Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2025, 03:21   #221
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Katten zijn rotbeesten. Desastreus voor de natuur.
Er zijn mensen die ze enkel binnen houden, maar of dat nu leuk voor de kat is?
Citaat:
Ja de baasjes zijn begaan met hun hond en hun hond alleen.
Met de buren die uren per dag naar geblaf mogen luisteren iets minder.
Weer zo'n trieste generalisatie van u. Ja mijn Boxer blaft wel eens en toen ik opgroeide met Boxers deden zij dat ook wel eens. Soms moet je corrigeren, soms is het gewoon terecht en vaak snap je, dat ze als waakhond aanslaan (tegenwoordig hebben die rot supermarkt-bezorger de gewoonte om precies voor mijn huis te gaan staan, blokkeert ook mijn oprit).
Citaat:
En kak opruimen ook teveel gevraagd.
Ook dit is heel wisselend, ik heb altijd zakjes bij en ruim het ook op als er open vuilnisbakken zijn binnen een redelijke afstand. Kortom in het buitengebied blijft het wel eens liggen, en wanneer de gemeenten in de periode van Oud&Nieuw de vuilnisbakken sluiten (om vuurwerkoverlast en -schade), zelfs dan ruim ik het op, maar zet mijn zakje op de vuilnisbak, uit protest, want ze pakken de echte overlastgevers niet aan.
Oud 3 mei 2025, 21:14   #222
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dit kan ik alleen beamen, geboren in een gezin met een Boxer, en altijd Boxers gehad, nu zelf ook een Boxer. Ze zijn heel speels en dol op kinderen, waar ze inderdaad voorzichtiger mee zijn en meer van tolereren, zou bijna zeggen dat ze hen net zo behandelen als pups. Toch zijn ze nooit alleen geweest, ondanks dat ze vertrouwd werden en worden. En op een gegeven moment ga je als ouder kind ook meehelpen met de hond, zoals uitlaten en eten geven. Dan krijg je ook een veel diepere band en voor je gevoel je eerste eigen hond, ik en mijn zussen hebben allemaal een "eigen" Boxer gehad van onze familiehonden.
En ondanks dat alles ben ik en laatst nog zelfs m'n pa, op puppie-cursus gegaan, en van de mensen, die gaan, haken de mensen met een keffer het eerst af, in mijn ervaring vaak valser dan de meeste grotere honden, maar die laatste groep houden velen dan weer langer op zo'n cursus.
Ook cursussen zijn niet heilig, m'n pa is geswitcht met z'n huidige Boxer, omdat hij bij die cursus zijn Boxer niet mocht bestraffend mocht corrigeren. En dat was ik met hem eens, honden hebben liefde nodig, maar ook duidelijkheid. En dan nog als de kinderen eten op de grond laten vallen, wat ze in principe niet mogen, en dan de hond, die dan eigenlijk niet bij de eettafel mag zijn, banden zijn zo gesloten.
Dat is zo. Honden zijn instinctief voorzichtiger met de kinderen in hun roedel. Als ik een trektouw pakte, mijn arm werd er bijna afgesleurd. Als de kinderen dat pakte, liet die de kinderen altijd winnen. Die mochten dat speelgoed pakken, ze uit haar mand jagen en er in springen. Die hond verlegde haar gewoon. En dat was een stafford. Instinctief voorzichtig en zorgzaam met de kinderen.

Nooit hondenschool mee gedaan, maar ik was er wel zelf elke dag mee bezig. Die had een routine van wandelen, hondeweide en goei vlees met droogvoer. Die kende zelfs gebarentaal. Vuist was zit, platte hand was lig.

Die wist gewoon dat ze geliefd was, en dat is dikwijls voldoende. Ze wist ook dat ze veel mocht, rotverwend beest.
Of het nu een boxer, pitbull, stafford of mastiff is; die zijn loyaal aan de roedel en zouden nooit een geliefde van hun baaske bijten.

Die mensen dat van gevaarlijke rassen spreken, zouden beter het ware gevaar onder ogen komen: de mens.
Oud 3 mei 2025, 21:17   #223
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er bij katten 1 ras oververtegenwoordigd?
Bij honden wel, duidt misschien op een probleempje.
Wat je zegt, je moet in die richting opvoeden om handelbaar te zijn. Anders komt het instinct te veel door. Met een schaap heb je dat niet. En naar hun baas zijn ze dan trouw, maar naar vreemden op straat nog altijd onbetrouwbaar. Dus is het eigenlijk te riskant om aan jan en alleman te verkopen, zoals vuurwapens.
Welk instinct? Ge moet die agressie aanleren want instinctief zijn dat lieve beesten in hun roedel. Dus ook tegenover de kinderen.

Een terrier is een terrier he. Die waken wel fanatiek en zijn territoriaal, maar gaan niet random bijten. Tenzij aangeleerd...
Dus het is echt bullshit om te zeggen dat staffies of pitbulls instinctief gevaarlijke rassen zijn.
Oud 3 mei 2025, 21:31   #224
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ge moet het instinct niet onderdrukken, maar belonen! Als ge geen tuin hebt en geen waakhond wilt, ze eens niet los kunt laten gaan; koop dan geen terriër.

Juist gelijk een husky zijn instinct de vrije loop moet kunnen gaan. = lange trektochten.

Dat onderdrukken is net het begin van alle miserie.
Oud 3 mei 2025, 21:38   #225
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Katten zijn geen huisdieren, dat zijn meesters die de mens mag dienen.
Die komen u wakker maken als ze vlees willen.
En als ge het bereidt, klimmen ze op u om te zien hoe lang het nog duurt.
En als ze gegeten hebben, wassen ze zich om dan met hun staart tegen u te slagen kijkende van "you are mine!"

Tabby katten zijn de beste imho.
Oud 3 mei 2025, 21:49   #226
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die komen u wakker maken als ze vlees willen.
En als ge het bereidt, klimmen ze op u om te zien hoe lang het nog duurt.
En als ze gegeten hebben, wassen ze zich om dan met hun staart tegen u te slagen kijkende van "you are mine!"

Tabby katten zijn de beste imho.
Ik ben dol op de grote poezen. Main Coons.
Oud 3 mei 2025, 22:02   #227
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt ge die buiten laten? Want ik zag ze nooit.
Is dat uit vrees dat ze gepikt zouden worden?
Oud 4 mei 2025, 01:13   #228
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zo. Honden zijn instinctief voorzichtiger met de kinderen in hun roedel. Als ik een trektouw pakte, mijn arm werd er bijna afgesleurd. Als de kinderen dat pakte, liet die de kinderen altijd winnen. Die mochten dat speelgoed pakken, ze uit haar mand jagen en er in springen. Die hond verlegde haar gewoon. En dat was een stafford. Instinctief voorzichtig en zorgzaam met de kinderen.

Nooit hondenschool mee gedaan, maar ik was er wel zelf elke dag mee bezig. Die had een routine van wandelen, hondeweide en goei vlees met droogvoer. Die kende zelfs gebarentaal. Vuist was zit, platte hand was lig.

Die wist gewoon dat ze geliefd was, en dat is dikwijls voldoende. Ze wist ook dat ze veel mocht, rotverwend beest.
Of het nu een boxer, pitbull, stafford of mastiff is; die zijn loyaal aan de roedel en zouden nooit een geliefde van hun baaske bijten.

