![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn mensen die ze enkel binnen houden, maar of dat nu leuk voor de kat is?
Citaat:
Ook dit is heel wisselend, ik heb altijd zakjes bij en ruim het ook op als er open vuilnisbakken zijn binnen een redelijke afstand. Kortom in het buitengebied blijft het wel eens liggen, en wanneer de gemeenten in de periode van Oud&Nieuw de vuilnisbakken sluiten (om vuurwerkoverlast en -schade), zelfs dan ruim ik het op, maar zet mijn zakje op de vuilnisbak, uit protest, want ze pakken de echte overlastgevers niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit hondenschool mee gedaan, maar ik was er wel zelf elke dag mee bezig. Die had een routine van wandelen, hondeweide en goei vlees met droogvoer. Die kende zelfs gebarentaal. Vuist was zit, platte hand was lig. Die wist gewoon dat ze geliefd was, en dat is dikwijls voldoende. Ze wist ook dat ze veel mocht, rotverwend beest. ![]() Of het nu een boxer, pitbull, stafford of mastiff is; die zijn loyaal aan de roedel en zouden nooit een geliefde van hun baaske bijten. Die mensen dat van gevaarlijke rassen spreken, zouden beter het ware gevaar onder ogen komen: de mens.
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een terrier is een terrier he. Die waken wel fanatiek en zijn territoriaal, maar gaan niet random bijten. Tenzij aangeleerd... Dus het is echt bullshit om te zeggen dat staffies of pitbulls instinctief gevaarlijke rassen zijn.
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet het instinct niet onderdrukken, maar belonen! Als ge geen tuin hebt en geen waakhond wilt, ze eens niet los kunt laten gaan; koop dan geen terriër.
Juist gelijk een husky zijn instinct de vrije loop moet kunnen gaan. = lange trektochten. Dat onderdrukken is net het begin van alle miserie.
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En als ge het bereidt, klimmen ze op u om te zien hoe lang het nog duurt. En als ze gegeten hebben, wassen ze zich om dan met hun staart tegen u te slagen kijkende van "you are mine!" Tabby katten zijn de beste imho.
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt ge die buiten laten? Want ik zag ze nooit.
Is dat uit vrees dat ze gepikt zouden worden?
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij heeft sowieso wel een rustgevende gave, hier de anekdote. Paar jaar geleden liet ik mijn hond uit, bijna thuis waren er mensen zonder schutting (inmiddels wel) met slechts een haag, met een klein algemeen grasveldje tot het fietspad, maar wel met twee Mechelse herders als waakhonden. Laat toen nu iemand met Jack Russell gewoon daar blijven staan rondlopen met zijn hondje, terwijl die Mechelse herder aan de andere kant van de haag al lang stond te blaffen. Om thuis te komen moest ik er langs, en laat die net ontsnappen en naar die man en Jack Russell gaan, die toegegeven er vanuit de verte gezien al een tijdje waren, tja en toen na al zijn geblaf brak hij uit. Daar vind ik het baasje van de Jack Russell nog het meest schuldig aan , als je zo'n soort hond zo'n tijdje gek hoort doen/waarschuwingen geven, dan ga je daar geen rondjes lopen. Uiteraard brak die hond uit, toen ging die sukkel eindelijk pas weg, maar toen kwamen wij er pas aan, dus ging hij op ons af. Gelukkig wist mijn vrij forse Boxer, die Mechelse herder te corrigeren. Ik zag mijn Boxer zich breder maken en hij was hoger, daarbij was die hond niet boos op ons, en brachten we die hond rustig terug naar zijn baasjes. Trots op mijn hond, want hoewel niet de meest dominantste, laat hij ook niet over zich heenlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als iemand die zou stelen. Gechipped en getracked. Gaat plezant worden, dat uitleggen.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hondenbezitters moeten leren om roedelleiders te worden,of hebben anders hun hond(en) gewoon niet in de hand....
Het betekent bijvoorbeeld dat ikzelf (geen hondenbezitter)tijdens mijn wandeling uiteindelijk regelmatig sta te babbelen met roedelleiders met soms verschillende honden mee (die van de buren ook,gezellige boel dat voor de beesten.... ![]() Met andere hondenwandelaars spreek ik nooit ,alleen al omdat ze bij iedere passeerder te druk zijn hun beest vast te houden,ik zie er zelfs die dan de riem tot centimeters inkorten en de voorkant van hun hond opheffen.Dat zijn geen roedelleiders,en dat zijn potentieel gevaarlijk honden.Uw veiligheid hangt af van een stukje lint,tegen minimum kost vervaardigd in een atelier ergens in goedkopistan.... ![]() Kattenbezitters bestaan niet..Kattenbediendes echter ...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 mei 2025 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gij zegt dat bij mensen het karakter in elk geval voor een deel erfelijk is en dat bij honden die kans nihil is, dus dat karakter niet erfelijk wordt overgedragen. En dan zeg je dat de kans erg groot is dat het karakter erin zit bij een pitbull die uit een vecht-stamboom komt? Dan worden karakter eigenschappen dus wel erfelijk overgedragen.
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffens heb je weer banpunten.
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De roedelleiders hebben hun hond onder controle en die zijn ongevaarlijk, je herkent ze doordat de hond volgzaam naast het baasje loopt zonder strakke riem, er is wederzijds respect en vertrouwen. Deze honden zullen niet blaffen of uithalen naar mensen en andere honden. De hondeneigenaren waarbij de hond vóór de baas uitloopt en alsmaar trekt aan de riem, dat zijn geen roedelleiders, daar heeft de hond noodgedwongen die rol van leider overgenomen en die eigenaren hebben hun hond dan ook niet onder controle. Door dat trekken aan de riem houden ze de hond in vechtmodus...hoe harder ze aan de riem trekken, hoe meer de hond wordt aangemoedigd om aan te vallen en te vechten om....als leider de roedel te beschermen want de baas is te zwak en geen roedelleider, baas heeft bescherming nodig en dat zijn de onbetrouwbare honden die kunnen bijten uit onzekerheid omdat ze geen leiding krijgen. En dat geldt voor alle hondenrassen.
![]() |
![]() |
#236 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De meeste bijtincidenten en gedode peuters zijn binnen de familie. En de mensen van erbuiten zijn daar niets mee als ze weer eens uit hun tuin ontsnappen, of de andere honden of katten grijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die hebben een waardigheid en een flair die de meeste katten niet hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk risico? Ge kiest die honden voor hun loyaliteit en intelligentie. Niet omdat ze gevaarlijk zijn.
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: