Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2009, 22:26   #221
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat ging over iets totaal anders.

Ik kan idd niet bewijzen dat het werkelijk zo is, maar mijn persoonlijke ervaringen wijzen wel in die richting.
Dat ging idd over iets anders - en het énige bewijs - de énige betrouwbare bron waar U mee kwam opdraven was - UW leraar de heer Vaes - waarvan U een link gaf naar een website waar de man op werd beschreven -NIET wat U beweerde! Remember? - I do!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 22:40   #222
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 22:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 22:41   #223
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat ging idd over iets anders - en het énige bewijs - de énige betrouwbare bron waar U mee kwam opdraven was - UW leraar de heer Vaes - waarvan U een link gaf naar een website waar de man op werd beschreven -NIET wat U beweerde! Remember? - I do!
"Dat ging idd over iets anders - en het énige bewijs - de énige betrouwbare bron waar U mee kwam opdraven was - UW leraar de heer Vaes - waarvan U een link gaf naar een website waar de man op werd beschreven."

Dan hebt u toch niet nauwkeurig genoeg gelezen. Ik heb namelijk meer betrouwbare bronnen gepost. Nuja, 1 betrouwbare bron is alvast beter dan geen bron, nietwaar? .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 22:42   #224
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

deze heeft maar liefst 4 torentjes. Daar stem ik voor.

Het onderwerp ligt niet te gevoelig veronderstel ik.

Ik vraag me af of die Belgische en Nederlandse Moskees van binnen ook met tegeltjes bezet zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 23:05   #225
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Dat ging idd over iets anders - en het énige bewijs - de énige betrouwbare bron waar U mee kwam opdraven was - UW leraar de heer Vaes - waarvan U een link gaf naar een website waar de man op werd beschreven."

Dan hebt u toch niet nauwkeurig genoeg gelezen. Ik heb namelijk meer betrouwbare bronnen gepost. Nuja, 1 betrouwbare bron is alvast beter dan geen bron, nietwaar? .
Jongen, je hebt géén enkele bron gegeven, of denk je soms dat je mij voor de aap kan houden - elk argument dat jij hebt of had - is al net zo vaak weerlegd als dat het voor propaganda gebruikt werd/word - maar in JOUW ogen zijn alleen JOUW bronnen betrouwbaar - en die van anderen zijn 'onbetrouwbaar' - wie bepaalt dat eigenlijk - jij?
Ik ga trouwens dat hele gezeik niet opnieuw beginnen met je - over je al-Andaluz-sprookje en over wat de Arabieren zoal allemaal hebben bijgedragen aan onze beschaving - ik heb enkel 1 vraag aan je (had ik al gesteld, maar nooit antwoord op gehad) - áls wat jij beweert waar is - WAT is er dan misgegaan - WAT is er gebeurd - dat die hoogstaande beschaving (van Arabieren die zoveel bijgedragen hebben aan onze beschaving en al-Andaluz tot een waar paradijs gemaakt hebben) - WAT (the hell went wrong) is er gebeurd dat ze nooit verder gekomen zijn dan de middeleeuwen - daarginds in de islamitisch Arabische wereld - hebben de Spanjaarden hun dan zo hard op hun smoel gegeven dat ze er NU nog steeds niet goed van zijn - zich nog steeds niet herpakt hebben en nog steeds geen welvarende, beschaafde maatschappij kunnen opbouwen???
Kom op - vertel!!!
Oud 23 juni 2009, 23:22   #226
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb enkel 1 vraag aan je (had ik al gesteld, maar nooit antwoord op gehad) - áls wat jij beweert waar is - WAT is er dan misgegaan - WAT is er gebeurd - dat die hoogstaande beschaving (van Arabieren die zoveel bijgedragen hebben aan onze beschaving en al-Andaluz tot een waar paradijs gemaakt hebben) - WAT (the hell went wrong) is er gebeurd dat ze nooit verder gekomen zijn dan de middeleeuwen
de vernietiging van de kennis door de Europeanen door middel van onder andere massale boekenverbrandingen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 23:44   #227
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Laat uw kapitein in het vervolg uw berichten nalezen. Ratzinger en Poetin zijn "goed" bezig.
De kapitein vindt geen fouten.

