #237
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Wait... wat is er erger?

2 mannen die elkaar graag zien of een volkse bende die met verbeten tanden en ogen op oneindig deze twee dood willen ? Komaan.

Of om nog wat olie op het vuur te gooien (en helemaal tegen de toon in van mijn posts in een andere draad): wat is er erger?
2 volwassen mannen die het bed delen, of Mohammed die zich vergrijpt aan een kind? Komaan.

Kijk, ik kan het niet laten. Wat is er erger?
Uw zoon die vertwijfelt vaststelt dat hij "anders" is en op jongens verliefd wordt en hier veel hulp & steun bij kan gebruiken, of de nietsbegrijpende ouder die dan maar terugvalt op zijn geloof en zijn eigen offspring liefst dood ziet? Klinkt als verraad van uw eigen bloed.

I don't get it.

No really, I don't.
Oud 1 juni 2009, 00:25   #238
Ars_Nova
Minister

Standaard

Ik heb het eens gevraagd aan een moslimmaatje van mij en hij wist hierover het volgende te vertellen. 't Is uit een MSN-chat dus het is niet echt proza, maar kom:

"Wel, ten eerste zijn er gradaties van zonden. De reden dat homoseks (niet: homoseksualiteit) een zonde is, is omdat homo's niet mogen huwen, en seks enkel mag binnen een huwelijk.
Allah haat homo's niet. Haar (Nassima's) eigen argument is al fout hierin: ze stelt "Allah verafschuwt zulke mensen", waarbij ze bovendien stelt dat je niet homo bent, maar zo'n dingen doet op aanraden van shaitan. Haar argument zou moeten zijn "Allah verafschuwt zulke daden". Allah houdt van ons allen, en het is onze daden die hij zal veroordelen. Als wij een goed leven leiden zullen we hiernaar beoordeeld worden.

Wat zou Allah liefst zien: een homo die monogaam is en een goed leven leidt; of een hetero die zijn vrouw constant bedriegt en alcohol aan kleine kinderen geeft?

En bovendien is het oordelen aan God en God alleen!!
Niet aan medemensen! Zoals de profeet Isa (Jesus dus) zei: `Oordeel niet, of gij zult zelf beoordeeld worden' (waarbij de tweede slaat op Particular Judgement). Dus zelfs als homoseksualiteit slecht is, is het niet aan ons om homoseksuelen te veroordelen.
En ja, de zonde wordt in stand gehouden door een opgelegd verbod (homo's mogen niet huwen), MAAR!
Als we zouden huwen met een vrouw, en doen alsof we haar graag zien, maken we haar bewust ongelukkig met een leugen, zowel haar als onszelf. Dit is in zichzelf ook weer zonde: we liegen, we maken een medemens ongelukkig met onze leugen, en betuigen bovendien van weinig respect tegenover onszelf en de medemens, want we leven niet tenvolle.
Dus ja, homoseksualiteit is een zonde, maar het is een extreem lichte zonde, waarvoor we niet in de hel zullen gegooid worden als we voor de rest goed leven. En het alternatief is op zijn minst even zondig.
De grote fout is echter dat 90% van de moslims die het als totaal fout zien ervan uitgaan dat het een vrije keuze is.
Dat vind je ook constant terug in hun redeneringen.
Moest het een vrije keuze zijn, zoals vanwege een weddenschap ofzo, dan ga ik akkoord: het is een zonde.

De Islam leert trouwens dat zonde een "act" is en geen "state of being". En er is de volgende tekst:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koran
Nor do I absolve my own self (of blame): the (human) soul is certainly prone to evil, unless my Lord do bestow His Mercy: but surely my Lord is Oft-forgiving, Most Merciful.
waar de profeet Joseph zichzelf niet zondevrij verklaart.
Zelfs profeten kunnen zonden begaan."
Oud 1 juni 2009, 00:28   #239
Ars_Nova
Minister

Standaard

Nog beter:

http://www.thejakartapost.com/news/2...uality039.html

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 juni 2009 om 00:28.
Oud 1 juni 2009, 00:47   #240
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het eens gevraagd aan een moslimmaatje van mij en hij wist hierover het volgende te vertellen. 't Is uit een MSN-chat dus het is niet echt proza, maar kom:

"Wel, ten eerste zijn er gradaties van zonden. De reden dat homoseks (niet: homoseksualiteit) een zonde is, is omdat homo's niet mogen huwen, en seks enkel mag binnen een huwelijk.
Allah haat homo's niet. Haar (Nassima's) eigen argument is al fout hierin: ze stelt "Allah verafschuwt zulke mensen", waarbij ze bovendien stelt dat je niet homo bent, maar zo'n dingen doet op aanraden van shaitan. Haar argument zou moeten zijn "Allah verafschuwt zulke daden". Allah houdt van ons allen, en het is onze daden die hij zal veroordelen. Als wij een goed leven leiden zullen we hiernaar beoordeeld worden.

Wat zou Allah liefst zien: een homo die monogaam is en een goed leven leidt; of een hetero die zijn vrouw constant bedriegt en alcohol aan kleine kinderen geeft?

En bovendien is het oordelen aan God en God alleen!!
Niet aan medemensen! Zoals de profeet Isa (Jesus dus) zei: `Oordeel niet, of gij zult zelf beoordeeld worden' (waarbij de tweede slaat op Particular Judgement). Dus zelfs als homoseksualiteit slecht is, is het niet aan ons om homoseksuelen te veroordelen.
En ja, de zonde wordt in stand gehouden door een opgelegd verbod (homo's mogen niet huwen), MAAR!
Als we zouden huwen met een vrouw, en doen alsof we haar graag zien, maken we haar bewust ongelukkig met een leugen, zowel haar als onszelf. Dit is in zichzelf ook weer zonde: we liegen, we maken een medemens ongelukkig met onze leugen, en betuigen bovendien van weinig respect tegenover onszelf en de medemens, want we leven niet tenvolle.
Dus ja, homoseksualiteit is een zonde, maar het is een extreem lichte zonde, waarvoor we niet in de hel zullen gegooid worden als we voor de rest goed leven. En het alternatief is op zijn minst even zondig.
De grote fout is echter dat 90% van de moslims die het als totaal fout zien ervan uitgaan dat het een vrije keuze is.
Dat vind je ook constant terug in hun redeneringen.
Moest het een vrije keuze zijn, zoals vanwege een weddenschap ofzo, dan ga ik akkoord: het is een zonde.

De Islam leert trouwens dat zonde een "act" is en geen "state of being". En er is de volgende tekst:

waar de profeet Joseph zichzelf niet zondevrij verklaart.
Zelfs profeten kunnen zonden begaan."
Ga jij nog mee in die gekkigheid?
Dat is precies hetzelfde als meegaan in de wanen van een psychoot.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be