Die mensen dat van gevaarlijke rassen spreken, zouden beter het ware gevaar onder ogen komen: de mens.
Inderdaad, volledig mee eens. Kinderen in onze familie worden wat ouder, maar ik kwam laatst kort op elkaar het baasje en bazinnetje (dit was ook de volgorde dat ik ze tegenkwam) van een Boxer teefje (kieskeurig qua honden die ze tolereerde, maar zo waren onze Boxer teefjes ook), minder op honden gericht, meer op mensen, maar toen zij zei uiteindelijk dat ze jonge kinderen hadden, toen begreep ik het meteen; tuurlijk af en toe spelen met andere honden onderweg is leuk, maar ze wil wel energie overhouden voor haar speelkameraadjes thuis. Boxers zijn sowieso wel mensgericht, voor hen vaak betere speelkameraden dan veel andere honden, die ze te druk of actief vinden, of gewoon anders spelen. Mijn huidige Boxer heeft geweldige klik veel andere honden links laten liggen, maar ook andersom, mijn Boxer is blijkbaar zen en sterk genoeg voor een Akita.
Hij heeft sowieso wel een rustgevende gave, hier de anekdote. Paar jaar geleden liet ik mijn hond uit, bijna thuis waren er mensen zonder schutting (inmiddels wel) met slechts een haag, met een klein algemeen grasveldje tot het fietspad, maar wel met twee Mechelse herders als waakhonden.
Laat toen nu iemand met Jack Russell gewoon daar blijven staan rondlopen met zijn hondje, terwijl die Mechelse herder aan de andere kant van de haag al lang stond te blaffen. Om thuis te komen moest ik er langs, en laat die net ontsnappen en naar die man en Jack Russell gaan, die toegegeven er vanuit de verte gezien al een tijdje waren, tja en toen na al zijn geblaf brak hij uit. Daar vind ik het baasje van de Jack Russell nog het meest schuldig aan , als je zo'n soort hond zo'n tijdje gek hoort doen/waarschuwingen geven, dan ga je daar geen rondjes lopen. Uiteraard brak die hond uit, toen ging die sukkel eindelijk pas weg, maar toen kwamen wij er pas aan, dus ging hij op ons af. Gelukkig wist mijn vrij forse Boxer, die Mechelse herder te corrigeren. Ik zag mijn Boxer zich breder maken en hij was hoger, daarbij was die hond niet boos op ons, en brachten we die hond rustig terug naar zijn baasjes.
Trots op mijn hond, want hoewel niet de meest dominantste, laat hij ook niet over zich heenlopen.
Oud 4 mei 2025, 03:13   #229
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kunt ge die buiten laten? Want ik zag ze nooit.
Is dat uit vrees dat ze gepikt zouden worden?
De onze mogen buiten.

En als iemand die zou stelen. Gechipped en getracked. Gaat plezant worden, dat uitleggen.
Oud 4 mei 2025, 08:32   #230
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hondenbezitters moeten leren om roedelleiders te worden,of hebben anders hun hond(en) gewoon niet in de hand....

Het betekent bijvoorbeeld dat ikzelf (geen hondenbezitter)tijdens mijn wandeling uiteindelijk regelmatig sta te babbelen met roedelleiders met soms verschillende honden mee (die van de buren ook,gezellige boel dat voor de beesten.... ) en ik mij daar op geen enkel moment door bedreigd voel hoewel de beesten mij uiteraard idere keer bekijken en besnuffelen...

Met andere hondenwandelaars spreek ik nooit ,alleen al omdat ze bij iedere passeerder te druk zijn hun beest vast te houden,ik zie er zelfs die dan de riem tot centimeters inkorten en de voorkant van hun hond opheffen.Dat zijn geen roedelleiders,en dat zijn potentieel gevaarlijk honden.Uw veiligheid hangt af van een stukje lint,tegen minimum kost vervaardigd in een atelier ergens in goedkopistan....

Kattenbezitters bestaan niet..Kattenbediendes echter ......

Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2025 om 08:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2025, 09:12   #231
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is er hier nu gehersenspoeld, want wat u claimt is ook onzin. Geen enkele hond is gepredestineerd om vechthond te zijn, "nanny" hond is wel iets voor individuele honden, maar de overgrote meerderheid van honden is dol op kinderen. Het blijven volwassenen die honden verpesten, niet kinderen, daar tolereren ze meer van, net zoals puppies bij honden, maar let altijd op hondensignalen.
Niet zo zwart/wit inderdaad. Maar bij mensen is karakter in elk geval voor een deel erfelijk. De kans dat dat bij honden niet zo is, is nihil. Dus stel je hebt een pitbull, die uit een vecht-stamboom komt, is de kans lijkt mij wel erg groot dat dat karakter erin zit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2025, 09:13   #232
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moet die dieren niet als babysitter aanwijzen, ze zijn simpelweg goed voor kinderen.
Het is dus pure bullshit die rassen als gevaarlijk te verkopen als de eigenaars ze eerst moeten aansteken om gevaarlijk te worden.
Ge kunt ieder ras aanleren te bijten, tis enkel bij die rassen dat dat meer opvalt.
Daarom halen ze het nieuws.

Mijn staffie heeft nooit 1 mens gebeten. Nooit.
Dat zal wel. Maar waarom zou je in hemelsnaam het risico nemen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2025, 10:05   #233
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet zo zwart/wit inderdaad. Maar bij mensen is karakter in elk geval voor een deel erfelijk. De kans dat dat bij honden niet zo is, is nihil. Dus stel je hebt een pitbull, die uit een vecht-stamboom komt, is de kans lijkt mij wel erg groot dat dat karakter erin zit.
Gij spreekt jezelf toch tegen.
Gij zegt dat bij mensen het karakter in elk geval voor een deel erfelijk is en dat bij honden die kans nihil is, dus dat karakter niet erfelijk wordt overgedragen.
En dan zeg je dat de kans erg groot is dat het karakter erin zit bij een pitbull die uit een vecht-stamboom komt? Dan worden karakter eigenschappen dus wel erfelijk overgedragen.
Oud 4 mei 2025, 10:31   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je geeft hier eigenlijk impliciet mee dat de mens een ras is. Terwijl je weet dat de Belgische wetgever beslist heeft dat rassen niet bestaan.

Seffens heb je weer banpunten.
Oud 4 mei 2025, 10:33   #235
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hondenbezitters moeten leren om roedelleiders te worden,of hebben anders hun hond(en) gewoon niet in de hand....

Het betekent bijvoorbeeld dat ikzelf (geen hondenbezitter)tijdens mijn wandeling uiteindelijk regelmatig sta te babbelen met roedelleiders met soms verschillende honden mee (die van de buren ook,gezellige boel dat voor de beesten.... ) en ik mij daar op geen enkel moment door bedreigd voel hoewel de beesten mij uiteraard idere keer bekijken en besnuffelen...

Met andere hondenwandelaars spreek ik nooit ,alleen al omdat ze bij iedere passeerder te druk zijn hun beest vast te houden,ik zie er zelfs die dan de riem tot centimeters inkorten en de voorkant van hun hond opheffen.Dat zijn geen roedelleiders,en dat zijn potentieel gevaarlijk honden.Uw veiligheid hangt af van een stukje lint,tegen minimum kost vervaardigd in een atelier ergens in goedkopistan....

Kattenbezitters bestaan niet..Kattenbediendes echter ......
Precies.
De roedelleiders hebben hun hond onder controle en die zijn ongevaarlijk, je herkent ze doordat de hond volgzaam naast het baasje loopt zonder strakke riem, er is wederzijds respect en vertrouwen. Deze honden zullen niet blaffen of uithalen naar mensen en andere honden.

De hondeneigenaren waarbij de hond vóór de baas uitloopt en alsmaar trekt aan de riem, dat zijn geen roedelleiders, daar heeft de hond noodgedwongen die rol van leider overgenomen en die eigenaren hebben hun hond dan ook niet onder controle.
Door dat trekken aan de riem houden ze de hond in vechtmodus...hoe harder ze aan de riem trekken, hoe meer de hond wordt aangemoedigd om aan te vallen en te vechten om....als leider de roedel te beschermen want de baas is te zwak en geen roedelleider, baas heeft bescherming nodig en dat zijn de onbetrouwbare honden die kunnen bijten uit onzekerheid omdat ze geen leiding krijgen.
En dat geldt voor alle hondenrassen.
Oud 5 mei 2025, 22:30   #236
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:

.
Ja, dus de hondenmens met zijn beperkte denkvermogen en asociaal gedrag is het probleem lees ik hier.
De meeste bijtincidenten en gedode peuters zijn binnen de familie.