Hoe "Ratzinger en Poetin zijn goed bezig" bevestigt dat Rusland katholiek is, blijft ook voor de kapitein een raadsel...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 00:04   #228
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen, je hebt géén enkele bron gegeven, of denk je soms dat je mij voor de aap kan houden - elk argument dat jij hebt of had - is al net zo vaak weerlegd als dat het voor propaganda gebruikt werd/word - maar in JOUW ogen zijn alleen JOUW bronnen betrouwbaar - en die van anderen zijn 'onbetrouwbaar' - wie bepaalt dat eigenlijk - jij?
Ik ga trouwens dat hele gezeik niet opnieuw beginnen met je - over je al-Andaluz-sprookje en over wat de Arabieren zoal allemaal hebben bijgedragen aan onze beschaving - ik heb enkel 1 vraag aan je (had ik al gesteld, maar nooit antwoord op gehad) - áls wat jij beweert waar is - WAT is er dan misgegaan - WAT is er gebeurd - dat die hoogstaande beschaving (van Arabieren die zoveel bijgedragen hebben aan onze beschaving en al-Andaluz tot een waar paradijs gemaakt hebben) - WAT (the hell went wrong) is er gebeurd dat ze nooit verder gekomen zijn dan de middeleeuwen - daarginds in de islamitisch Arabische wereld - hebben de Spanjaarden hun dan zo hard op hun smoel gegeven dat ze er NU nog steeds niet goed van zijn - zich nog steeds niet herpakt hebben en nog steeds geen welvarende, beschaafde maatschappij kunnen opbouwen???
Kom op - vertel!!!
Ze hebben geen verlichting meegemaakt zoals wij in het westen. Hun vooruitgang is geremd omdat ze de helft van hun bevolking niet opleiden(de vrouwen). De kolonisatie door de Europeanen heeft ze ook geen goed gedaan. Vooruitstrevende strekkingen zijn blijven hangen (het wahabisme).
Er is niet 1 reden waarom de Islamitische wereld achter staat ten opzichte van de westerse.
Oud 24 juni 2009, 00:06   #229
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
de vernietiging van de kennis door de Europeanen door middel van onder andere massale boekenverbrandingen
Wanneer hebben de Europeanen de boeken van de Islamieten verbrand??
Oud 24 juni 2009, 00:11   #230
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ze hebben geen verlichting meegemaakt zoals wij in het westen. Hun vooruitgang is geremd omdat ze de helft van hun bevolking niet opleiden(de vrouwen). De kolonisatie door de Europeanen heeft ze ook geen goed gedaan. Vooruitstrevende strekkingen zijn blijven hangen (het wahabisme).
Er is niet 1 reden waarom de Islamitische wereld achter staat ten opzichte van de westerse.
IK weet dat thx anywayz - ik wou enkel van de witte roos een antwoord.

...alhoewel ik het niet eens ben met de stelling van de 'kolonisatie' - hoe lang, hoeveel eeuwen kan je dat als excuus blijven aandragen?

Laatst gewijzigd door SDX : 24 juni 2009 om 00:18.
Oud 24 juni 2009, 00:12   #231
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer hebben de Europeanen de boeken van de Islamieten verbrand??
De vraag moet zijn; "Hébben de islamieten überhaupt boeken, buiten mein Kampf und koran" ?
Oud 24 juni 2009, 10:03   #232
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kom op - vertel!!!
Ik heb reeds op uw vraag geantwoord, maar u zal daar wel weer overgelezen hebben, net zoals u over mijn bronnen hebt gelezen.

Nu, om nog maar eens op uw vraag te antwoorden.

Welke hoogstaande cultuur/wereldrijk is niet ten onder gegaan? Of ten minste deels ten onder gegaan?

Het Oude Egypte?
Het Hettiettenrijk?
Het Sumerische Rijk?
Het Babylonische Rijk
Het Rijk van Alexander de Grote?
De Griekse Stadstaten?
Het Romeinse Rijk?
Het Byzantijnse Rijk?
Het Rijk van de Hunnen?
Het Rijk van de Mongolen?
Het Ottomaanse Rijk?
De Sovjet-Unie?
Enz...

Bijna in alle gevallen is/zijn 'interne rivaliteit/twisten' de oorzaak van verval.
Zo ook bij het Islamitische wereldrijk. Nu, niet het hele Islamitische rijk stortte na de middeleeuwen in mekaar. Zo hebben de Ottomanen nog tot de 20ste eeuw stand weten te houden. De "Spanjaarden" hebben trouwens zeer weinig te maken met de ondergang van het islamitische rijk. Deze hebben er wel hun profijt uitgehaalt.

Onderstaande bron zal u tevens meer info geven over het feit dat vele islamitische landen vandaag nog altijd in 'het sop zitten'.

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE2/vangansbeke2.htm

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 24 juni 2009 om 10:26.
Oud 24 juni 2009, 10:27   #233
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

MEGAMOSKEE IN DE PROBLEMEN

Door ABDEL ILAH RUBIO

ROTTERDAM - Aannemers die aan de Essalam moskee hebben gewerkt, komen in financiële problemen omdat ze al ruim vier maanden niet zijn betaald door de Arabische opdrachtgever.
Twee van de zeven bedrijven dreigen zelfs failliet te gaan, zegt een van de aannemers.

Een delegatie van de bedrijven is onlangs naar Dubai geweest om daar om hun geld te vragen. Ze kregen nul op het rekest. Gezamenlijk zouden de ondernemingen een bedrag van 4,5 ton hebben uitstaan bij de Al Maktoum Foundation, die de bouw van de grote moskee aan de Colosseumweg in de Rotterdamse wijk Feijenoord financiert. De bedrijven willen niet met hun naam in de krant, omdat ze vrezen dan helemaal geen geld meer te krijgen.

Een paar maanden geleden al legden de projectmanager en de meeste bedrijven om die reden het werk neer. Inmiddels heeft ook een van de laatste aannemers, een Pools bedrijf dat granieten tegels aan de muren bevestigt, de werkzaamheden gestaakt. Ook de steigerbouwer overweegt te vertrekken.
,,Mirza (secretaris van sjeik Al Maktoum, red.), de man die moet betalen, reageert helemaal nergens op. Hij houdt zich al maanden stil,’’ zegt een van de aannemers.

Het moskeebestuur in Rotterdam en de vertegenwoordiger van de organisatie in Ierland weten ook niet waarom er geen geld meer wordt overgemaakt. ,,

bron:
http://www.ad.nl/rotterdam/3314941/M...problemen.html

oeis! wat nu? De Nederlandse belastingbetaler dan maar? of hoe gaan ze dat nu oplossen?

Was die andere megamoskee nu ook niet failliet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 10:30   #234
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

De mooiste moskee is die in Cordoba, de Mezquita. En je kan makkelijk nagaan of iemand er geweest is, je moet gewoon vragen wat je als indruk krijgt als je er binnenstapt. Het is een moment dat ik nooit vergeet.
Als ik dan de foto's hier zie, tja no comment.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 10:37   #235
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben geen verlichting meegemaakt zoals wij in het westen.
Als ik Barack Obama zijn toespraak in Caïro mag geloven, hebben wij de Verlichting en de Renaissance aan de moslimswereld te danken, dus nogmaals "what went wrong"?

Citaat:
Hun vooruitgang is geremd omdat ze de helft van hun bevolking niet opleiden(de vrouwen).
In Europa werd algemeen onderwijs ook maar ingevoerd in het begin van de 20e eeuw, toch hadden we hier een Galilei, Newton, Descartes, (en zelfs een Marx).