En de mensen van erbuiten zijn daar niets mee als ze weer eens uit hun tuin ontsnappen, of de andere honden of katten grijpen.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2025, 15:08   #237
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hebben een waardigheid en een flair die de meeste katten niet hebben.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2025, 09:15   #238
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat zal wel. Maar waarom zou je in hemelsnaam het risico nemen?
Welk risico? Ge kiest die honden voor hun loyaliteit en intelligentie. Niet omdat ze gevaarlijk zijn.
Oud 7 mei 2025, 09:24   #239
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, volledig mee eens. Kinderen in onze familie worden wat ouder, maar ik kwam laatst kort op elkaar het baasje en bazinnetje (dit was ook de volgorde dat ik ze tegenkwam) van een Boxer teefje (kieskeurig qua honden die ze tolereerde, maar zo waren onze Boxer teefjes ook), minder op honden gericht, meer op mensen, maar toen zij zei uiteindelijk dat ze jonge kinderen hadden, toen begreep ik het meteen; tuurlijk af en toe spelen met andere honden onderweg is leuk, maar ze wil wel energie overhouden voor haar speelkameraadjes thuis. Boxers zijn sowieso wel mensgericht, voor hen vaak betere speelkameraden dan veel andere honden, die ze te druk of actief vinden, of gewoon anders spelen. Mijn huidige Boxer heeft geweldige klik veel andere honden links laten liggen, maar ook andersom, mijn Boxer is blijkbaar zen en sterk genoeg voor een Akita.
Hij heeft sowieso wel een rustgevende gave, hier de anekdote. Paar jaar geleden liet ik mijn hond uit, bijna thuis waren er mensen zonder schutting (inmiddels wel) met slechts een haag, met een klein algemeen grasveldje tot het fietspad, maar wel met twee Mechelse herders als waakhonden.
Laat toen nu iemand met Jack Russell gewoon daar blijven staan rondlopen met zijn hondje, terwijl die Mechelse herder aan de andere kant van de haag al lang stond te blaffen. Om thuis te komen moest ik er langs, en laat die net ontsnappen en naar die man en Jack Russell gaan, die toegegeven er vanuit de verte gezien al een tijdje waren, tja en toen na al zijn geblaf brak hij uit. Daar vind ik het baasje van de Jack Russell nog het meest schuldig aan , als je zo'n soort hond zo'n tijdje gek hoort doen/waarschuwingen geven, dan ga je daar geen rondjes lopen. Uiteraard brak die hond uit, toen ging die sukkel eindelijk pas weg, maar toen kwamen wij er pas aan, dus ging hij op ons af. Gelukkig wist mijn vrij forse Boxer, die Mechelse herder te corrigeren. Ik zag mijn Boxer zich breder maken en hij was hoger, daarbij was die hond niet boos op ons, en brachten we die hond rustig terug naar zijn baasjes.
Trots op mijn hond, want hoewel niet de meest dominantste, laat hij ook niet over zich heenlopen.
Neen ze laten zich zeker niet doen. Best dat ge op zo'n moment uw hond ter bescherming hebt en zo geen jackske in de lucht moeten houden om te beschermen.
Oud 7 mei 2025, 09:25   #240
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dus de hondenmens met zijn beperkte denkvermogen en asociaal gedrag is het probleem lees ik hier.
De meeste bijtincidenten en gedode peuters zijn binnen de familie.

En de mensen van erbuiten zijn daar niets mee als ze weer eens uit hun tuin ontsnappen, of de andere honden of katten grijpen.
Ja het is de schuld van de eigenaars.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be