Citaat:
De kolonisatie door de Europeanen heeft ze ook geen goed gedaan. Vooruitstrevende strekkingen zijn blijven hangen (het wahabisme).
Saudi-Arabië is nooit gekoloniseerd geweest.
Het centrum van de moslimswereld was voor verschillende eeuwen, het huidige Turkijke, en dat is bij mijn weten ook nooit gekoloniseerd geweest, dus nogmaals "what went wrong"?

Dat er verschillende redenenen zijn waarom de Islamitische wereld achter staat wil ik best geloven, maar u hebt er nog geen enkele gegeven.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:06   #236
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds op uw vraag geantwoord, maar u zal daar wel weer overgelezen hebben, net zoals u over mijn bronnen hebt gelezen.

Nu, om nog maar eens op uw vraag te antwoorden.

Welke hoogstaande cultuur/wereldrijk is niet ten onder gegaan? Of ten minste deels ten onder gegaan?

Het Oude Egypte?
Het Hettiettenrijk?
Het Sumerische Rijk?
Het Babylonische Rijk
Het Rijk van Alexander de Grote?
De Griekse Stadstaten?
Het Romeinse Rijk?
Het Byzantijnse Rijk?
Het Rijk van de Hunnen?
Het Rijk van de Mongolen?
Het Ottomaanse Rijk?
De Sovjet-Unie?
Enz...

Bijna in alle gevallen is/zijn 'interne rivaliteit/twisten' de oorzaak van verval.
Zo ook bij het Islamitische wereldrijk. Nu, niet het hele Islamitische rijk stortte na de middeleeuwen in mekaar. Zo hebben de Ottomanen nog tot de 20ste eeuw stand weten te houden. De "Spanjaarden" hebben trouwens zeer weinig te maken met de ondergang van het islamitische rijk. Deze hebben er wel hun profijt uitgehaalt.

Onderstaande bron zal u tevens meer info geven over het feit dat vele islamitische landen vandaag nog altijd in 'het sop zitten'.

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE2/vangansbeke2.htm
Nogmaals:

WHAT WENT WRONG - dat ze NU nog steeds in de middeleeuwen leven???

Al die grote rijken die U opnoemt en die verdwenen zijn, zijn allemaal - uitgezonderd degene die nu islamitisch zijn - mee geëvolueerd naar de 21ste eeuw - WHAT WENT WRONG IN THE 'ISLAMIC' WORLD????

Zal ik je het antwoord geven?

Islam; that's what went wrong! Niks anders dan islam - overal waar islam haar intrede deed, werd de vorige cultuur vernietigd, heerst er bloedige onderdrukking, analfabetisme, geen gelijke rechten voor vrouwen, geen wetenschap, literatuur, muziek, geneeskunde, economie, kortom géén vooruitgang, géén welvarende maatschappij enkel armoede en ellende - onderdrukking en geweld - barbaarsheid en verheerlijking van de dood!

Daar hebt U UW antwoord en UW islam die U zo verheerlijkt!
Oud 24 juni 2009, 12:37   #237
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De kapitein vindt geen fouten.

Hoe "Ratzinger en Poetin zijn goed bezig" bevestigt dat Rusland katholiek is, blijft ook voor de kapitein een raadsel...
De kapitein heeft het dan ook veel te druk om de aanhangers van de valse profeet te verdedigen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:29   #238
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nogmaals:

WHAT WENT WRONG - dat ze NU nog steeds in de middeleeuwen leven???

Al die grote rijken die U opnoemt en die verdwenen zijn, zijn allemaal - uitgezonderd degene die nu islamitisch zijn - mee geëvolueerd naar de 21ste eeuw - WHAT WENT WRONG IN THE 'ISLAMIC' WORLD????

Zal ik je het antwoord geven?

Islam; that's what went wrong! Niks anders dan islam - overal waar islam haar intrede deed, werd de vorige cultuur vernietigd, heerst er bloedige onderdrukking, analfabetisme, geen gelijke rechten voor vrouwen, geen wetenschap, literatuur, muziek, geneeskunde, economie, kortom géén vooruitgang, géén welvarende maatschappij enkel armoede en ellende - onderdrukking en geweld - barbaarsheid en verheerlijking van de dood!

Daar hebt U UW antwoord en UW islam die U zo verheerlijkt!
"Zal ik je het antwoord geven?"

Uw antwoord is incorrect. islam vernietigde geen andere culturen, ze namen wel bepaalde aspecten van andere culturen in zich op. Zoiets noemt men acculturatie. Bloedige onderdrukking was niet iets typisch voor de islam. Het kwam eveneens in het Christendom voor. Over het algemeen waren de islamieten milde bezetters. Niemand werd gedwongen zich te bekeren tot de islam. Mensen in bezette gebieden waren vrij hun eigen geloof te belijden.
Analfabetisme? Dat kwam zowat overal voor, ook in de Christelijke landen.
De islam moedigde het vergaren van kennis sterk aan. Vandaar ook dat de islam veel heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van allerlei wetenschappen, geneeskunde, literatuur, architectuur, muziek e.d. U beweert dat de islamitische landen geen economie kenden? Baghdad was in de middeleeuwen zowat het belangrijkse economisch centrum. En dan vergeet ik nog steden een hele resum belangrijke economische centra die in islamitsiche handen waren. Het islamitische rijk is voor lange tijd welvarender geweest dan West-Europa. U weet duidelijk niet waarover u spreekt. Mss eens een historisch boek opendoen?

"Daar hebt U UW antwoord en UW islam die U zo verheerlijkt!"

Ik verheerlijk niets. Ik probeer u enkel wat historische feiten bij te brengen!

Btw: u hebt wrs mijn bron niet eens gelezen die ik u in een vorige post heb bezorgt. Mss moet u dat maar eens doen?
Oud 24 juni 2009, 14:22   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Algemeen is geweten en erkend dat de islamitische veroveraars de bestaande hoogstaande culturen volledig leegzogen, geen enkel nieuwe bijdrage leverden en in verval geraakten als de ooit bloeiende originele culturen waren geëvaporeerd.

Kijk eens naar de link in mijn onderschrift over de zeer hoogstaande Berberse cultuur die ook helemaal werd vernietigd.

Maar het is niks hoor, volg gerust uw politiek correct geschiedenislesje (o ja, voor ik het vergeet : ook DAT werd via overeenkomsten getekend in Genève bij de stichting van Eurabia: de islamitische cultuur moest worden opgehemeld) en uw geschiedenisleraar zal dat uiteraard netjes gevolgd hebben zodat zijn carrière niet in het gedrang werd gebracht.
MAARRE: als ze dan toch zo innovatief en vernieuwend was, w�*�*r is ze dan, uw islamitische cultuur? En neen het helpt écht niet meer om te zeggen dat ook de Farao's moslims waren, daarvoor hebben de mensen in dit werelddeel iets teveel kennis opgedaan. Ge kunt daarmee wegkomen in de analfabete achterlijke islamitische gebieden, maar hier pakt het niet.

Om zeker te zijn: waar is de verrijking die de islamitische cultuur anno 2009 in het westen van Europa doorvoert? Volgens jou is de islamitische cultuur toch zo verrijkend en een meerwaarde voor de bestaande culturen nietwaar?
Nu, buiten het uitzuigen van onze sociale stelsels heb ik écht nog niet zoveel gezien moet ik zeggen.

Of moeten we anno 2009 al blij zijn dat we geen yizyah belasting moeten betalen? en ben je ZEKER dat we die niet betalen? want wie spijst het sociale zekerheidssysteem?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2009 om 14:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 14:54   #240
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[i]"
Uw antwoord is incorrect. islam vernietigde geen andere culturen,...!

Btw: u hebt wrs mijn bron niet eens gelezen die ik u in een vorige post heb bezorgt. Mss moet u dat maar eens doen?...
Zelden zo'n historische onwaarheden gelezen als in de 'bron' die u aanhaalt.

Om er maar enkele puntjes uit te nemen:

Citaat:
Byzantium versloeg de Perzen, zoals de ‘Barbaren’ het oude Rome, en uit het puin verrees het ‘Arabische’ rijk
Byzantium versloeg de Perzen niet. Integendeel na het vredesverdrag met de Sassaniden in 532 betaalden de Byzantijnen zelfs schatting aan deze laatsten.

Citaat:
De profeet Mohammed en zijn opvolgers waren niet zozeer krijgsheren als wel geniale politici die de schade die de Byzantijnse oorlogen aanrichtten van Perzië tot Spanje, voor het herstel van het Romeinse rijk, wisten aan te wenden in het voordeel van de leer
De 'schade' die de Byzantijnen aanrichtten aan het Perzische rijk, vervalt in niets met de schade die de Arabieren aanrichtten aan het Perzische.
Het Perzische rijk bestond niet meer na de inval van de 'barbaren' uit Arabië.

Dat Mohammed ook een geniaal politicus was, zal ik niet ontkennen (al was hij in de 1e plaats natuurlijk een krijgsheer.)

Wat wel vreemd is, is dat uw zelfde bron een paar alinea's verder ontkent dat er ooit een theocratie geweest is in de islam.

Citaat:
terwijl er in de islam nooit een theocratie is geweest
Hoe noemt u de bestuursvorm van het kalifaat als 'theocratie' het juiste woord niet is?

Citaat:
Tegelijkertijd kreeg de islam af te rekenen met de Mongolen die Bagdad en zowat alle islamitische centra - vanaf het huidige Oezbekistan tot Anatolië en Syrië - vernietigden. Vele moslims vluchtten naar de Indusvallei.
Hier geeft de auteur de indruk dat de Moslims noodgewongen moesten vluchtten naar de Indusvallei. Ik raad u en de auteur dringend aan om uzelf wat historische feiten bij te brengen over de Islamtische veroveringstochten op het Indische subcontinent. Dat de islamieten ''over het algemeen milde bezetters waren" zal een eufemisme worden.

Om tenslotte nog eens terug te komen hetgeen u zelf schrijft:

Citaat:
De islam moedigde het vergaren van kennis sterk aan. Vandaar ook dat de islam veel heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van allerlei wetenschappen, geneeskunde, literatuur, architectuur, muziek e.d.
Geleerden in het Arabische rijk hebben inderdaad hun bijdrage geleverd aan de wetenschap maar ik betwijfel of de islam hen aanmoedigde.

Enkele voorbeelden:

Averroes Bron: wikipedia

Citaat:
Na de golf van fanatisme door de Almohaden in Andalusië aan het eind van de twaalfde eeuw viel hij in ongenade, zijn werken werden officieel verboden, zelfs verbrand en Averroes werd verbannen naar een geïsoleerde plaats dichtbij Córdoba. Veel van zijn werken in de logica en metafysica zijn permanent verloren gegaan als gevolg van censuur
Al-Kindi Bron: wikipedia

Citaat:
Onder de kaliefen Mamoen en Moetasim genoot hij bescherming, maar onder de puriteinse Moetawakkil verloor hij zijn speciale status en werd hij zelfs door de kalief vervolgd.

Wat bijdragen aan de literatuur en de muziek betreft:

Noem mij één islamitsche auteur (literair) en componist van belang?

Mijn antwoord op de vraag "what went wrong?"

Eénmaal de macht van de Islam geconsolideerd was in de door de Arabieren veroverde gebieden, ging het met de wetenschap achteruit. (niets meer van betekenis na ca. 1200)

Laatst gewijzigd door Infidel : 24 juni 2009 om 14:55.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be